Z je futuristická válečná real-timeová strategie, v níž se v rozporu s obyčeji RTS nedobývají suroviny a nestaví budovy. Klíčovým strategickým prvkem hry je zajímání a držení od začátku hry existujících budov, rozesetých po celé mapě. Stranami konfliktu jsou červení a modří roboti.
Budovy mají charakter výrobny jednotek nebo obranných staveb. Továrny produkují konstantně; vyrobená jednotka patří tomu, jehož vlajka se nad výrobnou v okamžiku dokončení produkčního cyklu tyčí. Vedle šesti druhů robotů, lišících se výzbrojí, výdrží a rychlostí, je ve hře několik druhů vozidel. S těmi se pojí další odlišnost od klasického pojetí RTS: k jejich řízení je potřeba robota, přičemž řidiče lze eliminovat bez zničení vozidla, čímž se vozidlo stává způsobilým k zajmutí; toto pravidlo platí i pro obsluhu stacionárních věží. Cílem hry je zajmout nebo zničit nepřátelskou základnu, nebo eliminovat všechny jednotky protivníka. Herní schéma těží ze hry Nether Earth z r. 1987.
Kampaň za každou stranu sestává z dvaceti misí, rovnoměrně rozložených mezi pětici planet, o získání kontroly nad nimiž se oba tábory přetahují. Příběh je vyprávěn animovanými sekvencemi, a to ve značně odlehčené atmosféře – roboti rozdávají úsměvy na všechny strany, vtípkují a popíjejí raketové palivo.
Hra byla vytvořena v enginu ZOD Engine. Pro PC titul vyšel ve dvou verzích: původní, s označením Z, byl určen pro MS-DOS; později vydaná verze, pojmenovaná Z 95, prošla vybalancováním jednotek a byla optimalizována pro Windows 95.
Ahoj
pořád sháním verzi Z s Expansion Kitem. Nemáte někdo tipy? Kdyžtak pm...
pořád sháním verzi Z s Expansion Kitem. Nemáte někdo tipy? Kdyžtak pm...
Pro: Originalita, detailní grafika, humor, proměnlivá hudba
Proti: Inteligence vlastních jednotek