Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední zajímavosti

Diablo

Jednou z inspirací byla i hra NHL Hockey a to především svým "tahem na branku" - Hra se zapne a bez dlouhého nastavování hned následuje akce.

Invaze z Aldebaranu

SUMA uvádí
INVAZE Z ALDEBARANU

Napsal: Ondřej Španěl
Výtvarná a hudební spolupráce: Marek Španěl
Hudba: F. Carulli

∑ SUMA
MCMXCI

Invaze z Aldebaranu

ASH: Archaic Sealed Heat

Západní verze byla původně v plánu, americké Nintendo dokonce přihlásilo hru k ESRB ratingu a najalo dabéry, nicméně vydání se nikdy neuskutečnilo a to i přes fakt, že byla hra u kritiky přijata kladně a na domácím trhu se hře první měsíc prodejně poměrně dařilo.

Pony Island

Hra byla primárně vyvinuta během 48hodinového herního jamu odkaz v prosinci 2014, jehož tématem bylo „Celá hra na jedné obrazovce“.

Need for Speed: Undercover

Persona 5 Strikers

Při získávání informací o prvním „Vězení“ (Jail), může hráč mluvit s Makoto, která stojí u kina. Pokud s ní promluvíte odpoví vám: „Tak, ‚Dragon: Like a Yakuza' je konečně venku?“. Jedná se o narážku na hru Yakuza: Like a Dragon

Mass Effect

Zápornou postavu Matriarch Benezia nadabovala herečka Marina Sirtis. Můžete ji znát jako poradkyni Troi ze seriálu Star Trek: Nová generace.

Vietcong

„K Pseudohendrixovi řeknu historku: Ta skladbička vznikla náhodou, jako dočasné ozvučení prvního traileru Vietcongu, ale protože se všem líbila, ve hře zůstala a v průsečíku kytaristů a hráčů Vietcongu se stala velmi populární – např na YouTube je k nalezení v desítkách coververzí. Objevily se dokonce i spekulace, že jde o ztracený bootleg samotného Hendrixe atd. I její titul je bezděčný: když jsme hudbu dávali do hry, pojmenoval jsem soubor pseudohendrix.mp3, abych já sám věděl, oč jde. Nenapadlo mě, že fanoušci hry hudbu „ripnou“, vystaví na netu a názvy souborů se automaticky stanou názvy skladeb.“
– Petr Mores, kytarista skupiny Rudé Kostry a autor soundtracku, v rozhovoru pro magazín Frontman

Star Wars Jedi: Fallen Order

Hra obsahuje viacero odkazov na film Star Wars: Epizóda III - Pomsta Sithov. Jeden z nich sa nachádza hneď na začiatku hry, keď počas snovej sekvencie vo vlaku dorazíte k zatvoreným dverám. Ak stlačíte tlačidlo na otvorenie dverí 66 krát, budete počuť repliku cisára Palpatina "Vykonajte rozkaz 66".

Days Gone

Minimální požadavky:
OS: Windows 10 (64 bit)
Procesor: Intel Core i5-2500K - 3.3 GHz / AMD FX 6300 - 3.5 GHz
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 780 - 3 GB / AMD Radeon R9 290 - 4 GB
DirectX: 11.0
RAM: 8 GB
HDD: 70 GB

Doporučené požadavky:
OS: Windows 10 (64 bit)
Procesor: Intel Core i7-4770K - 3.5GHz / AMD Ryzen 5 1500X - 3.5GHz
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1060 - 6 GB / AMD Radeon RX 580 - 8 GB
DirectX: 11.0
RAM: 16 GB
HDD: 70GB

Dead Island Riptide

V lednu 2013 společnost Deep Silver oznámila, že Dead Island: Riptide bude k dispozici v „Zombie Bait Edition“, která obsahovala sošku krvavě roztrhaného trupu ženy v bikinách. Verze sošky na americkém trhu má bikiny se vzorem vlajky amerických států, zatímco evropský protějšek má vlajku Velké Británie. viz.foto

Vietcong 2

Prostředí džungle a řada dalších zvuků pochází ze zvukové banky Sound Ideas, konkrétně z banky k filmu Apocalypse Now. Sound designer Tomáš Šlápota si pak pochvaloval především vynikající zvuky vrtulníků.

Red Dead Redemption 2

Pokud se hráč při setkání s medvědem ve volné přírodě nebude snažit od místa střetu utéct nebo se nějak snažit bránit, medvěd na hráče nezaútočí. Pouze k hráči doběhne, ale po chvilce zuření se uklidnění a opět odejde.

Dishonored

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Ne jen že má tato hra krásný příběh, ale pokud se do ní ponoříte víc, teprve poté zjistíte, jak je geniální a asi proto se zatím neustále drží v žebříčcích, jako nejlepší hra všech dob.

V této hře se odehrávají v podstatě 3 příběhy:

1) herní příběh, který je prostě úchvatný a čerpá z předchozích dílů
2) příběh o spojení člověka s přírodou
3) příběh o tom, jaké je ve skutečnosti dospívání. Jak složitý je lidský přechod od dítěte k dospělému člověku a co vše ho může ovlivnit. Hra nastavuje zrcadlo realitě a postava Ganondorf v podstatě ukradla hlavnímu hrdinovi Link mládí.

Doporučuji shlédnout nádherné video v odkazu (zdroj), které vše nádherně vysvětluje.

Warcraft III: Reign of Chaos

Blizzard nadále udržuje WarCraft III, pokud jde o technické problémy a kompatibilitu pro novější operační systémy. V dubnu 2018 Blizzard poprvé integroval podporu širokoúhlého zobrazení, více než 15 let po prvním vydání hry.

Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death

Restoration of Erathia (základní hra) má 7 kampaní o 3, 3, 3, 4, 4, 3, resp. 3 dějstvích. První 3 kampaně jsou dostupné ihned po instalaci, čtvrtá a pátá až po odehrání prvních 3, šestá až po odehrání počátečních 5 a do sedmé lze vstoupit jen po úspěšném absolvování všech předchozích 6. Poslední kampaň je bonusová.

Armageddon's Blade (první datadisk) obsahuje 6 kampaní o 8, 4, 4, 4, 3, resp. 4 částech. Žádná kampaň není bonusová a každá z úvodních 5 je k dispozici hned zpočátku. Přístup k závěrečné sadě misí je naopak podmíněn zvládnutím celé pětice předcházejících.

Shadow of Death (druhý datadisk) čítá 7 kampaní o 4, 4, 4, 5, 4, 12, resp. 4 kapitolách, z nichž uzavírající je bonusová. 4 kampaně s nejnižšími pořadovými čísly jsou hratelné bez požadavků na postup ve hře, každá další vyžaduje dokončení všech předchozích.

Podmínky přístupnosti kampaní nepřesahují rámec jednotlivých her, tzn. po zakoupení datadisku lze hru jeho kampaní zahájit bez nároku na postup v základní hře. Postup v kampaních se nevyznačuje v instalaci hry, nýbrž v uložených pozicích; mezi rozehráním a dohráním kampaně s výhledem odemknutí jiné (s vyšším pořadovým číslem) nelze na jinou (již disponibilní) přepnout. Bonusové kampaně jsou specifické tím, že o jejich existenci se hra „zmíní“ až tehdy, když jsou dostupné k odehrání. Zajímavostí je, že žádná kampaň bez omezení na vstup ve smyslu vět předešlých není za nemrtvé.

(Game4U 6, březen 2001)

Heroes of Might and Magic III: Armageddon's Blade

Restoration of Erathia (základní hra) má 7 kampaní o 3, 3, 3, 4, 4, 3, resp. 3 dějstvích. První 3 kampaně jsou dostupné ihned po instalaci, čtvrtá a pátá až po odehrání prvních 3, šestá až po odehrání počátečních 5 a do sedmé lze vstoupit jen po úspěšném absolvování všech předchozích 6. Poslední kampaň je bonusová.

Armageddon's Blade (první datadisk) obsahuje 6 kampaní o 8, 4, 4, 4, 3, resp. 4 částech. Žádná kampaň není bonusová a každá z úvodních 5 je k dispozici hned zpočátku. Přístup k závěrečné sadě misí je naopak podmíněn zvládnutím celé pětice předcházejících.

Shadow of Death (druhý datadisk) čítá 7 kampaní o 4, 4, 4, 5, 4, 12, resp. 4 kapitolách, z nichž uzavírající je bonusová. 4 kampaně s nejnižšími pořadovými čísly jsou hratelné bez požadavků na postup ve hře, každá další vyžaduje dokončení všech předchozích.

Podmínky přístupnosti kampaní nepřesahují rámec jednotlivých her, tzn. po zakoupení datadisku lze hru jeho kampaní zahájit bez nároku na postup v základní hře. Postup v kampaních se nevyznačuje v instalaci hry, nýbrž v uložených pozicích; mezi rozehráním a dohráním kampaně s výhledem odemknutí jiné (s vyšším pořadovým číslem) nelze na jinou (již disponibilní) přepnout. Bonusové kampaně jsou specifické tím, že o jejich existenci se hra „zmíní“ až tehdy, když jsou dostupné k odehrání. Zajímavostí je, že žádná kampaň bez omezení na vstup ve smyslu vět předešlých není za nemrtvé.

(Game4U 6, březen 2001)

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

Restoration of Erathia (základní hra) má 7 kampaní o 3, 3, 3, 4, 4, 3, resp. 3 dějstvích. První 3 kampaně jsou dostupné ihned po instalaci, čtvrtá a pátá až po odehrání prvních 3, šestá až po odehrání počátečních 5 a do sedmé lze vstoupit jen po úspěšném absolvování všech předchozích 6. Poslední kampaň je bonusová.

Armageddon's Blade (první datadisk) obsahuje 6 kampaní o 8, 4, 4, 4, 3, resp. 4 částech. Žádná kampaň není bonusová a každá z úvodních 5 je k dispozici hned zpočátku. Přístup k závěrečné sadě misí je naopak podmíněn zvládnutím celé pětice předcházejících.

Shadow of Death (druhý datadisk) čítá 7 kampaní o 4, 4, 4, 5, 4, 12, resp. 4 kapitolách, z nichž uzavírající je bonusová. 4 kampaně s nejnižšími pořadovými čísly jsou hratelné bez požadavků na postup ve hře, každá další vyžaduje dokončení všech předchozích.

Podmínky přístupnosti kampaní nepřesahují rámec jednotlivých her, tzn. po zakoupení datadisku lze hru jeho kampaní zahájit bez nároku na postup v základní hře. Postup v kampaních se nevyznačuje v instalaci hry, nýbrž v uložených pozicích; mezi rozehráním a dohráním kampaně s výhledem odemknutí jiné (s vyšším pořadovým číslem) nelze na jinou (již disponibilní) přepnout. Bonusové kampaně jsou specifické tím, že o jejich existenci se hra „zmíní“ až tehdy, když jsou dostupné k odehrání. Zajímavostí je, že žádná kampaň bez omezení na vstup ve smyslu vět předešlých není za nemrtvé.

(Game4U 6, březen 2001)

Marine Sharpshooter 4: Locked and Loaded

Umělecký ředitel této hry má jméno Alan Smithee. Toto jméno je pouze pseudonym a skutečné jméno není známo. Tento pseudonym se nejčastěji používal u filmů, u nichž nechtěl být režisér uveden v závěrečných titulcích proto, že byl s filmem nespokojen. Mohlo to být dáno například tím, že mu studio předělalo závěrečnou verzi. Poté se tento pseudonym použil i u některých her.

HeXen II

Someday You'll Return

Hra má celkem pět konců.

1. Just Go Home – Nejrychlejší možný konec. Stačí se na začátku hry otočit a odejít z lesa pryč. Dá se říct, že tento konec je nejlepší pro Daniela

2. The Beast – Považováno za nejhorší konec hry. Je třeba zničit všechna srdce. Po příchodu k hodinám je Daniel spolu se Zvířetem stažen na horší místo a v tomto procesu se jím sám stane.

3. The Clock No More – Je třeba očistit všechna srdce a zničit hodiny. K tomu konci lze zřejmě dojít, pokud byla karma snížena jinými způsoby, než jen zničení srdcí, například pitím lektvaru Smlouva s ďáblem nebo nenalezením dostatku záznamů v deníku. Daniel v tomto případě hodiny zastaví, pošle medailon po proudu vody a sám se utopí.

4. The Stasis – Je třeba očistit všechna srdce a naslouchat mouchám na počátku kapitoly 11. V tomto případe je medailon plně nabitý a lže ho využít v otvoru u hodin. Daniel tak hodiny restartuje, a hra se vrátí na začátek.

5. The Card Game – Považováno za nejlepší konec hry. Hodiny se vůbec neobjeví. Daniel vejde do kaple, a setká se Stellou na lepším místě. Spokojeně hrají karty. Pro tento konec je třeba očistit srdce a neztratit karmu jinými způsoby.