Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hlášení chyb v profilech her a vývojářů

< >
Ahoj. Všiml jsem si, že se asi v rámci doplňování platforem přidaly platformy Browser, Android, iOS k textovým adventurám Adama Cadreho. Je to trochu zavádějící (zvláště u toho browseru). Většina současných textových adventur (to jsou typicky ty, které jsou naprogramované v prostředí Inform, TADS, HUGO a ADRIFT a lze je stáhnout z jejich profilů na https://ifdb.tads.org) nejsou vydávané pro určitou konkrétní platformu, ale je k dispozici soubor (*.z5, *.z8, *.gam, *.zblorb, *.gblorb atd.) , který se musí načíst do programu (interpretu), a pokud tenhle interpret hru přečte, můžete hrát (a bez něj to obvykle nejde, většinou se např. nedodává instalační balíček nějaké textové adventury s exe souborem). Vtip je právě v tom, že tyhle interprety existují pro mraky platforem (kromě Windows, Linuxu, OSX, iOS a Androidu, jsou např. i nadšenecké porty pro ZxSpectrum a Amigu), takže textové adventury jsou vlastně platformě nezávislé. Typicky jsou ale určené pro hraní offline, takže i když zase existuje interpret do browseru (jmenuje se Parchment), ve kterém lze tyto adventury spustit (ne vždy ale Parchment hru interpretuje dobře!), moc se nečeká, kromě nějakých krátkých věcí, že se to i v browseru bude hrát. Spíše je to na těch stránkách https://ifdb.tads.org příležitost, jak si ji hned vyzkoušet. Pro hraní v browseru jsou ve výchozím stavu naopak určené hry vytvořené v systému Twine. Ale i hry ve Twine už se šíří komerčně offline (přes Steam, Google Play atd.). Podobě i hry v ChoiceScriptu (např. Choice of Robots) byly nejprve pro browser, ale dnes je lze běžně koupit na Steamu nebo pro iOS a Android. A pak jsou určité výjimky jako Cypher, který vznikl nezávisle na scéně kolem ifdb a ten se skutečně musí instalovat. U toho Adama Cadreho je to asi jedno, ale to spíš do budoucna. Píšu to hlavně jako určitou osvětu pro schvalovatele, protože je to poměrně exotický a minoritní žánr, takže se v tom nemusí každý orientovat.

Rekapitulace: v případě textových adventur vytvořených v Inform, TADS, HUGO a ADRIFT (lze zjistit na stránce hry na https://ifdb.tads.org) bych asi volil jenom výchozí platformu PC a ostatní jen v případě, že to autor vysloveně sám portuje (typicky, že to prodává, jako např. hra Hadean Lands). U her ve Twine bych zase volil jako výchozí platformu Browser (a zase, pokud existuje nějaká komerční hra jako Open Sorcery, tak tam to řešit individuálně dle systémových požadavků na stránkách hry).
U Sociable Soccer jsem omylem pridal datum vydani PC verz, ale hra tam vysla jenom v early access, neumim to ale editaci vymazat.

Zaroven se omlouvam za hekticke pridani her, ale mam casovy posun a vubec jsem si to neuvedomil Zanesl jsem tak par chyb v profilech, ale nyni by mely byt doufam uz vsechny submittnute pro editaci. Diky za pochopeni a jeste jednou se omlouvam.
@bukrrCZ (20.02.2020 14:50): Bohužel pokud se nejedná o PS4, tak DH ohledně konzolí dost zaostává stále. Konzolové exkluzivity minulých generací tu stále z velké části chybí a bude potřeba to všechno přidat ještě. PC komunita se nezapře no :) Ale ono to půjde...
23. listopadu je datum vydání rebootu pro Xbox 360 a PS3 v Americe, takže je přimíchaný mezi původní Splatterhouse
Prosím o sloučení vývojářů YUKE'S, kteří ve vyhledávání mají dva profily o dvou různých id (YUKE'S s id 6522 a [chybný odkaz na vývojáře] s id 7378), které ale vedou na stejný link (/vyvojari/yukes/).

Plus prosím o sloučení L.K. Avalon a [chybný odkaz na vývojáře].
@Zoltan (29.12.2019 13:25): A jo, máš pravdu, vůbec jsem si nevšiml, že ten profil, co jsem migroval předtím, patří k freeware verzi :) Tak v tom případě bychom asi měli mobily přehodit k té druhé verzi.
@Ronik (29.12.2019 13:15): A není ta freeware verze trochu rozdílná? Ta placená obsahuje nové úrovně i hratelné postavy. Navíc freeware verze se dá stále sehnat, takže i hodnotit se může jinak.
@Charllize (16.11.2019 11:12): Co se tak dívám na jejich stránky (Idea Factory International), tak jsou tam hry, které tady jsou zařazené u Idea Factory. Tak jsem si říkala, že by nebylo na škodu to mít sloučené pod jedno.
Idea Factory a jeji mezinarodni pobocka maji zcasti odlisne hry. Tedy spis ze ta original japonska ma hry co tady nikdy nevysli nebo nevyjdou. Ale kdyz je hlavni zakladni Idea Factory tak je to asi jedno.
(Pardon, ale mě to slučování her a všeho tady trochu prudi :)
Předpokládám, že všechny odkazy na Humble store jsou přidány strojově. Odkazy na hry od Nintenda nefungují - např Pokémoni. Jde o to, že Tyhle hry muže Humble prodávat jen v americe. Je tedy otázka, zdy by na DH měly být.
@Fritol (29.10.2019 22:24): Nerozhodí, u PC je pouze rok, takže se v "Právě vychází" nezobrazí. Fakt mi to nepřijde jako takový problém - každopádně pokud nastane nějaká nepředvídatelná věc a něco se pokazí, budu to adresovat.
Teď když koukám na to RDR 2, tak to není stejný případ. RDR má stanoveno přesné datum vydání PC verze. Takže stejně si myslím, že by to u Death Stranding být nemělo prostě. Jak to pak bude vypadat v "Právě vychází"? Nebude to náhodou DH brát tak, že to vychází 1.1.2020?

Imo zbytečně matoucí informace které akorát rozhodí databázi.
Mohla bych poprosit o vrácení návrhu k editaci hry Dangerous High School Girls in Trouble? Udělala jsem v úpravě chybu a došlo mi to až teď. Omlouvám se za komplikace.

Diskutující (12)