Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Need for Speed: Undercover

  • PC 75
Dalo by se říct, že Undercover mě hodně bavilo. Bavilo mě na tolik, že jsem ho dohrál asi během necelého týdne. Oceňuji hlavně to, že se EA po promrhaném potencionálu, který se v Prostreet skrýval, zamyslelo a udělalo pár kroků zpátky směrem k Most Wanted. To ze hry čiší na každém kroku, ať už jsou to souboje s policií, zničitelné objekty (speedbreakers) nebo celkový grafický dojem (oranžový nádech).

Pokud se ptáte, co je v Undercover nového, tak jsou to snad jen ty speciální pohyby, jako couváni a zjednodušené zatáčení o 180°, 360°. Pokud jde o herní módy, tak tu už všechno v určité obdobě někdy bylo (viz. závody v kaňonech v NFS: Carbon).

Po hratelnostní stránce jsou Undercover velice zábavné a velice arkádové (jako obvykle). Možná až příliš arkádové. Díky zavedení výše zmiňovaných speciálních pohybů vám často přijde, že se auto řídí samo. Za všechny uvedu jeden příklad: Jel jsem si takhle v Lamborghini cca 350km/h a nečekal jsem ostrou zatáčku. Ihned pustím plyn a auto začne pomalu zatáčet. Už čekám, že to napálím do mantinelu, ale co se nestalo... vozu se nečekaně zlepšil rejd, najednou jakoby se auto dokázalo otočit i na pětníku, mantinelu jsem se zcela vyhnul a byl to čistý průjezd zatáčkou. Takhle to sice zní jako velký zápor a ze začátku jsem to tak i bral, ale časem jsem si na to zvykl a byl jsem za to i vděčný, protože jsem si honičky s policií mnohem více užil.

O příběhu nemá cenu se nijak zmiňovat, prostě tady je. Občasné filmečky jsou příjemným zpestřením a záběry na vnadné křivky dívek nešetří, ale když se to vezme kolem a kolem, tak by se nic nestalo, kdyby tady nebyly. Zvraty, pokud se objeví jsou přímo do očí bijící a příběh béčkový.

Z technického zpracováni mám ale smíšené pocity. Na jedné straně vypadá grafika srovnatelně s Prostreet, v některých ohledech je lepší v jiných horší, ale na rozdíl od Prostreet je engine mnohem lépe optimalizovaný. Tentokrát hra na mém PC (DualCore, 2GB RAM, 8800GT) jela v pohodě na plné detaily. Na druhé straně je v enginu spousta bugů. I když hra jela celou dobu hezky plynule, v určitých situacích se mi stávalo, že doskakovaly textury. A nebyly to nějaké bezvýznamné kopečky v pozadí, ale například se těsně vedle mě objevil celý mrakodrap a nebo se do bílého pole načetla trať. Několikrát se mi stalo i to, že se hra zastavila (cca 2 vteřiny) a začala načítat další úsek tratě.

Ale abych to shrnul, nové NFS jsou kvalitní dobře hratelná arkádovka s občasnými bugy a mizerným příběhem.

Pro: hratelnost, grafika, optimalizace, speciální pohyby

Proti: příběh, bugy (doskakující textury), ovládáni vozu, jednoduchost

+14 +18 −4