Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Island Riptide

Dead Island Riptide: Definitive Edition

23.04.2013
31.05.2016
kompatibilní
72
121 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Jde žánrem o akční hru s prvky RPG, viděnou z pohledu první osoby. Příběh navazuje na předcházející titul, kdy po na první pohled šťastném konci jsou naši hrdinové opět uvěznění, jen o pár kilometrů dále. Tropický ráj ostrova Palanai tak i nadále poskytuje komplexní “zábavu“ ze strany živých mrtvých, kteří vám ani tentokrát nedají nic zadarmo.

Hru je možné začít jak s postavou uloženou z předešlého počínání, tak i s úplně novou. Pokud hráč použije uloženou postavu, v závislosti na dosažené úrovni se dynamicky změní také level protivníků. Pokud ale hráč chce začít od píky, má možnost si nově vybrat pátou hratelnou postavu - Johna Morgana. Ten je povoláním kuchařem na bitevní lodi amerického námořnictva a do vínku dostává nový strom schopností (zařazením je spíše rváčem, bojujícím na blízko s chladnými zbraněmi).

Prostředím se hra víceméně nezměnila, jen místo přesunu pomocí automobilů je nutné používat čluny (kvůli monzunovým dešťům a následným záplavám). Také úkoly se nesou ve stejném duchu – hledání užitečných předmětů a záchrana klíčových postav. K stávajícímu arzenálu s možností dalšího vylepšení pak přibývají střílny v podobě minigunu nebo miny.

Nechybí zde ani kooperativní multiplayer, který je až pro 4 hráče.


Poslední diskuzní příspěvek

Je tu tentokrát alespoň možnost reálně umřít nebo je to stejné jako v jedničce? Čili respawn o pár metrů dál s procentuální ztrátou několika chechtáků? Na Steamu jsem četl, že je tu teda nějaký perma-death mód, tak na to zase čas nemám. Ale kdyby tu byla možnost smrt=>load (něco jako možnost si vypnout oživovací komory v Bioshocku) bylo by to za mě asi ideální. Případně nějaký postih v podobě ztráty expů jako v případě Diabla, aby s sebou smrt nesla alespoň nějakou penalizaci. Takhle jsem v jedničce v podstatě neměl vůbec motivaci neumírat a ze hry se vytratila jakákoliv výzva, jakýkoliv pocit nebezpečí, což mi poměrně hodně kazilo gameplayový zážitek i atmosféru. Těch chyb se teda našlo víc, první díl mě tehdy teda dvakrát moc nebavil. Ale když už tohle dávali na Steamu zdarma a nějakou záhadou jsem dostal chuť na zombie vyvražďovačku v hezkém prostředí, řekl jsem si, že bych tomuhle mohl dát časem šanci.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Přestože ve světových recenzích zaznamenal Dead Island: Riptide oproti svému předchůdci docela razantní propad v hodnocení, vůbec se nejedná o tolik horší hru, jak by se mohlo zdát. Ba naopak. V mnoha ohledech je Riptide dokonce i lepší a fanoušek prvního dílu určitě zklamán nebude.

Herní plocha je výrazně menší/sevřenější, čímž ubylo prázdných míst a dlouhých procházek o ničem. Džungle i městské části však stále působí neokoukaným dojmem. Poláci mají neuvěřitelný talent, jak vytvořit z mála stále zajímavé prostředí. Mrzí jen absence větších interiérů jako byl v prvním díle hotel. V prosluněných venkovních oblastech tak atmosféra už není tolik děsivá. Příběh je daleko zajímavější a propracovanější. Jeho plnému vyznění však stále brání zcela amatérské podání a uvěřit se mu tak příliš nedá.

Likvidace zombíků neztratila nic na své atraktivitě a i díky novým přírůstkům v zombie rodince jsou hrátky s nimi stále zábavné. Úplnou novinkou je loďka (utopenci) a obrana pevnosti před vlnami nemrtvých. Prakticky vypuštěny byly nefunkční přestřelky s živými nepřáteli a to je dobře. Podstata původní hry tak funguje stále skvěle.

Pár drobných bugů je i v Riptide stále přítomno, ale nejedná se o nic vážného, co by bránilo v hraní a dohrání. U mě dobrý. Hellraid volá!

Postava - Xian Mei
Dosažený level - 50
Dohráno - 13h 20m
Počet splněných úkolů - 56
Počet zabitých nepřátel - 1573
+25
  • PC 90
V původním Dead Island jsem (dle steamu) strávil osmatřicet hodin. Zde, v jeho příběhovém pokračovateli s podtitulem Riptide, nás vítr zavanul o kousek dál, do jiného turistického ráje, na ostrov Palanai, s hlavním městem Henderson, ale co se délky pobytu týče, je to podobné - v této lákavé destinaci jsem (opět podle steamu) spočinul na pětatřicet hodin. A že bych je považoval za ztrátu času se rozhodně říct nedá. Ve všem se toto prázdninové snění George Romera vyrovná svému předchůdci a v mnohém jej i převyšuje. Příběhově navazujeme téměř hned na události na ostrově Banoi, kdy jsme byli zachráněni a odvezení na vojenskou loď. Že se něco opět podělalo, zjišťujeme velmi rychle a že naše záchrana nebyla zcela nezištná, budeme poodhalovat během celé hry. Zpočátku jste vrženi na pláže ostrova a jeho okolí, kde se seznamujete s dalšími přeživšími, aby jste cestou potkávali další - než se doberete závěru v městských ulicích Hendersonu, tak to trochu trvá a čas je potřeba nějak zabít.

Hra nabízí rozehrávku dalšího masakru za úplně novou postavu nebo od patnácté úrovně za starou čtveřici (umožňuje pokračovat v uložené pozici z DI). Této možnosti jsem využil a z levelu 46 jsem ze Sama B. udělal ultimátního killa nigga motha fucka se slabostí pro chladné zbraně s elektrikářskou úpravou a velmi účinnou novinkou v podobě min. Z počátku to bylo takové to domácí šolíchání a dalo hodně námahy než jsem nějakého zomboše skolil. Tak jako v DI se postupně dostáváte k lepším a sofistikovanějším nástrojům a v pozdějších fázích dojde i na střelné zbraně a oblíbenou brokovnici "šok". Po dosažení maximální hranice (levelu 70) jsem doslova rozkládal živé mrtvé na 3D puzzle pomocí perlíku "Kouzelná hůlka", jenž po zásahu způsoboval odtržení končetin, přičemž zbylé torzo bylo posláno do dálek v režimu homerun.

Krom stejného (povedeného) soubojového systému, úprav zbraní z nalezených návodů a obdobné skladbě úkolů pro přeživší, se ve hře nově objevuje tzv. bezpečné místo, které je nutné střežit a v jistých fázích hry i ubránit před hordami nepřátel. To je možné za pomocí vlastní šikovnosti, již zmíněných min, pletivu s elektřinou, potlesku rotačních kulometů a hlavně za pomoci jiných členů tábora, které je nutné levelovat za speciální nalezené předměty. Další novinkou je zmenšení hrací mapy - nutno podotknout, že ku prospěchu věci, hráče ale i tak čeká velké množství cestování. Buď za volantem známého automobilu nebo člunů, jež přitahují nové zrůdičky "Utopence". Mimo nich se nově v bestiáři objevují i speciálové Wrestler, Grenadier nebo Screamer. Další pro mne povedenou novinkou je, že od začátku až po konec cestujete i s jinými přeživšími, kteří se chtějí dostat z ostrova. Tím je postupu hrou dodávána jistá dávka filmovosti, uvěřitelnosti a přidává to na atmosféře, že jako nezáleží jen na mně, abych se zachránil. Bavilo mě také vyhledávat minibosse a v lokacích různě nacházet poházené předměty.

Teď z druhé strany soudky, tedy naopak to, co nebavilo a nelíbilo se. Už by si na to plantážníci mohli dávat pozor - chyby technického rázu jako jsou kolize s texturami, občasné poklesy FPS, pády do systému a při rychlé reakci doskakování předmětů a zombíků. Z herního hlediska jde o malinko useknutý konec, nevýrazná nová postava, unavující a zbytečně dlouhé přechody hlavně v Hendersonu a jedna mega výtka - téměř žádná výzva. Sic nevím na jakou obtížnost jsem hrál, ale hráč se nemusí bát smrti, ani že zdlouhavě bude muset hrát celou pasáž znovu, když si někde blbě uprdne. Stačí trochu peněz a za 5-7s jste zpět, jen o kousek jinde, než před smrtí, což je největší fail hry.

Pro: stále zábavné, modifikovatelné zbraně, speciálové, menší herní plocha, miny, obrana základen

Proti: bugy, zdlouhavé cestování, odbytý konec, slabá výzva

+14
  • PC 65
Tak včera jsem to dotáhnul do finiše.

Grafika je hezká. Dobrý jsou i zvuky - především hudba, ta byla fakt velmi kvalitní. Tím bych asi uzavřel pozitiva hry.

Co teda mámev rukách?
Stejní hrdinové, téměř stejný prostředí, stejnej koncept, obdobný úkoly, pár novejch zbraní a nepřátel. Všechno, co si zasloužilo vylepšit, zůstalo, tak jak bylo - autoři očividně chtěli prodat stejnou hru podruhé, přičemž se vůbec nechtěli pouštět do úpravy jádra, jen vytvořili pár plytkejch charakterů a "novej" ostrov (složili ho samozřejmě povětšinou s již použitých textur a objektů).

Stále je nutno všude šmejdit po báglech a krást peníze. Ty peníze potom používám zcela nelogicky na opravu zbraní typu basebolová pálka (opravuju si je přitom sám ve svěráku), který se poškoděj po dvou minutách používání. Za pomoc s pár zombíkama mi třeba NPC říká: "díky z záchranu, není to moc, budeš to určitě potřebovat víc jak já" - a dává mi 2300$. Ženská mi běžně dá za konzervu s gulášem opakovaně asi 1200$, přestože jich má vedle v místnosti dvě plný krabice. Nerozumím, na co by lidem v těchto situcích byly právě peníze (papírky, co nejsou jíst), autoři to však vidí očividně jinak - čím větší částky doláčů - tím větší napětí? Asi.

Nějaké změny nastaly v počasí - častěji prší a vesnice jsou zaplaveny monzunovými dešti. Takže místo jeepu používáme loď. Cestování lodí je však otřesný - nejen, že nejde srazit zombíka a loď se o něj nelogicky zasekne, ale dokonce když jen nastoupím do lodi (a ani ještě nenastartuju motor) seběhnou se na mě VŠICHNI nakažení z okruhu 60 metrů. Dobrý, slezu, posekám to, nastoupím, jedu, á zombík, zaseknul jsem se o něj, zombík naskakuje, seskočím, fightujem. Dostal jsem ho! Nastoupím a celý na novo - seběhnou se na mě všichni okolí. Tihle "vodní zombíci" navíc očividně nemají problém s odporem vody a tak se rychlost jejich běhu ve vodě (hlobka 1m a víc) dá srovnat právě s maximálním výkonem motoru lodě. Tohle je prostě odfláknutý, nereálný a prvoplánový. Nepřišel jsem na to, jak se efektivně těmto vodním nepříjemnostem vyhnout, když už se mi to někdy podařilo projet bez zaseknutí, pak se výstup z ní rovnal jisté smrti jelikož se za mnou vytvořil řvoucí ohon desítky nakaženejch uhánějících za mnou.

Autorespawn neřátel, zdá se mi, je nějak zrychlenej, jdu něco najít a když du zpět, na stejných místech jsou stejný zombále, abych se jako nenudil.

Questy nedovolí hráči žádnou invenci, nic čím by narušil autory předepsanou linku - třeba najdu klíče, ale nejdou sebrat. Až když mi někdo řekne, že tam jsou, pak se teprve předmět zpřístupní. Nebo jindy zvolím jinou cestu, než chtějí autoři a quest nelze splnit, protože přestože jsem požadované přemístil, šel jsem ale přes střechu, trochu jsem si to tak zkrátil a voni chtěli, abych prošel barákem. No fuj. Chce to prostě nepřemejšlet a chodit podle značek na mapě a až tam zmáčknout USE.

HUD - i u předchůdce jsem stáhnul mod na skrytí veškerýho HUDu. I nyní jsem takovýto vyhledal, bohužel nefungoval tak dobře. Doufal jsem přitom, že pokud hráčská obec vytváří mody, autoři tuto volbu normálně zpřístupní, je-li o ni zájem... Samozřejmě nic. Stejný nastavení jak minule.

==> Co s tím HUDem všichni kua už maj? Šipka kam jít, ikona veprostřed obrazovky, pokud se jen skrčím, běžím. Ikona veprotřed obrazovky, když používám poškozenou zbraň, Ikona ve prostřed obrazovky při každé kravině. Cožpak tohle potřebujem? A PROČ to nejde vypnout? To hráč nepozná, že běží, jde v podřepu? To hráč neuvidí, že je zbraň poničená? Zobrazuje se to na obrazovce jako součást HUDU u zbraně, je to zpracovaný přímo graficky, proč ještě ikonu doprostřed obrazovky???

Jak bylo zprvu putování po tropickym hotelovym středisku zábavný (první díl), objevný a místy snad i atmosferický, tak je tohle jen pouhou nadstávkou, která se předloze zkrátka rovnat nemůže, přestože náplň hry je jaksi totožná. On i když je boj zpracovanej nápaditě a atmosfericky, po několika hodinách zestereotypní a bez přísunu nových herních prvků i omrzí. Jedinou herní výzvou je přitom právě boj se zombálema. Challenge to pak není vlastně žádná - po smrti se objevím pár metrů vedle a pokračuju v řežbě. Bosse jsem běžně dával až na X smrtí, No stress. Smrt herní postavy je "levnější" a zpravidla bohužel snad i jaksi výhodnější, jako použít lékárnu.

Hra na efektní řežbu a grafiku možná povedená, na herní mechanismy však velmi plytká a doporučit ji lze jen ortodoxním fanouškům prvního dílu. Ti, kdož očekávali zlepšení a minulej díl dohrávali bez prvotního okouzlení tropickym morem, budou zklamáni stejně jako já.

65%

Pro: Grafika, muzika = audiovizuální zpracování

Proti: Příliš stejné, nelogickej systém zničitelnosti a oprav zbraní, extrémně plytké NPC a dialogy, nenápadité questy, autorespawn zombálů, player autorespawn bez výraznějšího postihu, řízení lodě, furt to samý, ke konci už nuda

+13
  • XboxX/S 50
Už původní Dead Island mi přisel jenom lehce nadprůměrný, ale oproti Riptide tam byly alespoň zajímavější náplně misí a hezčí svět. Tady jsou ve většině případu mise docela odfláklé a lokace, jenž byl asi největší klad prvního dílu jsou nezajímavé. Hra nepřináší nic nového. Vím, že jsem asi smlsaný z novějších her, ale stejně jako v prvním dílu je zde soubojový systém docela jednoduchý a nevariabilní a nastavení staminy je otřesné. Stamina se relativně rychle vypotřebuje a obnovuje se otravně pomalu. Časté horda útoky by mi ani nějak nevadili, ale byly strašně natahované a ztrácelo se kvůli tomu tempo. Základní koncept Dead Islandu není spatný, ale u prvních dvou her co jsem zatím hrál to nebylo ono. Snad až se dostanu k přímému druhému dílu tak to bude lepší.

Pro: Základní koncept, v definitivní edici poměrně pěkná grafika (až na modely postav ), systém vylepšovaní zbraní

Proti: Nezajímavé lokace, nenápaditá naplň misí, nepřináší to nic nového, soubojový systém, horda útoky

+10
  • PC 70
Pomalu ale jistě nám přišlo teplé počasí. Na dovolenou to však ještě není a proto se hodí, že přišel Techland a přinesl nám další porci zábavy z jejich mrtvého ostrova. Je tam opět krásně, nicméně občas zaprší a to jak hektolitry krve, tak vody.

Abych uvedl na pravou míru, o co se jedná, není to plnohodnotný druhý díl, ale takové velké pokračování, DLC chcete-li, které se motá opět na dosti podobném ostrově, který jsme mohli spatřit již v prvním titulu. První ostrov, na kterém jsme se mohli procházet nesl název Banoi a skončilo to tak, že jste si prosekali cestu až do vrtulníku v němž jste následně letěli vstříc světlejším zítřkům. Jenže co čert nechtěl, během cesty došlo téměř palivo a jako náhodou plula kolem obrovská loď, na které jste byly nuceni přistát. A tam také začíná váš nový příběh. Pokud jste si tedy myslely, že jste unikly o fous smrti, jste na omylu. Pakliže jste původní titul nehrály, úvodní animace vás do něj pěkně zasvětí a seznámí i s postavami. Na zmíněné lodi potkáte pána jménem Frank Serpo, který ví, že jste imunní. No rád by provedl pár testů, což se vám nemusí moc líbit, ale na výběr nedává. Jste vrženi do uzavřené kajuty a čekáte na svůj nový osud. Zde se setkáte s novou postavou, jménem John, který dříve sloužil u Australské armády a je expertem na kontaktní boj, což jak samy uznáte, se bude jistě hodit. Spolu s ním bude na výběr opět raper Sam B, který mimo jiné do hry přinesl také nový singl, dále Xian, Purna a Logan. Je zde možnost si importovat postavu z minulé hry. Já jsem ale šel do Johna abych zjistil jak moc dobrý na boj z blízka je. Pokud tak učiníte, začínáte na levelu 15. Jak už to tak bývá na lodi se stane řada událostí, které vedou ke ztroskotání lodi na ostrově Panai, který sousedí s již zmíněným Banoiem a začínáte na novo.

Těšit se můžete opět na procházení po malebném ostrově, prohledávání různých lokací či jízda autem po pláži. Mise a jejich stavba se dost podobá původní hře. Začínáte tedy na ostrově, posléze se přesunete do hlavního města, které zde nese název Henderson a pak už finální cesta pryč. Mnoho se toho od minule nezměnilo, to je pravda. Nicméně hra byla už dříve zábavná a je na tom pořád stejně. V určitých lokacích se nachází možnost rychlého cestování, což se hodí, protože chodící mrtví se stále obnovují, to je na jednu stranu otravné, na tu druhou můžete neustále zvyšovat level. Ten si ale nezvyšujete samy a s každou další úrovní se zlepšují i zombie. Na tento styl jste mohli narazit už například v sérii The Elder Scroll. Po ostrově se opět nachází spousta sběratelských předmětů, různé audio záznamy, pohlednice či předměty pro vedlejší mise. Těch je zde opravdu velká škála, ale časem se začnou opakovat. Většinou se jedná o přines tohle, prozkoumej tamto, nebo zjisti co se děje po okolí. Hra nabízí celkem přes 60 úkolů, když budu počítat hlavní i vedlejší, takže pokud máte rádi pomáhání lidem v nouzi, přijdete si na své.

Hra vám nabídne opravdu velkou spoustu zombie, celkem přes dvacet různých druhů. Zabíjet je můžete nekonečnou zásobou zbraní, a pokud vás přestane bavit obyčejná pálka, tak si na ni přiděláte hřebíky. Zdá se to málo? Můžete z ní udělat elektrický drtič kostí. Možností jak svoje zbraně vytunit je tady opravdu velká škála. Docílíte toho tak, že budete sbírat různé lepící pásky, ostří nože, baterky, dráty atd., které se nacházejí v každé druhé batožině či polici v již neobydleném pokoji. Prozkoumávat se tedy vyplatí. Když už si tedy vyrobíte zbraň podle svého gusta, nesmíte zapomenout na její údržbu, protože jinak se brzy rozsype. To ale není žádný problém, protože po ostrově se nachází kupa ponků. Časem se dopracujete ke střelným zbraním, které sice trpí nedostatkem munice, nicméně ve velké většině případů stačí jedna kulka do hlavy a je vymalováno. Aby jste mohli svoje zbraně vylepšovat či si vyrábět vlastní munici, budete potřebovat schémata výroby, které se válí všude možně.

Soubojový systém je velmi chytlavý a tvoří hlavní náplň hry. Máte zde ukazatel staminy, který mizí, pokud mlátíte hlava nehlava. Jakmile dojde, postava odmítá dál bojovat a nemá sílu ani na útěk. Je tedy dobré vaše útoky dobře plánovat a rubat na nejvíc bolestivá místa. Mě se například vyplatilo se rozběhnout, skopnout mrtvolu na zem a následně jí uštědřit úder do lebky. Zbraně se dělí na tupé (palice, kladivo), sečné (sekera, samurajský meč), střelné (pistole, puška) a ruční (boxer, drápy). Jejich používáním se automaticky vylepšuje jejich účinnost, či výdrž. S každou další novou úrovní lze také vylepšovat sama sebe. Zvětšit si tak staminu, naučit se nové bojové kopy, či levnější penalizaci za smrt, která je zde všudypřítomná. Nevyhne se ji nikdo a dokonce ani vy. Postih za ní stojí kupu dolarů, které pečlivě sbíráte, nic víc, nic míň. To, že by jste se náhle ocitly daleko od místa, kde jste zemřeli tady nehrozí. Autosave je zde tedy dobře proveden. Samy však ukládat nemůžete, a pokud třeba zkoníte misi, už nemáte možnost jí znovu hrát.

Optimalizace hry je na štíru, není totiž vůbec náročná ale je špatně zpracovaná, takže se místy dokáže trhat i když k tomu nemá sebemenší důvod. Bugy jsou zde na denním pořádku, takže doporučuji ihned po instalaci update. Někde jsem četl, že hra je velmi nestabilní a padá, mně se to však ve verzi 1.4.0 nestalo ani jednou. Od minulého titulu bych tedy řekl, že je to krok kupředu, protože původní Dead Island nebyl chvíli po vydání vůbec hratelný. Umělá inteligence je na tom špatně, zombie jsou sice tupé, ale až takhle by být nemuseli. Setkat se zde můžete například s mrtvolákem, který se na vás rozběhne, ale v půlce cesty si to rozmyslí a běží jinam, aby následně zjistil, že vlastně běžel za vámi. Vypadá to směšně a kazí to atmosféru hry, která je jinak místy velmi hutná. Dopomáhá jí k tomu i zvuková stránka hry, která sedne jako ulitá, tmavé kouty, či prolézaní staré Japonské pevnosti, která se používala za války pouze s pomocí světlic, které mají tendenci velmi rychle vyhořet.

Délka hraní se šplhá téměř ke dvaceti hodinám, pokud prolezete, co se dá, a splníte velkou většinu úkolů. Pakliže se budete věnovat pouze hlavní dějové linii, odečtěte si zhruba osm hodin. Kvalita příběhu se drží striktně průměru, místy působí směšně, jindy zase dokáže divy. Komu tedy hru doporučit? Pokud se vám minulý počin líbil, tohle je pro vás naprostou nutností. Jestliže vás minul, určitě stojí za vyzkoušení, a kdo ví, třeba si díky tomu pořídíte i starší kousek. První Dead Island pro mě byl osmičkovou hrou, tento dostane o bod méně díky tomu, že nepřinesl nic nového. Příště už by Poláci ze studia Techland mohli přinést alespoň nové prostředí a postavy.

Pro: - Pestrý a velký ostrov - Mnoho vedlejších úkolů - Soubojový systém - České titulky

Proti: - Hra je propletená sérií chyb - Nic nového pod sluncem - Kooperativní multiplayer

+5 +6 −1