Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Monolith Soft

Japonsko
Založeno 1999
Monolith Software, Inc. je japonský vývojář založený v roce 1999 Tetsuyou Takahashim, bývalým zaměstnancem Nihon Falcom Corporation a Square, kde se podílel mimo jiné na Final Fantasy VI a později sám řídil vývoj Xenogears. Když však ve Square nedostal šanci vytvořit pokračování druhé jmenované hry, tak se rozhodl hledat příležitost jinde.

Takahashi nevěřil, že dokáže na své projekty sehnat dostatek financí bez pomoci velkého vydavatele. Jediným zájemcem se stalo Namco. Díky jeho pomoci pak vznikl Monolith Software.

První vytvořenou hrou se stala Xenosaga Episode I: Der Wille zur Macht. Po jejím vydání se Takahashi stáhl do ústraní a na vývoj druhé epizody pouze dohlížel. Zároveň bylo rozhodnuto, že série bude vyprávěna skrz více médií (např. anime adaptace prvního dílu a hra pro mobilní telefony Xenosaga: Pied Piper). Komerční neúspěch však přinutil zrušit původně plánovanou hexalogii a ukončit Xenosagu třetí epizodou.

Neshody s novým vedením společnosti Namco způsobily odloučení od společnosti. Monolith se stal v roce 2007 dceřinou společností Nintenda, které mu slíbilo kreativní volnost výměnou za exkluzivitu her. První novou hrou se stal, pouze v Japonsku vydaný, Soma Bringer pro handheld DS. Jejich nejambicióznější hrou se mělo stát RPG Monado: Beginning of the World. Název hry však nechal změnit sám tehdejší prezident Nintenda Satoru Iwata na Xenoblade Chronicles, aby zachoval dědictví Xeno série. Xenoblade Chronicles se stala nečekaným úspěchem u kritiků i prodejně, což dalo vzniknout dalším dílům.

Mimo výše zmíněné se vývojáři z Monolith Software proslavili třeba sérií Baten Kaitos a spoluprací na titulech jako The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Splatoon, Animal Crossing: Happy Home Designer a dalších.