Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
 

Komentáře

« Novější Starší »

INSIDE

  • PC 70
Herní výzva 2019 - 6. Severní vítr

Tak já nevím. Krátce po dohrání mám dost rozporuplné pocity. Hra mě ze začátku opravdu chytla a první třetina byla vskutku vynikající. V druhé třetině už mi ale přišlo, že autorům trochu dochází dech a původní principy (skrývání se před strážemi a celkově útěk před "těmi zlými") se vytratily. No a naprosto šílená třetí třetina (od chvíle, co hlavní hrdina získá záhadně schopnost dýchat pod vodou) už to vše pohřbila.

Hra prakticky nemá příběh, žádné intro, dialogy, prostě nic. Proto jsem čekal, že se alespoň něco dozvíme v průběhu hry. Prej nee. Klučina před někým utíká, nevíme před kým. Pořád někam běží, nevíme kam. Všichni ho chtějí zabít, nevíme proč. Sice to dává prostor představivosti, ale poslední třetina hry nám jasně vysvětlí, že tady se na představy nehraje a pokud ano, tak jedině po brku a lahvi Jacka. A ten konec je jako hodně WTF.

Celkově mě hra tedy zklamala, ale asi proto, že jsem čekal víc a že první třetina nastavila laťku hodně vysoko. INSIDE jsem dohrál za jediné odpoledne a od hry se prakticky neutrhnul, ale čím dál jsem se dostával, tím mě to bavilo míň. Škoda, mohlo to být daleko lepší.

Pro: Fantastická první třetina; příjemná grafika a poveden design.

Proti: Poslední třetina; nevysvětlení příběhu; vyndaný konec; krátké.

+20

Red Crow Mysteries: Legion

  • PC 30
Herní výzva 2019 - 10. Barevný svět

Tak tohle bolelo. Hidden object hry mám rád, ale tenhle sranec byly vyhozené peníze. Pojďme si ověřit, co nám o hře básní Steam/homepage:

- Confront ancient evil and prove yourself worthy to the afterlife spirits - tak určitě. Příběh je totální hnojárna spíchnutá za 5 minut ožralým designérem. Kromě toho je dost na budku, že se celou dobu honíte za Legií, abyste na závěr hry dostali ujištění, že jste prošli testem a hra skončí, aniž by došlo k nějaké konfrontaci nebo vysvětlení příběhu.
- Investigate eye-catching locations and solve dozens of puzzles - eye catching locations jako že se budete dívat stylem "něco mi spadlo do oka?" Protože jinak si to vysvětlit nedokážu. Grafika je neskutečný ultrahumus. Každá obrazovka je naprosto statická a nehýbe se v ní naprosto nic (kromě občasného mihotání světla). A s těma dozens of puzzles bych byl taky opatrný. Ano, řešit něco budete hodně často, ale obtížnost je vždy tak primitivní, že se vším budete hotovi za pár sekund.
- Search for clues and follow the path - to jo, ale že máte vždy k dispozici tak dvě tři obrazovky a zaseknout se prakticky nejde?
- Beautiful graphics and mysterious atmosphere - grafika je hyperchlív, to už jsem psal výše a s tou tajemnou atmosférou bych byl taky opatrný. Ve statické světě se to přeci jenom dělá dost blbě.
- Fantastic music and voice-acting - Na pozadí asi něco potichu hraje, ale vzhledem k tomu, že si to nedokážu vybavit, tak to tak fantastic asi nebylo a co se týká toho super voice-actingu, tak těch pár vět, co za celou hru uslyšíte, by namluvil i váš němý strýček...

Takže kekel z pekel a tomuto klenotu se vyhněte. Za euro v bundlu možná, za nějakých 8 babek je to dobrá židovina.

Pro: Další bod do Herní výzvy 2019 je za mnou!

Proti: Hnusná grafika; statický svět; příběh; primitivní obtížnost; cena.

+13

Dishonored 2

  • PC 80
Herní výzva 2019 - 8. Hrátky s časem

Člověk by neřekl, že už je to takovou dobu, co jsem dohrál jedničku, přijde mi to jako včera. Každopádně na dvojku jsem se dost těšil, protože jednička mě opravdu hodně chytla. A na rovinu říkám hned z kraje, že zklamaný rozhodně nejsem. Dvojka je tak krásně vymazlený umělecký skvost, že na něj budu hodně dlouho vzpomínat.

Celkově je design prostředí největší devizou Dishonored 2. Arkane si mě omotali kolem prstu už u Prey, ale zde je to ještě lepší. Díky kouzlu "Blink", kterým jsem se teleportoval na přilehlé římsy a stříšky, jsem měl často herní plochu jako na dlani a kochal se děním pode mnou a dumal, kudy se dám dál.

Drtivá většina situací lze řešit několika způsoby, od Rambo stylu až po pacifistu, který za sebou nechává jen hromady uspaných panáků. Zkusil jsem obě metody a obě mají něco do sebe. Moc mi nesedl příběh a hlavně divné zakončení, ale to je asi jen věc názoru. Každopádně doporučuju všem milovníkům parádního designu a vyznavačům stealth, kterého si zde lze užít do sytosti.

Pro: Grafika; design; možnosti.

Proti: Slabší příběh; pár drobností.

+26

Metro Exodus

  • PC 60
Herní výzva 2019 - 5. Adaptace

Tak tohle se nepovedlo tak, jak jsem čekal. První Metro mě bavilo fakt hodně, druhé už nebylo ono, ale stejně jsem si ho užil. Ale to třetí mě zklamalo na tolika frontách, že jsem rád, že je to za mnou.

Začnu klady. Graficky to je pěkné, to jo. HW náročnost taky není nic drastického a pokud nepotřebujete ty nejvyšší detaily, vystačíte si i se starou šunkou. Prostředí se mění, hezky to odsýpá a třeba klidné pasáže v lokomotivě Aurora a vagónech za ní jsem si vyloženě užíval. Bavilo mě se tam jen tak procházet, kecat s kolegy a sledovat ubíhající krajinu venku. Akční pasáže vcelku baví, pocit ze střelby je dobrý a to různé upgradování zbraní mi taky dělalo radost. Overall se to docela dobře hrálo a minimálně v první části hry to vypadalo na další pecku z pera studia 4A. Jenže jsou tu nějaká ALE.

Že je Artyom němý, to už jsme si zvykli v minulých dílech (přestože v loadovacích obrazovkách tu hubu nezavře), ale zde je to tak trapné a do očí bijící, že nad tím zůstává rozum stát. Vyloženě trapné jsou situace, kdy Artyoma shání celá posádka vlaku, jdeme kolem vysílačky, kde nám kolonel pořád říká věty typu "Artyom, come in!" a ten Lojza prostě neodpoví.

Stealth pasáže jsou zde naprosto zbytečné. Je úplně jedno, zda enemáče oběhneme, uspíme nebo prostě vystřílíme, tak jako tak se dostaneme do místa B a příběh beze změn pokračuje. Open world je zde taky na dvě věci. Autoři se snažili vytvořit jakousi iluzi velkého světa, ale IMHO by udělali lépe, kdyby svět zmenšili a ušetřený čas věnovali lepšímu designu. Prozkoumávání mapy je vcelku zbytečné, kromě součástek a chemikálií, kterých budete mít i bez průzkumu tolik, že si opravíte cokoliv a vyrobíte munici pro celý regiment, jde jen občas najít vylepšení zbraně, ale ty nejsou nijak vzácné a pokud nenajdete jednu támhle, tak bude další támhle po cestě. Průzkum mapy je tedy pouze dobrovolný a motivace k němu je nulová.

To nejhorší je ale pro mě naprosto otřesný design, který jsem u této hry opravdu nečekal. Něco málo zde popíšu, ale ve skutečnosti jsem na některými věcmi kroutil hlavou každých pár minut. Pozor - velké spoilery! Po první části hry, která je dle mého nejlepší, se dostaneme do bunkru v hoře Yamantau. Tu však ovládá skupina kanibalů, kteří tam leta letoucí žerou přeživší přivandrovalce. Uvnitř to však vypadá, že se tam předevčírem odehrál masakr nehorázných rozměrů. Snad v každé místnosti se válí vykuchaná těla, uřezané hlavy, mísy s vnitřnostmi apod. Naprosto nelogické, debilní a zbytečné. Dál se dostaneme do pouště a hra se změní na post-apo ve stylu Mad Maxe. Do ságy Metro mi to vůbec nesedne, ale budiž. Následující pasáž s Dětmi lesa (nebo jak se ti hajzlíci jmenovali) jsem taky přetrpěl a zaradoval jsem se, že se hra opět přesunula do zamrzlého města, jak to u této série mám rád.

Bohužel zde už studiu evidentně došly prachy nebo čas. To, že je to celé prakticky koridor s jedinou možnou cestou mi nevadí, od této hry to očekávám, ale je to zde tak násilně naroubováno, že mi rostly facky na ruce. Všude hromada vraků aut, sutin apod., ale jako zázrakem je táhle mezera, jako zázrakem jsou tyhle jediné dveře otevřené a tak bych mohl pokračovat dlouho. Nakonec se to zvrtne v pomalý průchod vpřed (a bojem s gorilami! WTF!) a častými haluškami způsobenými velkou radiací. Že tam do toho běhá klučina v kulíšku a bez rukavic, to nikomu divné nepřijde.

Korunu tomu nasazují naprosto nelogické detaily jako to, že v podzemí támhle na tom ochozu je barel, ve kterém hoří oheň, přestože se na toto místo nejde nijak dostat. Že pudlina v majáku si nahoře bydlí jak v hotelu a má tam postel, almaru i sporák (který neustále hoří a vaří se na něm jídlo). Že vlastně celá ta výprava v Auroře byla několik tisíc kilometrů dlouhá, ale ani jednou nebyl na kolejích žádný zátaras, koleje jsou v prvotřídním stavu a všichni za jízdy chillujou uvnitř, ale že při pohledu z okna jsou vedlejší koleje najebaný vrakama vlaků, to je v pohodě. Zkrátka podobných nelogických detailů je ve hře stovky a já jako chorobný puntičkář u toho nadávám jak špaček...


Metro Exodus jsem tedy sice dohrál, vcelku se i bavil, ale neubráním se zklamání. Autoři se snažili vytvořit něco, čím Metro vůbec být nemělo a jejich až moc velká vize se jim vymstila. Špatná hra to není, ale není to pro mě ani Metro.

Pro: Příjemná grafika; akční pasáže; atmosféra.

Proti: Zbytečný open-world; nefungující stealth; designoval to amatér.

+26 +29 −3

Dex

  • PC 70
Herní výzva 2019 - 7. Hra roku (Best of 2015: Nejlepší česká a slovenská hra)

Na Dex jsem se chystal už dlouho. Přeci jenom cyberpunkové RPG z českých ručiček, to si nechám líbit. O hře jsem před rozehráním prakticky nic nevěděl, takže jsem dostal pár věcí, které jsem nečekal, ale i obráceně - nenašel jsem zde pár věcí, se kterými jsem počítal.

Předně tu není žádný počáteční výběr postavy, vybírání dovedností apod. V průběhu hry sice postava leveluje a získává bodíky, jež můžete rozhodit mezi pár základní vlastností (výdrž, boj na blízko/dálku, hacking, apod.), ale to je vše. Žádné zbraně na blízko, žádná brnění a další podobné věci (pouze v průběhu hry jsou k dispozici 3 převleky). Boj na dálku stojí za prd, hacking je po čase neskutečný opruz a celkově je většina hry tvořena jako klasická beat em up mlátička.

Na druhou stranu to bylo příjemné osvěžení. Žádné zdlouhavé boje na tahy nebo sbírání stovek předmětů. Boje jsou poměrně obtížné (minimálně v prvních 2/3 hry), takže je hloupost se do nich pouštět úplně po hlavě a chce to i trochu taktizovat. Úkolů je poměrně dost, prostředí je vcelku rozmanité, jen těch lokací mohlo být trochu více. Ale jinak je herní doba slušná a chválím i několik nezvratných rozhodnutí, které znamenají rozdílné konce.

Ve finále musím uznat, že se Dex hraje dobře a já se do hry neskutečně zažral. Spokojenost.

Pro: Neotřelá hratelnost; grafika; rozmanitost prostředí.

Proti: Hacking; inventář; boj na dálku.

+25

Shadow Tactics: Blades of the Shogun

  • PC 80
Herní výzva 2019 - 9. Historie se opakuje

Z nostalgie jsem si po letech koupil SCORE 300, abych viděl, kam se za ta léta můj kdysi oblíbený časopis posunul (nikam) a jako jedna z plných her zde bylo právě Shadow Tactics. Abych řekl pravdu, o hře jsem nikdy neslyšel, ale když jsem zjistil, že je to klon mých oblíbených Commandos a navíc je jeho průměrné hodnocení značně vysoko, neváhal jsem už ani minutu a rozhodně nelituju.

Přestože si na japonskou kulturu nijak nepotrpím, do hry jsem se velmi rychle opravdu zažral a během pár dnů ji zdárně dotáhl do konce. Na vině je návyková hratelnost - všech pět hrdinů si okamžitě zamilujete, každého z jiných důvodů. Mise jsou rozmanité a občas i pekelně obtížné. Design také potěšil, ale na denním pořádku jsou i takové hrůzy jako např. když hlavní postavy vedou dialog, přestože je každý na opačném konci mapy apod., ale jsou to jen detaily. Příběh také neurazil a dočkal jsem se i zajímavých zvratů.

Fanouškům Commandos/Desperados tuto hru rozhodně doporučuji, mně osobně velice mile překvapila.

Pro: Rozmanité mise; zajímavé postavy; hratelnost.

Proti: Pár věcí v designu; několik extrémně obtížných situací vyžadující přesné načasování.

+24

Amazing Adventures: Around the World

  • PC 50
Herní výzva 2018 - 1. Tehdy to začalo

Jako poslední bod z Herní výzvy 2018 jsem hrál s dětmi tuhle hidden object klasiku. Principy jsou v této adventurní sérii pořád stejné, tzn. strávíte pár minut na jedné obrazovce, kde se snažíte najít několik předmětů a následuje jedna z několika miniher (puzzle, rozdíly, osmisměrka, ...) a tak pořád dokola po cca 8 hodin.

Příběh je zde pouze do počtu a hra se stane velmi brzy neuvěřitelně stereotypní a repetetivní. Obrazovky se neustále opakují a po desáté na tom samém místě už jedete na autopilota. Děti to ale pořád bavilo... :-)

Pro: Po krátkých dávkách vcelku zábavné.

Proti: Zdlouhavé, stereotypní, některé mezihry jsou dost nudné.

+13

Enigmatis 2: The Mists of Ravenwood

  • PC 60
Herní výzva 2018 - 5. Nervy z oceli

Po povedeném prvním díle jsem krátce na to zkusil díl druhý, ale přiznám se, že mě hned ze začátku vůbec nechytl a po chvíli jsem ho odložil. Až ta zatracená Herní výzva mě donutila mu dát druhou šanci a to dokonce na nejvyšší obtížnost.

V podstatě se jedná o klasickou hidden object hru s plněním úkolů a puzzlů, sbíráním předmětů a občasnými obrazovkami s hledáním skrytých předmětů. Těchto obrazovek je ale ve hře poněkud málo (na HO hru) a navíc se mi moc nelíbilo to hledání předmětů v předmětech.

Příběh neurazil a přiznám se, že občas byla atmosféra vcelku tajemná. Graficky je hra povedená a dlouhá tak akorát, aby nezačala moc nudit.

Pro: Atmosféra, grafika.

Proti: Menší důraz na hidden object obrazovky.

+11

A Bird Story

  • PC 40
Herní výzva 2018 - 4. Hru nezastavíš!

Na doporučení v diskuzi jsem křupnul tuhle jednohubku jedno nudné odpoledne v práci a ještě že je konec a já jen tak tak neusnul, protože takový kýbl nudy jsem fakt nečekal. Příběh osamělého chlapce, který si rád hraje s ptákem (bez dvojsmyslů) je sice nápad zajímavý, ale na plné pochopení všech detailů musí být člověk vypálenej jak bambus, protože co se vám občas naskytne za podívanou, to chce pořádnej model.

Největší slabinou celé hry je neskutečně pomalé tempo a téměř nulová interaktivita. Kromě občasného stisku směrové klávesy jsem spíše koukal na walkthrough, a tak jsem po pár minutách naprosto přestal sledovat, co se ve hře děje a čudlal si u toho něco na mobilu.

Potěšila mě alespoň příjemná a roztomilá grafika a hlavně krásná hudba, která sem opravdu sedne. Ve výsledku jsem rád, že je to za mnou, i když to zas tak špatné nebylo. Mohlo to být ale daleko lepší...

Pro: Hezká a roztomilá grafika, krásná hudba.

Proti: Neskutečná nuda a pomalé tempo.

+21 +22 −1

NightSky

  • PC 60
Herní výzva 2018 - 3. Lidem vstup zakázán

Plošinovka s kuličkou v hlavní roli? Ale jó, tyhle hry já celkem můžu. Překonávání nejrůznějších překážek v mnoha různorodých levelech není špatné, ale i tak mi přijde, že vývojáři celkem nevyužili potenciál. Spousta nápadů se mi líbila, ale po jednom použití už se k nim tvůrci nevrátili, drtivá většina levelů postrádá větší logickou myšlenku a jsou otázkou pár sekund a těch těžších je ve hře, co by se za nehet vešlo.

Graficky se na to kouká příjemně, soundtrack k tomu sedne, ale přijde mi, že hře chybí něco, co by mě motivovalo hrát dál. A když jsem na závěr (dvakrát) zjistil, že se musím vracet do předchozích levelů, abych se dostal dál, to jsem opravdu prskal.

Ve výsledku je NightSky povedená rychlovka, ale nic, z čeho bych si sedl na zadek. V tomto žánru mi daleko více sedl skvělý Ballance nebo Switchball.

Pro: Příjemná hratelnost a povedený soundtrack, různorodost prostředí.

Proti: Velice jednoduché, nevyužitý potenciál.

+13

Remember Me

  • PC 70
Herní výzva 2018 - 2. Krize identity

Remember Me jsem měl v hledáčku už poměrně dlouho, ale až Herní výzva mě donutila tento herní rest dohnat a dobře jsem udělal. Od hry jsem dostal přesně to, co jsem od ní očekával, tedy vcelku poutavý příběh, dobrou hratelnost a hlavně parádní audiovizuální zážitek, jemuž korunuje v pravdě luxusní design.

Hlavní hrdinka je opravdu sympatická kočanda, co bez problémů sundá komando obrněných vojáků i s pár roboty a ani se u toho nezapotí. Tyto souboje sice po čase už trochu nudí, ale naštěstí jich není zase tak moc. Ubral bych ovšem na nejrůznějších bossech, kterých je zde opravdu přehršel, navíc jsou tyto souboje občas doplněny mnou nenáviděnými quick-time eventy a opravdu zamrzí opakovat po několikáté stejnou pasáž souboje kvůli tomu, že jsem v návalu adrenalinu zmáčkl jiné tlačítko. Ovládání je navíc celkem těžkopádné díky portu z konzolí.

Herně se jedná o jakýsi mix mix Prince bez meče, Lary bez pistolí a bojovky a jak jsem psal výše, to vše v parádním grafickém kabátku a jako bonus s povedeným soundtrackem. Herní doba je navíc slušná, prostředí není stereotypní a příběh umí zaujmout. Spokojenost!

Pro: Parádní audiovizuální kabátek, příjemná hratelnost, poutavý příběh.

Proti: Až moc soubojů a bossů, ovládání, občas zazlobí kamera.

+24

Anomaly 2

  • PC 70
Herní výzva 2018 - 6. Sousedy si nevybereš

Taková obrácená tower defense hra. Místo stavění věží a likvidace všeho, co se projde pro předem určené dráze, jede po této dráze váš konvoj a vaší rolí je v roli komandéra ho provést bezpečně na předem dané místo, cestou likvidovat věže a případně splnit nějaký ten úkol.

Už první díl mě celkem bavil, i když se nejednalo o žádnou perlu. Dvojka ale jedničku ještě o fous překonává a vylepšuje snad na všech frontách. Principy hry jsou prakticky stejné, příběh nezajímavý a příběhová kampaň je otázka pár hodin, ale graficky vypadá hra opravdu pěkně a hratelně to krásně odsýpá.

Chvílemi se mi zdála obtížnost až moc přestřelená, ale o to větší je motivace zkoušet různé kombinace jednotek, které tentokrát umí i morfovat a každá jednotka jsou vlastně dvě v ceně jedné.

Pro: Hezká grafika a příjemná hratelnost.

Proti: Hodně krátké, nezajímavý příběh, chvílemi frustrující.

+10

12 Labours of Hercules VI: Race for Olympus

  • PC 65
Herní výzva 2018 - 10. Válka periferií

Tak já nevim, je to po šestý to samý, novinek je co by se za nehet vešlo, a přesto mě to s dětma pořád baví hrát a sedmičku už mám na Steamu ve wishlistu. Herkulova dobrodružství už mi tak splývají, že vůbec netuším, zda ta či ona fíčura už byla v minulém díle nebo je zde prvně, ale na této jednoduché hratelnosti je zkrátka něco, co mě nutí se těšit na každý další level. Graficky je vše hezky namalované a detailní a kouká se na to opravdu příjemně. Navíc díky tomu, že každý level zabere maximálně pár minut, nehrozí předávkování a hra tak nestihne začít nudit. Upřímně se vážně těším na ten další díl... :-)

Pro: Příjemná hratelnost, jednoduchost a zkrátka zábava.

Proti: Stále to samé.

+10

Samorost 3

  • PC 60
Herní výzva 2018 - 9. Nerozbalený dárek

Uhh, hry od Amanita Design hold nebudou můj panák whisky. Už minulý rok jsem se sebezapřením dohrával Botaniculu, která mě nebavila ale jakože vůbec, tento rok jsem se kvůli Herní výzvě musel mordovat s třetím Samorostem, jehož jsem vyhrál v DH giveaway za podporovatelství a kterého bych bez toho asi nikdy nepustil.

Nehrál jsem předchozí díly, ale podle komentářů předpokládám, že to bude téměř to samé v bledě modrém. Začnu asi největším záporem hry, který je dle mého subjektivního názoru to infantilní ozvučení. Veškeré zvuky i "hlášky" jsou prostě namluveny klasicky pusou, což na mě působilo jako pěst na oko a při každém tom "vžuuum" a "hop" apod. mi rostly facky na ruce. Chápu, že to k podobně ražené hře asi patří, ale fanda tohoto stylu zkrátka nejsem. Co naopak musím vyzdvihnout je krásná detailní grafika a rozmanitost prostředí, to já můžu.

Herní doba je dost krátká, ale asi je to způsobené tím, že jsem občas koukl do návodu, protože mě nebavilo se s tím prostě mordovat. Ve výsledku jsem rád, že je to za mnou, dalším hrám od Amanity se už budu vyhýbat obloukem.

Pro: Nádherná grafika a rozmanitost prostředí.

Proti: Infantilní nazvučení.

+13 +14 −1

This War of Mine - The Little Ones

  • PC 85
Herní výzva 2018 - 8. V zemi nikoho

This War of Mine je pro mě opravdová srdcovka a jedna z TOP 10 her, ke které se rád pravidelně vracím. Datadisk The Little Ones přidává do hry některé lokace a hlavně scénáře, kdy je s vámi v domě ještě malé dítě. Toto dítě nejen že má minimální přínos (kromě toho, že ho můžete naučit některou činnost, aby ten zmetek taky něco dělal - můj Ivano byl např. expert na balení cigaret... :-)), ale ještě ubírá už tak vzácné jídlo, potřebuje postel, je pořád nemocný, má depky, zkrátka jako každý normální dítě, že...

Deprese z hraní původní hry je tak ještě umocněna a já se opravdu často bál jít z noční mise domů, abych se nedozvěděl, že je ten smrad zase nemocný nebo že se v noci zechcal a odmítá cokoliv dělat. Do hry tato složka naprosto skvěle zapadá, už takhle hrajete za obyčejné civilisty, kterým válka nic neříká, a s dětmi to budete prožívat dvojnásobně.

Pro milovníky původní hry je toto DLC naprostá povinnost, určitě nebudete litovat.

Pro: Parádní atmosféra a hratelnost.

Proti: Občas obtížnost a depka jako prase.

+22

Call of Duty: WWII

  • PC 75
Herní výzva 2017 - 1. To je člen!

Herní série Call of Duty je pro mě svým způsobem povinností. Kromě třetího dílu, jenž vyšel pouze na konzole, jsem dohrál všechny a každý podzim se těším na nový díl. Ne že by to byly hratelnostně kdoví jaké perly, vlastně to jde rok od roku více do kopru, ale jednou za čas neuškodí si večer sednout, nalít si panáka whisky a bezmyšlenkovitě pokosit pár set nepřátel a pokochat se spektakulárními skripty.

Na letošní díl jsem se těšil dvojnásob, protože vývojáři konečně upustili od války v moderním hi-tech prostředí či dokonce sci-fi, ale vrátili se ke kořenům do prostředí 2. Světové války. A nácky já kuchám nesmírně rád.

Overall mě tento díl opravdu bavil (mluvíme o SP, MP mě naprosto nezajímá), graficky vypadá pěkně, misí je tak akorát, aby to nezačalo nudit a kromě pár nemastných neslaných klišoidních momentů (taková ta klasika - ovládání AA děl, jízda v tanku, ...) je hratelnost na výborné úrovni. Postavy jsou vykresleny dobře a třešničkou na dortu jsou příběhové animace před misemi.

Zkrátka a dobře se letošní CoD povedlo a návrat ke kořenům této sérii jenom prospěl, protože ty sci-fi hnoje už začaly být opravdu nuda. Letos jsem spokojený.

Pro: Návrat do 2. SV, hratelnost, audiovizuál.

Proti: Některé klišoidní momenty.

+12 +14 −2

Dear Esteban

  • PC 5
Herní výzva 2017 - 7. No fujtajbl!

Vzhledem k tomu, že datadisk na Arcanii je opravdový shit a po cca hodině hraní jsem se do něj za celý měsíc nedokázal dokopat, hodil jsem ho k ledu a jal se sedmý bod Herní výzvy 2017 trochu vochcat a na Kwokyho radu zkusil Dear Esteban. Co jsem se tak dočetl, je to prý taková parodie na Dear Esther a hlavně je to za pár minut dohrané.

Opravdu jsem ovšem nečekal, že pár minut je to doslova a že celý proces (stažení, do hrání, smazání) bude trvat minut maximálně pět. Parodie to ovšem není, protože humor... well... nenalezen, ergo kokotinec a ztráta času. Aspoň ta Herní výzva je z krku... :D

Pro: Nemusím se crcat s datáčem na Arcanii...

Proti: Kravina.

+18

Star Wars Battlefront II

  • PC 80
Herní výzva 2017 - 2. Právě vychází

Hodnocení a komentář se týká pouze SP kampaně. Pozor, obsahuje neoznačené spoilery!

Miluju Star Wars a nenávidím EA a ten jejich debilní Origin. Nakonec ale pravda a láska zvítězila nad lží a nenávistí a já si Battlefront 2 přece jen předobjednal. Po pár dnech mám za sebou dohranou SP kampaň a podle hodnocení je asi patrné, že jsme byl spokojen. Jasně, dočkáme se spousty klišoidních momentů i naprostých nesmyslů, ale po stránce hratelnosti nemůžu k většině hry říct ani popel.

Jak mnozí z vás viděli v nejrůznějších trailerech, hlavní hrdinka je členkou elitního imperiálního komanda Inferno Squad a po zničení druhé Hvězdy smrti odpřísáhne rebelské pakáži pomstu. Hraní za ty zlé bylo jedním z hlavních taháků celé SP kampaně a byl jsem skutečně zvědavý, jak se s tím vývojáři poperou v rámci příběhu. Jaké bylo ale mé překvapení, když po cca hodině hraní se strany vymění a naše hrdinka se přidá k rebelům!

Během hry se dostanete do nejrůznějších koutů galaxie a ať budete kdekoliv, grafika opravdu exceluje. Lávový Sullust, zalesněný Endor i pouště na planetě Jakku, to vše vypadá parádně a po vystřílení všeho nepřátelského v dosahu se můžete kochat do alelujá. Dostane se i na vesmírné bitvy, které se rovněž hrají dobře a už se nemůžu dočkat, až je vyzkouším v MP.

Příběhově hra přímo navazuje na konec 6. dílu filmové ságy a poté se přesuneme o několik dekád dopředu a hra funguje jako malý prequel k sedmému dílu. Dozvíme se tak např. proč je Jakku jedno velké pohřebiště Star Destroyerů nebo kde získal Luke mapu, za kterou se Kylo Ren tak pachtí.

Hratelnostně mě hra bavila od začátku do konce, i když občas jsem byl svědkem designérských hrůz, které tak bily do očí, že jsem se divil, že je někdo mohl schválit. Za všechny budu např. jmenovat chvíli, kdy si osedláme mohutný obrněný kolos AT-AT (ovšem stejně jako v jedničce lze ovládat pouze střílení). Proti těmto kráčejícím tankům jsou krátké i lasery stíhaček a každý normální člověk by bral okamžitě čáru. Pluky imperiálů ale do cesty nabíhají každých pár vteřin, aby nám z těch svých příručních E-11 blasterů udělali bebíčka na kapotě, zatímco my jich jedním výstřelem odpravíme i několik.

Podtrženo sečteno je SP kampaň příjemný bonus, který se hezky hraje, doplní příběh filmové ságy a krásně se na něj kouká. Asi to není hra pro každého, ale jako milovník SW jsem spokojen.

Pro: Fantastický audiovizuál, doplnění příběhu filmové ságy, hratelnost.

Proti: Za některá místa bych designéry nakopal, mohlo to být trochu delší.

+20

Day of the Tentacle: Remastered

  • PC 70
Herní výzva 2017 - 6. Šedá myška

I přes obrovskou popularitu původní adventury Maniac Mansion i pokračování Maniac Mansion: Day of the Tentacle jsem se k nim já osobně nikdy nedostal. Ano, slýchával jsem o nich hodně, i příběh jsem si poskládal, ale v životě jsem je nikdy neviděl. Byl jsem proto nadšený, když se na moderní vlně grafických remasterů svezl i tento kousek. Nevím, proč se autoři rozhodli pouze pro druhý díl, ale i tak jsem byl rád alespoň za něco.

Graficky se remaster povedl na jedničku, což je možné si kdykoliv ověřit stiskem F1, kdy se hra bez jakékoliv prodlevy okamžitě přepne do originálního vzhledu včetně původní MIDI hudby. Do moderního pláště se také předělalo ovládání přes kontextové menu na pravém tlačítku myši. Odpadá tak otravné klikání na "take", "talk to", apod.

Hratelnost není špatná, ale asi bych si užil hru více se znalostí původního originálu. Takto mi to vychází pouze na lehce nadprůměrnou adventuru, kterou jsem si sice zahrál s chutí, ale nedokážu na ní vypíchnout něco úplně supr čupr dupr.

Pro: Audiovizuál s možností přepnutí do původní podoby; příjemné ovládání.

Proti: Celkem krátké; bez znalosti originálu to není žádný zázrak.

+20

The Cat Lady

  • PC 70
Herní výzva 2017 - 9. Kamarád doporučuje!

Chtěl jsem nějakou hezkou 2D adventuru, což Drolinovi asociuje barevnou, skvěle nakreslenou a zábavnou hru a doporučil The Cat Lady, tedy hru, která není ani barevná, ani skvěle nakreslená a občas ani zábavná. Takhle dopadnete, když poslechnete proradnýho komouše! :D

Upřímně můžu říct, že takhle vyndanou hru jsem snad ještě nehrál. Do této chvíle pro mě byl král depresivních her Fahrenheit, ale milá Kočička ho svou packou rozdrtila jak mravence kladivem a ještě mu nachcala na hrob. Vzhledem k tomu, že jsem od hry čekal něco trochu jiného a na takovou dávku deprese jsem nebyl připravený, mě hraní ze začátku vůbec nebavilo a musel jsem se do něj nutit (debilní Herní výzva), ale cca od třetiny mě to fakt chytlo a až na pár míst jsem si ji už pořádně užíval.

Grafika je sice hnusná, ale to u této hry vůbec nevadí, ba naopak. Hrubě nakreslená pozadí sem sednou, pouze na kostrbatý model hlavní postavy a její toporný pohyb jsem si nezvykl do konce hry. Vyzdvihnout musím parádní hudební doprovod, dabing se rovněž povedl, i když u něj je znát, že byl dělán na obyčejný mikrofon někde doma v pokojíčku (během rozhovorů je slyšet šumění na pozadí). Menší výtku mám rovněž k ovládání, k čemuž slouží pouze kurzorové šipky a občas je to opravdu o nervy.

Klíčovým prvkem hry jsou rozhovory a postupné odkrývání minulost převážně hlavní postavy a zde musím tvůrce pochválit, protože např. scéna kdy Susan popisuje svoje manželství a jak přišla o dceru jsou opravdu hodně silné.

The Cat Lady je adventura s brilantním příběhem plným deprese, zoufalství a děsu, s parádně napsanými dialogy a mrazivým audiovizuálním zpracováním. Není to sice můj šálek piva, ale zklamaný rozhodně nejsem.

Pro: Příběh a dialogy, povedený audiovizuál.

Proti: Toporné pohyby postav, horší ovládání, depka jako prase.

+18

Hero of the Kingdom

  • PC 75
Herní výzva 2017 - 4. Nad Tatrou sa blýská!

Hero of the Kingdom jsem si vybral jako hru ze Slovenska do Herní výzvy 2017, ale skvěle mohla posloužit i jako Rychlovka, protože jsem ji dohrál jedním dechem během asi čtyř hodin. Přestože herní náplň je (hlavně ke konci hry) celkem stereotypní, příběh neoriginální a hlavně neskutečně nudně podaný (pouze textově, drtivou většinu těchto zpráv jsem prostě jen odklikal), hratelnost je velice zábavná a je opravdu těžké se od hry odlepit.

Graficky se na to kouká moc pěkně, přesně tenhle styl mám moc rád. Zvuků a hudby je co by se za nehet vešlo, ale neurazí. Nebýt opravdu nudně podaného příběhu, jdu s hodnocením ještě výše, ale i tak jsem se královsky bavil. Hru jsem koupil na Steamu v nějaké akci asi za půl € a za tuhle cenu je to jasná koupě.

Pro: Hezká a detailní grafika, hratelnost.

Proti: Nudně podaný příběh, ke konci stereotyp.

+15 +16 −1

Firewatch

  • PC 80
Herní výzva 2017 - 5. Rychlovka

Nemohl jsem si vybrat do Rychlovky lepší hru, než právě Firewatch. O hře jsem předem nevěděl vůbec nic kromě toho, že "se prochází parkem a povídá vysílačkou a je to prý dobrý", což bylo jedině dobře, protože jakýkoliv spoiler by ve finále herní zážitek dost pokazil.

Hra mě chytla od samého začátku a netrvalo dlouho a pohodová atmosféra, kdy jsem si myslel, že hlavní náplň bude procházení se a kochání přírodou, byla ta tam. Napětí mě provázelo celou dobu a kromě malé pauzy na oběd jsem ji dohrál na jeden zátah (což ale není kdo ví jaký výkon, netrvalo to ani čtyři hodiny). Příběh je uvěřitelný, bez klišoidních zvratů a přestože jsem od závěru čekal něco jiného, zklamán jsem nebyl.

Klíčovým prvkem celé hry jsou rozhovory s Delilou přes vysílačku. Ty jsou nejen vynikajícně nadabnované, ale rovněž skvěle napsané a kolikrát jsem si přál vědět, jak by rozhovor probíhal, kdybych vybíral jiné volby. Bohužel vzhledem k povaze příběhu nemá Firewatch velkou znovuhratelnost a pochybuju, že hru někdy rozehraju znovu. Poslední výtkou je rovněž přemrštěná cena (9€ v 60% slevě je za tak krátkou hru i tak dost).

Pro: Atmosféra, rozhovory přes vysílačku, uvěřitelný příběh, audiovizuál.

Proti: Velmi krátké, cena.

+20