Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Need for Speed: Undercover

18.11.2008
61
153 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Policejní inspektorka Chase Linh jde po stopě gangu zlodějů aut a závodníků, kteří řádí v Tri-City Bay a jeho okolí. Má k tomu dalšího člověka, který tak musí do zmíněné komunity tajně proniknout. Načež mu bude postupně dávat instrukce, co a jak. Atmosféru tohoto děje podtrhuje hra hranými sekvencemi, v nichž je k vidění herečka Maggie Q – hlavní tvář tohoto pokračování Need for Speed s názvem Undercover.

Před hráčem se rozprostírá otevřený svět, v němž si vybírá dostupné příležitosti, a to formou mapy či radaru. Stačí pouze aktivovat danou ikonu a zvolený závod se spustí. Postupem hry lze přijímat další úkoly od mnoha zadavatelů, ať už se jedná o ukradení speciálního vozidla, ukázku řidičských dovedností na dálnici nebo zneškodnění nepohodlných osob. Krom toho samozřejmě nechybí klasická klání o první místo, dojetí na čas, sprint či okruh. Navrch je také potřeba ničit policejní vozy, způsobovat škodu určité výše, umět dobře využívat okolního prostředí. A to vše proto, aby se daly splnit rozmanité podmínky misí, těch časem ubývá a je tak žádoucí o to bedlivěji sledovat výskyt nových.

Vozidel má hra něco přes padesát, rozdělených na americká, evropská a japonská. Dále členěných do čtyř samostatných tříd, kdy třetí a čtvrtá jsou hůře postavené, než první a druhá. Některá auta se dají za odvedené úsilí i vyhrát, čímž za ně není nutné platit. Finance poskytuje hra za výhry, jejichž výše se neustále zvyšuje. K vyzkoušení řidičských dovedností a jejich uplatnění v širokém spektru automobilových událostí tu na provětrání čekají například 00 Nissan Silvia S15, 06 Corvette Z06, 07 Audi TT 3.2 Quattro, 08 Renault Mégane Coupé, 94 McLaren F1, 06 Dodge Viper SRT10, 05 Porsche Carrera GT, 06 Aston Martin DB9 a 08 BMW M6. Uvedeným modelům jde v tuningu pozměňovat jejich parametry, stejně jako jim dokoupit lepší díly ke zvýšení výkonu.

Dění se odehrává průběhu dne, při východu a západu slunce, což nabízí dostatečnou intenzitu světla. V režimu hry více hráčů je možnost hrát i za policisty. Zůstává čistě arkádová hratelnost. V roce 2009 se dvanáctý díl populární série dočkal svého rozšíření The Challenge Series Expansion, se šedesátkou nových výzev, na PC dostupného formou patche 1.0.1.18. Hra se dočkala i značně odlišných verzí na konzole PlayStation 2 a Nintendo Wii, Nintendo DS, PlayStation Portable a mobilní telefony.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Dalo by se říct, že Undercover mě hodně bavilo. Bavilo mě na tolik, že jsem ho dohrál asi během necelého týdne. Oceňuji hlavně to, že se EA po promrhaném potencionálu, který se v Prostreet skrýval, zamyslelo a udělalo pár kroků zpátky směrem k Most Wanted. To ze hry čiší na každém kroku, ať už jsou to souboje s policií, zničitelné objekty (speedbreakers) nebo celkový grafický dojem (oranžový nádech).

Pokud se ptáte, co je v Undercover nového, tak jsou to snad jen ty speciální pohyby, jako couváni a zjednodušené zatáčení o 180°, 360°. Pokud jde o herní módy, tak tu už všechno v určité obdobě někdy bylo (viz. závody v kaňonech v NFS: Carbon).

Po hratelnostní stránce jsou Undercover velice zábavné a velice arkádové (jako obvykle). Možná až příliš arkádové. Díky zavedení výše zmiňovaných speciálních pohybů vám často přijde, že se auto řídí samo. Za všechny uvedu jeden příklad: Jel jsem si takhle v Lamborghini cca 350km/h a nečekal jsem ostrou zatáčku. Ihned pustím plyn a auto začne pomalu zatáčet. Už čekám, že to napálím do mantinelu, ale co se nestalo... vozu se nečekaně zlepšil rejd, najednou jakoby se auto dokázalo otočit i na pětníku, mantinelu jsem se zcela vyhnul a byl to čistý průjezd zatáčkou. Takhle to sice zní jako velký zápor a ze začátku jsem to tak i bral, ale časem jsem si na to zvykl a byl jsem za to i vděčný, protože jsem si honičky s policií mnohem více užil.

O příběhu nemá cenu se nijak zmiňovat, prostě tady je. Občasné filmečky jsou příjemným zpestřením a záběry na vnadné křivky dívek nešetří, ale když se to vezme kolem a kolem, tak by se nic nestalo, kdyby tady nebyly. Zvraty, pokud se objeví jsou přímo do očí bijící a příběh béčkový.

Z technického zpracováni mám ale smíšené pocity. Na jedné straně vypadá grafika srovnatelně s Prostreet, v některých ohledech je lepší v jiných horší, ale na rozdíl od Prostreet je engine mnohem lépe optimalizovaný. Tentokrát hra na mém PC (DualCore, 2GB RAM, 8800GT) jela v pohodě na plné detaily. Na druhé straně je v enginu spousta bugů. I když hra jela celou dobu hezky plynule, v určitých situacích se mi stávalo, že doskakovaly textury. A nebyly to nějaké bezvýznamné kopečky v pozadí, ale například se těsně vedle mě objevil celý mrakodrap a nebo se do bílého pole načetla trať. Několikrát se mi stalo i to, že se hra zastavila (cca 2 vteřiny) a začala načítat další úsek tratě.

Ale abych to shrnul, nové NFS jsou kvalitní dobře hratelná arkádovka s občasnými bugy a mizerným příběhem.

Pro: hratelnost, grafika, optimalizace, speciální pohyby

Proti: příběh, bugy (doskakující textury), ovládáni vozu, jednoduchost

+13 +18 −5
  • PC 80
Asi za to může fakt, že u Underground 2 jsem místy trpěl. Všude dojet, aktivovat ikonky, vylepšit vozidla, mít prestiž na obálkách časopisů a podobné věci, co většinou otevřený svět nabízí. Tyto aspekty prvních sedm dílů série zcela postrádá. A i kdyby, řeší se maximálně přes hlavní nabídku. Neklade to na mě nároky, proto mi více sedne právě Undercover, co to vše plně automatizuje. To znamená odpadnutí neduhů ze zmíněného dílu z roku 2004, v němž skončeno poté, kdy mě nesplnění sponzorských závazků připravilo o odemčení třetí části města. Tady je mapa velká, dá se vyjet z města. Užít si síť dálnic, silnic, venkovů, zkratek, honiček s policisty. Inovace hlavně.

Byť to zase nehraji v základní podobě, jen tak z principu. Ale postupem doby hry zastarávají, objevují se modifikace od komunity, je tudíž žádoucí mít hru patřičně upravenu k obrazu svému. Horší bylo navolení správného rozlišení. I to nakonec k mé spokojenosti dopadlo na výbornou, pročež už nic nebránilo zevrubnému hraní a věnování se pořizování obrázků. Bloom docela zkorigován, s jeho vypnutím ale nijak nepočítáno. Project Reformatted nabídl nová vozidla a další věci, čímž zachránil to stěžejní. Okolní provoz odpovídá zdejšímu pojetí a vypadá realisticky. Nekoná se tak fiasko druhého Undergroundu, kde karosérie nejčastěji připomínaly hranaté krabice.

Na startu je hráč vržen rovnou do akce, příběhově zhruba na úrovni Rychle a zběsile. Infiltrovat podsvětí a spolupracovat s fízly. Honičky s policisty přispívají k výdělku, to je potřeba na nákup vozidel. Položka v nabídce Auta. Při trojím zatčení v identickém modelu o dopravní prostředek přicházím a fasuji nějaký nepříliš rychlý, s horším ovládáním, co zůstane v garáži, když jej nahradím jiným speciálem. Ty zpřístupňuje hra popořadě. Ujíždění před strážci zákona má něco do sebe, zejména mimo město. K tomu můžu narážet do zničitelných překážek, jejichž význam spočívá v zablokování pronásledovatelů a způsobení patřičné škody. Její výše ovlivňuje zisk bodů. Úkolů tohoto typu je tu požehnaně, nejtěžší je poslední fáze hledanosti. Vícekrát domrveno.

Samotné závody zahrnují několikero typů, pronásledování, vedení, záchytné body, únik, okruh a tak. Aktivují se přes mapu, popř. v blízkosti se vyskytující hvězdičkou. K co nejsnazšímu ovládnutí pomůže pečlivě nadefinované auto, včetně dokoupení dílů na zlepšení jízdních vlastností. Soutěže se odemykají postupně, po celé rozloze mapy. Se startem závodu se mění nasvícení prostředí. To vyzdvihuje zářící sluneční paprsky, má uklidňující tón, kdy si v klidu jedu a vnímám okolní atmosféru. Nechybí zkratky a alternativní cesty tratě, takže oceňuji jejich provedení. Stíny a okolí dáno na maximální hodnoty, u ostatních ukazatelů nakonfigurováno na střední. Ze starších obrázků usuzuji, že tu byl spíše světlejší odstín, ale já jej měl modifikován tmavěji.

Design tratí oplývá dostatečnou šířkou, čímž lépe projedu zatáčkou, infrastruktura města dává na odiv mrakodrapy, skokánky, různě rozestavěné části, dálnice, mosty, tunely. V důsledku stínů je kolikrát hůře vidět. Při skoku se změní úhel kamery a sleduji dopad vozidla. Dá se s ním dělat přemety, jeden se mi povedl.. A to i v ostrém závodě. Dopad na kola potěší, v dálničních bitvách naopak můžu svého miláčka rozflákat do nepojízdného stavu. Dění hry se odehrává při východu a západu slunce. Bugatti Veyron 16.4, enormně drahý a rychlý bourák, co mě stál jmění. Odměnil mě zaslouženou a fascinující jízdou, za burácení zvuků ve čtyřistakilometrové rychlosti. Checkpointy srší výzvou, pro níž přijde vhod trhač asfaltu té nejvyšší možné kvality.

Koncipování jízdního modelu hýří primárně nezničitelnými auty, byť nejsem ochuzen ani o jejich poškození. Sleduji ukazatel, ujíždím strážníkům, snažím se jich zbavit, tlačí mě časová tíseň, abych někomu dovezl kradené auto. Jde o sérii úkolů, jejichž specifickým rysem je to, že to musím stihnout, pokaždé s odlišným typem bouráku. Nejnáročnější úkon, pochopitelně nenarazit do blokujících zátaras. Hledanost má dvě fáze, modrá je akutní, jakmile se naplní, přejde do žluté na nižším stupni. Opět stejný princip. Až pak už mám od dohlížejících příslušníků spravedlnosti pokoj. A usnadňuje to i navigace směru jízdy, s nejkratšími vzdálenostmi k cíli. Popisovaný aspekt svou variabilitou jen pozvedává už tak bohatou zábavu, za níž spřátelené postavě děkuji.
+13
  • PC 65
V sérii Need For Speed nejsem moc zběhlý, a tak pro mě jediným a také "překvapivě" nejlepším dílem zůstává podtitul Carbon. Chtě nechtě s ním Undercover musím srovnávat, a bohužel, možná i díky nostalgii, je Carbon přeci jen někde jinde.
S jízdním modelem ani s grafickým kabátkem problém nemám, přeci jen jsem člověk, který na vzhled moc nedává a naopak kvituje, když si "gamesu" může užít i na nepříliš výkonném stroji. Nicméně, co se týče Undercover...příběh je opravdu slabý, cut scény tam jsou jen aby se neřeklo, o nějáké rozmanitosti misí se hovořit taky nedá. Takže všeho všudy je přibližně nějákých 6-7 typů úkolů, které se neustále opakují. Naštěstí zde nelze moc použít brečení na stereotypnost, jelikož okolí ve kterém se jezdí je proměnlivé a mě opakující úkoly díky tomu nevadily.
Co se týče vozového parku...popravdě si nejsem jistý čím to je, ale nic mě nemotivovali k tomu, kupuvat si kárky, tuningovat je. Zkrátka když jsem na silnici nestačil, tak jsem zajel do dílny a koupil jsem si jný auto, rozklikl si že chci balíčky tuningu 3.stupně a jel jsem zas na to. Aktuálně jsem příběhová ve 50% (herně ve 34) a měl jsem zatím jen dvě auta, možnost většího ozkoušení ani moc není, jelikož na kárky zkrátka není moc peněz.

Pro: Prostředí, grafický kabátek

Proti: Příběh, odfláknutý tuning

+8
  • PC 60
Autoři této hry se inspirovali Need for Speed: Most Wanted, který mě vůbec nebavil, proto jsem byl mile překvapen tím, že i poté, co jsem Undercover dohrál, si ho rád zahraji.

Vozů je zde dostatek, byl jsem potěšen, že je mezi nimi i Ford Escort. Možností tuningu je zde docela málo, například zcela chybí úpravy světel, málo druhů kapot či křídel. Auta jsou graficky výborně zpracována, svým předlohám se věrně podobají, chyběl mi pouze pohled z interiéru. Jízdní vlastnosti vozů jsou podobné těm v Most Wanted, daleko raději bych byl, kdyby se vývojáři snažili napodobit zábavné jízdní vlastnosti vozů z Need for Speed: Underground 2.

Město je po všech stránkách velmi povedené, jen škoda, že se závody jezdí pouze ve dne a za pěkného počasí.

Honičky s policií jsou v tomto díle výborné, bavil jsem se u nich více než v Most Wanted. Hře bych vytkl absenci modů drift a drag. Drag je v tomto díle tak trochu nahrazen dálniční bitvou.

Pro: vozový park, město, honičky s policií, grafika, zábavnost, soupeři, povedené mody s policií, dálniční bitva

Proti: bugy, trhání hry, příběh, málo možností tuningu, Maggie Q, chybí drag a drift, menu hry

+7 +8 −1
  • PC 70
Jelikož nejsem nijak velikým fandou celé této série a kromě Need for Speed II a Need for Speed: Hot Pursuit 2 jsem na svém PC žádný jiný díl ani nevlastnil, tak nemohu NfS: Undercover srovnávat s novějšími díly.
Hru jsem začal hrát teprve nedavno a docela jsem se těšil, až začnu zase jezdit po měste ve svém vytuněném autě. Hodně mě potěšil vozový park, který je podle mne docela bohatý a určitě si tam každý vybere to své auto. Ani tuning neni vůbec špatný. Co je ale velikým problémem této hry, tak to je neustálé texturování tratě a tím i způsobené lagování, které mně při závodění opravdu vadilo. Co se týče pestrosti úkolů/závodů, tak tam bych asi ani neměl nijak veliké výhrady.

Pro: Vozový park a celkem dobrý tuning

Proti: Vykreslování textur

+6