Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Thunder Cross

Arcade Archives THUNDER CROSS

1988
08.02.2007
18.04.2019
kompatibilní
61
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Thunder Cross je side-scrolling shoot 'em up arkáda vyvinutá původně pro arkádové automaty v roce 1988. Se svou vesmírnou lodí Blue Thunder M-45 se postavíte v celkem sedmi úrovních organizaci Black Impulse, která, jak už to tak u padouchů bývá, se rozhodla, že si podmaní celou galaxii, přičemž začít chtějí s planetou Haniamu IV. Nemusíte na to však být sami, neboť hra podporuje i multiplayer, přičemž druhý hráč tak ovládá loď zvanou Red Thunder M-24.

Hra nijak zvlášť v žánru nevyčnívá. Klasicky vás na konci každé úrovně čeká boss fighty, během hraní lze sbírat různé power-upy, přičemž tak lze vylepšit třeba zbraně na plamenomet, lasery nebo svrhávat bomby. Pokud se vám hru podaří dohrát, tak lze všechny úrovně opakovat ještě jednou při vyšší obtížnosti, což se následně bere jako skutečné dohrání.

Verze pro PlayStation 2 byla k dispozici pouze na japonském trhu.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Thunder Cross je v podstatě naprosto klasickým zástupcem svého žánru, ale je v tom drobný háček. Západní a japonská verze se totiž dost liší. Začal jsem hrát tu západní a načerpal pozitivní, ale převážně očekávané dojmy. Vaše loď se pohybuje směrem doprava skrz sedm slušných úrovní a zdoláváte různorodé nepřátele. Základní zbraň lze vylepšit na rychlejší palbu a rozšířit až o dvě střílny nahoře i dole. S plnou výzbrojí se obtížnost drží v rozumných mezích a naštěstí není nijak zdlouhavé se po smrti trochu vylepšit. K tomu je v každé úrovni možné třikrát použít super-zbraň, která zlikviduje vše na obrazovce mimo bossů. Nejhorším protivníkem byla občas se objevující koule, která sice nestřílí, ale po explozi vypálí do všech stran a navíc jednu naváděnou střelu. Vyhnout se tomu bylo extrémně obtížné a šlo o mé nejčastější využití super-zbraně, případně zničení. Po prvním odehrání jsem se dočetl, že skutečný konec je až při druhém průchodu, ale závěrečná obrazovka se mi zdála stejná...

Součástí Anniversary Collection Arcade Classics je i několik japonských verzí obsažených her a to včetně Thunder Cross. Po spuštění mě uvítala druhá úroveň, ale obsah je jen přeházený, nic nového nečekejte. Kompletně jiný je systém power-upů, který nabízí mnohem více možností. Střílny se připojují stejně, ale je možné měnit jejich umístění, takže s neplným počtem se můžete lépe přizpůsobit situaci. V západní verzi také začínáte rovnou s dvěma, což v úvodu dost pomůže. Samotná střelba se mimo vylepšení na rychlejší palbu dá upravit na bumerangy nebo pro mě nejlepší střelbu dopředu i dozadu. Super-zbraní s omezeným použitím je také několik. Napalm funguje podobně jako v západní verzi, ale není tak účinný. Další možností je třeba velmi efektivní plamenomet, v každém případě dočasně nahradí hlavní zbraň, takže nejde vždy o nejvhodnější volbu. Porovnání obtížnosti není jednoduché. Získání slušné výbavy je zde složitější, ale lze dosáhnout mnohem smrtonosnější kombinace. Také výše zmíněná nepříjemná koule v této verzi není. Nakonec to tedy možná bude zhruba nastejno.

Celkově jde o velmi slušnou shoot 'em up hru, která má v obou verzích něco do sebe a stojí za zkoušku. Ideální je dohrát obě, ale původní japonská má více co nabídnout a lze hrát mnohem taktičtěji.
+16
  • PC 70
Poslední Shoot'em'up střílečkou na mém seznamu z kolekce Arcade Classics Anniversary Collection byla Thunder Cross. Ze začátku jsem měl trošku problém si zvyknout na barvy nepřátelských projektilů, protože nebyly moc vidět na pozadí, po čase to už ale bylo v pohodě. 

Průchod hrou by byl relativně v pohodě i bez intenzivního nahrávání předchozí uložené pozice, nebýt jednoho kulatého nepřátelského plavidla. To totiž po čase případně po zásahu vystřelí střely do všech směrů a jako bonus přidá naváděnou raketu. Té se hrozně blbě vyhýbá, zvláště pokud se musím vyhýbat překážkám v prostředí nebo ostatním nepřátelům. Ve výsledku jsem je řešil tak, že jsem si dal několik pokusu na náhodné vyhnutí střelám a když to dlouho nešlo, tak jsem použil jednu ze tří dostupných ultimátek Lil'baby na jednu úroveň. Blbé je, když je těch kulatých nepřátelských plavidel v některých úrovních víc, to jsou potom slušné nervy.

Velkým kladem je potom i to, že i při případné smrti se začíná hned na stejném místě a obvykle není problém rychle získat bonusy vylepšující střílny. Co je ale občas trochu nefér je to, že nepřátelské projektily procházejí i zdmi, zatímco moje ne.

Celkově to byla asi nejvíc pohodová střílečka z kolekce, která nemá přehnanou obtížnost. Nicméně jsem rád, že už mám dostříleno a můžu si zase od tohoto typu stříleček na nějakou dobu odpočinout.
+10
  • PC 40
Herní výzva 2023 - 4. Země vycházejícího slunce 

Pokud bych měl hodnotit hru okem z roku 2023, jedná se o rychlou a krátkou shoot 'em up hru, která ničím výrazným nechvátí ani neurazí. Díky prakticky nekonečným životům se dá dohrát za cca půl hodiny a i když se na ní podepsal nemilosrdný zub času, dáse na to koukat a rozhodně se nejedná o nic, co byste nemohli hrát kvůli hnusné grafice.

Kdybych hru ale hrál v době svého vzniku, navíc třeba přímo někde v arcade herně, asi by mi vypadly oči z důlků, obdivoval bych neustále měnící se prostředí, žral frenetickou akci a totálně nadával na šílenou obtížnost mající za cíl pouze to, abyste insertli další kojn. V této době bych téměř učitě neměl ani peníze ani skill hru dokončit, ale i tak bych na ní vzpomínal s láskou.

Pro: Spousta prostědí; neustálá akce.

Proti: Obtížnost; délka.

+10