Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Red (13.10.2024 14:42): Já měl jen 65% a to kupuju časáky od konce 1996 (njn, stařecká demence). :-D

V průběhu času jsem kupoval i časáky, na který si už nikdo nepamatuje: Excalibur, Level, Score, GameStar, Doupě, Legenda, Ramax, Ikarie, Pevnost, Cinema, Premiere, TotalFilm, Playboy, Spark, Chip, Computer, Rybářství a chvíli taky Zbraně & Náboje. :-D A co jste četli vy? :-D
Když už zde probíráme legendární časopisy. Kupoval jsem znovuzrozený papírový Level od prvního čísla, ale cca před rokem přestal, z důvodů, změny recenzí (zkrácení u pro mě důležitých automobilových simulátor titulů), a tak nějak obecně autorů, plus prakticky jsem to nestíhal číst.

Abych odčinil hříchy a pomohl časopis dostat do lepší formy kde bych jej rád viděl, publikoval jsem svůj první článek o naučně populárním tématu. :) Viz. https://youtu.be/wtpWaIZ0H6E?t=570
Byl jsem osloven jedním z redaktorů zdali bych nemohl o tématu sepsat článek a tak se stalo, nakonec po cca 1,5 měsíčním odkladu daném vysokým vytížením redaktora ve videu došlo na vydání až v tomto čísle. Doufám, že se článek bude čtenářům líbit.

PS: test jsem dal na 85%, byla tam zmínka o nějakém boomerovi, budu dělat že jsem to neslyšel. :)

@Red (13.10.2024 14:42): Gamestar byl můj velice oblíbený časopis. Věci jenž se mi na Levelu, Score nelíbily dokázal Karel Papík vyladit k mé naprosté spokojenosti právě u Gamestaru. Score a Levelu se pochopitelně nedá upřít nadšení ze začátků, Excaliber mi vždy přišel jako ten slabší.
Taky 40. Já na to neměl kapesné. Od každého časopisu jsem měl asi jenom jeden exemplář a bez cd. Táta tehdy asi dostal v práci, o to víc jsem si jich vážil:)
Score s Albionem. Excalibur se Spellcross. Gamestar tam byl myslím na obálce Rainbow Six...
@GodOfTheSick (12.10.2024 09:42): Nevím jaký máš povědomí o bakalářkách, ale při rychlým prolítnutí mi to přijde jako úplně standardní bakalářská práce. V ní jde hlavně o práci se zdroji a nějaké jejich okomentování a vytvoření závěru. Vlastní “vědecká” práce by měla být vidět až v diplomce.

Vědomosti, který jsi během bakalářskýho studia nabral musíš ukázat u státnic, ty jsou rozhodující. Bakalářka je “jen” ukázka, jestli umíš vytvořit smysluplný text s poznámkovým aparátem, když to přeženu.
Když je řeč o starých časácích... Nedávno jsem četl bakalářku od Mowalda na téma právě starých časáků Level-Score, která je sice zajímavá, ale absolutně nechápu, že se tímto někdo zabývá na vysoké škole, dokonce Karlova univerzita. Když si vezmu, že číst a psát už uměl, tak co ho tam za tři roky naučili nového? Jako za to bych mu nedal ani maturitu, protože vyhledat informace a napsat referát zvládnou děti na základní škole. Vsadím se, že spoustě zdejších pamětníků by stačilo téma a vysypali by to z hlavy. Závěr je úplně směšný a když si čtu posudek, tak se divím, že ho nevyrazili :-)

Práce
https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/45461

A audio rozhovory s redaktorama jsou tady
http://poklady-z-popelnice.blogspot.com/p/rozhovory.html
A kolik je ta cena PC? Na kvíz nemám čas :-) ale pamatuju si, že jsme si pentium 100 16 mb ram, 1250 mb harddisk kupovali v 97 za 35 000. Babička nám tehdy přispěla 10 tisíc, abychom na tom počítači mohli "počítat", myslela si, že je to taková kalkulačka.
@Nix (11.10.2024 19:09): Já si pamatuju spíš ceny komponent, protože jsem vlastně snad 15 let nekoupil žádný kompl, pouze obměňoval méně nebo více součástek. Vždy něco z původní sestavy zmizelo. Takže si vzomenu na cenu mé první CD mechaniky, kolik stával 1 MB RAMky, ceny disket apod. :)
85%, jména lidí z časáků si ale vůbec nepamatuju :D ale některé věci nejde zapomenout :) akorát nebyl jsem úplný blázen do každého čísla ale evidentně si pamatuju dost :) a PC cenu si pamatuju velice dobře :)
Váš výsledek: 85 % bodů, docela slušné. Jednu otázku jsem dodrbal, to jsem měl vědět :)

A zase mě zalila nostalgie, jdu si ty časáky opět vytáhnout :')
@NikoCZ (11.10.2024 13:39): K tomu spoileru, taky jsem to tam měl a nad tím jsem se hodně usmál. Ano, byli jsme někteří mladí, nicméně mít Score číslo 1 je třeba pro někoho nejlepší zážitek kolem časopisů a mladý být nemusel, ten člověk mohl mít klidně už 40 let a je to něco, co už dnes lidi zažít ani nemohou, protože první číslo vyjde jen jednou:-) Tudíž bych to těm, co to zažili, fakt nebral, nejde jim to totiž vzít a z toho pohledu vlastně lepší oproti dnešku to bylo jednoznačně v tom, že to první číslo, nebo ten první ročník, popřípadě vůbec vznik časopisu, měli tu čest zažít a bylo to opravdu něco neopakovatelného a nenahraditelného. A tak je to se vším;-) Proto si té "nadávky" boomer, pokud ji na mě někdo použije, neskonale cením:-)
@Ringo (11.10.2024 13:10): jsem ostuda, pouhých 40% My jsme domů moc časopisy nekupovali a když už tak to bylo nejčastěji Doupě. Jsem dítě devadesátek, takže místo časopisů jsem měl internet.

Taky hodím hodnocení, protože 40% tu asi nikdo mít nebude :)

 Patrně jste mladší ročník, případně jste se k hraní dostali až v době, kdy už se z něj stala masová zábava. Nemusíte litovat, hry i jejich komunita jsou dnes úplně jiné, to ještě ovšem automaticky neznamená, že dříve bylo lépe. 
@Ringo (11.10.2024 13:10): 80 %. Dovolím si sem odložit kousíček závěrečného hodnocení:
"Jen pozor, ať se z vás nestane zapšklý boomer, který tvrdí, že vše bylo tehdy lepší – nebylo, jen jsme byli mladí."
@Ringo (11.10.2024 13:10): Zlaté časy. Dodnes rád vzpomínám, jak jsme si na střední mezi sebou půjčovali Levely a Score a já postupně pročítal úplně všechny články. Bohužel je moje paměť už trošku proděravěná, tak jsem to dal jen na 70 %.
Kvíz o herních časopisech. Dosáhl jsem jen 90% a to jen proto, že mě zmátla ne až tak časopisová záležitost a to, kolik stálo Pentium v roce 1995. Zmátlo mě trochu, že si pamatuji, kolik stála 486 v roce 1993:-) Druhou otázku, co jsem dal blbě bylo, který časák vydal první CD přílohu, byť jsem byl šestým smyslem důrazně varován, příliš lehkovážně bez zamyšlení jsem odklikl svého největšího oblíbence a samozřejmě to bylo špatně:-) Ostatní otázky odpovězeny bez sebemenšího zaváhání srprávně, pamatuji, jako by to bylo včera:-)

https://www.idnes.cz/hry/cetli-jste-v-de ... _142611_bonusweb_srp
Když už tu probíráme zlaté časy herních redaktorů v CZ a SK zemích. Nedávno jsem narazil na novinku ohledně legendárního studia Digital Image Design (DID), na DH jsem o ní psal zde http://dbher.cz/hp441634.
Pominu fakt, že se bavím s dvěma, respektive oslovil jsem 3, ale na toho třetího jsem dosud nenašel čas na rozhovor, ex-DID a Martina Kenwrighta jsem zatím na Linkedin nekontaktoval, bylo mi ex-DID řečeno, že je shy. :)

Já vím, že redaktor má těžký job a vydělat si na chleba není snadné, ale ... https://indian-tv.cz/clanek/z-hrobu-se-v ... ktere-tvorilo-8qjzh6 

Napsat větu: "To se v roce 2001 proslavilo prvotřídním a vysoce realistickým leteckým simulátor Eurofighter Typhoon ." šéfredaktor snad nemyslel ani omylem (!), protože to byla, bohužel s velmi těžkým srdcem fanouška přiznávám zcela otevřeně, nejhorší DID hra z kategorie leteckých simulátorů, kterou DID vydali pod RAGE (nikoliv OCEAN), a kde je jako studio fakticky záměrně zlikvidovali.
Jistě, našly by se i jisté pozitiva o niž jsem se rozepsal zde https://forums.mudspike.com/t/dynamic-campaigns-why-cant-they-do-it/299/137 Ty se ale týkají enginu dynamické kampaně, nikoliv zbytku hry.
Tu drobnost s překlepem " leteckým simulátor " místo správně leteckým simulátorem (skloňování) přehlídnu, to se stává i v lepších rodinách.

Redaktor chtěl nepochybně říci, že DID se proslavili v roce 1995 nekompromisním simulátorem EF 2000, což je v reálu skutečný Eurofighter Typhoon, hra díky které se z vývojářů stali svého času celebrity, hra které se prodalo neuvěřitelných 700 tis ks! Plus to umocnili výborným a zdarma šiřitelným addonem TACTCOM (1996), který již tak špičkovou hru vyzdvihl do nebeských výšin. Doslova, jelikož pro její běh jste tenkrát museli mít pořádně nadupané PC, tedy pokud jste chtěli stabilní framerate a výjimečný grafický zážitek jenž vyždímal z tehdejšího HW každý megahertz a megabyte.

Popojděme dále.... " Letecké simulátory od DID byly tak dobře zpracované, že studio spolupracovalo s leteckými silami z celého světa. Britské ozbrojené síly (Royal Air Force a British Airways) dokonce využívaly simulátory od DID k výcviku skutečných pilotů."
Chápu, že laik nechápe rozdíl mezi RAF a British Airways. DID opravdu dělali na leteckých simulátorech pro vojenské letectvo (RAF) a civilní letectví (British Airways). V prvním případě to byl TIALD system (software pro trénovaní pilotů pro použítí laserem řízených bomb) pro SEPECAT Jaguar (francouzko-britský útočný letoun).
V neposlední řadě jejich magnum opus titul F-22 Total Air War vybrali pro tréning důstojníků letectva (USAF) jako vhodný výukový materiál, byť s jistými výhradami, soudně podle review jednoho majora USAF pro airpower journal ročník 99.

Aby toho nebylo málo, tak diskuze pod novinkou taky stojí za to, jde vidět, že dnešní generace neví o DID hrách očividně vůbec nic, čest výjimkám!

Pozitivum novinky vidím snad jedině v tom, že se o leteckých simulátorech mluví mezi mainstream populací. Za snahu pane šéfredaktore dávám 3 mínus.
@Rapier (08.10.2024 16:58): no většina freewarovek není potřeba dohrávat, protože nejsou příběhové a pro posouzení opravdu stačilo klidně 10 minut.

U těch příběhových to bylo náročnější. Ale adventury taky byly často hodně krátké.

V rámci konkurence jsme vždycky velmi snadno poznali, kam to ten který redaktor dohrál na základě vytípaných obrázků. Když byly všechny z kraje hry, bylo to jasný, a to byly skoro vždycky. Takže jsem byl vlastně vždycky rád, když se mi podařilo típnout hru někdy ke konci, a měl jsem ze sebe dobrý pocit :-)
@Dan9K (07.10.2024 22:45): to je od tebe hezké, že jsi se snažil hrát hry poctivě a dohrávat. Tak samozřejmě herní redaktoři hry zásadně dohrávají do konce. :)
To je přece všeobecně známá věc. Buď rád, že ti do toho nikdo nekecal, já znám jednoho šéfredaktora který aby zachoval kontakty na CZ vývojáře, ehm jak říct a neurazit, no zkrátka bylo mi doporučeno čeho bych se měl v článku vyvarovat.

Vůbec se nedivím, že Dobrovský a Olejník už ani za boha nechtějí vidět recenzování her. Ono taky někdy dohrát hru může být časově sakra náročné, bez ohledu na to kolik máš zkušeností s žánrem.
@Tulareanus (08.10.2024 11:08): to je možný, koukal jsem tehdy na toplist.cz
Je otázka, zda přičítali jen homepage, nebo úplně každou stránku s každou hrou, v tom jsem skeptický. Ovšem ty nejžádanější hry měly stahovanost v řádech tisíců a někdy i desetitisíců, a to už je celkem objektivní hodnota. A kolik procent z návštěvníků si stáhne konkrétní hru, většinou zlomek.

byly tehdy všechny tři servery v top 10 v rámci kategorie a podobná čísla jsme měli všichni.
Po pár letech to začlo hodně klesat a byli jsme na sedmi, pak na čtyřech, pak na dvou.
Nejdýl se drželo nahoře freegame.cz, my jsme odpadli jako první, jestli si dobře pamatuju, což bylo zajímavý, protože oni snad za sebou neměli nikoho velkýho. My byli v rámci doupe.cz, a plnehry zase bonusweb.cz
@Dan9K (07.10.2024 21:03): Tá návštevnosť na weboch v tom období bývalá šialená preto, že sa to nepočítalo ako dnes za IP adresu alebo browser cookie, ale za každé otvorenie alebo refreshnutie stránky.
@Jumas (07.10.2024 21:12): nejdřív to bylo 50 za článek se hrou, pak to zvedli na 75-100 podle kvality. 75 většinou bylo za hru ke stažení, 100 za článek do magazínu. Nakonec jsem to dotáh na zástupce šéfredaktora, ale tak za dva roky mi naprosto došla šťáva a vyhořel jsem :-) Ale v době největší aktivity jsem si i vydělal několik tisíc měsíčně v patnácti a šestnácti, to šlo :-)

trošku ze zákulisí, dám do spoileru :-)

Fungovalo to tak, že jsme si museli ty hry na netu většinou hledat sami. Bylo na to pár vytipovaných stránek. Nejednou se mi stalo, že jsem takhle našel úplně zapadlý několik let starý kousek, a pak najednou ta samá hra vycházela i u konkurence, takže se projížděly i ty české stránky vzájemně, a nakonec na nich bylo to samý. Zhruba jednu hru z deseti jsem dostal vyloženě zadanou. Vím, že jsem dělal recenze na pecky jako Život není krásný 666 - Flaška nebo Space Merchants: Conquerors nebo třeba i S.W.I.N.E. , když to vyšlo jako freewarovka. To bylo super, když člověk chytnul v podstatě plnohodnotné hry. Z 80 % to byly ale úplně pí.oviny, co si budem :-)
Pamatuju si, že naprosto největší výzvou pro mě bylo onEscapee , původně hra na Amigu, co vyšla pak někdy v roce 2005 jako freewarovka na PC (mimochodem doporučuju pro všechny, co mají rády Another World a tohle jim uniklo, navíc úžasná muzika ). To, že to vyšlo, jsem objevil sám, konkurence spala (a pak se to tam samozřejmě objevilo), a dělal jsem to měsíc. Strašně těžký a věděl jsem, že to nemůžu hodnotit podle první obrazovky. A tehdy ani nebyly moc gameplay videa.
Snažil jsem se být co nejpoctivější a hry hrát co nejdýl a nejvíc. Běžná praxe, co jsem tak slyšel, na všech serverech byla, že to ti lidi hráli obvykle pět minut. Většinou se chtěl článek v ten samý den, kdy si začal hrát. Často byli třeba jen dva tři opravdu aktivní redaktoři (většinou nová košťata, co dobře metla a pár vytrvalců), ostatní udělali jednu hru měsíčně a měli jsme dogma dvou vydaných her denně, takže to byla někdy fakt makačka. Nejprve jsme neměli ani korekturu pořádně, to jen když redaktoři začínali, pak se jim jakoby "věřilo". Po roce, co jsem psal, už dělal korektury textů kolega redaktor.

Ale bylo fajn, že jsme měli úplnou svobodu hodnocení těch her, nikdo mi do toho nekecal. Možná až na jednu výjimku, kdy jsem byl tlačen do toho, ať tomu dám hodně, aby se to dobře stahovalo. Každopádně v podstatě všechno od A do Z dělal redaktor sám. Nalezení hry, stáhnutí, zprovoznění, zahrání, vytípání obrázků, nahrání hry na server, nahrání článku do systému a případné reakce v diskusi, kdy člověk za to všechno dostal řádný hejt :-)
@Dan9K (07.10.2024 21:03): Já jsem nejvíc chodil právě na Bonusweb ohledně stahování freeware her, ale na těch dalších stránkách jsem toho také dost vyzobal a následně i přidal sem :) Kolik jsi za své výplody dostal? :)

Každopádně teď je Bonusweb hrozně zvláštní a ani pořádně nevím, jak tam vyhledávat. Hlavně se to tváří jako jakákoli random iDNES stránka.
@Red (05.10.2024 21:29): ano, to byly časy, kdy byl freeware úžasný, tak 99-2008 cca

sám jsem psal dva roky pro freehry.cz, když mi bylo 15 :D

mělo to tehdy nesmyslnou návštěvnost denně (okolo 10 tisíc lidí, na tu dobu). A dostal jsem se tam právě proto, že jsem tam v jednom kuse chodil (stejně jako na plnehry.cz nebo freegame.cz, to byly tři základní stránky), hodně psal do diskuzí a zaujal jsem místní redakci, tak mě najali :-)

strašný, že už je to vlastně dvacet let :-(((((((((((((((((((((((((((((((((((
@Nix (03.10.2024 15:30): Na konzole z 90% jen fyzické. Bazar a nové mám tak 50/50, prostě dle ceny. Kupuju často japonské věci co na bazarech moc nejsou totiž. Ten zbytek co beru digitálně jsou buď indie hry bez krabic a nebo starší AAA hry, které mají krabice drahé, neb se nové nevyrábí a digital mají v akci za stovku.

Beru krabice protože jednak mají na rozdíl od digitalu regionální ceny a nestojí pro český trh 60-70€, ale hlavně protože je mužu prodat po dohrání. Proto třeba i vemu raději krabici za 500 než digital za 300, neb z te krabice se mi stejně na bazaru 300-400 vrátí.

PC už jen digital a všechno ve slevě. Za plnou jen indie hry/AA hry do 30€. Naposled jsem dal 60€ za Cyberpunk akorát a to jen proto, že na konzolich to byla katastrofa po vydání. A poslední krabice byl snad Risen 3 a to jen proto, že byl levnější než na Steamu a v krabici byl Steam klíč.

Oblíbený obchod nemám teda, beru to, co je na Heurece nejlevněji. Ale vyplatí se sledovat JRC kvůli slevám. Ty mají bezkonkurenční. Občas Datart.
@ViRus (03.10.2024 18:56): Áno, pretože máš obmedzenú kapacitu skladu a tým pádom aj množstvo vozidiel/dopravy od dodávateľov, Máš hry naskladnené, zaberajú ti miesto a už potrebuješ naskladniť nový tovar, čiže, aby si uvolnil miesto, dáš ich skôr do výpredaja alebo nastavíš od začiatku nižšiu maržu. Tie firmy potrebujú držať aj nedigitálny trh, lebo inak ho bude držať konkurencia. Kopec ľudí stále nakupuje fyzicky (rodičia, starší ľudia, niekto kto to chce dať ako darček, atď...). Ale tí predajcovia si nemôžu dovoliť mať také portfólio ako digitálne platformy, tak musia držať menej produktov a kusov a celý cyklus musí byť kratší, keďže v digitali vlastne cyklus nikdy nekončí, ak to publisher nestiahne z nejakého dôvodu z predaja. Hlavný dôvod, kedy bývajú produkty naozaj digitálne lacnejšie je, keď chceš viac pushovať prechod zákazníkov z retailu na digital pod jednou značkou (kamenná predajňa vs eshop).
@Nix (03.10.2024 15:30): preferuji digitální kopie (PS5/Xbox/Swich) protože jsou v akcích velmi levné, ale v určitých případech musím šáhnout po fyzické kopii. Nicméně velké hry na Switch kupuji jen krabice.
Typicky pokud hra na Xbox One/Series je v z prvního Xbox nebo X360 a nedá se za babku koupit v akci digitálně, a nebo není na Xbox store dostupná.
V případě COD her se digitální edice na konzolích prodávají za +/- 500Kč stejně jako na PC (bavím se o verzích pro X360 nebo původních PC verzích, nikoliv remastered) ale krabičky v bazarech seženeš bez problémů za 199Kč. Lehce si tak spočítáš kolik ušetříš za: COD2, COD3, COD WAW, COD MW 1-3, COD Black Ops 1-2. :) Zatímco hráči na PC si mohou leda stěžovat kolik musí vypláznout za hraní COD her které jsou 10+ let staré a stále za ně chtějí na Steamu +/- 500Kč.

Ace Combat 6 na Xbox je dostupný jedině jako krabička, a těch her je více.

PS: zakoupené krabičky neprodávám, nikdy. :) TO by se musel stát velký omyl, nové hry téměř nekupuji - neplatí pro Switch, jediná platforma kde kupují i novinky.
@Nix (03.10.2024 15:30): Já na PS5 jenom digi verze. Každopádně jsou dražší než placky a už je neprodáš. Na druhou stranu máš pocit, že žiješ v 21. století a neláduješ do nějakýho přístroje plastový placky jak v devadesátkách :D
@Nix (03.10.2024 15:30): na konzole fyzické edice. Protože je pak hned můžu prodat. Na PC digitální protože nechci mít doma víc plastového bordelu.

Stále je pro mě šok že fyzické edice jsou levnější než digitální...
@Nix (03.10.2024 15:30): ja urcite fyzicke kopie, hlavne edice, normal jen kdyz chci hrat day one, coz uz u me moc neplati, pak vetsinou vyprodej Xzone, Playgosmart, Alza, Amazon. Kdyz uz moc nejde sehnat tak Facebook skupiny, Vinted, Aukro, Bazos, Ebay: zde pozor hlavne jen proverene s hodnocenim. Vyhoda, ze to muzes pak zase strelit a fyzicke kopie jsou caszo levnejsi, nez na ofiko storu digi verze.
Ahojte, mám dotaz pro konzolisty nejlépe pro majitele PS, ale klidně i ti co mají Xbox nebo kdokoli kdo má jakoukoli se může zapojit :).

Preferujete digitální verzi čili nekupujete placky nebo kupujete placky? a odkud nejraději kupujete? Dáváte i přednost z druhé ruky nebo máte nějaký oblíbený shop, kde to jde sehnat levněji než např. na Alze?

Díky za případné odpovědi.
Já do herny chodil, jediné, co si pamatuji, že to bylo na Žižkově a bylo to někde v kopci. Chodil jsem tam hlavně na NHL a FIFU. Chudák táta tam se mnou musel v sobotu jezdit :D, ale tu hoďku asi nějak zvládl...
Stydím se, ale do žádné herny jsem nechodil :) Jediný kontakt s hráči jsem měli při výměně vyměně disket nebo kazet (osmibity). Plus jsem párkrát navštívil automaty, toť vše. S bráchou jsme ale třeba zkoušeli hrát přes modem F1GP2, kterou jsem si poctivě koupil za 1599. A nebylo to špatný (tipuju tak rok 1996/97)!
@Ross (03.10.2024 09:50): Na základce jsme měli staré PC, které škola od někoho dostala. Ty měli ještě FDD 5,25 mechaniky, ale na jednom PC byla Duna 2, kterou jsme po vyučování pařili. A taky tam bylo schovaný nějaký péčko. :-D
Skvělá diskuse dámy a pánové :) My na základce hráli často v hodině a nebo ve volné hodině. Začínali jsme na Quake III: Arena demo, klasické Bulánci a CS 1.6. Tyhle tři hry jsme hráli nejčastěji proti sobě po LANu. Později se SW inženýrům podařilo zakázat instalace her, tak jsme to hráli prostě z raru. A tak samo vlastně i na střední, kde jsme nejvíce hráli Quake, kterého jsme si donesli na USB.

Někdy před 15-20 lety jsme v Ostravě, ve staré Porubě objevili PC hernu. V ní jsem vlastně poznal samotné CS1.6, které jsme pak hráli na ZŠ. Pak tam byly nějaké MMORPG typu Pán prstenů, WoWko a další. To mě tolik nebavilo, u CS jsem tam vydržel nejdéle.

Později jsem ztratil důvod takovou hernu navštěvovat, neboť byl domů pořízen mnohem lepší PC a hry se daly hrát doma :) Sice jsme měli kdysi PC i internet (asi rok 2000), ale neměl výkon na to CS :D Tam jsem hrál nejčastěji Knights and Merchants: The Shattered Kingdom nebo TTD.

To je pěkný návrat do historie :) Nostalgie na mě funguje poměrně hodně, protože některé zmíněné hry hraju i dneska.

@Rapier (02.10.2024 18:44): Souhlasím, retro herny dávají smysl. V Brně i v Praze jsem pár navštívil. Škoda, že není žádná u nás. Mít kapitál tak bych i rád něco takového provozoval. To musí být splněný sen.

@AlieN (02.10.2024 20:44): Skvělý příběh z hospody :D