Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Persona 5 Strikers

Persona 5 Scramble: The Phantom Strikers

23.02.2021
kompatibilní
80
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Persona 5 Strikers je akčné RPG, príbehovo nadväzujúce priamo na Personu 5. Letný pohodový výlet vašej družiny Phantom Thieves je už skoro prerušený novými dramatickými udalosťami, ktoré sú postupne odhaľované v novej kampani, obsahujúcej okrem príbehových zvratov aj množstvo akčných bojov. Počas nej musíte navštíviť šesť rôznych miest po celom Japonsku a podať pomocnú ruku tým, ktorí ju potrebujú. Vašim hlavným protivníkom sú takzvaní Monarchs, stojaci pri zdroji korupcie v Metaverse dungeonoch, tentoraz zvaných Jails.

Útoky na nepriateľov sa skladajú z hybridného bojového systému, spájajúceho real-time akčné boje so sekvenciami, pri ktorých je možnosť súboj pozastaviť a rozhodnúť o následnom strategickom ťahu. Výhodu nad svojimi nepriateľovi môžete získať i tak, že ich prepadnete, zasiahnete ich elementárne slabosti a uštedríte im dokončujúcu ranu. Všetky postavy vo vašej družine sú plne hrateľné, takže môžete ľubovoľne využívať ich špecifické zručnosti a použiť ich pre plynulý boj. Každá postava má takisto svoju vlastnú jedinečnú sadu rozsiahlych a okázalých magických kúziel, ktoré dokážu odstrániť veľké hordy nepriateľov.


Poslední diskuzní příspěvek

@raisen (18.10.2023 04:37): Dohrát SMT 3 nejlíp na hard je dle mého taková jrpg maturita a pak máš jakoby herní menza titul. Když pak rekneš v zasvěcených kruzích že to máš dohrané všichni uznale pokývou hlavou a dají ti křeslo pro VIP a do konce života už nemusíš nic nikde prokazovat :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 90
Ke spin-offu Strikers by se dalo přistupovat jako k nějakému méněhodnotnému dílu, k něčemu, co bylo vytvořeno jen proto, aby značka Persony 5 ještě přihodila nějaké ty peníze do už tak velkého balíku. A i já jsem ke Strikers tak přistupovala a moje očekávání nebyla kdo ví jak vysoká, což vlastně bylo dobře, neboť mě tento díl velmi příjemně překvapil. Nečekala jsem, že mě příběh bude bavit a zajímat ještě více, než tomu bylo v základní hře. Zatímco v ní bylo základním tématem to, že každý z nás po něčem touží a někteří z nás si vybírají nevhodné metody, jak své cíle dosáhnout a tito lidé jsou pak ve výsledku zlí a bezohlední, tak ve Strikers je základním námětem to, že zlí lidé nejsou sami od sebe zlí, ale někdo či nějaká událost v jejich životě je na tuhle cestu dostala. Často si tito lidé nesou s sebou traumata, která mají v sobě nevyřešená a řeší je tak, že se k druhým chovají tak, jak se chovají, tedy špatně. Samozřejmě některé linky byly méně zábavné, ale jiné mě naopak dokázaly překvapit svojí hloubkou a potřebou se nad tím více zamýšlet. Třeba vztah jednoho z nových členů Phantom Thieves a s členem jeho rodiny je komplikovaný a nelze jednoznačně říct, že se někdo z nich zachoval dobře-špatně. Nic není černobílé, stejně tak život. Potěšilo mě, že Haru se dočkala svého "screen time", který jí byl tak trochu odebrán v základní hře, a její zapojení do jedné vynikající dějové linky bylo opravdu osobní a dojemné.

Obecně dialogy postav jsem poslouchala ráda, jako bych se po delší době vrátila navštívit své staré přátele. Strikers nebyl mezilidskými interakcemi zahlcen natolik jako základní hra, a proto děj rychle odsýpal. Nemusela jsem čekat, až si popáté řeknou to stejné. Dialogů bylo tak akorát, abych měla pocit blízkosti s postavami a abych se dokázala vžít do atmosféry letních prázdnin. Strikers tento sestřih velmi prospěl, ztratila se taková těžkopádnost základní hry, kterou bylo možné ke konci již pociťovat, a působilo to na mě jako velké oživení. Zredukováním počtu postav a interakcí tak alespoň mohly do popředí vystoupit již zmíněné osudy a traumata jednotlivých bossů. Jejich design mi přišel o něco více povedený než v základní hře. Doteď nemám problém si je všechny vybavit, stejně jako jejich originální Jaily (místní obdoba paláců). Strikers opět přinesli v tomhle směru rozmanitost: zavedli mě do ledového světa s vánočním hudebním podkresem nebo třeba do světa laboratoře, ve které jsem zažila nečekanou mysteriózní atmosféru s vynikající skladbou.

Jestliže jsem si v základní hře měla problém zvyknout na nekonečné dialogy a nejvíce mě bavil soubojový systém, Strikers ve mně vyvolal přesně opačné pocity. Minimálně do té doby, něž jsem snížila obtížnost na Easy, což v podstatě souboje zredukovalo na button mashing a mně to naprosto vyhovovalo. Proč se nutit do soubojového systému, který mě až tak nebaví jako třeba tahové. Přesto souboje tvořily, po snížení obtížnosti, zábavnou a uspokojivou část, přidávaly hře na dynamičnosti a mnohé prvky působily velmi efektně, například každá postava měla svoji vlastní animaci Show Time, vlastní speciální útoky, zbraně a samozřejmě Personu. V mém easy módu probíhaly boje s běžnými nepřáteli tak, že jsem párkrát zmáčkla tlačítko pro útok, načež se mi nabídla možnost All out a nastala mela v animaci, při které jsem většinou zneškodnila zbývající část nepřátel. Souboje s bossy byly trochu složitější, musela jsem přemýšlet nad slabinami, koho vezmu do party a kdo bude zastávat funkci léčitele.

Jediné, co mi ve Strikers chybělo, tak možnost rozmlouvat se Shadows a snažit se je přesvědčit, aby se přidali na moji stranu v diskuzi, kde se projevovaly jejich vtipně pochybné osobnosti.

Hee-Ho!
+16
  • PS5 90
Persona 5 Strikers je akční RPG hra. Kdo tuto sérii nezná, tak jen pro vysvětlení. Jedná se o JRPG sérii, kde je kladen důraz na souboje, vztahy s parťáky, vyplňování předem daného času dne školními aktivitami, minihrami, brigádami atd. Tato hra je přímým pokračováním předchozí hry Persona 5, kde hráč bude putovat Japonskem a se svou známou partou se podívá do Tokia a dalších měst (Sapporo, Kyoto atd.). 

 Jednou z nejvýraznějších vlastností této hry je její soubojový systém. Každá postava má své unikátní schopnosti, které jsou vázány na její Personu. Persona je společník, který definuje tvou postavu, má silné a slabé stránky a kterou během soubojů hráč leveluje. Nic se ale nevyrovná varibalitě hlavní postavy Jokera, který může své Persony měnit během boje a tím využívat slabiny nepřátel. Novinkou je "Showtime" útok, který přidá poškození navíc a je doprovázen super animací. Strikers přináší dynamičtější a akčnější soubojový systém, na který jsem si chvíli zvykal. Naštěstí autoři ponechali i prvky klasického turn-based bojovému systému, takže pro mě to nakonec byl vyvážený mix, který jsem si hodně užil. 

 Soustředění hry více na boj než další aktivity a prohlubování vztahů v partě může být pro ty, kteří si užívali vztahy s postavami v předchozí hře, zklamáním. Toto „okleštění“ hry mi nakonec nevadilo a zážitek byl dynamičtější a hra prostě lépe odsípala. I tak si hráč užije spousty rozhovorů a animací, které dotvářejí jedninečný zážitek. 

 Co se mi hodně dostalo pod kůži, tak je příběh hry. Cílem je v každém městě porazit bosse, což má za následek, že mu Phantom Thieves (tak se jmenuje hráčova parta) ukradnou srdce a tím jej zbaví traumat, donutí se přiznat k nekalostem atd. Některé příběhy hlavních bossů byly hodně emotivní (např. dcera jednoho z protagonistů hry) a fantaskní svět paláců střídaný s realitou je pro mě jedna z devíz všech Persona her. 

 Celá série Persona (hrál jsem díly 4, 5) je hodně stylizovaný zážitek a každému nemusí grafika hry sednout. Já se do tohoto stylu zamiloval už v Personě 5 (a chystám se na Personu 5 Royal Edition) a ve Strikers autoři pokračovali v nastaveném trendu – vadily mi snad jen zdlouhavé animace v menu. 

 V poslední zmíňce něco o zvukové stránce hry. Anglický dabing je velmi kvalitní. Jsem sice zastáncem japonského dabingu u tohoto typu her a třeba Yakuzu hraji výhradně v originálu. V Personě mám raději anglicky mluvené postavy, na které jsem zvyklý z předešlých her. Hudba je v celé sérii Persona skvělá. Už v pětce mě dostaly jazzové skladby občas říznuté tvrdším rockem. V Personě 5 Strikers je hudba opět parádní a patří k mým oblíbeným soundtrackům. 

 Celkově lze říci, že Persona 5 Strikers je vynikající hra, která věrně navazuje na předchozí hry série Persona. Stejně jako Persona 5 mi ukradla srdce (jako já bossům) a za celých 40+ hodin mě nezklamala. Systém boje je zábavný a překvapivě hluboký, postavy jsou skvěle napsané a anglický dabing je vynikající. Tuto hru rozhodně doporučuji fanouškům série Persona, stejně jako všem, kteří hledají kvalitní akční RPG hru.

Pro: Příběh, soubojový systém, postavy, hudba

Proti: Zdlouhavé animace v menu

+15
  • PC 100
Do pokračování Persony 5 s podtitulem Strikers jsem se vrhnul prakticky ihned po dohrání původní hry. Stále jsem se ještě nenabažil této mojí nové posedlosti, která už lehce začíná konkurovat sérii Oddworld. Prakticky kromě soubojového systému je pokračování naprosto totožné s pětkou, takže si člověk ani neuvědomil, že hraje jinou hru, ale porovnávat tyto dva tituly by byla chyba. Přestože Strikers nedosahuje kvalit Royal verze, tak nebezpečně jí dýchá na záda a nemohu jinak, než udělit další kilo, ale není to pocitově stejná stovka jako u předchůdce. 

Ovšem najde se spousta věcí, které má Strikers lepší. V prvé řadě je to pro mě soubojový systém. Ne, že by mi tahový systém nesedl, ale nemá takovou dynamiku a akčnost jako tento hack'n'slash, který vás ohromí svou epičností komb, smooth gameplaye a naprosto luxusními show-time útoky, u kterých mi vždycky stály chlupy na ruce. Rovněž máme možnost si přepínat mezi postavami ve své grupě a ve správný moment i řetězit útoky, pro lepší poškození a buffy. Kromě těchto základních útoků máme samozřejmě k dispozici i persony a jejich schopnosti. Při vyvolání persony se hra "pozastaví" a můžete si v klidu zvolit, kterou personu a který útok použijete. Je to udělané tak, aby to nekazilo tempo, ale zároveň to trochu musíte dostat do ruky. Zpočátku totiž v soubojích budete neohrabaní, než si vše osvojíte a budete často i zmateni, ze všech těch ikonek a nápisů, co se objevují na obrazovce, ale dá se to celkem rychle naučit. Mohlo by se zdát, že jsou tedy souboje jednodušší než v původní Personě, ale opak je pravdou. Nepřátelé jsou vybavení větším množstvím HP a také početní převahou. Nicméně pro odlehčení, každý nepřítel má svou slabinu a je vám ukázána ihned.

Ostatní featury jsou značně zjednodušené. I zde můžeme cestovat do Velvet Room pro tvorbu a vylepšování nových person. Je to celkově přehlednější, ale na druhou stranu už se u toho nemůže tolik taktizovat. Bond systém se zúžil na jeden jediný a je takový pro všechny. Získávání zkušeností do bondu probíhá průchodem hrou při interakcích s bandou, ale také při soubojích. Za každý level up dostanete skill pointy, které si investujete do perků. A tohle je třeba věc, kde Strikers zaostává, jelikož bondy byly nedílnou součástí původní pětky, zde je to značně ochuzeno a docela mi to i chybělo. Ale zážitek mi to rozhodně nepokazilo, přeci jen pouto k postavám mi zůstalo a nemusel jsem si vytvářet nový. Samozřejmě všechny postavy jsou zpět (krom Yoshizavy) i s jejich původními hlasy, takže v tomto ohledu nelze nic vytknout.

Na příběhu se mi strašně líbilo, že jak si původní hra pohrávala s jedním globálním problémem a sice korupcí, tak i zde se řeší další problém...umělá inteligence a závislost lidí na sociálních sítí či celkově smartphonech. Původní metaverse sice byl zničen, ale dostaneme možnost probádat nový, který se zde nazývá Jails. V podstatě se až na pár drobností neliší od Paláců, tudíž je vaším úkolem se dostat přes všelijaké překážky, nepřátele a pasti až k vládci, kterému se říká Monarch. Do příběhu nám přibyli i dva noví Thieves, u kterých jsem se zpočátku obával, že nezapadnou, jelikož jsem byl zvyklý na původní grupu. Naštěstí jsou nové postavy zpracovány kvalitně a jsem rád, že byli do hry přidáni a bylo mi ctí s nimi prožívat nová dobrodružství. 

Graficky je hra na chlup stejná jako pětka, což je ale plus, jelikož ten její osobitý styl se mi vážně líbí. Velkou proměnou prošly non-anime cut-scény, které jsou značně kvalitnější a rozhodně přibylo ještě více stylistiky pro všechny možné interakce. Ať už je to procházení menu, již zmíněné show-time útoky, all-out útoky či třeba baton pass. Soundtrack dosahuje stejných kvalit jako v původní hře a i když většina hudby byla přenesena, tak nová hudba při soubojích či při průchody Jails je rozhodně super.

Dohráno se všemi achievementy, lvl 99, herní doba 54 hodin.

Morgana: Uh, can I help you?

Sophia: ...A raccoon?

Morgana: Try a cat!

Morgana: Wait, DON'T try "a cat"!

Pro: JOKER & MORGANA, příběh, stylistika, epičnost soubojů, hudba, smooooooth gameplay

Proti: Bylo by fajn informovat, čím se skipují cut-scény

+14