Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Xenosaga Episode I: Der Wille zur Macht

25.02.2003
88
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V prvním dílu sci-fi RPG trilogie Xenosaga sledujeme osudy vědkyně Shion a jejího projektu, androida KOS-MOS. Vesmírná loď, kde pracuje je během posledních testů KOS-MOS napadena nepřátelskou formou života zvanou Gnosis. Shion čelí jisté smrti, když se android nečekaně aktivuje a zachrání jí život. Jejich výzkumná loď je zničena, jsou ovšem zachráněni posádkou, v okolí zrovna prolétávající, lodi jménem Elsa.

Souboje probíhají tahově a přebírají několik prvků ze svého duchovního předchůdce, hry Xenogears. Každá ze tří boje se účastnících postav má k dispozici útoky na blízko a na delší vzdálenost. Hráč je může nastavit a, podle své libosti zařadit, do combo sérií. Každý z útoků ubírá postavě AP body, které si lze také šetřit do pozdějších fází boje.


Poslední diskuzní příspěvek

@Red (komentář): Ta komerční stagnace nastala až druhým dílem. Jednička se prodávala dobře. Pak Takahashi od projektu ustoupil a nechal to na starost mladším. Takže udělali nic moc dvojku a seškrtali to na tři díly. Proč Takahashi po jedničce odstoupil jako vedoucí projektu je záhada. Ustoupil mladším, hmm. Je možný že už věděl ze jeho původní záměr nebude možný tak se na to vykašlal. Jednička určitě vyznívá jako začátek obří série a v době její tvorby se s temi šesti díly ještě počítalo. Je zázrak ze se jim to trojkou podařilo důstojně uzavřít, po dvojce ty očekávání byli na nule.
Takhle to mělo být :)
http://1.bp.blogspot.com/-VGs189kg5aA/WB ... /xenosaga3parts1.gif

Teoreticky měl být příběh Shion na dva díly, pak dva díly kde byl Fei, Citan a takový jakoby remake Xenogears a poslední dva díly to měli spojit. Nakonec z toho byl jen příběh Shion kde ještě nějak zvažovali čtvrtý díl.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS2 70
Xenosaga je takovým duchovním nástupcem Xenogears. Vedle scifi příběhu, možnosti bojovat ve velkých robotech a pár easter eggů (např: nepovinný boss Big Joe) jsem si nevšiml přímé souvislosti - příběh i svět jsou jiné. Nicméně jelikož jsem jrpg zas tak moc nenahrál, tak budu srovnávat právě s Xenogears.

Největší obavy jsem měl z grafiky a tady musím hru opravdu pochválit. Díky emulátoru jsem si mohl zvýšit pořádně rozlišení a až na menší glitch se stínem z toho plynoucím hra vypadala ve všech pasážích perfektně. Hlavní hrdinové oproti ostatním vypadají jako děti z maškarního plesu, ale přes to jsem se díky příběhu lehce přenesl.

Hra je z velké části interaktivním filmem. Prostě někdy ovládání hráči vezme a vrátí mu jej klidně až po 10 minutách. Na youtube je z těchto frekvencí sestříhán sedmihodinový film. Pocitově je to tak čtvrtina hry. Nebýt emulátoru a možnosti ukládání i v průběhu, asi bych byl pořád někde na začátku:) I samotná hra je víceméně lineární. Není zde pocit volnosti a putování, lokace jdou natvrdo po sobě s tím, že se později do nich můžete vrátit prostřednictvím simulace. To je pro vesmírné rpg poněkud škoda. Bohužel tu není ani žádná možnost rozhodování, pominu-li emailové minihry, kde hledáte nějaký hackery. Miniher tu je docela dost, nejvíc komplikovaná je karetní Xenocard. To je opravdu hra ve hře:) Přiznám se, že nakonec jsem radši vydělával na nového robota u pokeru. Oproti Xenogears je zde kamera statická a lokace přehledné, bloudění je zde pomálu.

Vylepšením oproti Xenogears pro mě byly souboje. Bohužel jsou zde opět dlouhé animace schopností a skillů, nicméně souboje nejsou náhodné, nepřátele vidíte a můžete se jim vyhnout. Také je prostředí do jisté míry interaktivní, můžete třeba nepřítele paralyzovat rozstřelením nějakého kanystru a potom kolem něj proběhnout nebo na něj zaútočit s bonusem. Jinde jsou i stealthové pasáže kde opatrně procházíte mezi reflektory a hlídkami. Ale pokud chcete grindovat, klidně můžete, hra vám v tom nebrání. Získáváním zkušeností získáváte nové útoky a schopnosti, ale i body do Etheru (magie), do schopností (můžete přenést vlastnost předmětu na svou postavu) nebo do vylepšení svých atributů nebo síly útoků. Obtížnost není krvavá a ani nemám pocit, že bych plně pochopil všechny nuance a různé odolnosti. Postavy jsem poctivě vybavoval, lokace prozkoumával, řadovým soubojům jsem se snažil vyhnout a souboje s bossy jsem nějak dal. (All hail Erde Kaiser).

Příběh se točí kolem bojů o moc mezi korporacemi a s mimozemskou rasou popírající časoprostor, Gnosis. Sice se zde řeší závažná témata typu kde začíná a končí lidství, ale i když má příběh řadu dílčích odhalení, tak k nějakému konečnému rozuzlení v prvním díle nedojde. Xenosaga byla totiž původně plánovaná jako hexalogie, nakonec kvůli komerční stagnaci došlo jen k trilogii. Nicméně bych v prvním díle třeba očekával, že mi někdo pořádně vysvětlí využití robotů i z jiného hlediska než jak se do nich v boji přepnout. První díl je opravdu spíše 1.třetina vyrovnaného hokejového zápasu.

Pro: grafika, nenáhodné souboje, příběh, postavy

Proti: linearita, žádné rozhodování, někdy až moc dlouhé neinteraktivní pasáže

+17