Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Bursoft (26.04.2020 11:38): Popravdě jsem se o ně už dlouho nezajímal, ale ne proto, že bych je předem odsoudil, prostě jsem je normálně ignoroval. Jaké konkrétní díly máš na mysli, resp. které z nich teda doporučuješ?
@M.a.t.t. (25.04.2020 21:21): Sorry, ale na easy není potřeba tolik managovat ty náboje, páč nepřátelé vydrží mnohem míň, ty naopak vydržíš mnohem víc, takže o nějakých super reflexech není řeč. Mám to takto rozheraný ve třetím slotu (na extra life mod) a pro někoho, kdo odehrál pár fpsek to nemůže být žádnej problém (věřím že ani na druhou obtížnost).

@Gordon (26.04.2020 00:02): Na to, abys ve WoT něco odehrál potřebuješ stovky hodin, jinak jsi tam jak prase na odstřel.

@Chuck (25.04.2020 23:44): A zkoušel jsi ty poslední dva Hitmany nebo sis jen podle nějakých starých dílů řekl, že tě to nebaví a ani sis k nim nic nezjišťoval? Páč já jsem je zkompletoval a od pohledu to je zábava tak min na 2 měsíce. Hratelnost je míň hardcore jako v prvních dílech, ale máš tam mnohem víc volnosti a způsobů jak to dohrát.
Chtěl bych rodičům (61 a 62) pořídit na tablet nějakou hru, která by pomáhala procvičovat paměť, logické myšlení, pozornost atd.
Něco jako Happy Neuron, ale to pokud vím na tabletu nejde... a když jsem něco hledal, tak je to všechno anglicky (bohužel ani jeden anglicky neumí).

Nemáte někdo nějaký tip? :)

EDIT: Koukám že jsem se trochu trefil i do předchozí debaty. Já si poslední dobou říkám, že mi ty akce, např. Unreal Tournament, už tolik nejdou, ale to může být tím, že to hraju na notebooku a nemám na stole tolik prostoru pro pohyb myší jako kdysi :)
Byste měli hrát na hudební nástroj, hrát nějakou skladbu na koncertě z not, kterou moc neumíte. To je trénink reflexů a pohotovosti :-)
@Garion (26.04.2020 09:56): Taktiku mám kolikrát dobrou, akorát že pak přijde nějaká ta zbrklost, místo napravo jdu nalevo, místo jedné pomůcky omylem kliknu na druhou a už je to v kopru. :-)

@Cobot (26.04.2020 10:02): Však já to taky nemyslel nějak ve zlém a svým způsobem jsi měl i pravdu, jenom to dobře a pohotově všechno skloubit.

@Garret (26.04.2020 10:08): Já si to právě začal uvědomovat nejen u téhle hry, navíc tu hraje velkou roli i moje trpělivost, která mi kolikrát chybí víc než dřív.

@Dan9K (26.04.2020 10:08)@Kunick (26.04.2020 10:11): O těch reflexích je to náhodou hodně. A pokud jde o zkušenosti, ty člověk sice delším hraním získává a prohlubuje je, akorát že se pak může dostat do stádia, kdy mu to začíná být tak trochu k prdu. :-)
Ve virtuální letce máme jednoho pána kterému už dávno bylo 70 .... a je schopen pobrat složité mechaniky ve Falcon BMS 4. Pravdou je, že má už pomalejší reakce, takže žádný dogfighter s něho nebyl a už ani nebude.

@Chuck (26.04.2020 09:22): tak si to už přiznej, stárneš a nikoliv jen herně.
Vidím to na sobě. V Battlefield 4 se bez udržovacích hodin také nechytám na ty mladší. Když do té hry přijdu po x měsíční pauze obvykle dostávám hodně na prdel. Reflexy mám sice stále OK ale mladší je mají mnohem rychlejší. Samozřejmě je to trochu o tréningu a skillu.

A mimochodem, zrovna u Doom Eternal je zajímavé v diskuzi sledovat kolik lidí nemůže fenoménu skáču, skáčeš, skáčeme u ryze 3D akční zběsilé pecky přijít na jméno a Doom Eternal raději odloží.

@Richmond (26.04.2020 09:30): to znám, přesně to jsem zažíval u hraní Half-Life a pak se mě Garret nevinně zeptal: Rapíre cos tam dělal těch 30+ hodin? :)
Já pořád čtu, jak s věkem klesá ta schopnost reflexů apod., ale zatím to teda nepociťuju, bych měl ze sebe pocit, že už nemůžu řídit ani auto potom. Plošinovky mi nešly nikdy, ale 3d akce furt stejný. Ale někdy si říkám, jestli si nenechat všechny adventury na stáří a teď rychle pařit všechny akce, dokud to jde :-)
@Chuck (26.04.2020 09:50): Já to nemyslel jako vychloubání. Jen, že to není ve hře to nejtěžší. Já to hrál na gamepadu a dal jsem to docela rychle. Mimochodem na něm hraju čímdál víc.

Chápu co myslíš tou frustrací. U her se mi to taky stává, že vím co udělat, ale prostě ruce to nedaj. Čímdál častějc. Jo tak asi stárnu. A co? Tak to přepni na easy. A nebo je to i tím gamepadem. Pamatuju si na jeden bossfight v Resident Evil 2, kde jsem se s tím na gamepadu trápil. Zvednul jsem zadek a pustil to na monitoru a s myší jsem to dal na první pokus. Pak vypnuto a opět návrat k TV a gamepadu.
Jak já bych se třeba rád prokousal do libovolné strategie od paradoxu. Vždycky když hrajeme nějakou deskovku, třeba teď Project Gaia, domů jdu s vědomím, že ještě ten večer musím stáhnout Stellaris.

A u té instalace to většinou skončí.
@Chuck (26.04.2020 09:22): Mas pravdu, psal jsi "dojdu k finale". Pokud jsi ale zbytkem hry prosel bez problemu, mozna volis jen spatnou taktiku. Ale to uz by asi mel ohodnotit nekdo, kdo hru dohral (a tedy muze soudit, jestli by konec hry nejakym zpusobem tezsi/jiny nez jeji zbytek).

EDIT: Objevila se pode mnou spousta prispevku, nez jsem svuj napsal. A koukam, ze treba Cobot uz se vyjadril k tomu, co jsem psal vyse.
Na mě osobně to vystupování mimo své žánry taky málokdy funguje. Ale občas to vyjde a člověk narazí na pecku. Po letech od nějakých Lotusů a NFS jsem rozehrál onen Rollcage a super. Po dalších letech přišla Forza Horizon 3 (a pak 4). Podobně stran Jedi Academy a snad v budoucnu i Red Dead Redemption 2.

Prey (2017) je třebas, věřím, pro fanoušky skvělá hra. Je to fakt asi o nějakém přistoupení na pravidla žánru. Mně osobně to nesedlo tím, že člověk po té stanici musí stále pobíhat sem a tam. Pokud se už ale něco dělo, tak mě to naopak bavilo více jak další v řadě koridorovitých "doomovek".

Ale...! Čas od času projdu na DH i své méně oblíbené žánry a pročtu u těch oblíbených zástupců komenty a případně je pak i koupím (což dotyčné alespoň něčím podpoří). K mnohým se pak alespoň na chvíli dostanu. Je asi fakt škoda občas nějakou hru mimo ten svůj základní zájem nevyzkoušet. Ostatně... Kdo má mít na ta RPG furt čas? :)
@Cobot (26.04.2020 09:43): Konečně jsem se dočkal někoho, kdo mi řekne, že tahle a tahle pasáž je jednoduchá. :-) Já moc dobře vím, co po mně ta hra chce (tak blbě na tom fakt nejsem!), jde o to, abych to všechno dobře sladil. Abych uhýbal, kam uhýbat mám, abych rychle použil to, co je nutný atd. V tom je problém nejen u téhle hry.

@leebigh (26.04.2020 09:44): Eternal je na mě moc zběsilý a ohromně mi svým tempem připomíná Painkillera.
@Chuck (26.04.2020 09:22): Tak toho Dooma Eternal určitě nezkoušej, ono se to sice rozjede ale fakt si tam připadám jak cvičená opice díky množství ovládacích prvků...
Já nepočítám že s hraním seknu, na to mě to pořád baví a nezaznamenávám frustraci, ale třeba holt budu vybírat hry s pomalejším tempem. A klasický Doom, ten je tady pro mě pořád.
A pokud hraju něco arkádovějšího a zaseknu se, holt pořád můžu povolat na pomoc synka:-)
Finální boss u A Plague Tale: Innocence je jednoduchej. Stačí dělat to co po tobě hra chce. Je to jak rýsování trojůhelníků. To mě spíš vadila ta pasáž před, kde se ze stealth stala vyvražďovačka.

Jinak já si teď prošel taky zajímavým herním obdobím. V druhém dílu Ori and the Will of the Wisps jsem naprosto cíleně hrál na easy a hru si tak užil. Źádnej pocit, že jsme amatér se nedostavil. Naopak jsem u toho nestrávil rok a ušetřil si spoustu nervů. Následně jsme dal omylem na easy první Resident Evil. Po zvyku jsem zvolil prostřední obtíížnost. Když jsem na to přišel měl jsem samozřejmě nutkání to rozehrát znovu. Jenže už jsem byl asi ve třetině a došlo mi, že větší obtížnost by spíš zmamenala frustraci a že mě to vlastně takhle baví. A zas nějak úplně lehké mi to nepřišlo.

No a týden stará historka, kdy se pokouším rozehrát duchaplné hry Hellblade: Senua's Sacrifice a Journey a strašně mě to nebavilo. Tak jsem to zkusil vzít za opačný konec a naistaloval rebbot Tomb Raider. A super! U hry jsem se fakt bavil. Dojel jsem to za tři dny a rozehrávám druhej díl.

Jo a ještě jedno překvapení. Jak jsem byl zofalej, že mě nic nebaví, řekl jsem si, že jsem dřív primálrně hrál s myší a že by to chtělo nějakou strategii. Zkusil jsem to s velkým restem Company of Heroes. Dost jsem čuměl jak jsem zhloupnul. Bylo to ze začíátku fakt těžký hrát. Tutoriál na mě furt chrlil nějaké nové mechaniky. A to je to taková casual strategie. Během večera jsem do toho ale v pohodě proniknul a paráda. Strategii jsem nehrál spoustu let.

A moje poučení? Hry maj bejt zábava. Když mě něco nechytne, tak to prostě hodim k ledu. Nedohranejch her mám milion, tak proč se s tím trápit. Tenhle rok je pro mě na dohrání zatím dost úspěšnej. Dohráno jedenáct her. Pro mě neuvěřitelný číslo na to, že uběhly čtyři měsíce. V karanténě jsem dal tedy pět, ale i tak dobrý.
@Red (26.04.2020 00:23): Až na ty složitý puzzly to mám úplně stejně. Můj problém je, že jsem sveřepej, zarputilej a pokud mě hra baví, hraju to i přestože třeba během dvou hodin hraní se nikam neposunu. Občas se ptám, zda to stálo za to, ztratit 2 hodiny absolutně žádným postupem vpřed (před pár víkendy např.), jenže druhej den jsem nažhavenej to překonat. Určitě nějakej odobrník pro to mám přiléhavý lékařský termín :)
@Garion (26.04.2020 09:08): Problém není si najít hru podle svého gusta, jako spíš zvládat ty herní mechanismy. Poměrně podrobně jsem to právě popisoval na úplném začátku diskuze. Hlavně pak jde o rychlost reakcí, určité manévrování, krytí apod. Není to o tom, že by se nevydávaly kvalitní hry.

@Rapier (26.04.2020 09:16): Jo, herně evidentně stárnu.

@AlieN (26.04.2020 09:22): Přesně tak, u bosse, a to jak u předposledního, kterého jsem ale nakonec dal, tak u finálního, kterého jsem od včerejška nedal doteď. No aspoň jsem teda přidal to hodnocení. :-)
@Chuck (26.04.2020 00:33): Doporučuji ten Doom Eternal zkusit na vlastní kůži, pravděpodobně ti to tak "nehratelné" už vůbec připadat nebude. Při té hře se funguje velmi reflexivně, kdy z vnějšího pohledu to vypadá mnohem chaotičtěji, než jak si při hraní připadá samotný hráč - a navíc dokáže ty reflexy velmi dobře trénovat, nejtěžší byla paradoxně spíš ze začátku, i když je tam nepřátel mnohem míň (až na Maraudera, ten dokáže být pro hodně hráčů prostě svině).
A klidně na easy, zvyšovat se dá při dalších průchodech, na což je ta hra ostatně přímo stavěná - snižovat na nejnižší obtížnost není nic špatného, sám jsem to u Star Wars Jedi: Fallen Order taky dělal - některé z těch soubojů jsou prostě ohavně frustrující, a spíš bych to přestal hrát, než se snažit hodiny překonat nějaký blbý souboj

A u Plague Tale jsi se zakysl u finálního bosse? Protože ten je vskutku intenzivně debilní, vzpomínám si že u toho jsem hodně nadával taky.
@Chuck (25.04.2020 23:44): ale no tak Chucku. :) Nějak nám stárneš. Co tak si rozšířit obzory a trochu vyjít z komfortní zóny?!

Když pominu fakt, že mám nedohrané (některé, opakovaně, dlouhé roky rozehrané) všechny díly Thief (I-IV) + Splinter Celly (I-VI), tak zde máme další zástupce stealth žánru jako např.: Metal Gear Solid (1+2 a novější V), Dishonored (I-II), Hitman (I-VII).
Určitě existuje celá řada dalších her ze stealth žánru, třeba ten Garionem zmíněný Styx: Master of Shadows, na který jsem poprvé narazil při procházení MS store na Xbox One.

Osobně mezi ty pravé stealth hry řadím ty ve který jde mise vyřešit bez zabíjení, s výjimkou misí kde zabít je hlavní úkol. Do tohoto úzce vyprofilovaného zadání kategorie stealth se nejspíš vejde jen Thief série a Splinter Cell série. Nejsem si zcela jist, zdali jde u všech dílů Thiefa (nevím jak ten poslední novější díl) a především Splinter Cell skutečně dohrát hru bez zabití ale min. u Thief I-II to jde a u prvních dílů Splinter Cell také.

Každopádně na stealth žánr se dá dívat z různých úhlů pohledu. Není stealth jako stealth.

Pro mě je stealth i plnění misí v oblíbených taktických 3D akcí (možná je lepší výraz: policejních a vojenských simulátorů) jako např. série Rainbow Six (I-III), SWAT 3/4, Ghost Recon I (nejspíš i ty nové GR díly), Operation Flashpoint, ArmA I-III, Hidden&Dangerous I-II (Chucku, chucky slyšíš ten název?! Skrytý a nebezpečný.).
Ve všech případech musíš volit opatrný, rozvážný a obvykle pomalý pohyb, na jehož konci je pravda někoho zabít nebo něco zničit, případně někoho zajmout ale prvky stealth jsou zde jak vyšité! Dokonce jsou pro hru naprosto klíčové.

A zrovna takový SWAT 3/4 kde je cílem policejní jednotky aby suspect přežil je to stealth jak vyšitý! V těchto hrách se stejně jako v Thiefovi hodnotí když všichni přežijí (oběti i zločinci) a nejlépe jsou zatčení bez zranění.

Stealth je ale mnohem dál než se domníváš. Třeba v leteckých simulátorech od DID: EF2000, F-22 Air Dominance Fighter a F-22 Total Air War jde přímo uplatnit taktika stealth. V druhém jmenované případě, tzn. ADF+ TAW, je to prakticky jediný nástroj jak přežít misi ze začátku letecké kampaně, zůstav většinu času stealth, pak krátce zaútočit, a opět stealth se dostat živý domů.

Zkrátka kdo hledá, najde. :)

PS: po pořízení nové nadupané sestavy jsem měl také krizi. Ale už jsem ji překonal a létám na tom letecké simulátory ostošest! :)
@Dunemaster (26.04.2020 01:38): To si netroufám soudit. :)
Ono je ale normální že hraní her po rokách přestane bavit, ten mozek to prostě už neuspokojí tolik jako v začátcích.
Si pamatuji jak jsem z těch her měl takovej ten "wow!" efekt, kdy mě nadchla třeba nějaká epická scéna, dnes už mám problém ty hry hrát bez toho osobního prostoru a času, nedokážu hrát, když vím že mě čeká nějaká povinost, nebo jsem dřív vydržel klidně dvacet hodin bez únavy a nudy, dnes dám stěží čtyři hodiny, abych neměl chuť to vypnout.
Ja som si dnes práve hovoril, že koľko toho herného sebamrskačstva som vlastne ochotný zniesť a prečo to vlastne robím - práve som sa dve hodiny pokúšal dať bossa v Dark Souls 2 a konečne padol, tak môžem ísť konečne spať. :D
Ale vážne, tá hra má pasáže, pri ktorých neviem, či ma to vôbec ešte baví, alebo som len tvrdohlavý a chcem sa dostať ďalej (a naivne očakávam, že ďalej to bude lepšie, ha-ha).
@Garion (26.04.2020 00:40): Vtip je v tom, že se tu mnou zmiňovanou hru učit vůbec nepotřebuji, protože jsem v úplném finále, kam jsem přes pár běžných drobných zákysů došel bez větších problémů.
@Chuck (26.04.2020 00:33): Nekolik hodin neni nic, vidis to moc dramaticky :) Kdyz jsem zacinal s RTS a hitovkou bylo Age of Empires II: The Age of Kings, hral jsem kampane s prestavkami tak rok a stejne jsem tehdy ani jednu nebyl schopny dohrat. Chtelo to nejake zkusenosti, trenink a tak. Kdyz jsem se potom k tomu vratil nekdy po 10 letech, dohral jsem to s prstem v nose. A Plague Tale: Innocence, ac jsem zatim nehral, mi neprijde jako "tvuj zanr" (to stealth v zanrech mi tam prijde tak trosku navic, ale treba se pletu), takze bych se netrapil s tim, ze ti to moc nejde. Naucis se a priste ti to pujde lepe.
@Red (26.04.2020 00:23): Jsem na tom velice podobně, prakticky možná i stejně, ale i když by to podle téhle diskuze do mě možná nikdo neřekl, nejsem pro to, abych hru projel s pocitem, že to šlo až příliš hladce. Hráč prostě musí něco zdolat a někdy holt i trpět, aby ten herní pocit za to stál, ale abych u některých pasáží zakysl několik hodin (viz včerejšek u A Plague Tale: Innocence), to už jednoznačně znamená fakt, že je s tím potřeba seknout, protože si pak u takového koníčku neodpočineš a budeš se nasírat víc než z věcí v reálném životě. A já to takhle zhruba půl roku vnímám.
@Chuck (26.04.2020 00:02): Zkus i to druhe (ma to dva dily), pokud te bavil zmineny Thief, tohle je "hodne podobne". A da se to sehnat za par kacek (aktualne za 4,5E, ale bylo to i v bundlu za (myslim) dolar).
@Chuck (25.04.2020 20:31): No a teď si vem, když to má člověk od narození a na vrcholu svých motorických a kognitivních schopností si dával obtížnost "I'm Too Young To Die". Mě navíc dělá problém stres celkově, mám svých problémů dost, natož abych je hledal ve hrách. Takže nesnesu žádný složitý ovládání, horory, těžký puzzle, časový limity....
@Bursoft (25.04.2020 21:15): Worlds of Tanks není o taktice. Stovky hodin tréninku na casual hraní čehokoliv nepotřebuješ.

@Chuck (25.04.2020 23:44): Mě spíše přijde, že máš jakousi existenciální krizi, protože her vychází tolik, že by jeden musek být nesmrtelný, aby to všechno zvládl dohrát a ještě ke všemu ve všech žánrech. Buď špatně hledáš, nebo jednoduše nemáš chuť proniknout do jiných žánrů, resp. vystoupit z komfortní zóny.
@Bursoft (25.04.2020 21:15): Stealth akce k mojí největší smůle skoro vymřely (třeba nového dílu Splinter Cell se evidentně nedočkám), takže tudy pro mě cesta bohužel nevede, no a ty další, co jsi jmenoval, pro mě nejsou. Vidím to tak, že dojedu můj miniaturní seznam rozehraných a budoucích her a skončím.
@Jumas (25.04.2020 21:30): Ale jo mam je rad a vyhledavam je. Jinak to mam takhle uz docela dlouho. Ted naposled co jsme hral Nioh 2 tak jsem bosse daval treba na 30 pokusu. Pak koukam na youtube a nejakej floutek co mu je tak 19 ho da na prvni pokus s poznamkou ze je asi prelevelovanej (mel o 20 levelu min nez ja). To uz je pak skutecne k zamysleni a cloveku z toho muze byt az smutno :)
No jo, nejaky tahovky. Ty jsou tak vzrusujici ze u toho neni problem usnout :)

UFO enemy Unknown, leta pane 1995, Amiga. Zameril jsem sectoida co stal u dveri farmy. Pul paty rano. Uz jsem usinal chvili predtim. Zamereno, vybran aimed shot, staci zmacknout klavesu. Jen na vterinku zavru oci. Spanek v sede. 1 hodina odpoledne. Porad zamereno. Strela a zasah. Sectoid mrtev. Chudak jak se asi citil ze na nej nekdo 8.5 hodiny miril :) A ja se citil jakoby me nekdo bil tech 8.5 hodiny palici po celem tele :p
Vidis, je to naprosto nestresova zalezitost !
@Bursoft (25.04.2020 21:15): " Doom Eternal je na tu nejnižší obtížnost naprosto směšně jednoduchej."

Ty ako vytrénovaný hráč to tak nemusíš vnímať, ale Eternal skutočne vyžaduje rýchlejšie reakcie, plus to nie je iba o bezmyšlienkovitom strieľaní, ale aj o manažmente munície. Tá hra bude pre bežného hráča naozaj extrémne rýchla a pod pojmom smiešna jednoduchosť si predstavím skôr Narrative Mode z Mass Effect 3, kde sa údajne takmer nemožné zomrieť.
@Chuck (25.04.2020 21:04): Tak to je hra od hry, ale i ten Doom Eternal je na tu nejnižší obtížnost naprosto směšně jednoduchej. Vůbec není třeba rychlých pohybů apod.

Jinak si myslím, že zrovna Eternal je extrém na takový porovnávání. Pokud máš obecně problém s nějakou rychlostí, opravdu si myslím, že je třeba začít pokukovat po jiných žánrech (oprášit stealth, nějaký strategie, rpgčka, popř. taktický hry jako World of Tanks, ale ty chcou desítky až stovky hodin tréningu).