Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Bursoft (08.07.2020 23:07): U mě s TAA nic vyblitýho není, i když je fakt že downsampling to zlepšuje hodně, když dám nativ 1080p, tak TAA maže (hlavně trávu) dost. Ale upřímně, pořád lepší tohle, než odporná blikanice shimmerovnice kdy každá blbá alfa textura při pohybu poblikává. Ale proti gustu..hraj si jak se ti to líbí.
@Bursoft (08.07.2020 22:17): Zajimave, ze jako priklady uvadis zrovna Far Cry 5 a SotTR. Far Cry 5 jsem dobre dve tretiny hry hral na medium nastaveni bez AA s resolution scale nastavenym na 1.7 protoze TAA bylo ve hre vylozene odporne a SotTR jsem kvuli problemum s AA prestal hrat uplne. :) Ale to bylo jeste pred tim, nez nVidia vylepsila svuj sharpening filtr v reakci na AMD. A jeste jsem mel nejake problemy s ovladaci grafiky, ktere se postupem casu vyresily.
@Paul (08.07.2020 22:45): Přijde mi to lepší než vyblitej obraz dál než metr od postavy. Čím vzdálenější prostor TAA vyhlazuje, tím víc to vypadá jak 10+ let stará hra. Chci vytípat rozdíl mezi TAA a MSAA. To, že bez vyhlazování tam holt zuby jsou a v pohybu to shimmeruje nepopírám, ale přijde mi to jako lepší varianta, než matlanice prostě.
@Paul (08.07.2020 22:00): Já to hraju na dost kvalitním monitoru a sorry, ale TAA je hnus. Jasně, já to neuživím z rozlišení jako ty, ale v podstatě horší implementaci TAA jsem nikde ještě neviděl (TAA má např. Shadow of Tomb Raider nebo FC5 a tam to funguje naprosto v pohodě). Jestli si vzpomenu, tak zítra vytípu pár screenů pro porovnání. MSAA je jednoznačně lepší varianta a není třeba nic downsamplovat..
@Paul (08.07.2020 18:33): No a s TAA je totálně rozšmatlaná. Statický obraz se doostří, ale v pohybu je to doslava na zblití efekt. MSAA je jediný pěkný řešení. Takže tak za 5 let to bude full experience.
@marwel (08.07.2020 17:52): já tedy použil jen Vulkan, DX jsem nezkoušel. Sharpening ve hře funguje - bylo to dopatchováno a ten rozsah je mnohem širší, když ho dáš na max na je to ostrý až až. Jinak RDR2 bylo vyvíjeno s TAA in mind - bez TAA je ta grafika komplet špatně, tráva šíleně aliasuje a stromy vypadaj jakoby skoro neměly větve.
Ja mel problem s TAA take, hra ho nejak spatne registrovala, po prepnuti z DirectX na Vulkan (nebo naopak, uz si nepamatuji) to bylo, relativne, v pohode. Sharpening pouzit v ovladacich grafiky ne ten ve hre, ten nefunguje. Pak uz to vypadalo pekne, ale celkove je dost smutne to, ze hrac musi vubec ten sharpening pouzivat, to by nemelo byt potreba. Na druhou stranu nedavno jsem znovu nainstaloval Shadow of the Tomb Raider, tedy hru, kterou jsem kvuli spatne implementaci AA prestal posledne hrat, s tim, ze se podivam, jestli to uz nevyresili. Vyresili, ale ted je ten obraz zase strasne preostreny. :) AA je proste problem. TAA je efektivni, ale rozmaze obraz po cele plose no.
@kuler91 (08.07.2020 12:58): teda, já to zkouším na TV (stejný na který mám Pro) a na nastavení co tam mám (1620p downsampled na 1080p, vše na high/ultra, TAA zapnutý a sharpening na polovic) to vypadá mnohem líp než na Pro, a k tomu těch ultra smooth 60fps... :)

Ale samozřejmě bych taky uvítal, kdyby nVidia kontaktovala Rockstar a naimplementovali tam DLSS2.
@kuler91 (08.07.2020 12:58): To bych třeba neřekl, naopak ta hra vypadá dobře i na nižších nastaveních, vizuálně tam není takový rozdíl. Na 1060 jsem to odehrál a přišlo mi to pěkný. Problém je fakt to vyhlazování, s kterým si měli dát víc práce. Ale třeba 24" 1080p vs 27" 1440p je v té zubatosti rozdíl, 1440p je určitě lepší.
Ta hra vypadal na mém PC skoro až odporně .. 1440p v kombinací s 2070. Jediné, co je koukatelné je upscale na 4k, ale to je zase nehratelné. Tohle se na PC bohužel vůbec nepovedlo.
@Bursoft (08.07.2020 12:32): Asi jsem nějaký divný, ale tak nějak nemám rád vyhlazování, pokud mi kvůli němu citelně klesne výkon a alespoň krásně vidím jednotlivé pixelky a tak vím, že pořád to je hra a ne realita :-D. A postprocessové pseudo AA tak to už nesnáším úplně, takový hnusobraz :-D. Tož díky za report. Ono totiž se těžko dohledávají benchmarky z aktuálního stavu hry, neboť, jak už ostatně píšeš, v RockStaru se dušují, že provedli kdejaké optimalizace od vydání. Sice nemám 2070S, ale 1080Ti, ovšem výkonem v té hře je na tom plus mínus podobně.

No každopádně zrovna u téhle hry se prý dost vyplatí zapnout HAGS ve Windowsech 10 build 2004 aspoň teda, pokud hraješ pod Vulkanem.
@Toaleťák (08.07.2020 12:27): Já jedu na 1440p v 60 FPS, ale na plný kule rozhodně ne. Nastavoval jsem to podle tohoto videa:
https://www.youtube.com/watch?v=6-UsXfZO8tM
Akorát pár menších nastavení jsem si trošku přidal (jo a zvětšil LOD na max, ten tomu taky paradoxně nevadí).

Jinak kamarád má taky 2070S a hraje ve FHD a tam se to "plným kulím" blíží víc bez vyhlazování, ale tam zase budeš válčit s tou zubatostí, pokud nehraješ na 22" a menších, přece jen 1440p je jemnější a to vyhlazování tam není potřeba tolik..
@Bursoft (08.07.2020 12:23): A bez MSAA ti to jede jináč na plné detaily 60+ GPS? Hraješ ve fullhd? Zajímalo by mě to, protože uvažuju že to koupím, jak budu mít čas na hraní. Ale byl bych rád aby mi to jelo na plné koule ve FullHD 60+ fps, přičemž MSAA nepotřebuji.
Tak jsem po pár patchích zkusil nainstalovat znovu, že prý zlepšili to TAA vyhlazování. Je pravda, že tam přidali větší možnosti toho doostřování, tudíž není třeba se vrtat v driverech, ale každopádně to vypadá furt vyblitě. Je to naprosto nepoužitelný nastavení. MSAA zas žere tak 50% výkonu, takže opravdu jediná dobrá volba je tu hru hrát bez vyhlazování. Na 1060 mi ani nic jinýho nezbývalo, ale i na 2070S prostě není kombinace nastavení, kde by ta hra šla hezky vyhlazovat (MSAA má smysl až u 4x nastavení) a přitom jela na 60 fps :D
Nejsem si úplně jistý, jestli je dobry nápad, jít hrat TLoU 2 po tomhle :-/
@BUMTARATA (17.05.2020 16:46): Tohle jsou přesně ty detaily, které bych chtěl vidět v nějaké lovecké hře. Škoda, že chování zvířat v takovém theHunter: Call of the Wild je stále dost základní a nikam se neposunulo ve srovnání se staršími loveckými hrami.

Tyhle detaily mě na RDR2 fascinující, jednou za čas si na ni vzpomenu a spustim ji, že to je přece dobrá hra a každý si ji užil. No po pár hodinách ji zase vypnu, protože mě začnou štvát herní mechaniky jako třeba automatické schovávání zbraní či nemožnost nepotřebné zahodit.
[přesunuto z komentářů]

Zdravim koupil jsem Red Dead Redemption 2 na Epic a při spuštění rockstar games launcheru mám chybu 6000.87 četl jsem že to může dělat IP nebo porty a Firewall nevím jak to opravit. Děkuji za rady
@marwel (09.03.2020 01:57): Jj presne toto mi na tom naviac vadí, tie nezmyselné rozkazy = "Postav sa za roh tejto stajne ináč sa nespustí skript pokračujúci v hraní" a keby som sa postavil za roh inej budovy, v čom by to bolo hlúpejšie?
NIE
My sme naprogramovali skripty a tieto budeš striktne dodržiavať, lebo Tak je to správný.
Ahoj. Prosím o radu. Když když osvobodím vězně dostanu od něho tip např. na nějakou vloupačku. Můžu si to pak někde zobrazit stejně jako hned když ten tip dostanu? Prostě se k tomu dostat jako např. do katalogu zvířat. Díky.
@Bursoft (17.03.2020 19:35): @marwel (18.03.2020 08:45): Tak zatial idem Vulcan da znacne HIGH konfigu a vyzera to OK.

Ale aj tak sa mi stala haluz, vcera po stiahnuti a spusteni na kompe vsetko islo OK, ale dnes po novom spusteni kompu mi to hodilo ciernu obrazovku so zvukom, takze grafika isla niekde a normalne vydavala zvuky podla mackani klavesov atd, potom som zistil ze ked sa alt+tab-neb a vypnem mozillu tak grafika nabehne, ale vcera som mal tak isto spustenu mozillu a vsetko islo OK vratane prepinania sa do windowsu....

Pritom neprebehol ziadny update nicoho, proste haluz.
@mazar1234 (17.03.2020 19:22): Pro vetsinu lidi je to asi jedno. Ja mel u DX12 problem s vyraznym shimmeringem i v pripade pouziti TAA. Hru jsem tedy hral temer celou na Vulkan (krom prvni kapitoly), nepamatuji se, ze bych mel nejake vyrazne propady fps a stuttering, za celou dobu hrani mi hra spadla jednou.
@mazar1234 (17.03.2020 19:22): vizuálně asi rozdíl není. DX12 je náročnější, ale stabilnější. Pokud ti ta hra bude padat nebo budeš mít záseky, tak přepni na DX12, jinak zůstaň na Vulcanu (myslím, že s Radeonou nebudeš mít problém).
Začal som hrať, ale vôbec netuším či si mám v nastaveniach grafiky prepnúť niečo z volieb VULCAN / DX12, keď mám Ryzen + RX 5700XT, neviete niekto v akom je to ideálnom stave?
Jo, taky si to myslim. Asi v tom hraje roli to, ze jsem to hral nejakou dobu s dualshockem pres bluetooth a jak jsem zminoval kdysi v hardware diskusi, takto "pripojeny" dualshock k PC mi rusi wifi, takze jsem byl pri hrani v podstate offline. To asi na to bude mit vliv. 70 hodin jsem ale hranim asi nestravil.
Jinak zajimave, hru jsem dohral na 83% kompletaci dle Social Clubu za neco malo pres 40 hodin (Garret na 84 za 80 hodin? viz. koment). Asi to spatne pocita, prislo mi to urcite delsi. Splnil jsem i vetsinu vedlejsich misi, jen nektere, ktere me obsahem prilis nezajimaly jsem vynechal. Toho vedce, jednonoheho veterana a "umelce" ze Saint Denis.
Ahoj,

najde se dobrá duše a poradí. 2,2k komentů se mi fakt pročítat nechce.
Háže mi to "err_gfx_init" chybu. Updatoval jsem BIOS, drivery, vše ostatní a furt to po startu hry z menu padá.

Mám:
CPU AMD FX 6200
GPU AMD RX 580 8Gb
RAM 16Gb Kingston HyperX

Za pomoc díky předem.
Tak dohrano. Nadseni se u me nekonalo, ne ze bych to ocekaval, ale dobra hra to je. Jen je proste strasne skriptovana a omezujici, neustale vas v misich vodi za rucicku. Na to, ze mate prakticky byt druhy hlavni v gangu prilis casto (v podstate porad) nasledujete nekoho jineho. Skripty jsou pro Rockstar typicke, ale tady jsou az prilis zjevne a otravne narozdil treba od GTA5. Core gameplay neni zadny zazrak, sam o sobe by neobstal, survival prvky sice pekne ale zbytecne, stejne tak neustaly hon za penezi, ktere pak neni za co utratit (nepocitam hlavni mise, kde je honba za penezi vysvetlena). Pribeh nic moc, zpusob vypraveni typicky R* chaos. Audiovizual skvely, produkcni hodnota hry brutalni, ale ciste gameplayem a zabavnosti jsou proste lepsi hry. Vcetne treba prave zmineneho GTA5.
@Garret (20.02.2020 19:53): jsou tam nějaký příběhový mise, pak strangers mise a pak různý multiplayer nonsensy. Hraju to jen velmi sporadicky, ale z misí co jsem zatím hrál byly všechny až na jednu sólo.
@Luďa (12.02.2020 09:54): jo to byla blbost s těma zbraněma, člověk by myslel, že to opraví.. Mě ještě vytáčelo když ste ve městě do někoho vrazili nebo nedej bože omylem vlezli na cizího koně a jde po vás celé město.. To stejné s těmi třemi řitěmi druhů zvířat, na to se taky mohli vykašlat, a zapracovat spíš na herních mechanikách. Ale i přesto všechno patří tato hra do mé top 5.
Včera jsem přemejšlel, co si na PS4 zahrát a vzpomněl jsem si, že jsem vlastně ještě nedohrál RDR2. Zapnu to, hraju dvě hodiny a už jsem si vzpomněl, proč jsem to nedohrál. Tuna zbraní v inventáři, kterejch se nemůžu zbavit, takže pokaždý vybírám na koni 2 zbraně, který používám, protože ten debilní Arthur ty zbraně furt schovává na koně i když nechci. Fakt mě to vytáčí, když hra dělá něco, nad čím nemám kontrolu. Kdybych ty debilní zbraně chtěl dát na koně, dám je tam sakra sám. V Rockstaru se zabejvali kokotinkama jako zmenšující se koňský koule, růst vousů, údržba zbraní,... ale zásadní herní mechaniky jsou jak u blbečků. :D

Achjo, místama mě ta hra baví, ale pak se vždycky kvůli nějaký kravině, kteoru v Rockstaru neudělali pořádně, fakt naštvu a vypnu to. Jakoby na tý hře dělali dvě divize, jedna co umí a jedna je plná retardů. Té co umí dali za úkol dělat detaily, svět, assety, filmečky a všchny ty wow věci a tý bandě retardů dali takový ty kraviny bokem, co hru neprodávají, jako třeba gamedesign. :(
Tak nakonec musim rict, po tom co jsem se konecne dostal dal, posteloval grafiku a vyresil ten problem s vlnenim/problikavanim objektu nastavenim Vulkan API, tak hra vypada opravdu pekne. Skoda te snimkove frekvence a AA (zostrovaci filtr nVidie, co jsem tak koukal, si vezme asi 4 snimky za sekundu, coz je v mem pripade temer deset procent vykonu :P). A to ovladani... Tradicne v podani Rockstaru jsou ty tutorialove zpravy uplne k hovnu, coz v pripade az prehnaneho mnozstvi hovadinek v RDR2 znamea, ze mam v UI mrte ikonek, ktere nemam tucha co znamenaji.
@Bursoft (05.02.2020 09:40): Tak ja to nastavoval podle sebe. Ultra textury byly jasne, ale jak jsem jel dal, prislo mi vsechno tak nejak zbytecne. Tak jsem skoncil u toho davat vsechno na medium, neco dokonce na low. Ted jsem si s tim hral znovu, nevadi mi lock na 30 fps, problem s rozmazanym obrazem vlivem AA jsem nakonec vyresil sharpeningem nVidie, co mi vadi je, ze se spousta objektu ve hre proste tak divne vlni a to i kdyz s obrazem nehybu, ze se na to neda koukat a nic na to nema vliv. AA, resolution scale, nic s tim nepomuze, takze asi problem na me strane no.

edit. Tak vyreseno. Byl to problem s DirectX, Vulkan to vyresil.
@marwel (05.02.2020 03:09): Dej si čas s nastavením, hlavně tam neházej preset. Textury na ultra je základ, potom bych kouknul na nějaká tech videa na youtube, kde se nastavení hodně věnují. Já měl kombinaci medium-ultra a na 1060 jel taky tak tech 40-45 fps..
Tak jsem to nakonec rozehral. S tim, ze jsem ochotny si zazitek ze hry posrat rozkouskovanym hranim (cca hodka jednou za dva dny) a hranim pri brutalnich 40 fps. :P Nastaveni na medium a graficky zadny zazrak. Hlavne AA, tradicne, vylozene na pest, takze hraju s uolne vypnutym vyhlazovanim. Uz je to nejakou dobu kdy jsem musel ve hre AA vypnout uplne aby se na to dalo vubec koukat.
@Toaleťák (03.02.2020 09:27): Hele, ten online je tady kupodivu hodně v pohodě. Kidi se raketometujou v GTA online. Tady jsem jen jednou narazil na týpka, co si chtěl poměřovat pinďoury, tak jsme rozjeli přestřelku. Po deseti minutách jsme si napsali, že stačí a šli si po svých. Zatím mě online baví moc a to ho v jiných hrách vůbec nejedu.
Myslíte, že má smysl pro mě, kterého zajímá čistě singleplayer, kupovat Ultimate Edition? Protože pokud to dobře chápu, tak Special Edition má pár misí navíc v singleplayeru, ale v Ultimate je asi jen něco navíc pro multiplayer. Nebo se mýlím?