Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@bvrv_kvbxl (13.01.2024 15:37): Já v podstatě hrál online jen kvůli splnění všech achievementu, takže jsem hrál oficiální servery od rockstar, kde mě to náhodně někam hodilo a tam jsem hrál. Co se týče bezdůvodného zabíjení, tak to mě nepřišlo tak časté, jak již zmínil adam.kulhanek. Ale díky tvému dotazu jsem trošku bádal a zjistil jsem, že existuje nějaký neoficiální mod, jako je třeba SAMP (GTA San Andreas multiplayer), který dává jiné možnosti. A tam opravdu existuje CZ/SK roleplay server. Pokud by tě to víc zajímalo tak zde je odkaz na něj: https://redwestrp.eu/
@adam.kulhanek (13.01.2024 15:30): Děkuji moc za odpověď. Nepovinné platby mi nevadí. To vím že v hrách je, třeba za nějaké speciální věci.
Nechtěla jsem takhle ty servery hodit do jednoho pytle. Jen je to má zkušenost, když mi to dal zahrát bratranec u něj na PS4. Každou chvilku mě někdo napadl. Ale to už je nějaký ten rok či dva zpět. Třeba jak říkáš už je to jiné a lepší. Zkusím to. Nicméně děkuji moc za radu. :)
@bvrv_kvbxl (13.01.2024 14:25): Jsou tam ještě skryté nepovinné platby. V online hře se totiž za některé věci platí zlatem, které se hlavně ze začátku získává velmi pomalu. A právě zlato je možné do hry dokupovat za reálné peníze.

Jinak nevím jak teď, ale když jsem hrál online loni touto dobou, tak to s tím umíráním na každým kroku nebylo zase tak hrozné. Ano, občas narazíš na někoho, kdo tě bezdůvodně napadne a ze začátku pravděpodobně i zabije, ale není to furt.
Ahoj, potřebovala bych poradit. Mám více otázek.
1) Ráda bych si zakoupila RDR2 online na Steamu, jelikož je právě nabízen za adekvátní cenu. Ale nevím jestli je to jednorázový poplatek a hru si tím pádem zakoupím "jednou a navždy" a nebo jestli pak budu muset platit každý měsíc nějaké předplatné (což moc nechci).
2) A dále si nevím rady se servery. Co tak vidím na soc. sítích, většina serverů kam vás asi hodí hra automaticky funguje na principu zabíjení se navzájem. Neuděláte ani krok a už jste zas mrtví.
Vím, že jsou komunity, které zakládají servery. Ale některé jsou na můj vkus až moc přísné co se týče pravidel. Že vás vyhodí ze serveru klidně kvůli špatnému mikrofonu. Chápu k čemu jsou pravidla, jsem ochotná je samozřejmě dodržovat. Poradil by mi někdo s nějakou databází českých RDR serverů, abych si je mohla projít a vybrat si mezi nimi. Nebo kde je prostě hledat.
Děkuji moc za případné rady a za ochotu :)
Barča
Ahoj,uměl by někdo poradit jak u PS4 zmením jazyk u RDR2? Nechtěně jsem tam hodil Polštinu.
@SavageCZ (08.01.2024 08:26): Je to také o dávce jedu. Známého bodla sršeň, když utíkal od hnízda spadlého na zem, do kterého předtím nechtěnš šlápl. Sršeň jej bodla do nohy, ale jelikož známý běžel jako o závod, sršeň v podstatě okamžitě odpadla. Rána jej téměř nebolela a u doktora mu řekli, že pravděpodobně dostal velmi malou dávku jedu, když se sršeň během bodného procesu oddělila.
@Korbitch (08.01.2024 06:42):  Pokud by se kůň nebo člověk škrábl o zub, pravděpodobně by se nic nestalo, protože zub je "dutý" a jed se jím do rány distribuuje z váčku nad zubem. Čili je to jen jehla, sama o sobě nejedovatá. Navíc se jed velmi rychle rozkládá na vzduchu, takže nevadí ani případné potřísnění zubu jedem.
Zdar, je tu někdo, kdo se vyzná? Přijde mi divný vozit mrtvého hada smotaného u sedla. Co nějaký poslední záchvěv a kousnutí, potažmo škrábnutí koně o zub? Zkoušel jsem hledat na netu, ale buďto zadávám špatná slova nebo hledám nedohledatelné...
Kdyby Viccleinovi někdy za První republiky Flowerpot v tramvaji zaklepal na rameno, že se tam sluší sundat si klobouk, dostal by od něj vycházkovou hůlkou s bodcem do břicha. :D
@Vicclein (28.11.2023 23:43): Tak jedno ti to môže byť, ale to sa dá napísať aj normálne, nie rovno ľuďom nadávať alebo ich niekam posielať. Navyše ti len chceli niektorí priblížiť ako nováčikovi, ako sa zvyčajne v komunite komentáre riešia, mám pocit, že ty si to len vyložil automaticky ako útok (s výnimkou tej nešťastnej Deuovej poznámky). Každopádne samozrejme mi ide o to, aby si ľudia nenadávali a netvorili toxickú atmosféru. Ja chápem, že ti príde ako veľa drámy pre nič, čo je v podstate pravda, ale tou útočnosťou si tomu fakt nepomohol, ale naopak to zhoršil.

Nepamätám si teraz, z akého dôvodu nie je pole pre text komentára povinné, no ak je niečo technicky možné, neznamená to ešte, že je to správne. Navyše keď si tu spomínal recenzie a analýzy, tak v podstate z tohto hľadiska komentára ako žurnalistického žánra to bez súvislého textu tiež nesplnilo formu. Ale to je v podstate jedno, to len k tomu argumentu. Jednovetné a nič nehovoriace komentáre sa aj z toho dôvodu zvyknúť presúvať do diskusie alebo mazať.

No ako som písal, ak si mizinterpretuješ môj príspevok ako útok na teba a pritakanie deuovi, tak len opakujem, že sa mýliš. To je celé.
@DEU (29.11.2023 00:07): Ano, také vídám komentáře o jednom odstavci častěji, tak se snad situace lepší. Dřív bývaly promptně přesouvány do diskuzí, což je jen fancy zástěrka pro smazání a vyhnání uživatelů z databáze.

A napsat pár desítek vět které jsou prázdné či jen opakují obecně známé je snadné, obsáhnout celý svůj dojem v jedné je nezřídka o dost těžší. Ale ke čtenáři ohleduplnější.
@AlieN (28.11.2023 23:13): Já spíš vidím situaci tak, že admini chtějí, aby web i nějak vypadal. Nevím o tom, že by byl ze strany pravidel webu jakýkoliv požadavek na minimální délku komentáře. Vídám zde i komentáře o jednom souvislém odstavci. Spíš mi přijde, že některým lidem (a teď nemyslím nikoho konkrétního) možná dělá problém dát dohromady několik desítek vět. O hrubých chybách nemluvě.
@Tulareanus (28.11.2023 22:50): Je mi jedno, jak to tady běžní lidé berou. Pokud server umožňuje naspat jen pro a proti, tak to neberu jako vadu z mé strany. Pokud si chtějí přečíst o hře něco víc, mají tu zajisté na výběr z mnohých plnohodnotných textíků. Pokud této "třídě o sobě" tak vadí krátké komenty, tak se může stát "třídou pro sebe", vynaložit nějaké úsilí, vybrat peníze a zaplatit vám programátora, kterej tomu uzpůsobí web. Do té doby můžou běžní lidé laskavě mlčet.

K druhému odstavci:
Ne, nemyslím, že je to pokrytecké. Já psal, že je mi tvá omluva šumák. Jen jsem ti to nabídl jako něco, co bys možná chtěl udělat, pokud si chceš udržet tu svou integritu a úroveň. Já na tom ale žádný zvláštní zájem nemám, takže si dělej, co chceš.
Chápu, že nechceš, aby se zde lidi hádali a vytvářeli toxické prostředí. To beru. Stačilo to napsat takhle.
@Vicclein (28.11.2023 22:16): Pozri, ak nestojíš o radu, tak sa to dá napísať slušne, flowerpot ti chcel poradiť, resp. ťa varovať, ako to tu bežne ľudia berú, že pre a proti sa používa len ako nejaké doplnenie verdiktu a nie ako hlavný nástroj písania komentárov. Veď si pozri komentáre k ľubovoľným hrám, aby si mal predstavu. Sorry, ale reaguješ všeobecne prehnane a arogantne a domýšľaš si čo tam nie je.

Ja som na DEUa reagoval práve preto, lebo z jeho strany to bolo zbytočné kádrovanie a on už starší je a bez ohľadu na vek, by si mal také hodnotiace poznámky odpustiť. To som napísal pre vlastnú integritu, aby som nenapomínal nováčika a "starousadlíka ignoroval" Takže si si našiel medzi riadkami niečo, čo tam nie je. Uvedomuješ si inak, že na jednej strane píšeš ako ťa názory druhých nezaujímajú a prečo ti to píšu, ale ty sa mi tu snažíš tlačiť, čo by som ja mal urobiť? To je trochu pokrytecké, nemyslíš?
@DEU (28.11.2023 20:34): Je mi jedno, jak ty osobně píšeš komenty. Tvůj kolega Flowerpot napsal blbost a tobě pak neslouží ke cti, že na to máš stejný názor. Pokud si chceš rozšiřovat slovní zásobu, doporučuji číst literaturu, nikoli komenty ke hrám. Pokud se chceš na něco zeptat ohledně her, tak prosím, ale zatím se jen vyjadřuješ k tomu, jak bych měl psát komentáře a označuješ mě za nezkušeného pošetilce :D Přitom jsem jenom napsal, že si hodlám psát komenty podle sebe, protože je taky píšu hlavně pro sebe. Co je na tom pošetilého opravdu nevím. Mně spíš přijde pošetilé diktovat z anonymního účtu jinému anonymnímu účtu v nějaké internetové diskuzi, jak obsáhle by se dotyčný měl vyjadřovat do komentářů k titulům pod databázi her.

Hřebíček na hlavičku jsi tedy neuhodil. Spíš ses uhodil do hlavy krátce po porodu. Dále se už vyjadřovat nemusíš. Beztak řešíme kravinu.
@AlieN (28.11.2023 21:56): Tak to lidi prostě vnímaj blbě. Až se to bude jmenovat recenze nebo reflexe a bude třeba naplnit nějaké množství znaků, tak budou mít právo peskovat - respektive už nebudou mít důvod.

Co jim vůbec je do toho, že jsem se k 5 let starý hře nevyjádřil dostatečně. Co chtěj ještě slyšet? :D Kdybych napsal 2 stránky textu, ale obsahově to bylo zcestný, byly by radši než za mé úsporné pro a proti? Mně to prostě přijde absurdní. A můj pohrdavý přístup je vzorovou reakcí na jejich blbé připomínky.
@Tulareanus (28.11.2023 20:51): Mé poznámky nebyly blbé. Byly příznačné. Blbou poznámku utrousil Flowerpot, když mi vyčetl, že to, co jsem napsal není komentář (co jiného by to asi bylo?). Recenze ani analýza to nebyla, ale komentář? To jo.
Říkáš, že mi chtěl jenom poradit. Proč? K čemu? Co to vůbec bylo za radu? Nestojím o to, aby mi někdo říkal, kolik toho mám napsat. Když se budu chtít rozepsat, tak se rozepíšu. Když nebudu, neučiním tak. Pokud blbou poznámkou není: "měl by ses k RDR2 více vyjádřit, jinak dostaneš víc dislajků", tak nevím, co jiného je. Na mě to teda působí jako projev úzkoprsého panice, ale třeba se pletu.

Pokud mě chceš zabanovat, tak prosím. Očividně si nezasloužíte, aby na tuto platformu přispíval.

A jestli si myslíš, že jsem si nevšiml toho, jak si v reakci na DEUa nepřímo uznal, že jsem pošetilý, tak se pleteš. Tvá drzost nebyla přehlédnuta.
Stále mi není jasné, že co přesně bylo pošetilého na mé odpovědi: "Obsah doplním, až se mi bude chtít. Mínusy od uživatelů mě nezajímaj :D Píšu to, abych si utřídil vlastní myšlenky."
V čem přesně mě postihla ona pošetilost?
Pokud mi na tohle nedokážeš odpovědět, tak by ses mi měl omluvit. Mně by ta omluva byla stejně šumák, ale ty jsi ten, kdo chce zachovávat nějakou úroveň. Pokud chceš zachovat vlastní integritu, měl bys tak tedy pro vlastní dobro učinit.
Závěrem jen dodávám, že chápu, že tu z toho nechcete mít další 4chan, ale myslím, že mé reakce nebyly žádným problémem.
@Vicclein (28.11.2023 18:41): Ono se to sice jmenuje "Komentáře", ale část lidí tu sekci webu vnímá jako "Recenze" - a pokud uživatel napíše jen krátký komentář a ne obsáhlou recenzi, tak ti lidé nadávají a mínuskují. Až se divím že ti to už nějaký snaživý mod už nesmazal.

A svým pohrdavě nasraným přístupem k ostatním tomu samozřejmě moc nepřidáváš.
@Vicclein (28.11.2023 19:51): Blbé poznámky o panicoch, lexaurine a podobne si, prosím, odpusti, ak chceš na tento web písať a nie dostať ban. Ďakujem. O to viac, že ľudia ako napr. Flowerpot ti chceli len poradiť.

@DEU (28.11.2023 16:53): Pošetilosť a podobne môže postihnúť ľudí akéhokoľvek veku, tak by bolo lepšie nováčikov hneď takto nehodnotiť.
@Vicclein (28.11.2023 18:41): Na možnost uložení komentáře do konceptu jsem přišel asi po roce od zaregistrování se na web. Komentáře si ale již delší dobu píšu do *.DOC dokumentů, který mi hlídá případné pravopisné chyby, které jsem dříve pod tlakem času přehlédl.

Jízlivé poznámky? Spíš se mi dle tvé podrážděné reakce podařilo uhodit hřebíček na hlavičku. Kolega Flowerpot ti k tomu řekl své. Já mám podobný názor a dál jej rozvádět nebudu. Mně osobně je jedno jak sem kdo píše komentáře. Osobně ty krátké vůbec nečtu, protože mi nemají co dát z hlediska poznání tématu a slovní zásoby. Přirovnal bych to k vydání knihy v rozsahu jedné stránky s tím, že na ní bude napsáno jméno autora, díla a dvě věty o díle. Jako člověk žijící v zahraničí sem chodím číst i z důvodu, abych s rodným jazykem, zejména v psané formě, zůstal ve styku.

Klidně ve svém počínání pokračuj, ale pokud budeš dále zaplavovat databázi takto krátkými komentáři, možná to časem přestane bavit ty nahoře.
@AuroN (28.11.2023 19:03): To je úplně v pořádku. Ať se lidi dělí o úvahy a zážitky. Nic proti. Proč ale buzerujou mě, že jsem nenapsal více? Je to 5 let stará hra od Rockstaru. Nebylo už řečeno vše?

Destrukce těl byl jen jeden z bodů, který jsem vypíchl. Pro mě osobně je velmi důležitý (kord u takového typu hry s takovým estetickým výrazem a motivy a zasazením). Kdyby tuto mechaniku RDR2 postrádalo, byla by to pro mě o 15-20% horší hra. Je to ostatně šíleně nascriptovaný cover shooter a explicitní násilí ten gunplay činí o něco půsoivější.
Do mého hodnocení samozřejmě rejpat můžeš, ale jak říkáš, je to subjektivní. Samozřejmě, že je to výjimečná hra a to, že jsem ji dohrál 2x o tom svědčí. Málokdo má rakové prostředky jako RS. Přesto ta hra má řadu nedokonalostí. Také byla vy vývoji dlouho a některé přístupy jsou zastaralé. Hra se snaží být hrozně cinematická, což se negativně podepisuje do gameplaye, který je pak utahaný. Když ale mise nabízí velmi filmové a dramatické momenty (únik v tramvaji, která vykolejí), tak to nenastane v rámci gameplaye jako v Uncharted 4, které vyšlo o 2 roky dříve, nýbrž je střih, cutscéna v níž tramvaj vykolejí, střih, útěk po svých. Takových pokažených momentů je tam celá řada. Cinematicky to nepůsobí, ačkoliv hra se o cinematičnost neustále snaží - často špatně nebo zbytečně na úkor přednějších aspektů. A tak bych mohl pokračovat. Třeba ty uměle vložené pseudo-filmové černé okraje v cutscénách jsou taky stupidní.
@Vicclein (28.11.2023 18:41): Víš jak, lidi sem chodí, aby se komentáři podělili o zážitky ze hry, potažmo o tom napsali nějakou vlastní úvahu. Že tam je destrukce těl je asi to nejméně důležité, co se konkrétně u RDR dá vypíchnout. Nehledě na to, snad mi dovolíš, že to hodnocení je byť subjektivní, ale velmi neodpovídající. Nikdo to nemyslí nijak zle.
@DEU (28.11.2023 16:53): Mám tu profil jen chvíli. Neznám všechny možnosti a i kdybych to věděl, tak toho třeba ani nevyužiji. Nevidím důvod. To, že vám konkrétně se to nelíbí, je pro mě míň než prd.

Taky neopomenu tvé jízlivé poznámky.
Říkáš mi taky, že jsem "mladý, pošetilý a nepříliš zkušený" :D
Přitom vy jste ti, kdo hrotíte komentáře cizích lidí na netu.
Chceš abych k té hře napsal něco pořádnýho? Tak mi zaplať! Když mi zaplatíš, tak se vynasnažím. Do té doby můžete jen blbě kecat, šašci.

To jsem fakt ještě nezažil.
@Vicclein (komentář)

@Radecker (28.11.2023 15:21): Destrukce těl je ve střílečkách důležitým prvkem, protože to přidává na dojmu, že opravdu něco střílím, je to autentičtější, vizuálně pestřejší a pro mě osobně i velmi zábavné. Pokud mi nějaká singleplayerová hra dá zbraň, ale nenabídne destrukci těl, tak je to pro mě automaticky mínus.

RDR2 právě nabízí velkou destrukci těl a k tomu navázaný gore. Buď jsi nedával pozor a nebo sis s tím nevyhrál. Můžeš ustřelovat hlavy i končetiny. Můžeš ustřelit nohy i vybraným zvířatům (bohužel ne všem). Můžeš taky stahovat zvířata z kůže. Lidi bohužel ne.

https://www.youtube.com/watch?v=3X41RhsV3Jk
@Flowerpot (28.11.2023 13:58): Ze mě dobrý, v šesti z té série osmi komentů jsem zjistil, jestli daná hra obsahuje, či neobsahuje destrukci těl a prostředí. Mrzí mě, že u Batmana a Death Stranding toto info chybí :-D

Btw. z RDR2 jsem odehrál asi 10 hodin a na žádné gore momenty jsem nenarazil.
@Vicclein (komentář): Hele, toto nie je komentár. Ten by mal fakt obsahovať aj nejaký obsah rozvinutý v súvislých paragrafoch, nielen plusy a mínusky. To aby si sa nedivil tej smrtšti mínusiek pod ním, to skutočne nie je tým, že nasraní fanúšici neznesú nižšie hodnotenie.
@Walome (08.11.2023 14:26):  Zrovna mám rozehranou 13 let starou jedničku a je vtipný, jak současný Ubisoft/Sony open worldy neuměj ani zdaleka navodit takovou uvěřitelnost, živost těch svých statických, mrtvých světů. Prostě víš, že hraješ něco z trochu jiný planety, když svazuješ do kozelce vejlupka, kterej okradl obchodníka, s kterým po večerech hráváš poker, a to všechno v rámci free roamu, nikoliv misí.
Těch osm let mezi "jedničkou" a dvojkou mi přišlo jako nekonečně dlouhá doba - a teď si neumím představit, že bych už za 3 roky měl hrát trojku - to by bylo krásný :)
@Korbitch (13.08.2023 12:47): Hrál jsem to začátkem tohoto roku a kromě pádů ve stájích jsem si ničeho takového nevšiml. Asi něco nového. Ale narazil jsem na nějaké cheatery, kteří po mně stříleli jak z raketometu a já odletěl až k oblakům.

Jinak ten bug ve stájích se děje, pokud je tvůj kůň poblíž. Je potřeba odjet někam dál, koně poslat pryč a pěšky doběhnout do stáje.
Tak ten online je nepěkně rozbitý. Lidi se mění na ufo, zvířata chrlí oheň, hra padá ve stájích, mizí outfity z koně, naspawnuje to 20 aligátorů a 6 mědvědů na jedno místo..... Chápu, že do toho nebudou už nic přidávat, ale pokud je online součástí placeného produktu, tak se o to musí, do prdele, taky starat.
@Korbitch (31.07.2023 19:07): Aha, ani jsem netušil, že už to mají vydané. Kdyby se jednalo o Rudu, tak bych ti doporučil vyzkoušet jinou verzi, kokrétně u System Shocku se mi stalo, že jedna verze rozbila diakritiku předchozí.
Zdarec, mám zvláštní problém. Zatímco někde jsou Ř, Ě nebo Č v pohodě, v jiném fontu malým písmem písmeno úplně chybí. Je tam jen černá kostička ohraničená bílým lemem. Zkoušel jsem snad všechno. Neví někdo?
@Widl (29.03.2023 16:36): a nejlepší na tom bylo zjištění, že všechny hry optimalizované pro Xbox One X vypadají úplně stejně na Xbox One S, bez ohledu na výkonnější HW.

Nicméně Microsoft to uměl prodat a lidi počkali s koupí na Xbox One X, nebo vyměnili své Xbox One/S za X. Tudíž RDR 1 si v kvalitě video níže zahraješ za pár drobných bez emulátoru, stačí koupit secondhand Xbox One S. :)

@Garret (29.03.2023 17:43): no jo, jenže třeba takový Ace Combat 6: Fires of Liberation vypadal na Xbox 360 úplně fantasticky, a to tak, že nám hráčům leteckých simulátorů na PC, svého času padali čelisti viz. https://youtu.be/qAI35WQkR1M + tento mimořádně působivý trailer (ne-li nejlepší jaký jsem kdy v životě viděl) https://youtu.be/7REGPwiD0lA, se slovy: to snad není možný jak to dobře vypadá, kéž by takto vypadali jednou letecké simy na PC! :) Vypadají, dnes už vypadají https://youtu.be/TYqJALPVn0Y ale, že to trvalo let!!
@Widl (29.03.2023 16:36): pamatuju, jaxem přinesl PS3 ke kamarádovi, který si tenkrát koupil novou velkou TV. zapojili jsme tam PS3, pustili RDR a když naběhl obraz, oba jsme se na sebe podívali a vybuchli ve smích. odkojení na PC, ten pohled byl opravdu xblití. nakonec jsem RDR na PS3 dohrál na malém 24" monitoru...
@Tulareanus (23.03.2023 15:24): Som sa ešte rozhodol, že predsalen na ten rockstar odpíšem a tu je moja odpoveď (pre pobavenie):

"Hello,

well, what to say This response after three months looks like a bad joke. I actually handed your support department the solution and all the needed and request data and you were not able to reply to a paying customer for three months. Yes, it worked, but only because I had to solve it myself. I had to contant my internet provider and ask them to change the IP address and then it worked. Exactly as I wrote in the ticket. So yes, it works, but with no thanks to your support team. I know it's not your personal decision to make, but Rockstar has enough money to actually have a proper support department that would take their customers seriously. I wouldn't mind waiting, let's say for one week for a response. But three months? Can't get much worse than that."
@strejdafido (26.03.2023 20:27): předpokládám, že na první díl se stejně nechystáš, když na něj není čeština. v tom případě bych ti doporučoval se rovnou vrhnout na dvojku a příběh jedničky nijak nestudovat.
@strejdafido (26.03.2023 20:27): Je to pomerne priamy prequel, koniec hry v podstate naväzuje presne tam, kde prvý diel začína. Na druhej strane je to reálne spojené až epilógom a to predtým je úplne samostatný príbeh. Ja som jednotku ešte nehral, len potom si niečo o nej čítal a bol som s RDR 2 spokojný aj bez toho.
Vzhledem k tomu, že byla vydána čeština, jsem se o tuto hru začal opět zajímat. Hlavně mi jde o to, když to má být prequel, tak jestli je dobré hrát to bez znalosti původní hry. Pro mne by bylo ideální, když by to spolu nemělo nic společného, jak to tedy je? Díky
Tak po téměř 3leté práce překladatelská skupina lokalizace.net zpřístupnila svoji českou lokalizaci do RDR2 (ve fázi otevřené bety). Je nyní dostupná zkrze jejich CZ manager pro všechny zájemce.
@Tulareanus (24.03.2023 12:24): Díky.

@S4TW (24.03.2023 12:24): Já jsem "magor" do achievementů, tak se snažím získat pár těch onlinových kousků, což není zase tak moc problém. Ale několik z nich budou asi nad mé síly. A co se tak občas koukám na seznam hráčů, tak se zkušenými vs "normálními" hráči je to tak půl na půl.

Ale celkově je to takové prázdné, hlavní příběh online je nemastný neslaný (jsem asi v půlce) a hlavně všechno stojí nemalé peníze nebo hodně zlata, takže i po pár hodinách mám jednoho horšího koně a dvě zbraně. Ani nemůžu dělat bounty huntera, protože licence stojí 3x víc zlatých cihel, než jsem zatím získal. Ještě zkusím pohnout s tím příběhem, zkusím pár závodu a pak se na to už vykašlu.

RDR1 Remake na PC bych bral všemi deseti, zajímá mě osud některých postav. :) Asi zkusím časem ten zmíněný emulátor.
@Tulareanus (24.03.2023 11:33): Já už mám také dohráno, listopad až březen. :)
Zkoušíte někdo hrát i online variantu? Já jsem tomu už pár hodin dal, abych zkusil získat několik achievementů, ale moc mě to nebaví, takže asi všechny kvůli onlinu nezískám. :(
@JohnCZ (23.03.2023 22:30): Gratulujem, vitaj v klube smutných, že už majú dohrané. Mne to trvalo dlhšie, od septembra do januára, keby rockstar neboli idioti, tak mám ale dohrané v decembri. :D

A teraz nech nám sakra zremakujú jednotku pre pc.
Přesně na den po třech měsících dohráno. Měl bych výtky, ale byla to jízda. Unikátní nejen světem a mírou detailů, ale na hru s až nezvykle poklidným tempem vyprávění a zvláštním pacingem - jako kdybych sledoval dlouhý seriál, herní ekvivalent quality tv.
Pre pobavenie, včera večer mi odpísal po troch mesiacoch rockstar support (naposledy odpísali 31. 12., ja som im písal ešte 4. 1.).

"Hello,
Thank you for being so patient.
 
We have reviewed your case and we believe your issue has been resolved and you should be able to connect to our online services through your main home network.
If you are still unable to connect to our online services, please get back to us with a screenshot of your internet network's IP address from here:   www.whatsmyip.org
 
Once we have received this information we will investigate further. "
@Charllize (23.03.2023 13:30): To jo, ale v těch hrách je to při rozhovorech rozsekané na jednotlivé věty, části dialogů vždy té jedné postavy. Není to ani v 99% řazené za sebou. Takže absolutně netušíš s kým a nebo za koho "mluvíš", pokud nevyhrabeš poznámky od autorů, které někdy bývají schované ve hře a nebo je máš třeba v ruce pokud to máš oficiální cestou, atd. To odstraníš jen testem, průzkumem nebo z nějakých nápověd od autorů. To žádná AI neudělá a je to ta nejnevděčnější práce na překladu :)
Ja to teda moc neřeším a vůbec nikdy jsem ten DeepL nepoužil ale když zadám větu v ženském rodě do Google překladače co mám v mobilu tak to přeloží správně :)
@Red (23.03.2023 00:52): Tady jsi pěkně vystihl hlavní problém celého tohohle projektu. Není to vlastně o samotném použití AI, je to o tom, že tam chybí ta korektura a hlavně test. Oni to vezmou, nasypou do AI, přeloží, možná nějak rychle projdou a zase nasypou zpět. Nic víc za ten týden neuděláš. Rody, kontexty, ironie, slangy, tedy vše co normálně pracně odstraňuješ až korekcí a testem nebo nad tím při překladu přemýšlíš, to vše tam zůstane naházené jak se zrovna AI zachce.

DeepL mě taky baví, rád ho používám jako nápovědu :)
@StriderCZ (23.03.2023 06:30): Srovnávat osazenstvo Vortexu a Indianu s Rudou z Pařanského ráje je jako srovnávat poctivého obchodníka s prodejcem hrnců.:) Samozřejmě každý ať si hraje s čím chce. Mě osobně ty paskvily kazí herní zážitek. Chci si hru maximálně užít a ne pořád něco přelouskávat.
@Žlučník (22.03.2023 23:37): Mně osobně je jedno, zda databaze a ostatní budou ignorovat AI češtiny do her, protože to je jen otázka času, než přestanou ch*át proti větru. Stejně jako u Vortexu, Indianovi- kteří mají svůj byznys postavený tak jak mají. Hráči jsou pro ně jen jednou z položek, nutnou k chodu redakce, nikoliv absolutní priorita. A tak mohou ignorovat zvětšující se skupinu hráčů- nehráčů co mají handicap v tom, že neumí natolik anglicky aby byli ochotni hrát hry v angličtině (zejména pokud se nedají zastavit dialogy) a pro které je AI čeština takřka k nezaplacení. Stejně se ta čeština nakonec k lidem dostane, akorát ne přes herní weby....
Na konec uvedu jen, že bude čeština do RE4 tak do týdne od vydání a předpokládám, že další budou následovat včetně Starfieldu.
Za mě by v odkaz na strojový překlad neměl být blokován. Přijde mi to z praktického hlediska jako kontraproduktivní a neudržitelné. Zároveň mi přijde nekorektní ho označovat jako "plnohodnotný", spíše bych ho označoval jako neúplný nebo betaverzi. Mělo by být jasně napsáno, že je strojový a připadně strojový a korigovaný.

Já rád dělám ruční překlad/jazyky a zároveň mám rád překladače a AI obecně, nejsem žádný profesionální překladatel. Přesto jsem překládat kdysi i různé webové hry a ne čistě pouze CZ-DE-EN, opravdu i s pomocí tehdy seznam-slovník a google translate bez hlubší znalosti jazyka často i posuzoval, co je blíže podle překladu různých jazyků aniž bych znal daný jazyk. Nejvíc bizarní byl můj amatérský překlad právního dokumentu pro mého bývalého zaměstnavatele z albánštiny. Takže mám celkem pochopení a je mi proti srsti, když někdo omezuje překlady kvůli tomu, že autor nečte Shakespeara v originále.

AI už dneska překládá výborně, argumenty s rody a podobně mi nepřijdou nekorektní. Problém vychází z toho, jaký je zdroj. V jakékoliv činnosti platí, že ze špatných surovin dobrý produkt neuděláte. Když nemá překladatel dostatek informací, tak neví, úplně stejně jako stroj. Jak AI a překladatel jsou v tomto případě odkázání na kontext a když ho nemají, tak na předsudky, tedy například pokud někdo cvičí jógu a sleduje telenovely tak je to asi ženská a pokud někdo sleduje fotbal a pije pivo tak je to asi chlap.

Překladatel z angličtiny je tak odkázán především na poznámkový aparát od vydavatele, u neoficiálního překladu často reálně dochází k tomu, že rody apod opravuje až korektor s testerem. Velké hry většinou nejsou pouze v angličtině a tak je nabíledni, aby se překládalo z oficiálních překladů třeba ruštiny nebo polštiny právě proto, že se tím minimalizuje nutnost poznámkového aparátu a ten input byl ten největší. Sám vím, jak třeba Partisans 1941, mi na placeném překladu mi hodně pomohla znalost azbuky a ruštině obecně. Samozřejmě je to daný taky tím, že hra byla ruská a anglická verze byla v některých pasážích tragická. Nicméně právě rody a specifika slovanských národů by měla AI spolehlivě pokrýt, respektive stejně jako člověk. A na rozdíl od mnohých překladatelů azbuku umí a i s tímto nemám úplně zkušenosti, mohl by ze vstupu více jazyků syntetizovat o to lepší překlad.

Teď nejvíc používám zmíněný deepl. Není moc vět, které bych neopravoval, zároveň málokterá je vyloženě fakticky špatně. Často jde jen osobní pocit, špatně použité slovo atd. Dobrý je, že vám deepl překladač nabízí různé verze a tak se i sami zdokonalujete a přijdete na spojení, které byste třeba sami nepoužili a přitom dávájí smysl. V čem deepl úplně tápe jsou odborné texty nebo poezie a podobně, je to také dané omezeným inputem - určitě by se to zlepšilo, kdybych si nakoupil Deepl Pro a mohl tam vložit celý kontext. S Chat GPT jsem zatím nic nezkoušel, ale docela se mi s ním daří IT problémy, tak bych si ho asi taky nějak ochočil. A rozhodně pro východodoevropské a turkické jazyky je lepší yandex translate než google translate.
@StriderCZ (22.03.2023 19:18): ruku na srdce, zrovna Hogwarts Legacy je hra kde by mé děti, a věřím, že nejen ony, a to i přes poměrně solidní školní znalost AJ na ZŠ, z Netflixu, Yútůberů, apod., zcela nepochybně oficiální češtinu uvítali. Je zajímavé sledovat jak si dnešní děti, na rozdíl od nás boomerů, poradí s AJ ve hře.

Na DH nesmírně oceňuji, že mi rozšiřuje obzory, neboť slovo boomer bych normálně nejspíš neznal. :)
@StriderCZ (22.03.2023 20:49): tohle konkrétně je zrovna hroznej argument, kterej je ale v dnešní době bohužel relevantní. Udělám jakýkoliv hovno, abych dostal lajk (a z toho potenciálně prachy, moc, atd..).

Ale jinak tu argumenty padají. Mimochodem mám poct že tu češtinu do HL zmiňovali v Replay asi měsíc zpátky.

Já, jak jsem psal níže, bych nechal na každém ať se rozhodne co používat. Není nutné tomu přímo dělat promo. To že je po cestinach po vydání hlad je jasný. Jen ji chce teď publikum poněkud větší než v těch devadesatkach, kdy i nám stačili ty amatérské překlady. Samozřejmě se můžeme podivovat a pohoršovat, že lidem stačí takovej odpad. Jenže odpad stačí lidem obecně všude. Stačí si pustit televizi nebo rádio.
@StriderCZ (22.03.2023 20:10): Jaký disrespekt? To, že se o té češtině někdo nezmíní znamená, že projevují disrespekt vůči jejím uživatelům? Wtf. To, že herní web neudělá recenzi na nějakou hru tedy dle tvé logiky znamená, že ji nerespektují a pohrdají jejími vývojáři. Tyjo, chudáci všichni japonští vývojáři a hráči jejich her, protože valnou většinu jejich her v Česku nikdo nerecenzuje. Já být japonský premiér, tak nám normálně vyhlásím válku za takové chování asi...

Nebo snad na Gamesech vyšel článek s názvem "Ruda dělá překlady pro negramoty, nestahujte je"? Že jsem si nevšiml. To by byl disrespekt teprv.
@Fritol (22.03.2023 19:43)
Na Pařanském ráji před dvěmi týdny proběhla anketa, kterou z pěti her by Maruška (rozuměj AI) mohla přeložit. To, že vyhrála No Mans Sky není tak zajímavé, jako účast 1 300 hlasujících, 175 lajků a 97 komentářů. Je to málo, je to moc? Zaslouží si tito hráči dysrespekt od herních redaktorů, protože mají o tuto "kravinu" zájem?
@StriderCZ (22.03.2023 19:18): Tyjo já už se k tomu nechtěl moc vyjadřovat, ale tohle mě pobavilo teda. Z tvého textu je na první pohled patrné, že chceš zaujatě promovat kamaráda.

Reakce herních webů? Na co? Seriózní medium má promovat nekvalitní strojový překlad protože... čeština? To je jak říct, že má knižní vydavatelství vydat knihu, protože ji někdo hodil do google překladače a vytiskl. A knihy v češtině se přece musí podporovat a vydávat. Je jedno v jakém to je stavu, někomu to stačí. :) :) :)

Já teda občas na nějaké herní weby zavítám a všiml jsem si, že minimálně třeba Hrej, Zing nebo Games docela běžně propagují amatérské češtiny. Jen s tím rozdílem, že propagují ty KVALITNÍ. Games má dokonce tuším nějaký pravidelný souhrn novinek z překladatelské komunity pokud se nepletu. Dle mě teda české herní weby dělají svou práci dobře a češtinám pomáhají. Akorát těm, co za to stojí. Že nepromují nějaký strojový paskvil pro děcka z prvního stupně základky, které ještě nemají dostatečné základy angličtiny neznamená, že selhávají. lol... tohle snad nemůžeš myslet vážně.

Samozřejmě nikdo jim nabrání se o téhle kravině zmínit, ale proč by to jako měl průměrný redaktor, který to myslí s hraním vážně, vlastně dělat? Tady jim není vůbec, ale vůbec co zazlívat.
Co mne na celé kauze přišlo zajímavé bylo to, že první čeština přišla na právě na Hogwarts Legacy. Což je hra, u které se Cenega na českou lokalizaci vykašlala. I přesto, že je to hra, která má obrovský potenciál oslovit i nehráče a je to po právu velký prodejní hit. Reakce lidí na češtinu na chatu byla ohromná: konečně, Boží, chtěl jsem ji koupit přítelkyni, manželce, ale bez češtiny to nemělo smysl. Prodal jsem konzoli, kupuji PC ( to jsem udělal i já), kam poslat donate jako poděkování. Nárust sledujících, členů.

A reakce herních webů: prakticky nulová. Já to považuji za fatální selhání jejich primárního účelu. Mají přeci informovat hráče o hrách a, novinkách, zajímavostech. A klidně říct: tady máte možnost volby. Že je Ruda někomu nesympatický tlustý týpek z Prahy přeci nehraje roli. Hlad po AI češtinách je nesporný fakt, těch hráčů zejména příležitostných hráčů co po ní skočí jako slepice po flusu jsou mraky. Včetně mé sestry, která koukala, že je v HL čeština (do té doby hrála infantilní spoj tři na mobilu ze světla HP).

Takže i Databáze her se řadí do řady lidí, herních webů, co si myslí, že mlčením a ignorancí vyhrají boj s větrnými mlýny.
Jako perličku uvedu, že Vortex uvedl článek o multiplayerovém modu v Hogwarts legacy pochybné kvality, schovaným za placeným paywallem (Patreon) ale o bezplatné češtině NIHIL. A první, kdo z herních webů se o tuhle češtinu aktivně zajímal a objektivně informoval (včetně na upozornění na nekvalitu překladu) je slovenský sector.sk
@Rapier (22.03.2023 17:57): Tak bez urážky, ale neoficiální překlad her není zrovna výdělečný byznys a je to víceméně nezisková aktivita. To že si na tom nějaký egomaniak honí odběratele na youtube nepovažuji za bůhví jaký investiční záměr.:) A hlavně to sem tady vůbec nehodnotil, takže doporučuji přečíst znovu. Hodnotím (mizernou) kvalitu překladu a "kolegiálnost" účastníku.
@StriderCZ (22.03.2023 12:49): já s Tebou plně souhlasím a jsem rád, že jsi uvedl do kontextu! 

@Bursoft (22.03.2023 13:12): přesně tenhle pocit jsem získal u hraní více méně každé UBIsoft hry, počínaje FC2, FC3 a konče u Ghost Recon novodobé série.

@Žlučník (22.03.2023 13:17): ty nejsi obchodník, že ne?! :) Kdybys totiž byl, nebo měl obchodního ducha, nemůžeš tohle napsat a myslet ani trochu vážně. Hry jsou business jako cokoliv jiného. Ruda našel díru na trhu a tu hezky zalepil, a navíc (a nemyslim si, že to primárně plánoval) někomu vypálil jako sekundární efekt rybník. Říká se tomu poptávka-nabídka. Není zač. :) Můžeme moralizovat co je, nebo není správné, ale to je tak vše.

Moje ségra překládá titulky k filmům (zadarmo) a dělá odborné překlady (za peníze, které ovšem klienti obvykle nechtějí platit, páč je to fakt drahé), je vlastně tak trochu (no možná i víc) veřejně známá osoba, a nevšiml jsem si, že by tak blejmovala AI překlady titulků. Prostě jen uvede ve svých příspěvcích: rozdíl mezi AI a našimi překlady je v tomto a v tomto, a milý čtenáři/diváku, výběr je na Tobě. Good luck!
@StriderCZ (22.03.2023 13:29): Já osobně na tom trvám protože si hru a příběh chci maximálně užit. Ono když hraju za mužskou postavu a npc na mě mluví v ženském rodě mi ten zážitek celkem rozbije.:) Až se AI překlady aspoň přiblíží úrovní klasického překladu, tak to asi zkusím. Ale na to si ještě dost dlouho počkáme. Tu hru prostě musíte hrát/testovat aby se kvalitně přeložila. Vědět co se tam děje, souvislosti, slang, atd. Tohle prostě AI jen tak umět nebude. Co se týče toho, když více týmu překládá jednu hru...no do této doby se víceméně nedělo a mělo to důvod. Protože to je prostě blbost.:)