Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RollerCoaster Tycoon 3

02.11.2004
12.08.2015
24.09.2020
75
112 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

RollerCoaster Tycoon 3 je třetí díl série budovatelských strategií, ve které stavíte svůj vlastní zábavní park, tentokrát ale kompletně předělaný do 3D grafiky. Hra opět nabízí přes 50 typů horských drah – od malých dřevěných až po velké ocelové kolosy. Dále kolotoče, houpačky, 3D kino, bazény s vodními atrakcemi a mnoho dalších skvělých věcí, na které můžete nalákat své návštěvníky. Díky 3D grafice si můžete vyzkoušet i tzv. Coaster cam. Dalo by se říci, že jde o mód, kdy se posadíte na jakoukoliv atrakci v parku a z pohledu první osoby sjíždíte například horskou dráhu. Můžete tak poznat, jak se návštěvníci cítí na dané atrakci.

Konečně byly také vyslyšeny žádosti hráčů a do hry byl přidán sandbox mód, ve kterém můžete stavět všechny atrakce a objekty bez toho, abyste potřebovali peníze. Pokud tedy dohrajete všechny scénáře nebo vás hraní scénářů nebaví, můžete si svévolně budovat a vylepšovat park, kde vás nikdo nebude omezovat.

Ke hře v roce 2005 vyšly dva datadisky – RollerCoaster Tycoon 3: Soaked! a RollerCoaster Tycoon 3: Wild!.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Je moc dobře, že na třetím díle se již nepodílel Chris Sawyer, ačkoliv mám toho chlapíka od srdce rád. Je ale fakt, že Chris tak nějak technicky ustrnul okolo roku 1995. Už Roller Coaster jednička byl technicky na hraně, Roller Coaster dvojka byl z mého pohledu výsměch, neboť to bylo v podstatě totéž, co jednička a korunku tomu všemu Chris Sawyer nasadil svým paskvilem jménem Chris Sawyer's Locomotion.

Trojka se sice hraje úplně stejně jako předchozí dva díly (a je to dobře), ale graficky je o tři levely výše. Je radost pohledět na váš park, projíždět se vlastními drahami z pohledu první osoby. Je to hra prakticky bezproblémová. Ovšem na dnešním počítači. Tehdá to byla dost extrémně náročná záležitost, protože i dneska, když mám víc jak 700 hostů, tak se hra zpomaluje.

Velmi oceňuji featuru zrychlení času, protože na normální rychlost bych to hrál dva roky. V minulých dílech tahle funkce tuším nebyla, ale i kdyby ano, ani bych ji nevyužil.

První dva díly byly totiž daleko náročnější a to zejména proto, že splnění jednotlivých misí bylo časově omezené. Kdybych tehdá zrychlil čas, tak nic nestihnu. Ve trojce mě nikdy nic netlačí, můžu hrát klidně 20 herních let a je to jedno. Zklamalo mě, že až na dvě mise, jsem neměl sebemenší problém splnit zadaná kritéria. Autoři se mohli trochu rozšoupnout a zvednout například požadový počet hostů či hodnotu parku klidně dvojnásobně. Takhle jsem u většiny parků postavil dvě horské dráhy, nějakých pět statických atrakcí a bylo vymalováno. Jediné nebezpečí, které vám hrozí, je spadnutí do dluhové pasti.

Zklamala mě taky nepřítomnost smrti. Bylo mrazivé, když se mi v jedničce srazily vlaky a pak mi to jen stroze napsalo, že 20 lidí zemřelo. Zde se nic takového nemůže stát. Vlaky efektně bouchnou, ale lidi si popadají ze sta metrů, trochu si zakřičí a vesele odkráčí dál. Zkoušel jsem lidi topit půl hodiny, dával jsem jim skokánek místo do bazénu do 200 metrové propasti. Nic.

Je tu také drobný problém s hudbou. Hudbu u atrakcí slyšíte jen, když se k nim přiblížíte na pár metrů, naopak podkresovou hudbu slyšíte jen když si zahrajete na ptáčky v kilometrové výšce. V 95% hry, kdy na herní mapu koukáte v normální vzdálenosti, nic neslyšíte.

Tyhle mnou vyjmenované detaily však celkový dojem ze hry tolik nekazí. Je skvělé, že zde nechybí některé notoricky známé atrakce, které třeba v jedničce nepochopitelně chyběly (řetízkový kolotoč, klasická centrifuga, velké otáčivé rameno jako na Matějské), výborná je funkce automatického dokončení tratě, takže se nemusíte otravovat s často frustrujícím spojováním posledních dvou článků. Je to zkrátka výborná hra, kterou skvěle doplňují oba datadisky (mimochodem ve Wild! ani ta zvířátka nemůžou umřít ani nikoho sežrat, škoda).

Pro: Vizuální pokrok, zábavnost, jednotlivé přidané blbůstky, které usnadňují či zlepšují hratelnost, velký výběr atrakcí

Proti: Zbytečně jednoduché, nepřítomnost smrti, technicky náročné, nedobře seřízená hudba

+20
  • PC 75
"Kdo si hraje, nezlobí." - říkali, když jsem byl malý a chtěli mít ode mě pokoj. Dneska skoro, řekl bych, platí pořekadlo - "Kdo si hraje, přežije.", protože dnešní doba zavřených krajů, okresů a obcí vybízí snad, a jen, buď k protestnímu shlukování přeživších u kontejnerů s tříděným odpadem nebo ke srůstání s židlí u počítače a hraní her, které obecně nemohli zažít větší žně, než za poslední rok. Všimněte si. Za poslední rok na hry nejen nikdo nenadává, navíc Vám ale ani nevyčítají, že jste zarostlý jak Ezop a vůbec nevylézáte ven. Ano, mohl bych tvrdit, že mi to nikdo neříká, protože už jsem pár měsíců doma sám, ale to bych pak nemohl nainstalovat tycoon s tycoonů nejtycoonovější a oddat se hraní na několik dalších hodin mého života, protože bych na to prostě a jednoduše neměl čas.

RollerCoaster Tycoon je značka, kterou v mé neblahé paměti opěvuji, co jsem jí poprvé držel v ruce jako svatý grál na vypáleném CD na základním škole s tím, že toto žezlo koluje třída po třídě a jestli na něm udělám byť jeden škrábanec, dostanu krutě po držce. Po držce jsem naštěstí nedostal, ale už od dob Theme Park mě bavilo stavět zábavní parky a užívat si radost druhých, byť postaviček, které jsou složené jen z jedniček a nul, takže jsem rozbití držky prostě risknul a první (a později i druhý) díl doma pařil jak zběsilej. Trvalo tedy dlouhých sedmnáct let, než jsem se k této značce opět vrátil a vrátil jsem se k ní především proto, protože jsem chtěl splnit výzvu pro rok 2021 na této databázi a pořádně si zapařit i s nějakým tím datadiskem. Takže databáze - díky - a jak jsem si toto hraní vůbec užil?

Užil, co Vám budu povídat. Největší sranda je asi s ovládáním. Nevím, jestli jsem už zapomněl na to, jak komplexní některé tycoony umí být, ale tady jsem teda měl co dělat, abych se ze začátku zorientoval. Měl jsem nutkání zapnout tutorial, ale říkal jsem si, že nejsem žádný máslo, a že to dám určitě bez něj. Dal jsem, ale chvíli to trvalo. Jako u každého tycoonu, tak i tady si musíte zvyknout na určitá pravidla. A je pravda, že v rámci ovládání jsem chvíli zmatkoval, než jsem si na to zvyknul. Komplexnost jsem pak opravdu pocítil v momentě, když jsem si vymýšlel svojí vlastní reklamní kampaň do národních novin a doufal, že na ty kupony 1+1 jízda zdarma se urve co nejvíc lidí z okolí.

Největší srandu ale shledávám ve stavbě samotných horských drah. Ze začátku mi to moc nešlo, musel jsem přijít na to, jaký volit úhel při stoupání a následně i při klesání, aby mi tam nějaká ta postavička nevylítla ze zatáčky, což naštěstí i nevylítla. Překvapilo mě, že jsem se tady třeba nesetkal s tím, že by mi někdo spadnul z nějaké dráhy, zařval a umřel, popřípadě že by se někde nějaké vláčky srazily a začalo to na dráze bouchat. Mám pocit, že v předchozích dílech se to dělo, dokonce mám doteď v hlavě i ten zvuk toho padajícího panáčka z asi sta metrů a následnou informaci o smrti. Tady se to neděje nebo jsem se s tím nesetkal. Asi hře chtěli trošku zvolnit rating a omezit násilí na nula. Dobře, no, chápu. Proč bych měl stavět horskou dráhu a strachovat se, že mi na ní někdo chcípne? To se spíš stalo, že vláček do prvního stoupání (byť brutálně strmého) vůbec nevyjel a já celé desetiminutové budování házel vzteky do koše.

Hra jako taková nabízí volné hraní, ale i kampaň. Kampaň mě docela bavila, protože v osmnácti mapách se setkáte s různými úkoly, které se sice pořád opakují, ale prostředí je ve většině případů vždy něčím originální. Ke konci jsem třeba dělal zábavní park tuším i na Marsu, což je sice abstraktní sranda, ale prostředí je to opět jedinečné a tak se s ním musí pracovat. Zajímavější kousky byly třeba ty ostrovy nebo celkově vodní mapy. Tam se teda zatraceně vyřádíte. A když už ten park do nějaké podoby postavíte, tak se třeba dalších deset minut kocháte na jednotlivé panďuláky, potutelně se usmíváte a máte dobrý pocit z toho, že se Vám něco povedlo. Ten pocit je prostě k nezaplacení.

Takže musím říct, že třetí díl na řadu hodin splnil to, co si předsevzal. Sice je to už hra stará jak Metuzalém , ale musím říct, že Complete edice na Windows 10 šlape poměrně dobře. Hra mi párkrát spadla, ale není to nic závratného, kvůli čemu bych musel trhat vztekem knoflíky u peřiny. Nedokážu porovnat, jak moc rozdílná je hra od předchozích dílů, ale předpokládám, že výraznější je grafika, atrakce, tak i možnost stavět si celou řadu atrakcí sám včetně oněch horských drah. Tam se teprve projevuje hračička každého z nás a právě tam přichází ta pravá sranda, nejnáročnější činnost a celkově ta největší devíza samotné hry.

Pro: Vzorový simulátor stavby zábavního parku, kterému prakticky nelze nic vytknout. Pěkná grafika, hezké prostředí, opravdu rozsáhlá komplexnost, nápaditá kampaň...

Proti: ...ale trošku jí chybí absence smrti, která v předchozích dílech nechyběla a tak nějak hráče dokopala k lepším výkonům. Také obtížnost je obecně nižší, hudba nevýraznější.

+15
  • PC 85
Celkem mě překvapuje, že tady není jedinný komentář, je načase to napravit.

Je to sice nepřímé pokračovaní hry, už na něm nedělal bohužel Sawyer, ale i tak je hra dobrý nástupce. Hra má nový grafický kabátek, nový engine, nové grafické efekty, nové možnosti.

Koncept hry je pořád stejný, hra obsahuje spoustu nových atrakcí, ale i ty staré už z RCT 1.

Co tedy hra zajimavého obsahuje? Je toho hodně, můžete se projet z pohledu návštěvníka na své vlastní HD, na spoustě dalších atrakcích. Obsahuje střídaní dne a noci, které vypadá strašně věrohodně, lampy se rozvití, atrakce taky, svití tak nechutně nádherně barevně. Ve vodě se to krásně odraží :) To si tvůrci vyhráli. Když přidáte v noci ohňostroj, je to masakr pro oči. Fakt pastva, radost se koukat.

Ve hře nechybí ani zmíněné kachny z RCT 2 :D Nově z nich opadá peří :)

Ač se to zdá téměř nemožné, i tahle hra trpí neduhy. Třeba nejde stavět tunel (tuto sakra vadu řeší druhý datadisk). I když má hra tolik úžasných detailů, jedna věc chybí a ta věc mi kazí dojem. Když lidé mají balónek, nebo když letí nahoru, NEMÁ provázek. Prostě vlaje za návštěvníkem... Provázek už měly balónky už v RCT1 !!

Pokud máte oblíbenou horskou dráhu v RCT 1 nebo 2 a chcete ji mít i ve trojce, nezoufejte. RCT 3 je komatabilní s dvojkou i jedničkou. Což je velké +

Pro: Nový grafický kabátek i engine pracují výtečně, nové možnosti, noc, osvětlení

Proti: Provázek, nelze stavět tunely, stereotyp.

+10 +12 −2