Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Red Dead Redemption 2


Diskuze

« Novější Starší »
@Charllize (12:56): No tvl už tady chybí jenom Gordon:D. WHERE HE AT?

@Nikdykde (13:11): Jak jsem již napsal, nic se Vám nevyrovná. Můj pouhý amatérismus je zastíněn Vaší velikostí. Váš giga penis vrhá stín na všechny okolo. Again, tipping my fedora.
Takový postřeh: Konzole dnes nejsou přežité, a ty pokročilé už jsou v zásadě optimalizované PC pro hraní no do prdele, tak jaký má smysl si kupovat konzoli, proč si rovnou nekoupit to PC? Opět argumentuji, že jediný důvod je "srovnatelný" výkon za menší peníz.
RDR 2 na konzolích je maximálně důkazem, jak zkrouhnout detaily aby to vůbec na tousterech jelo :D.

A ta spotřeba energie, vždyť jste říkal, že konzole jsou PC se stejným výkonem, z toho mi plyne, že musí mít podobnou spotřebu ne? Taky už mě pořád nebavilo zapínat vysavač při hraní na PS 4, abych ho přehlušil. Takhle mi jede jenom PC a spotřeba je fajne.

Nicméně oceňuji lidi jako jste Vy, alespoň to tu žije. A s tou nenávistí máte pravdu. Nemůžu vystát korporáty který mrdají zákazníky, který jim za to ještě hulí péra - EA, Bethesda, Apple, Sony, Blizzard, Microsoft atd.
Tímto Vám srdečně děkuji za elaborát, který jste mi poskytl.
With best regards
Buran z Vidlákova
@valcik (13:35): To ti tam píšu dál, velká část hráčů na PC investuje spoustu peněz do grafiky, ale nechává si základní zvukovou kartu, se kterou si PC koupil. Konzole proti tomu, mám Xbox one X, tak píšou halvně o ní, má optimalizovaný výkon a to nejen kolem grafiky, ale i zvuku. Navíc je to zařízení, které ti přehraje i 4k UltraHD BluRay (to jsou ty s černým pruhem, samo o sobě už tohle vyžaduje i certifikace a má to vyšší nároky, než na klasické bluray) a tak má i odpovídající zpracování a výstup zvuku - tedy oproti jiným zařízením vysoce nadstandardní.

To na PC samozřejmě dosáhneš - s velice drahou, kvalitní a dobře odstíněnou zvukovou kartou (existují další problémy druhu pomalejší hardisk, který můžu způsobit chyby v načítání zvukových souborů a projeví se to i na výstupu, samozřejmě k tomu potřebuješ odpovídající zvukové zařízení, kde to uslyšíš).

Společnost SONY se na to dokonce jako primárně výrobce hardware soustředí, tam je to zpracování tradičně vysoce kvalitní a obsahuje to kvalitní komponenty. V minulosti moji kamarádi z hudební branže doma používali i PS2 jako vlastně hodně kvalitní CD přehrávač.

TIP: až se vám sousedi začnou zbavovat za pár šušňů PS4, protože budou mít pětku i se zpětnou kompatibilitou, sáhněte po ní jakožto po velice dobrém přehrávači. Budete spokojení a bude vám to sloužit ještě roky.

Konzole prostě mají v tomto ohledu potřebu odpovídat různým certifikacím, jsou to zařízení určená pro zapojení do audiovizuálních komplexů, domácích i pracovních a musí tomu prostě odpovídat.

Samozřejmě u PC - bedničky Genius ti nic moc neukážou na kvalitě, podobně jako běžná HI-Fi soustava za pár stovek nebo levnější 7+1 soustavy (i když tam už to člověk se sluchem začne rozeznávat). Já mám třeba studiové monitory, a tam je to slyšet extrémně, nakonec jsem si na PC právě kupoval kvalitní externí zvukovku a řešil to a levné řešení to zrovna není a je kolem toho hromada nastavování, před tím jsem měl externí zvukovku přímo v kvalitních bednách od Logitechu. Výrobci na PC dávají jako nějaké průměrně kvalitní zvukovky, ale není to nic extra a navíc to můžou rušit další kompomenty v PC.
@Nikdykde (13:26): OK, myslel som toto:

> PC teoreticky může být technicky vyspělé, ale díky překombinovanosti efektů a zejména jejich podání na graf. kartě a jejích ovladačů, to ve výsledku může být jen rychlý a barevný šmudlajz na monitoru, s nekvalitním zvukem.

Prečo presne má mať PC nekvalitný zvuk?
@Nikdykde (13:11): Mini-ITX systém s najnovším Ryzenom a SSD si oproti konzole veľkosťou ani výkonom v ničom nezadá. Dosť ma ale zaujala tá poznámka o zvuku. Ktoré hry majú v PC verzii zvuk skomprimovaný v horšej kvalite, než má verzia pre konzolu? S tým som sa doteraz nestretol, netušil som že vývojári úmyselne vytvárajú dve verzie zvukových súborov pre každú platformu zvlášť.
@Milfhunter (12:42): základní PSko není Ps4pro a už vůbec ne Xbox one X. Tam jsou x-násobné rozdíly ve výkonu, navíc každá řada má i své revize. PSko má chlazení vzduchem, ale Xbox One X už má mutanta, je tam kombinované vodní chlazení. Tam už v optimalizaci se postoupilo dost daleko, že velká část PC uživatelů podobných výsledků dosáhnout za nepoměrně vyšší cenu a neúměrně vysoké provozní náklady. V tomto jsou už i rozdíly mezi současnejma PS a Xbox. Na X-ku se v několika titulech už dosáhlo nativního 4k s vysokým nastavením textur i efektů a 30 až dokonce 60 fps (a díky fungujícímu freesync2 mnohem plynulejší, zrovna tohle a funkční HDR je věc, se kterou má problémy velká řada grafických karet, které to sice uvádějí, ale v praxi nezvládají, takže pro řadu postavených PC je to stále jen teorie. Ono taky není 30/60 fps jako 30/60 fps).

JInak je vidět, že tebe motivuje nenávist vůči konzolím a víra k PC platformě, na který ale řada věcí funguje dost kompromisně nebo nefunguje vůbec a zakrývá se to nesmyslně namířeným výkonem za ohromnou energetickou cenu a bambilionem zbytečných efektů a vyhlazování, rozmazů a podobných nesmyslů. Nemluvě o tom, že naprostá většina PC má jen podprůměrné nebo průměrné zvukové karty a neposkytuje takovou kvalitu, jakou by mělo (že to lidem stačí je na úrovni některých konzolistů se základním Xbox nebo PS, že jim těch 24 fps stačí).

Proto se ptám Paula, kterej - podobně jako já u X-ka - hraje jeden titul na dvou platformách a je citlivej na to jak to vypadá jako celek a může to skutečně porovnat (i když - už - nemá pravdu v té tezi o low texturách, to třeba u X-ka neplatí).

Konzole dnes nejsou přežité, a ty pokročilé už jsou v zásadě optimalizované PC pro hraní (a tím i snažší možnost konverze pro PC pro vývojáře než tomu bylo za dob PS2), ale jsou to - zejména Xbox One X - žijící obžaloba PC platformy, jak je předražená, nezoptimalizovaná a potřebuje mnohem vyšší výkon vůbec k tomu, aby měla to co ta malá krabička a další, aby jej předehnala a to za nepoměrně vyšší cenu za komponenty.
Zrovna RDR2 je krásnou ukázkou optimalizace technologie na obyčejné AMD čipy.
Takže na velevýkonných NVIDIA na PC a nových řadách procesorů nové generace by to mělo být x-násobně lepší. Teoreticky.

Já mám - podobně jako Paul, herní výkonné PC a vedle toho konzoli a rozdíl ve spotřebě je prostě ohromný a přitom rozdíl kvality teda tomu neodpovádí. U některých titulů naopak je vidět, že mu svědčí spíš optimalizace u Xka.
@Nikdykde (12:01): Nenávist? Si docela fandíš :D. Nicméně pokud jsem Vás nějak urazil, převelice se omlouvám, můj rádoby vtipný příspěveK rozhodně neměl býti útokem na Vaší osobu. Šlo pouze, pro Vás asi vcelku neznámý pojem nazývaný humor.

Ale já to chápu, od velikého zastánce Bethesdy a v dnešní době přežitých konzolí, se to dalo čekat. Kromě cenové dostupnosti neexistuje jediný důvod proč si konzoli koupit. Osobně jsem měl možnost hrát na PS4, byl to rozhodně zážitek :)Last Guardian pří oslnivých 18 fps a neni v tom sám:D. Na Váš rozbor no comment, jako pouhý amatér se Vám ani zdaleka nemohu rovnat - tipping my fedora.

Nicméně stačilo napsat, že jsem já i můj názor pro Vás irrelevant, mě by to úplně stačilo.
Sincerely yours
Buran z Vidlákova
@Bursoft (06.12.2019 22:54): Zabití random stařenky neznamená, že člověk úplně stejně snadno zabije někoho, kdo pro něj v jeho životě hrál dost zásadní roli. To je jako říct, že když je člověk schopen zabít někoho koho nezná, tak zabije v pohodě i dobrého přítele. To dělá problém i klinickým psychopatům.
Samozřejmě, že to nemohl vědět a nevěděl, co to na té situaci mění? To střetnutí je symbolický. Dutch si znova musí vybrat, má před sebou stejnou volbu jako předtím.

Tentokrát se zkusí rozhodnout správně. Snad doufá ve vykoupení. Jak to dopadne, víme. Dutch má vnitřní rozpor, je to taky jen člověk, vede se to celou hrou.
@Milfhunter (06.12.2019 21:16): Já chápu, že tvá osobní nenávist k mé osobě ti nedá spát, ale já se ptal normálně a slušně Paula na jeho osobní názor a dojmy, které ti žádné video ani technické rozbory nepředá.
Po technické stránce je nejlepší PC, ale v praxi v mnoha ohledech jen teoreticky, protože Xbox One X nebo PSpročko umí nabídnout vyrovnanou vysokou kvalitu, optimalizovanou pro velké TV, monitory a to včetně zvuku pro kvalitní monitory, pokud je máš. PC teoreticky může být technicky vyspělé, ale díky překombinovanosti efektů a zejména jejich podání na graf. kartě a jejích ovladačů, to ve výsledku může být jen rychlý a barevný šmudlajz na monitoru, s nekvalitním zvukem.
Vzhledem k rostoucímu výkonu zařízení je dnes rozhodující optimalizace, soulad jednotlivých zařízení (třeba ideální je SAMSUNG zobrazovací zařízení, Xbox One X nebo PS4pro (kde pokročilej freesync ti udělá i ze 30fps najednou plynulou podívanu, která bude pro tebe lepší než PC se 60 fps a stutteringem) a za kvalitním zesilovačem nějaké studiové monitory, kvalitní stereo). X-ko j poslední vydaná konzole a má tyhle technické optimalizace nejdále (než vyjde PS5 nebo revize pročka) a ve výsledku v hodně titulech je lepší hraní na něm, než na PC.

Potom existují další technologie, který využívá třeba Avalanche, a které na PC primárně jedou zejména na VULKAN (což si ale užijí zejména majitelé AMD nebo nové řady NVIDIA) a na konzlích se ten engine adaptuje třeba na framerate a podle toho mění kvalitu vykreslování, rozlišení nebo textur.

Všechno to funguje všude dost jinak, a subjektivně člověk brzo zjistí, že mu může i každý titul na různých platformách se líbit i hrát naprosto jinak a že jsou stále tituly a je jich dost, které lépe běží na konzoli.

Proto dojem někoho jako Paul je v tomto důležitější a zajímavější, než technické teorie na videích, které jsou pouze infomrační. Stačí ti mít zobrazovcí zařízení bez podpory freesync2 a budeš to vidět úplně jinak.
@Shoggot (06.12.2019 22:23): Já z toho chápu, že s Micahem uloupil to zlato a peníze. Tak ho přeci mohl zabít mnohem dřív. Dutch nemohl vědět, že je John najde a zrovna Dutch podle mě není typ člověka, který by se musel k něčemu podobnýmu odhodlávat (viz chladnokrevné zabití stařeny na Guarmě). Rozumím, že to mělo taky trochu fungovat jako plot twist, mě to třeba v tu chvíli hodně překvapilo - takovou reakci bych čekal (nebo spíš doufal) právě u Arthurovýho konce, tady mi to ale fakt nedává moc smysl.
@Bursoft (06.12.2019 21:30): Říká Johnovi, že je tam ze stejného důvodu jako on. Od začátku tam je, aby Micaha zabil. Ví, že Arthur měl pravdu. Micah je Dutchův omyl ztělesněný v člověku, je posledním pojítkem se starým stylem života. Příchod Johna je posledním spouštěčem k tomu aby se odhodlal udělat, co chce a musí. Najednou před sebou v plné kráse má to co ztratil, i to, kvůli čemu to ztratil.

Micaha zabije a má pro sebe své vykoupení. Je to i v názvu hry.

Arthur podle mě už na konci necítil zklamání. Naopak byl rád, sám říká, že dosáhl svého. Sám sebe prohlásil za vítěze a Johna taky. Protože on i John došli k tomu titulnímu vykoupení. Moc dobře ví, že Micaha žádné vykoupení nečeká.
@Milfhunter (06.12.2019 21:16): zrovna takhle na videu ten rozdíl ani zdaleka nevynikne tolik jako při hraní. Při hraní tam hraje roli i nižší input lag a fakt, že je to interaktivní a ne jen pasivní, jako video.
Ke story: Tuší někdo, proč Dutch na samým závěru zastřelil Micaha a nechal Johna být? Zvlášť když ho neměl rád. Něco mi říká, že "je to psychopat" nebude tak jednoduchý. Jestli snad cítil vinu, když nepomohl Arthurovi, kterej pomohl Johnovi, tím pádem mu chtěl nechat nějaký cash jako omluvu? Ale i tak mi to moc nedává smysl. Dutch měl PLAN, z kterýho udělal another BIG SCORE, ale nakonec se toho zase vzdá.

Btw. v poslední Arthurově scéně jsem vážně doufal, aby se tam Dutch zachoval jak chlap a Micaha zastřelil hned.. myslím, že to zklamání jsem nakonec prožíval stejně jako Arthur :D
@Nikdykde (06.12.2019 20:38): Tak vnímání frameratu je do určitý míry subjektivní a taky daný na jakém zobrazovadle člověk hraje, ale jo, pro mě to míření a rozhlížení/otáčení kamerou je fakt mnohem příjemnější. Prostě každej refresh televize odpovídá jednomu snímku a né jen každej druhej.
@Paul (06.12.2019 16:23): Zajímavé. J8 to mám na x-ku, kdo to je ještě o fous hezčí.

Nicméně teda říkáš, že na PC je to znatelně lepší a že ten rozdíl u této hry, tech 60 fps je skutečně poznat?

To pak asi stojí za to to zkusit.
Sakra to se hraje tak příjemně v 60..to míření jak je nádherně buttery smooth...teď jsem konečně začal litovat že jsem to dohrál na toustru :) Chuť si to dát podruhé hned je nebezpečně vysoká, ale musím se prokousat backlogem sakryš.
Tak konečně na steamu unpacked, pustilo se to rovnou ambiciózně ve 4K ikdyž mám jen 1080p televizi, ale díky DSR to není problém. Tak jsem to nechal, ani neměnil nastavení (je tam nějakej balanced preset) a v benchmarku 68fps. Pak jsem snížil rozlišení na 1440p a nastavení vše dal manuálně na max a v benchmarku 65fps. Zkoušel jsem tedy jen Vulkan. Ale po těch horror stories jsem hlavně rád, že to běží a nepadá :)

@Vinnie (05.12.2019 19:39): to je slušný. Nevím jestli budu mít na ty gambling challenge kdy trpělivost :)
Musím se trošku pochlubit :D Právě teď jsem dohrál RDR 2 na 100 % :)
@Garret (05.12.2019 13:12): já měl za to, že mluvíš o takovém tom reklamním banneru co tam je občas u vydání větších her. Ten tam iirc nemělo ani GTA5. Je fakt že RDR2 chybí i v tý sekci "vybrané a doporučované", ale ta je mám dojem personalizovaná, tak nevím jestli se to tam ukazuje jiným. V žebříčku bestsellerů RDR2 jinak je a pochybuju že by Valve tu hru nějak záměrně schovávalo.
@Paul (05.12.2019 11:11): ale s GTAV to tak nebylo - i rok po vydání byla pořád na titulní straně jako jedna z nejprodávanějších her. RDR2 je v tomhle divně bojkotovaný a mám trochu pocit, jestli to není spíše ze strany Steamu
@Toaleťák (05.12.2019 11:45): Musíš mít účet na Social Clubu, tzn. musíš mít i ten program a logovat se tam, ale pravděpodobně to není samotnej Rockstar launcher. Social club už jim funguje od nepaměti a linkuje se se Steam účtem (např. Max Payne 3 takto funguje).
Ta Steam verze stejně potřebuje asi nějaký ten Rockstar Launcher že? Podíval bych se sám na Steam, ale co to otevřu, tak se mi hned pustí video a mobilní data umírají rychle. :-)
@Garret (05.12.2019 09:47): Rockstar je v tomhle zvláštní, mě přijde že na marketing PC verzí kašlou tak nějak všeobecně (viz i ty dva ubohý minutový trailery). Na druhou stranu, prodávat se to bude tak jako tak, plus by určitě chtěli aby si to víc lidí koupilo na RSG než na steamu.
Ale já už to mám preloaded :)
jak to, že nemá RDR2 na Steamu vůbec žádnou reklamu? za 8 hodin vychází a na titulní stránce ani zmínka...
@kuler91 (02.12.2019 23:13): 2070S to dává ve FHD téměř vše na ultra na 60 FPS (u kámoše jsem zkoušel, jenom jsme si hráli s detaily vody a trošku ubrali volumetrics resolution, kde stejně mezi ultra a high není rozdíl). Myslím, že s nějakým lehkým poštelováním to musí dát na 60 FPS i ve 1440p. Digital Foundry, HW unboxed i Gamer Nexus na to mají nějaké tutoriály s impactem na výkon..
@kuler91 (02.12.2019 23:13): Mě bude bohatě stačit jako zásadní rozdíl dvakrát vyšší framerate, to že to budu moci hrát v 1440p místo 1080 a ultra místo mixu low a medium už je jen takovej bonus.
@Toaleťák (02.12.2019 22:48): No celkem poctivě to vyladili, ale trvalo jim to.. asi nechtěli řešit problémy i na Steam verzi. Mně se jedinej problém (několikasekundové freezy) vyřešil asi během týdne, ale lidi kolem toho prskali dlouho.
@Paul (02.12.2019 22:34): No nečekej zázraky ... Musím se přiznat, že když jsem to hrál z gauče na Xbox X rok zpátky, tak mi to z "dálky" připadlo subjektivně podstatně hezčí, než 0,5 m na PC na high/ultra... Navíc se bavíme o nějaký 40-50 při 1440p, což je sux.
Vypadá to krásně za předpokladu 4k upscalu + ultra, problém je s mazanicí jménem TAA. No ono ve finále kdo to hrál už tenkrát před rokem na krabicích, tak o nic nepřišel.
Já počkám s 2 kolem na příští rok až vydají něco jako 3080 ... tohle je škoda hrát na slabé 2070.
@Paul (02.12.2019 22:34): No fúj, to je hnus. To si budu muset koupit :-D.

No je fajn že přímo nVidia se dušuje, že výkon na Pascalech je v nejnovějšími updatu zvýšen, tak kdo ho má tak asi taky fajn :-).
@Nikdykde (29.11.2019 14:06): Je pravda, že RDR2 je co se týče věrnosti detailu, duchu doby, settingu a předlohám dělaná s láskou.
Je to ultimátní western, je to krásná kompilace všech westernových žánrů a předloh a pro lidi, co o to období, místo a lidi mají zájem, je to opravdu dar.
Co je to za hru gow ? ... Já to ani nedohrál :( ... RDR je úplně jinde :)
GoW byla perfektní hra, na kterou člověk zapomene ve chvíli, kdy ji dohraje. Takže ty ocenění taky moc nechápu. Ale tak... vždyť o nic nejde.
@Paul (29.11.2019 12:35): Tak to ale není konspirace, ale jejich vlastní profesní selhání. :)
A já to jen komentuju – protože prostě u toho RDR2, kde prostě objektivně je spousta věcí udělaná fakt hrozně pracně, odpovědně a ve výsledku velice funkčně – proto uvádím třeba ten dabing. Ta práce s jazykem, i historická rešerže, co za tím stojí a oni daj hlas "rýd this, boj" :))))) jako kdyby jim bylo 12.

To GOW nijak nevybočuje, to je řemeslně kvalitní, ale jinak komerční počin, RDR2 trčí jako velkej milník - ne v designu misí a podobně, ty jsou hodně, řekněme, klasické (a proč vlastně ne, že), ale v tom zpracování té doby, přírody, světa, postav, tam to je prostě fakt hodně slušná práce.

Samozřejmě jo, viz Freak, nakonec je důležitý zda to ocení lidi co to hrají a ne nějaký medajle socialistického řádu práce, a myslím že řada z nich to oceňuje skutečně hodně vysoko a taky jejich požadavky tak trochu stouply (konkurence bude mít co dělat).
@Nikdykde (29.11.2019 10:44): Tak já předpokládám, že je to jak Oscaři, většinou to o nějaké kvalitě moc není.. spíš o penězích a politice. GoW jsem nehrál, ale co jsem četl z komentářů na YT z Game Awards a obecně lidi, co hráli obě hry, taky souhlasí, že RDR2 je lepší.
BTW. co říkáte na fakt, že minulej rok většinu cen RDR2 sebralo God of War?
Jak to vidíte s odstupem jednoho roku?

Já osobně jsem to nepochopil. Jsem k R* hodně kritickej, ale kruci, RDR2 je skutečně dělaná hrozně poctivě. Včetně dabingu a té piplačce s jazykem (kdy si na tom všem skutečně dali hrozně záležet, výrazy, práce s jazykem, akcenty).
Já jsem před rokem si jen osobně potvrdil podezření, že hodně lidí co pro ceny rozhoduje (včetně toho šéfa a hlavního organizátora), jdou strašně na ruku SONY, který si je dost okatě podplácí (koneckonců někteří novináři si klidně vystoupí i ve hře od SONY, jezdí jim na všechny možný akce, chválí je a pořád se cítí bejt jakože nezávislí, což je podle mne dost troufalé a není to pravda).

Teď to i zbytek vás hraje, tak co si myslíte?

Já jsem toho názoru, že prostě RDR2 patří ceny za tu práci naprosto bezdebaty. Je to velice poctivě udělané a není to komerčně prvoplánovité.
@Paul (27.11.2019 17:08): Mně to taky přišlo v pohodě, včera jsem to prošel, celkem za chvilku. Možná to bylo trochu over the top, ale takových situací v té hře docela přibývá let balónem a následný odstřelování Driscollů, následně asi útok dalších 50 panáků na zemi..
@Paul (27.11.2019 17:08): Nejsi, já jsem byl taky hodně spokojenej.
R* je pro mne příkladem toho, jak skutečně umí využít (a leckdy i dost nápaditě), všechny ty možnosti co nabízí takováhle hra v otevřeném světě. Tyhle vsuvky jsou poměrně dost příjemným zpestřením, obohacením hry.