@Rapier (03.09.2017 17:59): Jj to je bez debat a proto jsem ty strategie taky prestal hrat, i kdyz jsem jim v detstvi v 90. letech docela hodoval. Dnes jsem schopen si zahrat jedine neco, co umim hrat, tj. hral jsem to tehdy v detstvi. Beztak akorat 20 let vicemene vychazi furt to samy v "lepsi" grafice, cest vyjimkam.
Strategie
@Rapier (03.09.2017 17:59): Což o to, jen nesouhlasím, že SP je nějak přehnaně komplexní, že by vyžadovalo hodně času na naučení a že to je "hrozně moc časově náročné".
@Shoggot (03.09.2017 00:53): Čím je strategie komplexnější, tím je víc náročná na čas (pochopit a naučit se všechny ty detaily chvíli zabere). Za tím si stojím. :) Pamatuji si velmi dobře jak jsem snad týden hrál scénář ve winSPMBT, kde jsem se v roli západních spojenců snažil zastavit nápor rusů v Cold War scénáři. Nemám nic proti komplexním strategickým hrám, na SP, respektive jeho nejmodernějších rozšířeních jsem svého času dost ujížděl.
Kurvajz, člověk si řekne 'Jak vlastně zněly ty HOMAMové' a naráz jsou 4 ráno :/
@Rapier (02.09.2017 21:06): To s tím SP není pravda. Komplexnost navíc nikdy není na obtíž, když ji chceš. Srovnávat to s PC nemá smysl.
@Rapier (02.09.2017 15:19): homeworld muzu doporucit , taky Haegemonia: Legions of Iron neni spatna i kdyz to je trosku takovy na jedno brdo - zakladna- armada- genocida nepritele :D , peknej pribeh , stene tak imperium galactica 2 , z klasickejch rts nezapomente na close combat a sudden strike , dvojka byla uvolnena jako free a ted tusim vylezla trojka nebo 4ka , dune 2 , warcraft 2 a age of empires 1/2 jsou takovy pilire a zbytek sou uz jen predelavky/kopie :) , battle isle 2 a 3 taky doporucuju , vybornej mix boje a logistiky, bez paliva se tanky nehnou a bez munice sou mrtvy , me zas minuly spis novejsi veci co sly po roce 2010 kdy sem zacal hrat tanky wot a na nic jinyho pak uz nebyl moc cas , tahovky od matrixu super, akorat me sve ta jejich cenova politika vzhledem k tomu ze vemou uz udelanou hru , doplnej databazi zbrani , doladej pravidla a prodavaj to 2x draz nez puvodni hru
@Kunick (01.09.2017 15:59): jestli chces peknou grafiku skus Wargame: Red Dragon
@Shoggot (02.09.2017 15:23): to mě nevadí, já to beru jako nástupce kdysi velmi populárních Panzer Generals, doby kdy jsem uměl hrát winSPMBT odkaz a winSPWW2 odkaz jsou už dávno pryč. Navíc ta komplexnost Steel Panthers: World at War je spíš na obtíž. Je to hrozně moc časově náročné.
@Richmond (02.09.2017 15:35): ano musíš to vše vyrobit, nabarvit, sehnat místnost, spoluhráče ale ve finále bych neřekl, že to je časově náročnější než hraní jakékoliv solidní wargames na PC.
V obojím můžeš utopit moře času ale tady máš alespoň kreativní zábavu (něco tvoříš a nejen konzumuješ :) ) a ještě si zahraješ.
Solitarie deskovky mě nějak nebaví, potřebuji spoluhráče. Ten pocit když tvůj M5 Stuart zezadu prostřelí Panthera stojí za to (jistě stává se to výjimečně + nutná dávka štěstí na K6 při hodu na zásah). Vidět tvář spoluhráče je v ten moment k nezaplacení. To Ti žádný solitér nebo PC nenahradí. Nikdy.
V obojím můžeš utopit moře času ale tady máš alespoň kreativní zábavu (něco tvoříš a nejen konzumuješ :) ) a ještě si zahraješ.
Solitarie deskovky mě nějak nebaví, potřebuji spoluhráče. Ten pocit když tvůj M5 Stuart zezadu prostřelí Panthera stojí za to (jistě stává se to výjimečně + nutná dávka štěstí na K6 při hodu na zásah). Vidět tvář spoluhráče je v ten moment k nezaplacení. To Ti žádný solitér nebo PC nenahradí. Nikdy.
@Rapier (02.09.2017 15:19): No tak ten figurková wargaming je obdivuhodný z těch fotek. To musí spotřebovat kvantum času na přípravu a asi i na samotné hraní. Já jsem zvyklý na hexy a wargamesy od GMT, případně ty solitérní od Johna Butterfielda (viz herní plán ze hry D-Day at Tarawa). Taky není s kým hrát a tak jsem se holt smířil, že už jen solitéry.
@Rapier (02.09.2017 15:19): Zrovna Panzer Corps mě dost zklamalo tím, jak je to fakt jen taková deskovka na PC. Strašně simplicitní.
@Richmond (02.09.2017 13:06): Ty Richmonde poslouchej, zrovna Dave o tom píše na svém blogu :) odkaz Zrovna dnes ráno jsem o téhle "údajně" amigacké strategii četl.
Battle Ise série mě úplně minula, a přitom to je možná jedná z nejlepších strategických sérií vůbec! Pamatuji na nadšené recenze ve Score a Levelu.
Wargames: mimo těch PC, mám doma asi 5 deskovek (War at War - Cold War - 3 moduly + WW2 Lock & Load - Francii a Normandii) a bohužel není to moc s kým hrát. Na PC už strategie téměř nehraji. I když koupil jsem kompletmí Panzer Corps (až na ty dva poslední moduly) ale stejně hrál jsem sotva kampaň v Polsko 39 první dvě nebo tři mise. Ne, že by mě to nebavilo ale je to prostě časově náročné a preferuji spíše figurkový wargaming viz. odkaz
Osobně za nejlepší RTS považuji Age of Empires 2. Rise of Nations mě bohužel uniklo (pokud si vzpomínám měl to být mix mezi RTS a Civilizací) ale zkusím si to sehnat. Taktéž mě minuly všechny ty Homeworldy apod.
Vzhledem k tomu, že jsem z moderních her na XOne lehce otrávený, tak se nejspíš dám na hraní starých dobrých RTS. Třeba bych konečně mohl vytáhnou C&C The First Decade a dohrát to.
Battle Ise série mě úplně minula, a přitom to je možná jedná z nejlepších strategických sérií vůbec! Pamatuji na nadšené recenze ve Score a Levelu.
Wargames: mimo těch PC, mám doma asi 5 deskovek (War at War - Cold War - 3 moduly + WW2 Lock & Load - Francii a Normandii) a bohužel není to moc s kým hrát. Na PC už strategie téměř nehraji. I když koupil jsem kompletmí Panzer Corps (až na ty dva poslední moduly) ale stejně hrál jsem sotva kampaň v Polsko 39 první dvě nebo tři mise. Ne, že by mě to nebavilo ale je to prostě časově náročné a preferuji spíše figurkový wargaming viz. odkaz
Osobně za nejlepší RTS považuji Age of Empires 2. Rise of Nations mě bohužel uniklo (pokud si vzpomínám měl to být mix mezi RTS a Civilizací) ale zkusím si to sehnat. Taktéž mě minuly všechny ty Homeworldy apod.
Vzhledem k tomu, že jsem z moderních her na XOne lehce otrávený, tak se nejspíš dám na hraní starých dobrých RTS. Třeba bych konečně mohl vytáhnou C&C The First Decade a dohrát to.
Z realtimovek jsem dohrál pouze Mega lo Mania a Warcraft: Orcs & Humans. Tahovky jsou pro mě primární podkategorie, byť tam mám rezervy. Moc se mi líbí Battle Isle série i hodně podceňovaná History Line: 1914-1918. Potřeboval čas projít ty prastaré wargamesy (jednotky "jako" žetonky). Spousta jich tu vůbec není (Kampfgruppe, War in Russia...). Když jsem četl komplet vydání časopisu Computer Gaming World, tak tam na konci 80.let měli sekci věnovanou jen wargamesám a to na třeba 20 stranách s analýzou, recenzemi, tipy. Tenkrát jsem si všechny zajímavé zapisoval. Snad se k tomu někdy dokopu všechno aspoň zkusit :)
Já jsem asi divný, ale mám radši RTS. Třeba takový Stronghold je moje srdcovka.
Z tahových strategií jsem hrál pouze UFO: Enemy Unknown a Xcom: Terror from the Deep (nedohrál jsem).
Z tahových strategií jsem hrál pouze UFO: Enemy Unknown a Xcom: Terror from the Deep (nedohrál jsem).
Jediný co mě opravdu bavilo byl Original war. To jsem objevil až tady na databázi.
Na Homeworld je skvělý audiovizuál a vážím si inovace, jednou to dohraju.
AOE fajn, měl jsem radši rise of nations a stejně ještě 10x víc tahovou civilizaci.
Red alert 1 a 2 ty jsem hrál především kvůli atmosféře. Prostě vidět otráveného Stalina za ty hodiny nic moc gameplaye stálo.
Fajn byl i Sid Meier Gettysburg, ale zase spíše kvůli atmosféře a tématu.
Warcraft, starcraft a dune 2 hrál tehdá každý. Jako dobrý ale nic co by mě nadchnulo k dohrání.
Tenhle rok jsem hrál dvě RTS World in Conflict a Act of War a lituju času i peněz.
Na Homeworld je skvělý audiovizuál a vážím si inovace, jednou to dohraju.
AOE fajn, měl jsem radši rise of nations a stejně ještě 10x víc tahovou civilizaci.
Red alert 1 a 2 ty jsem hrál především kvůli atmosféře. Prostě vidět otráveného Stalina za ty hodiny nic moc gameplaye stálo.
Fajn byl i Sid Meier Gettysburg, ale zase spíše kvůli atmosféře a tématu.
Warcraft, starcraft a dune 2 hrál tehdá každý. Jako dobrý ale nic co by mě nadchnulo k dohrání.
Tenhle rok jsem hrál dvě RTS World in Conflict a Act of War a lituju času i peněz.
Ach ty strategie. Tolik jsem jich v 90 létech 20 století hrál (obzvláště RTS) a tolik jich nikdy nedohrál. A to jsem je mě tak rád.
RTS dohráno
Dune 2 za Atreidy
Warcraft 2 komplet! To je neuvěřitelné ale ačkoliv mě fantasy nikdy nebralo jako sci-fi nebo nedej bože historie/současnost, tak stejně je to jediná RTS co jsem byl schopen na svém prvním PC v roce 1998 dokončit.
Age of Empires 2 za William Wallace - úvodní kampaň (a to jsem tu hru miloval!)
Starcraft dokončen za lidi.
Kamarádovi jsem na jeho PC pomohl dohrát KKND. To bylo v době kdy se hrálo sdíleně na jednom PC ve vícero hráčích. :)
Mraky RTS mám jen rozehraných a mraky RTS mě úplně minulo. Z těch 90-2000 jsem zkoušel svého času snad vše co vyšlo nebo skoro vše.
Tahovky mě vesměs minuly všechny až na Civilizace 2 a pár válečných jako Steel Panthers: World at War a jeho moderní varianty (2-3 roky jsem nehrál nic jiného). Bohužel strategie jsou děsně náročné na čas. Sotva stíhám letecké simulátory.
Absolutně mě minuly Settlers, Anno série apod.
RTS dohráno
Dune 2 za Atreidy
Warcraft 2 komplet! To je neuvěřitelné ale ačkoliv mě fantasy nikdy nebralo jako sci-fi nebo nedej bože historie/současnost, tak stejně je to jediná RTS co jsem byl schopen na svém prvním PC v roce 1998 dokončit.
Age of Empires 2 za William Wallace - úvodní kampaň (a to jsem tu hru miloval!)
Starcraft dokončen za lidi.
Kamarádovi jsem na jeho PC pomohl dohrát KKND. To bylo v době kdy se hrálo sdíleně na jednom PC ve vícero hráčích. :)
Mraky RTS mám jen rozehraných a mraky RTS mě úplně minulo. Z těch 90-2000 jsem zkoušel svého času snad vše co vyšlo nebo skoro vše.
Tahovky mě vesměs minuly všechny až na Civilizace 2 a pár válečných jako Steel Panthers: World at War a jeho moderní varianty (2-3 roky jsem nehrál nic jiného). Bohužel strategie jsou děsně náročné na čas. Sotva stíhám letecké simulátory.
Absolutně mě minuly Settlers, Anno série apod.
@Bodkin (01.09.2017 19:18): Tak to asi každej. Ale zase u těch opravdu velkejch zažíváš trochu jinej typ uspokojení/rozčarování :)
@Richmond (01.09.2017 17:25): Celý jeden match, který vyhraješ nebo prohraješ a jdeš znova/plakat.
Já mám tahovky rád, ale ty co pěkně odsýpají.
Já mám tahovky rád, ale ty co pěkně odsýpají.
@Richmond (01.09.2017 17:25): Hmmm, zlatá Civilization.
@Bodkin (01.09.2017 15:41): Nevím, co myslíš šarvátkou, ale je tam dost her, kde 30 minut trvá tak půlka hráčova JEDNOHO tahu :)
@Shoggot (01.09.2017 17:07): Já vím že je to arkáda a že je to tak schválně. Ale 'oni' zdá se ne...
No a po Steel Panthers: World at War se mi čas od času stýská, to ano, ale Garyho Grigsbyho žrout času mě spíše děsí, než přitahuje. (Tou časovou náročností)
No a po Steel Panthers: World at War se mi čas od času stýská, to ano, ale Garyho Grigsbyho žrout času mě spíše děsí, než přitahuje. (Tou časovou náročností)
@Bodkin (01.09.2017 16:19): Graviteam je dost fajn. A nic to nemění na tom, že CoH2 je arkáda jak prase furt (i když velmi dobrá).
@Bodkin (01.09.2017 15:41): Ale má! Ale je fakt, že Gary Grigsby's War in the East třeba ne, snad kromě bitvy o Velikije Luki :))
@Bodkin (01.09.2017 15:41): Ale má! Ale je fakt, že Gary Grigsby's War in the East třeba ne, snad kromě bitvy o Velikije Luki :))
@Kunick (01.09.2017 15:59): Nenajde. Všichni chodí bičovat na CoH2 jak je to unrealistic, ale o Graviteam Tactics nikdo z nich neslyšel...
@Shoggot (01.09.2017 13:58): no wargamy jdou uplně mimo mě. Přece jen už mám rád když to má i pěknou grafiku. A když už chci něco opravdu hardcore tak jsem purista a dám si radši šachy :D
@Bodkin (01.09.2017 15:41): ja vím, chtěl jsem říct, že je v hledáčku, ale že potrvá, než se k ní dostanu.
No nevím jestli bych použil slovo trpí - tříští to sice komunitu která je malá (viz předchozí WallofText), ale zase aspoň si každý najde to svoje.
@Bodkin (01.09.2017 15:41): ja vím, chtěl jsem říct, že je v hledáčku, ale že potrvá, než se k ní dostanu.
No nevím jestli bych použil slovo trpí - tříští to sice komunitu která je malá (viz předchozí WallofText), ale zase aspoň si každý najde to svoje.
@Kunick (01.09.2017 13:42): SD taky vyšlo letos btw. A single player hráčům bych ho moc (vůbec) nedoporučoval (pokud to teda nějak nepřepracovali), ale na skirmishe je to velmi zábavné (což má společné s CoH2)...
@Shoggot (01.09.2017 13:58): Jedna šarvátka taky trvá 30 minut, to žádná Matrixí věc asi nemá ;)
A RTS hlavně trpí tunou subžánrů, kde když člověka baví budovat bázi ale boj mu stačí tak nějak ok, tak mu pak Blitzkrieg nebo Man of War nemůžou sednout a kde Starcraft 2 a CoH 2 jsou 2 strany jedné mince (klasické 'dune-like' rts)
@Shoggot (01.09.2017 13:58): Jedna šarvátka taky trvá 30 minut, to žádná Matrixí věc asi nemá ;)
A RTS hlavně trpí tunou subžánrů, kde když člověka baví budovat bázi ale boj mu stačí tak nějak ok, tak mu pak Blitzkrieg nebo Man of War nemůžou sednout a kde Starcraft 2 a CoH 2 jsou 2 strany jedné mince (klasické 'dune-like' rts)
@Kunick (01.09.2017 13:42): Steel Division je klasická paradoxovka. Sofistikovanější než většina RTS, ale na tahovky z katalogu Matrix Games to prostě nemá.
@90210 (01.09.2017 11:49): tak tenhle ten boom ale vychrlil tuny poměrně generických her. - jak ostatně píšeš v druhém odstavci.
Jinak s evolučně stabilní strategii nesouhlasím - resp. nemyslím si že to je zrovna tento případ. I dnes je spousta hráčů RTS v absolutních počtech to bude srovnatelné s jejich hvězdným obdobím. Ale logicky je to hodně specifický žánr (strategie obecně), který vyžaduje velkou časovou investici, má poměrně krutou učící křivku a ke svému hraní vyžaduje poměrně velké soustředění - z toho vyplývá, že jako odpočinkový žánr úplně nefungují. Většina současných hráčů pak nemá důvod s RTS vůbec začínat (pokud není zasazena do jejich oblíbeného období nebo universa apod.) a raději šáhne po méně náročném ( != horším) žánru (Drolin a jeho protěžované VN mi přijdou jako ideální případ). Že je ale hlavně u veteránů po strategiích hlad si myslím ilustruje letošní oznámení AoE, Anno přip. letošní vydání jako Sudden Strike 4, SpellForce 3, Blitzkrieg 3, W40K:DoW3, a klidně bychom mohly počítat i loňský Homeworld:DoK, a s přivřenými očima i Total War:W 2 i když ten řadím (podobně jako Paradox) jako svůj vlastní žánr. Hodně jsem zvědavý i na Steel Division:N44 - ale tam potrvá, než se k tomu dostanu.
Jinak s evolučně stabilní strategii nesouhlasím - resp. nemyslím si že to je zrovna tento případ. I dnes je spousta hráčů RTS v absolutních počtech to bude srovnatelné s jejich hvězdným obdobím. Ale logicky je to hodně specifický žánr (strategie obecně), který vyžaduje velkou časovou investici, má poměrně krutou učící křivku a ke svému hraní vyžaduje poměrně velké soustředění - z toho vyplývá, že jako odpočinkový žánr úplně nefungují. Většina současných hráčů pak nemá důvod s RTS vůbec začínat (pokud není zasazena do jejich oblíbeného období nebo universa apod.) a raději šáhne po méně náročném ( != horším) žánru (Drolin a jeho protěžované VN mi přijdou jako ideální případ). Že je ale hlavně u veteránů po strategiích hlad si myslím ilustruje letošní oznámení AoE, Anno přip. letošní vydání jako Sudden Strike 4, SpellForce 3, Blitzkrieg 3, W40K:DoW3, a klidně bychom mohly počítat i loňský Homeworld:DoK, a s přivřenými očima i Total War:W 2 i když ten řadím (podobně jako Paradox) jako svůj vlastní žánr. Hodně jsem zvědavý i na Steel Division:N44 - ale tam potrvá, než se k tomu dostanu.
@Kunick (01.09.2017 11:16): Dobře vyjmenováno! Imho ty MOBA hry mají potenciál RTS z velké části nahradit.
@90210 (01.09.2017 11:49): Jasné. Je i fakt, že proč by mělo vycházet v dnešní době deset AAA RTS, když stačí jedna s dobrým multiplayerem. Spadá to do té evolučně stabilní strategie, která "druh" směřuje do věčných lovišť.
@90210 (01.09.2017 11:49): Jasné. Je i fakt, že proč by mělo vycházet v dnešní době deset AAA RTS, když stačí jedna s dobrým multiplayerem. Spadá to do té evolučně stabilní strategie, která "druh" směřuje do věčných lovišť.
4Jab & Kunick - Podle me je tady nekolik duvodu. V prvni rade tady spousta real-time strategii neni vubec pridanych (War Diary etc.), koncem 90. let byl silenej boom RTS a pamatuju si, ze ve Score jich bylo recenzovanych v kazdym cisle minimalne 5.
Je to jednak zpusobeny tim, ze tu neni zadny RTS fanatik, ktery by se zameroval vylozene na tento zanr a kdyz uz by tu byl, tak by mel stejne pravdepodobne nahranych 15 let Starcraftu plus par dalsich (Red Alert) a prumerem a podprumerem by se nezaobiral, protoze to bylo stejne vzdycky na jedno brdo (postavit zakladnu, vyrobit jednotky a poslat to na nepritele) a takovi hraci hravali spis multiplayer a bylo jim jedno, ze mezitim vychazely desitky dalsich a dalsich RTS pokusu, protoze 1 takova hra se dala hrat dlouho, narozdil od RPG nebo adventur, ktery jsou tady zastoupeny opravdu reprezentativne.
Je to jednak zpusobeny tim, ze tu neni zadny RTS fanatik, ktery by se zameroval vylozene na tento zanr a kdyz uz by tu byl, tak by mel stejne pravdepodobne nahranych 15 let Starcraftu plus par dalsich (Red Alert) a prumerem a podprumerem by se nezaobiral, protoze to bylo stejne vzdycky na jedno brdo (postavit zakladnu, vyrobit jednotky a poslat to na nepritele) a takovi hraci hravali spis multiplayer a bylo jim jedno, ze mezitim vychazely desitky dalsich a dalsich RTS pokusu, protoze 1 takova hra se dala hrat dlouho, narozdil od RPG nebo adventur, ktery jsou tady zastoupeny opravdu reprezentativne.
@Jab (01.09.2017 09:34): dalším důvodem by mohla být prostě malý výběr skutečných (jako Paradox bych tam určitě nepočítal a přitom některé jejich hry jsou sice zatím šedé ale přes 90%) RTS. Pokud někdo zamítne Blizzard tak už mu zůstávají buď jen "staré" a nebo hodně niche hry. A pokud někdo přistoupí k hraní RTS protože "musí" tak to zákonitě odnese hodnocení - viz tenhle ukázkový komentář.
Navíc jak se i u nás víc a víc šíří konzolové hraní, tak budou ještě více vytlačeny - protože zatímco u tahovek to jde, pořádné mikro s gamepadem asi naprogramovat nejde - s tímhle si myslím koreluje i úspěch TPS a FPS - akce jdou udělat líbivěji a "filmověji" a hned má hráč pocit, že dostal větší hodnotu, než když má dobře vybalancované frakce.
Pak za zmínku stojí ještě MOBA - samy o sobě super gameplay,často i lore a grafika a všechno, ale nutnost kooperace umožňuje vznik komunity horší než třeba u CS -kde přece jen jde tým částečně ignorovat. A proto nikdynedosáhnou na lepší hodnocení - protože když je vyzkoušíš kdykoliv později po naběhnutí první vlny nadšenců tak tě přístup některých lidí semele.
Navíc jak se i u nás víc a víc šíří konzolové hraní, tak budou ještě více vytlačeny - protože zatímco u tahovek to jde, pořádné mikro s gamepadem asi naprogramovat nejde - s tímhle si myslím koreluje i úspěch TPS a FPS - akce jdou udělat líbivěji a "filmověji" a hned má hráč pocit, že dostal větší hodnotu, než když má dobře vybalancované frakce.
Pak za zmínku stojí ještě MOBA - samy o sobě super gameplay,často i lore a grafika a všechno, ale nutnost kooperace umožňuje vznik komunity horší než třeba u CS -kde přece jen jde tým částečně ignorovat. A proto nikdynedosáhnou na lepší hodnocení - protože když je vyzkoušíš kdykoliv později po naběhnutí první vlny nadšenců tak tě přístup některých lidí semele.
@90210 (01.09.2017 09:26): Tak většinou mi místní vkus sedne. Občas tedy naopak (protěžování starých her a českých her). Jindy si člověk musí dát bacha u některých spešl her pro "gurmány" (Pathologic?), kde se často ukáže jejich prachbídná hratelnost a pytel bugů.
Sám doteď naprosto nechápu nízké hodnocení Jade Empire a Neverwinter Nights 2. A i třebas proč má první Rollcage nižší hodnocení než leckterá pětapadesátá rallye hra.
P. S. Co se dívám na místní žebříčky, tak až na fps a tps jsou na tom všechny žánry prachbídně. Mezi těmi slepými jsou ještě adventury a RPG těmi slovutnými jednookými králi.
Sám doteď naprosto nechápu nízké hodnocení Jade Empire a Neverwinter Nights 2. A i třebas proč má první Rollcage nižší hodnocení než leckterá pětapadesátá rallye hra.
P. S. Co se dívám na místní žebříčky, tak až na fps a tps jsou na tom všechny žánry prachbídně. Mezi těmi slepými jsou ještě adventury a RPG těmi slovutnými jednookými králi.
@Jab (01.09.2017 08:38): Neco na tom je, nicmene mistni zebricky vubec nejsou smerodatny, protoze sem chodi malo lidi a nevsiml jsem si, ze by tady byl nejakej uzivatel - odbornik na strategie, jako je tu odbornik na simulatory (Rapier), adventury (ja), strilecky (Vsivak) nebo RPG (ja), tudiz tu vsichni hrali jen ty nejproflaklejsi tituly. DH ma spis komunitni a diskuzni charakter, zebricky zatim nic neznamenaji.
Ty real timovky jsou vlastně trochu zoufalé jako žánr obecně. V místních žebříčcích má RTS nejvýše 86,7%. Jedná se o Dunu 2. Pominu, že si to zaslouží jen tím, že byla první. Nicméně to imo ukazuje, jak si tenhle žánr vede. Pár RTS her si trouflo sytém obohatit (Homeworld třebas). Ale ukazuje se, že hráči preferují klasické izometrické klikačky a mají pro ně nejlepší hratelnost. Je to taková ta "evolučně stabilní strategie", jež vede k zániku druhu.
Nicméně... Kdyby třebas Starcraft 2 nebyl tak ohavný (jak je u Blizzardu zvykem od dob příšerného Warcraftu 3), tak bych jej určitě vyzkoušel. Takhle jsem raději rozjel remaster jedničky. A... No, mohli vylepšit ovládání, abych nemusel klikat jak blázen a mohl vice využívat klávesnici.
Nicméně... Kdyby třebas Starcraft 2 nebyl tak ohavný (jak je u Blizzardu zvykem od dob příšerného Warcraftu 3), tak bych jej určitě vyzkoušel. Takhle jsem raději rozjel remaster jedničky. A... No, mohli vylepšit ovládání, abych nemusel klikat jak blázen a mohl vice využívat klávesnici.
@Jab (31.08.2017 17:37): Souhlasím byla tenkrát i nějaká onlinovka dune přes vytáčecí net :D ( strašnej kravál si pamatuji ).
@Kunick (31.08.2017 17:41): V podstate jo, bylo to kazdopadne mnohem lepsi, ale chybel mi tam mentat, neboli obrazovka, kde si clovek mohl prohlidnout obrazky, neco malo precist a odpocinout si. Bohuzel se to v realtimeovkach neuchytilo.
@Kunick (31.08.2017 17:41): Ale velmi povedená! :)
@Jab (31.08.2017 17:37): D2000 - to přece byla jen předělávka ne?
Brood War byl fajn. Mě i moc bavila Duna 2000.
Realtime pořád zkouším, ale posledních x let mě nic nebavilo.
Paradox strategie beru tak trochu jako samostatnou kategorii.
Paradox strategie beru tak trochu jako samostatnou kategorii.
Zásadně tahové, ideálně wargejmsy (ty navíc můžu i v deskovkové alias žetonkové podobě, samozřejmě bez figurek!) :) Z realtimu asi jedině Paradox grand styl strategie.
@Gordon (31.08.2017 12:12): o tom žádná - proto jsem taky dal odkaz na celou serii.
Ale na druhou stranu i to evropské prostředí mělo něco do sebe.
Ale na druhou stranu i to evropské prostředí mělo něco do sebe.
@Kunick (31.08.2017 11:14): Grusader byl ale o dost lepší, u toho jsem strávil opravdu hodně času.
@90210 (31.08.2017 11:36): zběsilá? je pravda, že tebou vyjmenované jsem hrál už notně dávno ale minimálně Duna a W2 si pamatuju jako něco o hodně náročnějšího na klikání.
@Kunick (31.08.2017 11:14): Jo hral, asi 5 minut z ucty k The Bitmap Brothers. Me ale zbesily realtimeovky fakt nikdy nebavily.
@90210 (31.08.2017 11:10): jsi nehrál Z? A jinak bych za celkem klasiku považoval i Strongholdy.
Ale jinak je to putna. Občas má člověk čas na klikfest, občas si chce zahrát šachy..
Ale jinak je to putna. Občas má člověk čas na klikfest, občas si chce zahrát šachy..
@Gordon (31.08.2017 09:56): Realtime strategie jsem dohral jen Warcraft: Orcs & Humans, Warcraft II: Tides of Darkness, Dune II: Battle for Arrakis, Paranoia! a za nejlepsi povazuji The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth, takze spis ty tahovky...
@Gordon (31.08.2017 09:56): Jsem marně přemýšlel, kdy jsem naposled hrál nějakou RTS a nic mě nenapadlo. Těšil jsem se na Dawn of War 3, ale to zdá se zkurvili snahou udělat z toho esport a určitě to samé udělají s AoE4.
První!
... Tak co? Tahovky nebo realtimovky?
... Tak co? Tahovky nebo realtimovky?