Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Fritol (08.01.2022 20:38): Hele, ne. Ani z tech co jsi jmenoval mi nesedi ani jedna. vsechno mi to prijde ze jsou to devcata fajn kamosky a papa, nic osobniho z nich necitim. Rozumis, treba Lunafreya z FF15 taky neni uplne vzor krasy ale je takova neagitacni a neotravna, nebo jak to mam rict, ze se da zasnit a uvazovat :) Ale jasne mame tu pak otazku vkusu, atd, to se pak tezko neco bude resit :)
@Charllize (08.01.2022 20:19): Neber to tak doslova, ofc ne každá sexy hrdinka musí nutně figurovat v prosté arkádě a neplatilo to nutně ani tehdá. Ostatně třeba hrdinky z Resident Evil remaků jsou taky imo sexy a nejsou to jen prosté arkády. Ale tohle je spíš téma západních her, Japonsko je jiný svět.

A ano, vyjmenovals docela nezajímavé a "nepěkné" hrdinky, nicméně pak tu taky máš Plague Tale, Last of Us, Uncharted, Hellblade, ač tam není hrdinka vyloženě sexy, ale je moc zajímavá... Bohužel v západních hrách těch hrdinek moc není, ať už jsou sexy nebo ne.
Já mám celkem změny rád a klidně bych si někdy zahrál za nějakou hloupou hrošici, úplně skvělý by bylo kdyby tomu odpovídal gameplay, pořád by se potila a funěla, postavy by z toho byly znechucený a třeba by ani nerozuměli co se jim snaží sdělit.

Ale co provedli s Larou je pro mě svatokrádež a už kvůli tomu mám k tý novodobý sérii odpor.
@Fritol (08.01.2022 20:12): S Larou souhlas. Těchto nepřesexualizovaných a přesto zdravě atraktivně vypadajících hrdinek s lidskými proporcemi je ve hrách citelný nedostatek. Ceckaté a zadkaté polosvlečené karikatury mě neba.
@Fritol (08.01.2022 20:12): Pockej, FF7 je tupa arkada? TIfa atd? :)

Hele, ja taky vylozene nechci aby Alloy byla v latexu se zipem v rozkroku, ale bylo by fajn abych se nebal chvile kdy se otoci do kamery :)
Me je jedno jak a co, feminismus nebo maskulinita, jen bych bral aby kdyz hraju za holku, se mi aspon trochu libila, vic nechci, to neni tak moc ne? Coz je cim dal tim min. Control, Valhalla, Returnal, Horizon atd..samy takovy sedivky divny. zapomenu jaky meli oci druhej den..hmm..je to spatne.
@Charllize (08.01.2022 20:05): Hrdinka v Horizonu nebude dle mě pěkná, ať má na sobě cokoliv a nové Lara je za mě mnohem hezčí, než ta stará, ať už je oblečená také jakkoliv. Takže to se neshodneme. :)

Jako já zcela souhlasím s tím, že dnešní hrdinky už nemají tak vyzývavé oblčení, jako dřív, což ale jde taky asi ruku v ruce s tím, že dnešní hry mají často trochu serioznější příběhy a není to často jen tupá arkáda, jak tomu bylo v dobách PS2 třeba. Osobně se mi moderní vývoj, jakým hrdinky procházejí, zamlouvá. Doufám, že podobný trend se trochu víc nakopne i u chlapu a hry nebudou jen přehlídka toxické maskulinity.

A pokud jde o to, že hrdinek je ve hrách nedostatek, tak to taky souhlasím, nicméně z toho ani tak nelze vinit vývojáře/vydavatele, ale spíš samotné hráče. Viz AC Odyssey, kde si Kassandru zvolilo jen nějakých 30% hráčů. Komentáře o feminismu u každé hry s ženskou hrdinkou ani netřeba zmiňovat, hráči jsou odpad a dokud se nezmění oni, nezmění se ani samotné hry.
Nojo, ja jen ze z toho vane vitr dob minulych, a to musej udelat Cinani.achjo..to je doba :)
@Charllize (08.01.2022 16:31):  Když se člověk podívá kdo to má na triku tak bych se moc netěšil.

NEKCOM Games is a video game developer headquartered in Wuhan, China. It is known for DYING: Reborn

Jen bych radši viděl nějaké schopnější japonské studio které by to udělalo.

Ale pokud se jim to povede tak proč ne...
@Charllize (30.12.2021 21:02): Na první pohled dobré, na druhý už trochu horší! :D

Více bych si chtěl asi jen zahrát Bravely Default 2 (to je ale prý horší než jednička), Shin Megami Tensei 5 (to je jen na Switch) a možná Arise (ale Tales jsou tak trochu...meh), Disgaea 6 (sakra už šestý díl?!) a Undernauts Laybyrinth of Yomi (no...) a NEO The World Ends With You (hmm...). Nocturne bych radši originál v PS2 emu.

Ale je to dobře, nic není prioritní a tak na vrcholu mého (jRPG) playlistu sedí stále Vagrant Story,Star Ocean: The Second Story, Xenosaga Episode I: Der Wille zur Macht, Persona 2: Eternal Punishment, Final Fantasy XII, Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age a 13 Sentinels: Aegis Rim kterou Fritol tak propaguje, že za ní snad těch 600 Kč dám!
Jo a Shin Megami Tensei: Devil Summoner 2: Raidou Kuzunoha vs. King Abaddon!
@Charllize (30.12.2021 21:02): Ryza 2, Monster Hunter Rise, P5 Strikers, Fantasian, Scarlet Nexus, Blue Reflection 2, Poison Control, Edge of Eternity, Legend of Mana remaster, Nier remaster, Rune Factory 4 remaster, Final Fantasy Legend porty, FF pixel remastery... spousta, spousta!
Tenhle rok byl neuveritelne bohaty na JRPG, zrejme asi jediny z zanru kde neprobehly vymluvy na Covid a naopak se roztrhl pytel. Solidni pruvan v penezence :)


Shin Megami Tensei 3
Shin Megami tensei 5
YS 9
Caligula Effect 2
Disgaea 6
Astria Ascending
Mary Skelter Finale
Neptunia x Senran Kagura: Ninja Wars
Tales of Arise
Saviors of Sapphire Wings & Stranger of Sword City Revisited
Undernauts Laybyrinth of Yomi
Neptunia Virtual Stars
Saga Frontier Remastered
NEO The World Ends With You
Monster Hunter Stories 2
Bravely Default 2
Brigandine

Asi toho bylo i vic, proste toho bylo pozehnane.
Sakryš, to je složitý... snažím se sestavit nějakej plán, abych znala kompletní příběh dílů hlavní série. FFVIIR Intergrade (kvůli Episode Intermission) by tam patřit měl, to máš pravdu. Ale k sedmému dílu už mám vše dohrané včetně zkouknutých filmů Advent Children a Last Order, tak mě víc zajímá ten zbytek.

Final Fantasy XV: Pocket Edition mi přijde jen jako jiná forma téhož, podobně jako 3D remaky FFIII a FFIV. Takže ty asi vynechám. Každopádně tu na DH je akorát 3D remake FFIV, takže ten zbytek bych tu mohla doplnit.

Type 0, FF Tactics a možná i ten Vagrant Story třeba přijdou na řadu, ale musím si stanovit priority. Je těch her hromada...
Type 0 určitě nevynechej, i když to spin je, byla by to velká skoda.
Vagrant Story je propojené hlavně skrz stejný tvurci tým.
U FF15 je zase dobre zařadit film Kingsglaive a mini serii Brotherhood. Pak existuje ještě ta chibi verze FF 15 co byla původně na telefony.

Pak nevím co mas v úmyslu ohledně FFVIIR ale taky tam nejspíš patří :)
Jinak si teď z hlavy už na nic nevzpomenu a působí to na mne komplet .
Je tu prosím nějaký znalec série Final Fantasy, který by mi zkontroloval, zda jsem našla všechny sequely/prequely k hlavní sérii? Zajímají mne pouze singleplayerové hry v co nejpůvodnějším vydání, které nějak rozšiřují příběh (tedy žádné minihry typu FFVII Snowboarding).

Našla jsem následující:

IV:
The After Years (2011, PSP)
Interlude (pouze v Final Fantasy IV: The Complete Collection)

VII:
Before Crisis (nedostupné)
Dirge of Cerberus (2006, PS2)
Dirge of Cerberus Lost Episode (nedostupné)
Crisis Core (2008, PSP)

X:
X-2 (2003, PS2)
X-2: Last Mission (pouze v Final Fantasy X/X-2 HD Remaster)

XII:
Revenant Wings (2007, NDS)

XIII:
XIII-2 (2012, PS3)
Lightning Returns (2014, PS3)

XV + všechna DLCs:
A King's Tale (2016, PS4)

Pak vím, že FFXII je ještě propojeno s Vagrant Story a FF Tactics sérií a FFXIII s FF Type sérií, ale to už jsou spíše spin-offy ne?

Díky za pomoc.
@Red (11.11.2021 01:40): Tak v moderní grafice měli hry běžně až do sedmé generace, akorát škoda, že si v Disney nikdo neuvědomil, že největší základna hráčů jsou dospělí lidi a ti by si jejich hry zahráli rádi též. To zaměření na nejmenší to vždycky spolehlivě zabilo na budgetovou produkci. Přitom uměli i hry, které ve své době bez problému konkurovaly AAA produkci velkých vydavatelů, viz třeba 102 Dalmatians nebo Tarzan, což byly imo regulérně dobré hry.

Ale jako AAA hru v grafice jakou mají jejich nové filmy bych bral všemi deseti. :) Zatím se asi budeme muset spokojit se sérii Kingdom Hearts.
Mě teda stylizované AAA verze klasických pohádek vůbec nelákají. Reálný to ani moc není, na západě Červenou Karkulku a spol zakazujou. Projde to spíš v indie produkcích.

Co by mě spíš v AAA lákalo je Disney. Vím že kačeři, chip a dale či gummi bears měly svý hry na snes a jinde, ale nějaká hry v moderní grafice podle mého skýtájí obrovský potenciál na vlně nostalgie čtyři/třicátníků a přilákání nových generací.
@Bragi (10.11.2021 16:34): Ja by som si to vedel predstaviť, kľudne aj nakombinovať s nejakou ďalšou rozprávkou. Tá pôvodná rozprávka tuším ani nie je tak krátka. V podstate to nemá tak ďaleko od toho, ako som ti po našej malej turistike v lete rozprával o tom, akú hru by som urobil, keby som dostal šancu a budget. Akurát tá moja by bola viac soulslike, no. :D
@Bragi (10.11.2021 17:24): To bych byl asi zklamaný víc, než kdyby nevzniklo vůbec nic. Představa, že na něco takového čekám a pak mi to Ubisoft předhodí jako jeden z jejich nudných open worldů, by byla k posrání. :D Kor s těmi jejich scénáristy by se pak dala ta jednoduchá pohádka pro děti považovat za mistrovské dílo.
@Fritol (10.11.2021 17:17): Čo asi niečo naznačuje o sile a význame európskeho trhu.

Ale keď už fantazírujeme, treba sa odtrhnúť z reťaze. Ideálni vývojári pre príbeh o Červenej čiapočke by boli Ubisoft. Tí by aj z tak prostého námetu vykresali open world s hernou dobou 150 hodín. :)
@Bragi (10.11.2021 17:03): Ta Alenka aspoň má svou ačkovou hru. Dokonce dvě. A pracuje se na třetí.

Jako mně je jasné, že se toho nedočkám, ta pixelartová hra jak píšeš je reálnější než ačkova produkce, ale jen jsem se tak pozastavil nad tím, že to nikdo nezkusil ještě, protože herní potenciál to má a minimálně v Evropě je to velké části populace známé.
@Bragi (10.11.2021 16:34): Mně by asi bohatě stačilo, kdyby v té hře vlk představoval nepřítele pro Karkulku, jakožto hlavní postavu a byl tam kladen důraz na ten nebezpečný les. Jaké by byly okolnosti už by nehrálo roli. Viz třeba ten film od Catherine Hardwicke, na který jsem odkazoval. Ten má taky svoji romantickou zápletku, nicméně furt je tam vlk, který pustoší vesnici a pokud si dobře vzpomínám, tak se tam mění na člověka a ona Karkulka se do něj zamiluje. :D Což by imo mohlo fungovat i herně, minimálně jako survival horor. Asi bych si dokázal představit i nějakou dobrodružnou hru o výpravě do neprozkoumaných lesů, přičemž Karkulka (respektive někdo na ni odkazující) by byla členem expedice. Když to přeženu, tak by to klidně mohlo fungovat jako Uncharted. :D
@Fritol (10.11.2021 16:02): V poriadku. Ale ako si teda ten námet predstavuješ? Dnes rozšírenú upravenú a jemnejšiu verziu pre deti? Tú pôvodnejšiu od Charlesa Perraulta, ako ju vydal v knihe Rozprávky pani husi? Alebo ten pôvodný, mýtický, krvavý pribeh, ktorý sa tam niekde skrýva, prekrytý nánosmi storočných úprav? Ani jedna možnosť neposkytuje dosť látky na plnú hru.
Červená čiapočka je inak pôvodne francúzsky príbeh. A je dosť známa aj v Nemecku. Myslím, že väčšina kontinentálne Eúrópy možno s výnimkou juhovýchodu ju celkom dobre pozná. Ale tých rozprávok a príbehov na spracovanie je veľa a herne sa to neveľmi rieši. Maximálne tak ako bolo spomenuté si vezmú nejakú postavu a dajú ju do úplne iného settingu, ala "liga výnimočných", predsalen aj napr. Grécka a Egyptská mytológia bola a je častokrát takto "Vykrádaná", že si vezmi toho minotaura alebo medúzu, ale ich kontext a existencia nijak s originálnými bájami nesúvisí.
@Bragi (10.11.2021 15:38): Jasně, ale na tom původní pohádka nemá vůbec žádnou zásluhu, nehledě na to, že ani nesdílí stejný námět. Ta hra je dělená podle komiksu Fables. To je asi na stejné úrovni, jako Mary Skelter, kterou tady zmiňoval Charllize. :D
@Fritol (10.11.2021 06:53): Priamo Červenú čiapočku aka Karkulku síce nie, ale vlk to predsa vo videohre dotiahol až na hlavnú postavu. Begbie, veľký zlý vlk, z hry Wolf Among Us. Vyskytuje sa tu aj drevorubač a aj na Červenú Čiapočku príde reč.
@Fritol (10.11.2021 13:58): zjednodušeně že moc AAA her ve střední a východní Evropě nevzniká. Obecně je ale ve hrách karkulka využíváné hodně - ruzné hidden object, adventury, hříčky pro děti. Prostě low cost produkce pro lokalní trhy ji využívá, ale možná díky tomu zaškatulkování nikdo tuhle barieru nepřekročil.
@Kunick (10.11.2021 13:42): Teď asi nerozumím, co tím chceš vlastně říct. Však AAA herní vývoj není nic exkluzivního pro USA nebo VB. Karkulku dobře zná každé dítě minimálně ve střední Evropě a Rusku. Jak říkáš, vývojáři raději sáhnou po něčem, co je jim blízké, tudíž se toho za ty roky mohlo ujmout klidně nějaké studio z Německa, Ruska, Polska nebo klidně Česka atd.
Víc než jakékoli pohádky to na mě působí jako další Dishonored-like steampunk, což je teď setting populární nesmírně.
@Fritol (10.11.2021 12:30): O tom nepochybuju. Ale myslím, že právě i Witcher ukazuje, to jak jsem to myslel, že je snažší šáhnout po něčem co je pro vývojáře obecně známé. Taky jej proslavili polští vývojáři. Většina studií prostě vychází z toho co je jim blizké (a ano, vím že jsou i vyjímky jako Tsushima)
@Kunick (10.11.2021 11:02): Nemyslím si, že to hraje roli. Witcher a jeho slovanská mytologie taky dokázala oslovit celý svět, včetně Asie, kde jsou vůči tomuhle uzavření ještě víc, než západ.

V momentě, kdy prostě někdo udělá dobrou hru s dobrým marketingem, tak je o ni zájem, ať je na jakékoliv téma či podle jakékoliv předlohy. Kdyby Ubisoft zpracoval třeba nějakou českou pohádku, tak jsem si jistý, že bude mít stejný úspěch, jako jakákoliv jiná nová IP od Ubisoftu.
@Fritol (10.11.2021 06:53): A nebude to čistě proto, že podobný archetyp hrdinky zabírá už Carollova Alenka? Která je pak západnímu publiku bližší? Přece jen Karkulka je docela kontinentální pohádka a v Anglii, která je v podstatě odlesněná už od středověku, neměl potřebné výchovné poselství.
@Fritol (10.11.2021 06:53): Red Riding Hood je v Mary Skelter, spolu s dalšími, jako Popelka, Šípková Růženka a podobne. Ale samozřejmě to tam moc z těch pohádek nečerpa, jen charakterove to celkem sedí :)
@Tulareanus (10.11.2021 00:41): Mě zaráží, že nikdo stále nevyužil Karkulku v nějaké ačkovější podobě, když to má tak super potenciál na nějaký horor nebo akční adventuru. Kór když ve filmové podobě se tak už stalo. Zatím jen bídná a nedokončená plošinovka Woolfe...