V prvním dílu sci-fi RPG trilogie Xenosaga sledujeme osudy vědkyně Shion a jejího projektu, androida KOS-MOS. Vesmírná loď, kde pracuje je během posledních testů KOS-MOS napadena nepřátelskou formou života zvanou Gnosis. Shion čelí jisté smrti, když se android nečekaně aktivuje a zachrání jí život. Jejich výzkumná loď je zničena, jsou ovšem zachráněni posádkou, v okolí zrovna prolétávající, lodi jménem Elsa.
Souboje probíhají tahově a přebírají několik prvků ze svého duchovního předchůdce, hry Xenogears. Každá ze tří boje se účastnících postav má k dispozici útoky na blízko a na delší vzdálenost. Hráč je může nastavit a, podle své libosti zařadit, do combo sérií. Každý z útoků ubírá postavě AP body, které si lze také šetřit do pozdějších fází boje.
@Red (komentář): Ta komerční stagnace nastala až druhým dílem. Jednička se prodávala dobře. Pak Takahashi od projektu ustoupil a nechal to na starost mladším. Takže udělali nic moc dvojku a seškrtali to na tři díly. Proč Takahashi po jedničce odstoupil jako vedoucí projektu je záhada. Ustoupil mladším, hmm. Je možný že už věděl ze jeho původní záměr nebude možný tak se na to vykašlal. Jednička určitě vyznívá jako začátek obří série a v době její tvorby se s temi šesti díly ještě počítalo. Je zázrak ze se jim to trojkou podařilo důstojně uzavřít, po dvojce ty očekávání byli na nule.
Takhle to mělo být :)
http://1.bp.blogspot.com/-VGs189kg5aA/WB ... /xenosaga3parts1.gif
Teoreticky měl být příběh Shion na dva díly, pak dva díly kde byl Fei, Citan a takový jakoby remake Xenogears a poslední dva díly to měli spojit. Nakonec z toho byl jen příběh Shion kde ještě nějak zvažovali čtvrtý díl.
Takhle to mělo být :)
http://1.bp.blogspot.com/-VGs189kg5aA/WB ... /xenosaga3parts1.gif
Teoreticky měl být příběh Shion na dva díly, pak dva díly kde byl Fei, Citan a takový jakoby remake Xenogears a poslední dva díly to měli spojit. Nakonec z toho byl jen příběh Shion kde ještě nějak zvažovali čtvrtý díl.
Pro: grafika, nenáhodné souboje, příběh, postavy
Proti: linearita, žádné rozhodování, někdy až moc dlouhé neinteraktivní pasáže