Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Tulareanus (19.08.2022 16:29): Jooo, mě docela překvapilo, že jsem se k tomu teď už vrátil potřetí. Má historie s wowkem je složitá, ale furt je to slušné MMO. A někdy mám rád pocit, že to co nedělám má nějaký "trvalí" efekt :D
@Cathan (19.08.2022 16:24): ja som sa po rokoch, keď začal na jar lockdown 2020 k tomu na cca 2 mesiace vrátil, aby som si poskúšal, že čo sa vlastne za tie roky pridalo (prestal som hrať v roku 2013) a po asi jeden a pol mesiaci mi stačilo. Stále to malo svoje čaro a určite v tom hrala veľa nostalgia z raidovania a návštevy starých známych lokácii a dungeonov, ale už ma to celkom rýchlo unavilo a vrátil som sa naspäť k singleplayer hrám, Je ale možné, že o pár rokov sa nostalgia prejaví zas a znova si to na mesiac zaplatím. :D
Díky všem, příjemně jsem si početl. Já ačkoliv jsem "vyrostl" na Fallout 1 a 2, tak dnes (asi podobně jako John) preferuju first/third person RPGčka. Ale ten Wasteland 3 mě fakt bavil a rád bych dal na decku minimálně to Disco a snad někdy Shadowrun (aspoň HK). Jo a zkusit Numeneru.
Z těch zmíněných se mi nejvíc líbil Age of Decadence, to jsem dohrál 3x a těším se, že to ještě rozehraju. I proto, že je kráťoučký, do jednoho dohrání DOS se vejde tak 5+ dohrání AoD :)
@Paul (11.08.2022 20:32)
Hry, ktore som dohral:

Pillars of Eternity - vyborna reminiscencia na Infinity engine hry, zaujimavy novy svet, minus mozno bol, ze sa az prilis snazili vymyslat znova koleso :) (a real-time suboje, ze ano ;))

Tyranny - dalsia vyborne vykonstruovana hra, ktora vedela presne co chce a presne ako to hracovi nadavkovat. (a zase tie real-time suboje nestastne)

Pathfinder Kingmaker - Absolutne, totalne klasicka fantasy hra, ktora ma vsetko co mala mat. I ked ku koncu sa mi uz zdala byt trosku natahovana. Ale tych 100+ hodin nelutujem.

Shadowrun Returns - Klasika.
Shadowrun Dragonfall - este lepsia klasika.
Shadowrun Hong Kong - mozno najlepsia klasika. Pre vsetky tri hry plati, ze sa im podarilo navodit nalady a pocity fantasy cyberpunku ako som si ho kedysi predstavoval pri citani "Nezacinejste si s drakem". A to som dostal niekolkonasobne.

Torment: Tides of Numenera - Smakocinka. Dlho nebola hra, ktora by bola zvlastna a hlavne, ked som chcel nemusel som v nej bojovat. Subojovy system mala hra rieseny fajn, ale to, ze sa vacsine subojom dalo vyhnut bolo pre mna vtedy nieco naozaj super.

Divinity Original Sin - Vyborne tahove suboje, ale ten svet si ma v konecnom dosledku nejako neziskal. Tazko povedat preco. Ale nebolo to zle, bolo to uplne fajn. Len to uz nepovauzjem za nieco vynimocne.

Wasteland 2 - A zase, hra ktora dokazala po dlhej dobe priniest nieco co mi vtedy (ona uz je tiez poriadne stara, ze :)) v RPG hrach chybalo a co moderne Fallouty nemali. Zase jedna z tych, ktore som si poriadne uzil.


Mam uz roky rozohrane v takom ci onakom stave :)

Pillars of Eternity 2: Deadfire - vyborne nove prostredie pre RPG, neskor pridane tahove suboje a zvysok proste kvalitna Obsidian robota. Akurat, ze sa nejako neviem v poslednej dobe dokopat dohravat tie dlhe RPG hry :)

Solasta - Solasta vyborne adaptuje DnD 5e pravidla do pocitacovej podoby. Akurat, ze ten jej svet a postavy, ktore sa tam vyskytuju nie su tri krat zaujimave a vzdy ma nejako ma to nenuti vracat sa k hre spat. Fajn, ale...

Wasteland 3

Knights of the Chalice 2

Problem je, ze v poslednej dobe nejako nemam chut hrat dlhe a roztahane pribehove hry :( Ked uz nieco hram, tak si sadnem bud za Curader Kings, Rimworld alebo sa patlam niekde s mestom v Cities Skylines. Uprimne ma to serie, ale asi... kriza stredneho hracskeho veku alebo co?! :) Rozohram, necham v tom 20+ hodin a potom uz nedohram. Hmm.
@Paul (11.08.2022 20:32): Dohrál jsem pouze Pillars of Eternity (70%). Docela fajn hra, ale dle mého promrhaný potenciál. Jestli budu hrát druhý díl je ve hvězdách. Z toho seznamu mě lákají Underrail, Shadowrunové a pak Wasteland, ale tam bych musel začít původní jedničkou.
@Paul (11.08.2022 20:32): Podobně jako u Tula je to vedle metroidvanií asi můj nejoblíbenější žánr. Ze seznamu jsem dohrál 15, plus Dead State, The Age of Decadence a Expeditions: Conquistador. Vypisovat hodnocení ke každé nebudu, ale nejvíc jsem si užil D:OS1/2, první Pathfinder a Disco. Z odstupem času bylo trochu zklamání první Pillars (dvojka je o poznání lepší). Gamedec mi zas přišel vysloveně nedodělaný. Dead State zas byl v druhé polovině brutálně stereotypní. Ale víceméně všechny zatím dohrané hry ze seznamu mě přišly dobré.

Chybí mi druhý Pathfinder, Solasta, obě Atom RPG, Encased a Expeditions: Rome, plus bych přidal Expeditions: Viking, Dungeon Rats, Baldur's Gate: Siege of Dragonspear a Black Geyser: Couriers of Darkness. Reálně se asi nejdřív dostanu k Expeditions: Viking, to jsem už dokonce rozehrál a dohrál prolog.

Do budoucna vyhlížím plné verze Dark Envoy, Death Trash, Colony Ship, Alaloth: Champions of The Four Kingdoms a samozřejmě Baldur's Gate 3. Realms Beyond: Ashes of the Fallen je podle všeho asi bohužel mrtvé. Dnes jsem narazil na steampunkové Sovereign Syndicate, které taky nevypadá špatně.
@Paul (11.08.2022 20:32): Pouze první Original Sin. Dal jsem tomu 80 %. Bylo to hodně fajn, hratelnost mě bavila hodně. Až na ten tradičně příšerně natahovaný konec, který výsledný dojem docela pokazil.

Rád bych si zahrál docela dost her z toho seznamu, ale problém je, že tyhle tituly už prostě pro mě dneska moc nejsou a jiné žánry, které si nežádají tolik mého času, jsou pro mě výrazně snesitelnější a ve výsledku i zajímavější.
Ja som vlastne ešte zabudol spomenúť, že okrem Solasty (priveľmi game rules oriented bez príbehu, hlbšieho lore, atď..), si chcem z toho zoznamu zahrať všetko, čo som ešte neprešiel. :D
@Paul (11.08.2022 20:32): Já ostuda ostudná ze seznamu zatím dohrál jen tři, ale stoprocentně se chystám na Disco Elysium, všechny Shadowruny, Pathfinder Wrath of the Righteous, Torment: Tides of Numenera a obě Divinity Original Sin. Jinak...

Pillars of Eternity (70%) - Za mě zklamání. Obsidiani sice umí psát, ale tohle prostě ne a ne chytnout.
Tyranny (85%) - Mě zas bavilo dost, hodně tomu dopomáhá ono zasazení a myšlenka, byť je to mnohem kratší.
Pathfinder Kingmaker (90%) - Občas frustrující a zdlouhavý, ale jinak za mě parádní pecka. A asi fakt nejlepší "Baldur´s Gate-like" hra, co jsem zatím zkoušel.
@Paul (11.08.2022 20:32):  Disco Elysium (100%), Shadowrun Returns (80%), Shadowrun Dragonfall (80%),  Shadowrun Hong Kong (90%). Za sebe bych ještě určitě doplnil tři kampaně uživatele Cirion ze Steamu pro Shadowrun - Antumbra Saga (60%), The Caldecott Caper (65%). Poslední CalFree in Chains mám rozehranou. Pro ty, kterým se líbil Shadowrun, jsou to skvělá, konzistentní, dlouhá a i dobře napsaná rozšíření. Z uživatelských kampaní pro Shadowrun mám pak ještě v plánu Mercurial a možná Nightmare Harvest a A Stitch in Time.

Jinak se chystám (resp. chci vrátit) k Tulareanusem zmíněnému Age of Decadence. Láká mě ale i Underrail, Gamedec a Colony Ship. V plánu mám určitě Numeneru a v knihovně na Steamu a Gogu mám Pillars 1&2, Divinity OS 1&2 a Tyranny, ale k těm se asi dostanu až někdy později. I když, kdo ví.
@Paul (11.08.2022 20:32): Toto je asi môj najobľúbenejší subžáner.

Hral som 10, z toho som prešiel 8:

Pillars of Eternity - veľmi som sa zabavil, silný Baldur's Gate vibe
Pillars of Eternity 2 - melancholická atmosféra a príbeh jednotky mi sadol viac, ale všetko ostatné tu bolo viac vypilované a kvázi fantasy Karibik bol aj veľmi originálny setting
Disco Elysium - skvelo napísané, zahrané, výborná atmosféra
Tyranny - veľmi zaujímavý setting z tej zápornej strany, ale combat system mi prišiel nedomyslený a na to aké je to veľké ťaženie v rámci príbehu, to celé pôsobí divne komorne
Shadowrun Returns - kvalitná cyberpunková detektívka, miestami viac adventúrne než RPG, ale zabavil som sa
Shadowrun Dragonfall - rapídne vylepšenie oproti obstojnému Returns z hľadiska quality of life a práve RPG, príbeh stále v podstate zaujímavý
Shadowrun Hong Kong - pre mňa najlepší diel trilógie pre výbornú a originálnu atmosféru a zaujímavý mysteriózny príbeh
Torment: Tides of Numenera - z hľadiska gameplaya nie úplne doladené, ale z hľadiska atmosféry a nápadov na meter štvorcový veľmi zaujímavé, chcelo by to produkčne trochu učesať, pôsobí to keby to nemalo dobrého project leada na zreteľnejšiu dynamiku a spracovanie nápadov 

a hral a ešte neprešiel
Pathfinder: Kingmaker
Wasteland 2

Inak Expeditions Rome by som tam úplne neradil, nie je to úplne cRPGčko v tom klasickom slova zmysle, ale za mňa ti tam chýbajú:
The Age of Decadence 
Colony Ship: A Post-Earth Role Playing Game
@Paul (11.08.2022 20:32): Z toho co jsem hrál je asi nejlepší Shadowrun série (i když třeba co se týče bojů to působí trochu "lite" - ale to je předpokládám "board game" daň). Dohrál jsem je myslím cca 2x každou (různé buildy).

Pathfinder Kingmaker je fajn, ale naopak (dle mě) retrospektivně toho je až moc v jedné hře (preferoval bych znovuhratelnost nad tím splnit všechno naráz - v podstatě být v tomhle směru víc jako "BG2").

Z nedohraných:

Underrail je fajn, ale v cca polovině (těžko odhadnout - lvl 18) mě začalo dost ubíjet obchodování, místo v inventáři a logistika obecně. Nicméně stále to mám v plánu "někdy" dohrát.

PoE - možná někdy, nulová motivace (naposledy dokončen první datadisk). A tím mám "zablokované" i údajně lepší PoE 2.

Zbytek mě nějak neláká.
Vypisujte kdyžtak který jste hráli a vaše hodnocení..

Jinak já dohrál jen Wasteland 3 (85, byl supr) a byl jsem daleko v Shadowruns Returns, než mě zastavil gamebreaking bug (ale nebylo to nic extra).
Já hrál 7 a dohrál 6. O takovém Death Trash jsem vůbec nevěděl.
Už mám pořízeno Disco a Tyranny.
@Paul (11.08.2022 20:32): Z toho seznamu osm. Ale třeba Divinity 2 sem nedohral ale počítám ji, 60 hodin je dost abych věděl jaký to je.
A chystám se poradně na dvojku Pathfindera až tam daji ovládání gamepadem případne na konzole verzi když nebude zabugovana jako jednička.
Nektere hry ze seznamu nebudu hrát nikdy. Disco nebo třeba Tyranny.
Za nej povazuju Pathfindera a Pillars 2.
Kolik her jste z "moderní vlny" crpgs dohráli a jaké, a případně na jaké se chystáte?
Jako "crpg" definuju isometrický/top down RPGčka dělaná primárně na PC (ikdyž třeba dostanou konzolovou verzi), například:

Pillars of Eternity
Pillars of Eternity 2: Deadfire
Disco Elysium
Tyranny
Underrail
Pathfinder Kingmaker
Pathfinder Wrath of the Righteous
Death Trash
Solasta
Gamedec
Shadowrun Returns
Shadowrun Dragonfall
Shadowrun Hong Kong
ATOM RPG
ATOM Trudograd
Torment: Tides of Numenera
Encased
Divinity Original Sin
Divinity Original Sin 2
Wasteland 2
Wasteland 3
Expeditions: Rome
Nevím, zda to tu už někdo zmiňoval, ale slovenští tvůrci Blood will be Spilled chystají novou hru HeistGeist. Nevypadá to špatně.

"Set in an original post-cyberpunk world based on real locations in a fictional version of Central Europe in 2040’s"
Jsem zvědavý, jak moc to tam půjde poznat.
@Red (24.06.2022 21:10): Archolos (Chorus je něco jinýho, space střílečka). A záleží asi na tom jakej máš vkus a proč tě ty původní hry nezaujaly. Enderal je oproti Skyrimu lepší co se stavby světa/explorace týče, a pak hodně po stránce scénáře. Gameplay mechanismy jsou ale velmi podobný (ačkoliv třeba vývoj postavy je řešen úplně jinak, skilly se zlepšují skrze XP a ne skrze jejich vykonávání).

Gothic 2 je pro mě klasika a Archolos je, z toho co jsem ho dvě hodiny zkoušel a četl tu o něm, takovej Gothic 2 na steroidech.
Chci se zeptat, je to skvělý pro fanoušky původních her (Skyrim, Gothic II) a nebo to má nějaké další herní mechaniky a kvality? Když mám já k oběma hrám vztah vlažný, tak to asi nemá Enderal a Chorus moc cenu zkoušet?
Archolos nejspíš rozjedu po Enderalu (ikdyž, asi to proložím Chorusem, ať necpu dvě obří RPGčka hned vedle sebe). Jsem každopádně zvědav na srovnání těchto dvou. Podle mých dojmů z Enderalu ten tým co se kvality obsahu týče docela deklasuje Bethesdu, a podle vašich ohlasů zase Archolos tým docela deklasuje Piraně.
@S4TW (23.06.2022 09:59): Když už Paul zmínil Enderal, tak já zas doporučím právě hraný The Chronicles Of Myrtana: Archolos, který mě nepřestává udivovat svým skvěloušstvím. Akorát je to teda překvapivě fakt hodně dlouhá hra. Už mám za sebou více než 74 hodin a jsem ještě ve 4. kapitole. Předpokládám, že celkově jich je zase dohromady 6. Ale RPG je to fakt setsakramentsky dobré. :)
@Fritol (23.06.2022 15:27): já SE kvůli Enderalu koupil na enebě za nějaký dvě kila...nelituju, ta stabilita, lepší grafika a hlavně pak to ENB z toho dělá až neuvěřitelně moderně feeling hru.
@Fritol (23.06.2022 20:20): Máš pravdu, sympatie s postavama mi věci asi lehce zkreslila. Každopádně postavy zajímavý a Berseria se mi líbila z Tales nejvíc, a pokud bych doporučoval tak ji (ale hrál jsem jen tři díly, což je zlomek série :)
@Psyx (23.06.2022 20:12): Tak vyloženě záporné ty postavy nejsou, nicméně nejsou ani kladné. Člověk vidí, že dělají špatné věci, i když je na jejich straně. Když třeba Velvet vypálí na začátku přístav jen aby dostala co chtěla a pak se s nikým moc nesere a je odhodlaná řešit věci silou, tak moc jako typická RPG hrdinka nepůsobí. Další díly však neposoudim, nehrál jsem. Do budoucna napravím. :)
@Charllize (23.06.2022 15:50): Úplně souhlasím, taky mi Berserie nepřišla že hraju úplně za záporáky, max tak neutrály. A ve Vesperii jsou postavy vykreslovány spíš jako dobráci a pak jsou právě taková drsnější místa, kde si Yuri počíhá v noci na týpka na mostě a ačkoliv je hejsek neozbrojen, tak ho Yuri zapíchne jak prase :D
@Fritol (23.06.2022 15:27): Jako jo, ale je potřeba podotknout ze to v te Berserii takhle funguje asi polovinu hry a pak už moc ne. Mimochodem v Tales of Vesperia hlavni postava taky není zrovna Mirek Dusin a občas udělá tak sporné věci ze na to zřejmě nemá ani Berseria :)

Ale zpět k Enderalu, sorry.
@Paul (23.06.2022 14:04): Pravda, že mi to asi 3x spadlo za nějakých 30h, ale jinak to je dobře hratelné, nemám si na co jinak stěžovat. Ale beru, pro lidi co si na tyhle věci potrpí to je fajn. Já kvůli tomu SE Skyrim kupovat nechtěl.

S tou Berserii to byla nadsázka, Enderal není špatně napsaný to rozhodně ne, ale většina JRPG má prostě často zábavnější příběhy a hlavně mnohem líp napsané postavy a Berseria není výjimka.

Ono je tam hlavně děsně cool, že hraješ vlastně částečně za záporáky a ta parta kterou ovládáš není parta kamarádů, ale banda zmetků, kteří se akorát vzájemně využívají a přesto spolu nějak vychází. Nehledě na to, jak vtipně jsou některé postavy napsané.

Mám tyhle originální věci rád, ale chápu, že to není pro každého. Kór když je to anime.
@Paul (23.06.2022 14:04): SE je 64bit takže proto drží. Má taky víc vegetace, lepší textury, DoF, godrays, lepší nasvícení a zejména oproti originálu výrazne lepší stíny. Sice to pořad působí jako starší hra ale oproti originálu to je dost velkej rozdíl. Ale muže být ze se někomu víc líbí stará verze. Ona ta SE bývá často kvůli těm novým efektům trosku křiklava. Ta původní je víc gritty.
Vzdycky mě pobaví výkřiky hejtru ze to je úplně stejný, tím se vždycky odkopou a jasne vím ze poradně neviděli ani jednu verzi :)
@Fritol (23.06.2022 11:16): dost zásadní rozdíl mezi oldrimem a SE je ve framerate a stabilitě. SE běží dokonale stabilně (110 hodin bez crashe), co jsem četl tak na starém enginu má Enderal občas dost problém. Ale sám jsem to nezkoušel.

Ohledně " Berseria je asi tak 1000x líp napsaná, má 10000x lepší postavy a prostě pokud upřednostňuješ příběhy, tak je to mnohem lepší volba. :) "

Berserii jsem nehrál, a nevim jak daleko jsi v Enderalu, ale jsou tady questlajny a postavy který jsou naprosto skvěle napsaný.
@Charllize (23.06.2022 12:26): tak jelikož to bylo moje první jrpg, tak jsem prostě nevěděl a raději si dám nižší než vyšší, kor mám pocit, že to na mě působilo tak, že výběr je trvalý a nedá se v průběhu hry měnit (to si teda ještě ověřím) a navíc ještě do toho ten kámoš, který říkal, že v průběhu je obtížnostní skok... každopádně Berserii rozjedu hned na tu hard :)
@S4TW (23.06.2022 12:23): Mělo by to jít zapnout i v průběhu v kostele nebo u sochy.
Ale teď si nejsem jistý jestli to není jen ze to můžeš vypnout. Koukni se.
Jinak v dnešní době je vždycky lepší dávat těžší obtiznosti hned u jrpg. Oni hrozne dbají na pribehare ( cti hraci co vlastně ani moc hrát nechtějí :) a většinou cokoliv lehčí nez hard je hodně snadný.
@S4TW (23.06.2022 11:48): Těžší nepřátele jdou zapnout separatne a žádné další postihy to nemá. Můžeš si pak ještě zapnout ze když umře jedenáctka je game over. Když chceš tu taktiku tyhle dvě věci ti to daji plnou měrou. Plno nepratel i bossu s tebou zamete jak nic když si nedáš pozor. Musíš pak řešit skilly, craft a vsechno. Mnohem vetsi zábava. Jo a grind, já jsem měl cca 50 hodin tam kde teď jsi ty :)

Jinak bys měl asi lepší Tales of Arise, pro nováčka v serii asi lepší. I když pak nevím jestli by ses pak chtěl vrátit ke starším dílům které jsou víc staromodni. Berseria asi ok. Když das moderate ( třetí ze čtyř) obtížnost je to celkem výzva a ne opruz.
@Fritol (23.06.2022 11:30): jo, tak v DQ to taky můžeš obcházet, ale pak by ta hra byla vlastně o ničem, mě jako souboják v DQ v podstatě baví, je to taková pohodička, jen mě štve, že se u něj v podstatě nemusí nijak zvlášť taktizovat... za nějakých 35 hodin jsem v souboji umřel jednou u bosse... pravda je, že jsem si nedal tu "těžší" obtížnost, tam mě odradilo něco jako perma death nebo jak to tam je, prostě nějaká mechanika se mi u toho nelíbila... ale kdybych tehdy tušil, jak easy to bude, tak to zapnu no, ale po 20 hodinách se mi to už nechtělo měnit, navíc kámoš tvrdil, že se obtížnost v určité části hry zvedne (což jsem nezaznamenal, jsem někde kousek od toho jak se změní svět do "doby temna"), ale on byl asi i problém, že většinu času jsem přeexpený...
@S4TW (23.06.2022 11:27): V tomhle je Berseria fajn. Když si to dáš na těžkou obtížnost, tak to nejspíš trochu výzva bude, neb ten souboják je dost překombinovaný a ovládnout ho na nějakém "master levelu" asi dá zabrat, nicméně na normal se to hraje velmi pohodově. Není tam nutnost žádného grindu, prostě sem tam něco na cestě za questem porubeš, ale nemusíš se k nim už vracet. Po pár hodinách jsem už nepřátele i vyloženě ignoroval a obcházel je, takže když tě souboje nebudou bavit, můžeš před nimi utíkat a nijak zvlášť podexpený nebudeš. Jediný grindfest je závěrečný dungeon teda.
@Fritol (23.06.2022 11:24): jediné, co mě třeba trochu vadilo u DQ, že tam je plno "zbytečných" soubojů, které nejsou vůbec žádná výzva a jsou fakt na každém kroku, tak snad mě ta hra neomrzí v půlce jako právě DQ (který snad brzo zase rozjedu a dohraji :)).
@S4TW (23.06.2022 11:21): Problém to není, pro mě to taky byla první Tales hra. Co jsem tak pročítal diskuze, tak komunita se mnohdy shoduje, že Berseria je nejlepší díl do začátku (dnes už to asi bude Arise). Ostatně i Charllize mi to tu doporučoval.

Ofc tam jsou nějaké odkazy na minulé díly, co jsem tak zaznamenal pak, ale není to nic, co by ti bránilo v plném pochopení.
@Fritol (23.06.2022 11:19): Dobře, budu to brát tak, že neřekl Skyrim jako takový, takže první byla Berseria a navíc... příběh upřednostňuji :)... není problém, že Tales of je série a já začnu zrovna tímhle dílem nebo je to úplně jedno a je to něco jako FF nebo DQ?
@S4TW (23.06.2022 11:16): Enderal shodou okolností hraju taky aktuálně, nicméně ti nedokážu říct, co je lepší. Enderal má lepší gameplay, explorace světa je zábavnější ofc, neb Berseria je lineární a "pustá". Na druhou stranu Berseria je asi tak 1000x líp napsaná, má 10000x lepší postavy a prostě pokud upřednostňuješ příběhy, tak je to mnohem lepší volba. :)
@Bragi (23.06.2022 10:50): ááááh, to mám rozehrané na PS4 (řekl bych, že jsem zhruba v půlce?), chtěl bych něco na PC...

@Paul (23.06.2022 11:11): Skyrim mám jen původní verzi, to byla jedna z první 5. her, které jsme si pořizoval na steamu :).

@Fritol (23.06.2022 11:16): Tak teď otázka, nechci dávat žádný extra mód verze, takže nevím, jestli počítat Skyrim jako první zmíněné a nebo až teda tu Berserii, obě hry mám :D