Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

Vývoj

Vývoj Red Dead Redemption 2 započal již v roce 2010, tedy krátce po dokončení předešlého dílu. V té době ale na hře pracoval jen malý tým v San Diegu. Až později se k vývojářům připojili další programátoři, designéři atd.
K vytvoření takto velkého světa, a hlavně příběhu do něj bylo potřeba vytvořit scénář, který má více jak 2000 stran a texty pro všechny vedlejší postavy mají 80 stran. Na hře se podílelo na 1200 herců, kdy 700 z nich bylo součástí nějakého dialogu. Vizuální stránku obstará přes 300 000 animací doplněných 500 000 dialogových linek. To všechno zabralo 2200 dní práce při nahrávání motion capture.
Herec s RDR2 poznal až z bot, na čem pracuje.Nevěděl to údajně nikdo z herců (kterých bylo více jak 1000) a během pěti let vývoje a do epizod rozděleného nahrávání neměl nikdo povoleno vypustit do světa byť jen náznak. Herci si ale přitom dokázali mezi sebou jedno s druhým spojit a po několika měsících již věděli, že pracují na pokračování Red Dead Redemption, stejně tak z kontextu svých rolí zjistili, že se jedná o příběhový prequel. K tomuto odhalení jím údajně výrazně dopomohl zvolený jazyk a hlavně kovbojské boty, které často nosili během scén v motion-capture studiu. Na druhou stranu je ale také spousta věcí zmátla, neboť bylo značné množství nahraného obsahu později vystřiženo – jednalo se o celé pasáže příběhu i jejich dílčí ukončení. Podle Sloyera navíc dosud herci nevědí, zda se jednalo o záměr s cílem předejít únikům důležitých částí, nebo zda se jen nejednalo o slepou scenáristickou uličku.

Příběh

Hardware

Minimální HW požadavky:
Procesor: Intel i5-2500K/ AMD FX-6300
Paměť: 8 GB
Grafická karta: GeForce GTX 770 2GB/ AMD Radeon R9 280 3GB
Místo na HDD: 150 GB

Doporučené HW požadavky:
Procesor: Intel i7-4770K/ AMD Ryzen 5 1500X
Paměť: 12 GB
Grafická karta: GeForce GTX 1060 6 GB/ AMD Radeon RX 480 4 GB
Místo na HDD: 150 GB
Hra nelze spustit na Windows 10 pokud je zapnut Ochrana v reálném čase (Real-Time Protection) v Microsoft Defenderu. Není nutné vypínat pokud se přidá adresář se hrou do Vyloučení (Exclusions) a do Řízení přístupu ke složkám (Controlled folder access) stačí přidat již jen cestu k souboru RDR2.exe.
oleav, 09.01.2021, zdroj: vlastní
+5

Easter eggy

Před misí "The Murfy Country" můžeme slyšet Dutche, jak nahlas odříkává šachové tahy. Začíná tahy D4 a F5. Tyto tahy jsou známé jako "Holandská obrana" anglicky "Dutch defense"
Doomcourier, 29.04.2021, zdroj: Vlastní
+10
Po jedné z vedlejších misí The Noblest Of Men, And A Woman můžete získat speciální revolver. Ten má na hlavni nápis "CANIS CANEM EDIT". Jedná se o název stejnojmenné hry od Rockstar. Známé také jako Bully.
giantmace, 09.05.2023, zdroj: vlastní
+10

Ostatní

Koňská varlata byla jen začátek. Ornitolog chválí RDR2 za vyobrazení přírody.  Nicholas Lund se ve své analýze zaměřil na to, jak věrně autoři zobrazili divokou přírodu. A tvrdí, že jeden z největších hitů loňského roku stojí za pozornost už jen kvůli autentické digitální fauně. Možná i díky tomu je jeho otevřený svět tak přesvědčivý. Lund ocenil realisticky zachycený život zvířat s důrazem na ptactvo a celkový fungující ekosystém. Jak sami uvidíte, ve výsledku je hra ještě mnohem zajímavější, i když se oprostíte od “skandálních” zpráv o tom, jak velikost koňských varlat reflektuje okolní teplotu. Ornitologa ohromila šíře a relativní přesnost zachycených živočišných druhů. Některé druhy ptáků se dokonce objevují a zase mizí v závislosti na tom, v jakém prostředí se hráč zrovna pohybuje, ohromilo Lunda. Kupříkladu kolpík růžový nebo volavka bílá jsou k vidění v bažinatých oblastech okolo Saint Denis, zatímco jen na horách narazíte na orly a kondory. Racek atlantický nebo terej červenonohý zase hnízdí podél pobřeží. To však neznamená, že by hra byla z pohledu zoologa bez chyby. Volavka stříbřitá je stejně jako volavka bílá k vidění okolo Saint Denis, podle Lunda by ale byl její výskyt v těchto místech skutečnou vzácností. V Red Dead Redemption 2 se rovněž objevuje pták křepel kalifornský, ale ve skutečnosti je to křepel virginský. Podobně se nachází v digitálním westernu pár dalších druhů, které nejsou podle Lunda správně pojmenované. Navzdory těmto drobným přehmatům Red Dead Redemption 2 představuje to nejlepší a nejodvážnější zobrazení amerického ptactva na poli videoher, chválí práci vývojářů ornitolog. Žádný jiný titul s touto pečlivostí prý nesnese srovnání.
Za první dva týdny hra dosáhla na 17 milionů vyexpedovaných kopií, což je ohromující číslo. V takové doufali asi jen ti největší optimisté.

Už první Red Dead Redemption bylo úspěšnou hrou, ale od roku 2010 až dosud se ho prodalo “pouhých” 15 milionů kusů. V případě druhého dílu se přeci jen čekalo svižnější tempo prodeje, ale že nabere takovou trajektorii, to rozhodně jasné nebylo. Take Two ještě před vydáním upozorňovalo, že RDR 2 nebude tak úspěšné jako GTA 5

Pokud například během přestřelky přijdete o klobouk. Jeho poloha se zobrazí se na mapě.
Jedním z lovených zvířat ve hře je vačice. Zajímavostí je, že stejně jako ve skutečnosti tak i ve hře, pokud se vačice dostane do stavu ohrožení, začne "hrát" mrtvou. Pokud má hráč navíc zapnuté automatické míření (auto-aim), Arthur přestane mířit se svou zbraní na vačici, protože si myslí, že je již mrtvá.
Pokud se hráč při setkání s medvědem ve volné přírodě nebude snažit od místa střetu utéct nebo se nějak snažit bránit, medvěd na hráče nezaútočí. Pouze k hráči doběhne, ale po chvilce zuření se uklidnění a opět odejde.
(The Game Awards) - Red Dead Redemption 2 vyhral celkovo 4 ocenenia na The Game Awards 2018

-Best Narrative
-Best Score/Music
-Best Audio Design
-Best Performance - Roger Clark as Arthur Morgan,
Red Dead Redemption 2 měl největší zahajovací víkend v historii videoher, vydělal více než 725 milionů USD a do září roku 2020 bylo prodáno 34 milionů kopií.
Sony uvedlo, že vypuštění Red Dead Redemption 2 zajistilo nové rekordy pro PlayStation Network, za což mohl především mimořádně velký zájem při předobjednání. Mimořádný byl také objem dat, který si hráči museli do svých konzolí stáhnout, a to více než 100 GB.
Čas od času může Arthur narazit na žebrajícího slepce. Ne každý je však skutečně slepý. Pravdu lze poznat podle toho, jakým způsobem žebrák zareaguje, pokud na něj Arthur zamíří pistolí.
Pokud si Arthur nechá udělat trochu divočejší účes, členové gangu budou mít jízlivé poznámky.
Pokud se Arthur delší dobu nekoupe nebo neskončí ve vodě, může se stát, že při návratu do tábora gangu k němu přijde Ms. Grimshaw a donutí ho se umýt.
Během hry je možné narazit na plakát s odměnou vypsanou na Arthura Morgana. Její výše, 5000 dolarů, by v dnešní době po započítání inflace odpovídala částce převyšující 180 000 dolarů.
Některé postavy ve hře byly inspirovány skutečnými lidmi. Fotograf Albert Mason byl inspirován skutečným fotografem Anselem Adamsem. Angelo Bronte zase skutečným mafiánským bossem z New Orleans, Charlesem Matrangou. Obličej obra Bertrama byl inspirován mužem s přezdívkou Schlitzie, který v první polovině dvacátého století vystupoval v cirkusech i v několika filmech. Za zmínku stojí i pistolnice Black Belle, se kterou se hráč setká v hlavní hře i ve stranger misích v online variantě. Ta byla inspirována Belle Star, která se po své smrti stala legendou. Dále pak byla Dorothea Wicklow inspirována Sophii Duleep Singhovou, známou aktivistkou za volební právo žen ve Spojeném království.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 12 hodin 29 minut a 6 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.