Thunder Cross je side-scrolling shoot 'em up arkáda vyvinutá původně pro arkádové automaty v roce 1988. Se svou vesmírnou lodí Blue Thunder M-45 se postavíte v celkem sedmi úrovních organizaci Black Impulse, která, jak už to tak u padouchů bývá, se rozhodla, že si podmaní celou galaxii, přičemž začít chtějí s planetou Haniamu IV. Nemusíte na to však být sami, neboť hra podporuje i multiplayer, přičemž druhý hráč tak ovládá loď zvanou Red Thunder M-24.
Hra nijak zvlášť v žánru nevyčnívá. Klasicky vás na konci každé úrovně čeká boss fighty, během hraní lze sbírat různé power-upy, přičemž tak lze vylepšit třeba zbraně na plamenomet, lasery nebo svrhávat bomby. Pokud se vám hru podaří dohrát, tak lze všechny úrovně opakovat ještě jednou při vyšší obtížnosti, což se následně bere jako skutečné dohrání.
Verze pro PlayStation 2 byla k dispozici pouze na japonském trhu.
Thunder Cross je v podstatě naprosto klasickým zástupcem svého žánru, ale je v tom drobný háček. Západní a japonská verze se totiž dost liší. Začal jsem hrát tu západní a načerpal pozitivní, ale převážně očekávané dojmy. Vaše loď se pohybuje směrem doprava skrz sedm slušných úrovní a zdoláváte různorodé nepřátele. Základní zbraň lze vylepšit na rychlejší palbu a rozšířit až o dvě střílny nahoře i dole. S plnou výzbrojí se obtížnost drží v rozumných mezích a naštěstí není nijak zdlouhavé se po smrti trochu vylepšit. K tomu je v každé úrovni možné třikrát použít super-zbraň, která zlikviduje vše na obrazovce mimo bossů. Nejhorším protivníkem byla občas se objevující koule, která sice nestřílí, ale po explozi vypálí do všech stran a navíc jednu naváděnou střelu. Vyhnout se tomu bylo extrémně obtížné a šlo o mé nejčastější využití super-zbraně, případně zničení. Po prvním odehrání jsem se dočetl, že skutečný konec je až při druhém průchodu, ale závěrečná obrazovka se mi zdála stejná...
Součástí Anniversary Collection Arcade Classics je i několik japonských verzí obsažených her a to včetně Thunder Cross. Po spuštění mě uvítala druhá úroveň, ale obsah je jen přeházený, nic nového nečekejte. Kompletně jiný je systém power-upů, který nabízí mnohem více možností. Střílny se připojují stejně, ale je možné měnit jejich umístění, takže s neplným počtem se můžete lépe přizpůsobit situaci. V západní verzi také začínáte rovnou s dvěma, což v úvodu dost pomůže. Samotná střelba se mimo vylepšení na rychlejší palbu dá upravit na bumerangy nebo pro mě nejlepší střelbu dopředu i dozadu. Super-zbraní s omezeným použitím je také několik. Napalm funguje podobně jako v západní verzi, ale není tak účinný. Další možností je třeba velmi efektivní plamenomet, v každém případě dočasně nahradí hlavní zbraň, takže nejde vždy o nejvhodnější volbu. Porovnání obtížnosti není jednoduché. Získání slušné výbavy je zde složitější, ale lze dosáhnout mnohem smrtonosnější kombinace. Také výše zmíněná nepříjemná koule v této verzi není. Nakonec to tedy možná bude zhruba nastejno.
Celkově jde o velmi slušnou shoot 'em up hru, která má v obou verzích něco do sebe a stojí za zkoušku. Ideální je dohrát obě, ale původní japonská má více co nabídnout a lze hrát mnohem taktičtěji.
Součástí Anniversary Collection Arcade Classics je i několik japonských verzí obsažených her a to včetně Thunder Cross. Po spuštění mě uvítala druhá úroveň, ale obsah je jen přeházený, nic nového nečekejte. Kompletně jiný je systém power-upů, který nabízí mnohem více možností. Střílny se připojují stejně, ale je možné měnit jejich umístění, takže s neplným počtem se můžete lépe přizpůsobit situaci. V západní verzi také začínáte rovnou s dvěma, což v úvodu dost pomůže. Samotná střelba se mimo vylepšení na rychlejší palbu dá upravit na bumerangy nebo pro mě nejlepší střelbu dopředu i dozadu. Super-zbraní s omezeným použitím je také několik. Napalm funguje podobně jako v západní verzi, ale není tak účinný. Další možností je třeba velmi efektivní plamenomet, v každém případě dočasně nahradí hlavní zbraň, takže nejde vždy o nejvhodnější volbu. Porovnání obtížnosti není jednoduché. Získání slušné výbavy je zde složitější, ale lze dosáhnout mnohem smrtonosnější kombinace. Také výše zmíněná nepříjemná koule v této verzi není. Nakonec to tedy možná bude zhruba nastejno.
Celkově jde o velmi slušnou shoot 'em up hru, která má v obou verzích něco do sebe a stojí za zkoušku. Ideální je dohrát obě, ale původní japonská má více co nabídnout a lze hrát mnohem taktičtěji.
Pro: Spousta prostědí; neustálá akce.
Proti: Obtížnost; délka.