Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Island Riptide

  • PC 65
Tak včera jsem to dotáhnul do finiše.

Grafika je hezká. Dobrý jsou i zvuky - především hudba, ta byla fakt velmi kvalitní. Tím bych asi uzavřel pozitiva hry.

Co teda mámev rukách?
Stejní hrdinové, téměř stejný prostředí, stejnej koncept, obdobný úkoly, pár novejch zbraní a nepřátel. Všechno, co si zasloužilo vylepšit, zůstalo, tak jak bylo - autoři očividně chtěli prodat stejnou hru podruhé, přičemž se vůbec nechtěli pouštět do úpravy jádra, jen vytvořili pár plytkejch charakterů a "novej" ostrov (složili ho samozřejmě povětšinou s již použitých textur a objektů).

Stále je nutno všude šmejdit po báglech a krást peníze. Ty peníze potom používám zcela nelogicky na opravu zbraní typu basebolová pálka (opravuju si je přitom sám ve svěráku), který se poškoděj po dvou minutách používání. Za pomoc s pár zombíkama mi třeba NPC říká: "díky z záchranu, není to moc, budeš to určitě potřebovat víc jak já" - a dává mi 2300$. Ženská mi běžně dá za konzervu s gulášem opakovaně asi 1200$, přestože jich má vedle v místnosti dvě plný krabice. Nerozumím, na co by lidem v těchto situcích byly právě peníze (papírky, co nejsou jíst), autoři to však vidí očividně jinak - čím větší částky doláčů - tím větší napětí? Asi.

Nějaké změny nastaly v počasí - častěji prší a vesnice jsou zaplaveny monzunovými dešti. Takže místo jeepu používáme loď. Cestování lodí je však otřesný - nejen, že nejde srazit zombíka a loď se o něj nelogicky zasekne, ale dokonce když jen nastoupím do lodi (a ani ještě nenastartuju motor) seběhnou se na mě VŠICHNI nakažení z okruhu 60 metrů. Dobrý, slezu, posekám to, nastoupím, jedu, á zombík, zaseknul jsem se o něj, zombík naskakuje, seskočím, fightujem. Dostal jsem ho! Nastoupím a celý na novo - seběhnou se na mě všichni okolí. Tihle "vodní zombíci" navíc očividně nemají problém s odporem vody a tak se rychlost jejich běhu ve vodě (hlobka 1m a víc) dá srovnat právě s maximálním výkonem motoru lodě. Tohle je prostě odfláknutý, nereálný a prvoplánový. Nepřišel jsem na to, jak se efektivně těmto vodním nepříjemnostem vyhnout, když už se mi to někdy podařilo projet bez zaseknutí, pak se výstup z ní rovnal jisté smrti jelikož se za mnou vytvořil řvoucí ohon desítky nakaženejch uhánějících za mnou.

Autorespawn neřátel, zdá se mi, je nějak zrychlenej, jdu něco najít a když du zpět, na stejných místech jsou stejný zombále, abych se jako nenudil.

Questy nedovolí hráči žádnou invenci, nic čím by narušil autory předepsanou linku - třeba najdu klíče, ale nejdou sebrat. Až když mi někdo řekne, že tam jsou, pak se teprve předmět zpřístupní. Nebo jindy zvolím jinou cestu, než chtějí autoři a quest nelze splnit, protože přestože jsem požadované přemístil, šel jsem ale přes střechu, trochu jsem si to tak zkrátil a voni chtěli, abych prošel barákem. No fuj. Chce to prostě nepřemejšlet a chodit podle značek na mapě a až tam zmáčknout USE.

HUD - i u předchůdce jsem stáhnul mod na skrytí veškerýho HUDu. I nyní jsem takovýto vyhledal, bohužel nefungoval tak dobře. Doufal jsem přitom, že pokud hráčská obec vytváří mody, autoři tuto volbu normálně zpřístupní, je-li o ni zájem... Samozřejmě nic. Stejný nastavení jak minule.

==> Co s tím HUDem všichni kua už maj? Šipka kam jít, ikona veprostřed obrazovky, pokud se jen skrčím, běžím. Ikona veprotřed obrazovky, když používám poškozenou zbraň, Ikona ve prostřed obrazovky při každé kravině. Cožpak tohle potřebujem? A PROČ to nejde vypnout? To hráč nepozná, že běží, jde v podřepu? To hráč neuvidí, že je zbraň poničená? Zobrazuje se to na obrazovce jako součást HUDU u zbraně, je to zpracovaný přímo graficky, proč ještě ikonu doprostřed obrazovky???

Jak bylo zprvu putování po tropickym hotelovym středisku zábavný (první díl), objevný a místy snad i atmosferický, tak je tohle jen pouhou nadstávkou, která se předloze zkrátka rovnat nemůže, přestože náplň hry je jaksi totožná. On i když je boj zpracovanej nápaditě a atmosfericky, po několika hodinách zestereotypní a bez přísunu nových herních prvků i omrzí. Jedinou herní výzvou je přitom právě boj se zombálema. Challenge to pak není vlastně žádná - po smrti se objevím pár metrů vedle a pokračuju v řežbě. Bosse jsem běžně dával až na X smrtí, No stress. Smrt herní postavy je "levnější" a zpravidla bohužel snad i jaksi výhodnější, jako použít lékárnu.

Hra na efektní řežbu a grafiku možná povedená, na herní mechanismy však velmi plytká a doporučit ji lze jen ortodoxním fanouškům prvního dílu. Ti, kdož očekávali zlepšení a minulej díl dohrávali bez prvotního okouzlení tropickym morem, budou zklamáni stejně jako já.

65%

Pro: Grafika, muzika = audiovizuální zpracování

Proti: Příliš stejné, nelogickej systém zničitelnosti a oprav zbraní, extrémně plytké NPC a dialogy, nenápadité questy, autorespawn zombálů, player autorespawn bez výraznějšího postihu, řízení lodě, furt to samý, ke konci už nuda

+13