Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Graveyard Keeper

80
12 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
strategie > budovatelská strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.08.2018 PCXOne
15.04.2019 PS4
27.06.2019 Switch
Vývojáři:
Lazy Bear Games
Oficiální stránky:
https://www.graveyardkeeper.com/
Graveyard Keeper je hra ve stylu Stardew Valley. Hráč zde má za úkol spravovat středověký hřbitov, který představuje velký byznys. Můžete volně prozkoumávat okolí hřbitova, sbírat předměty a z nich následně vytvářet věci nové. Kromě kopání hrobů a všemožných úprav pozemku můžete také pořádat festivaly pálení čarodějnic či strašit sousedy, abyste je donutili chodili řádně do kostela. Zároveň je důležité si dávat pozor na finance a vhodně investovat, například začít prodávat části těl nebožtíků, které nikdo nebude postrádat.


Poslední diskuzní příspěvek

Pro všechny, kteří mají hru rozehranou a baví je: doporučuju koupit rozšíření Graveyard Keeper: Stranger Sins co nejdříve. Toto DLC se…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Graveyard Keeper pro mě byl, jak zábavnou, tak frustrující hrou. Hraním jsem strávila téměř 70 hodin a věřím tomu, že jsem mohla mít nahráno mnohem méně, kdybych si lépe plánovala jednotlivé úkony. Jak se ale říká, po bitvě je každý generálem.

Hrát za správce hřbitova, jenž má za úkol se starat o hřbitov, kostel a pohřbívání nebožtíků, mi přišel jako dost originální nápad. U toho to však nekončilo, dále jsem mohla zahradničit, rybařit, vařit, stavět, vyrábět, bojovat atd. Toto vše jsem si zdokonalovala v obrovském stromě dovedností na základě bodů, získaných za různé činnosti.

Aby to nebylo tak jednoduché, během vykonávání činností jsem automaticky spotřebovávala svoji energii, a když mi došla, musela jsem si ji doplnit (celkem dlouhým) spánkem, nebo jídlem, či lektvarem. K tomu se během hry střídaly jednotlivé dny, kdy jsem se mohla každý konkrétní den setkat s jinou postavou, která mi zadala úkol a opět jsem se s ní mohla setkat až za týden.
Samozřejmě se mi několikrát stalo, že jsem spěchala, abych splnila nějaký úkol, a už jsem se blížila k postavě, které jsem jej měla odevzdat a protože skončil „její“ den, tak postava mi přímo před nosem odešla, a já tak musela čekat do dalšího týdne. Tohle mě vždy dokázalo spolehlivě vytočit.

Co mě nebavilo, a vlastně nebaví skoro v žádné hře, byla alchymie. Na základě různých pokusů a omylů, jsem mohla vynalézt různé užitečné lektvary. Představa, že některé pracně získané suroviny vyplácám na x nepodařených pokusech, mě utvrdila v tom, že využiji Graveyard Keeper Wiki, bez které nevím, jak bych hru nakonec dohrála.

Naštěstí šlo některé výrobky, či suroviny ve hře koupit. Bohužel k tomu ale byly potřebné peníze, kterých byl, minimálně v první polovině hry, velký nedostatek.

Další věc, se kterou jsem stále bojovala, byl věčně plný inventář. Obzvláště pak v dungeonu, kde ze zabitých monster vypadávala hromada věcí, a já se tak musela stále vracet domů, abych je odkládala do truhel.

Mohla bych vyjmenovat x dalších věcí, které mě frustrovali, ale nerada bych odradila případné zájemce o hru, protože i přes to vše, mě hra opravdu dost bavila. Jednotlivé úkoly a příběhy postav byly výborně vymyšlené a občas jsem se u nich fakt zasmála. Ač mě stála výroba některých věcí spoustu námahy a času, radost ze splněného úkolu (abych následně dostala další ještě těžší) byla pokaždé velká.

Věřím tomu, že kdyby vývojáři trochu zmenšili strom dovedností a vyřadili některé činnosti, vůbec nic by se nestalo. Naopak bych to ocenila a jistě bych si tak hru více užila.
+24
  • PC 80
Herní výzva 2019 - 1. Lovec trofejí

Graveyard Keeper pro mě byl jako poklad z nebe. Na hru jsem natrefil úplnou náhodou při procházení "fronty" na Steamu kvůli kartičkám v nějaké akci (Vánoční výprodej?) a okamžitě mi učaroval už po prvním zhlédnutém obrázku. Tak krásnou grafiku aby člověk dnes pohledal. Přijde mi, že se v dnešní retro době všichni předhánějí, aby hra vypadala co nejvíce pixelovitě a pak vycházejí grafické hrůzy typu Sheltered, Dungeon of the Endless nebo Skyhill, které se sice hrají dobře, ale dívat se na ně skoro nedá. Naproti tomu Graveyard Keeper je opravdu nádherný.

Hratelnost je velice podobná Stardew Valley, ale je v mnoha ohledech zjednodušena (nestřídají se roční období, takže vám nic neuteče, není nutné zalévání apod.). Jinak tu ale najdeme spoustu stejných či podobných věcí (těžba surovin, kácení dřeva, rybaření, dungeon, zahrádkaření apod.) a vše je velice intuitivní.

Ve hře je opravdu hodně možností, co dělat a po pár chvíli už nebudete vědět, kam dřív skočit. Čas tak velice rychle utíká a než se nadějete, uplyne několik desítek reálných hodin a je opravdu problém se od hry odtrhnout.

Bohužel i zde najdeme nějaké ty zápory. Předně je to malý inventář a obrovské množství předmětů. Neustále se budete muset někam vracet, přemýšlet, co v které truhle máte a nadávat. Ve vesnici je několik klíčových postav, které vám zadají úkol, ale jsou na svých místech pouze jeden den v týdnu. Není problém se někde zapomenout a o chlup je minout a pak čekat celý další týden. Jejich namluvení je navíc způsobeno rádoby vtipným mumláním, které mi přišlo vysloveně trapné a rozhodně ne vtipné.

Každopádně z této hry jsem byl naprosto unešený a přestože dokáže být občas neskutečně frustrující a zdlouhavá, dokázala mě k sobě přikovat jako dlouho žádná jiná.

Pro: Nádherná grafika; neskutečně chytlavá hratelnost.

Proti: Trapné "namluvení"; malý inventář; občas zdlouhavé.

+20
  • PC 75
! Koho nezaujímajú obkecávačky tak nech preskočí na zhrnutie !

V tejto hre sa staneme správcom stredovekého hřbitova.
V komentári len vyberiem a zhodnotím pár zaujímavých častí hry.

➤príbeh: viac zaujimavé sú príbehy ostatných postáv ako váš hlavný. Táto stránka hry ale aj tak nie je nič moc. Tradičné rozprávkové príbehy o stratenej dcére, synovi, o rozhádaných bratoch, stráte milovanej a podobne.
➤postavy: zaujímavé a vtipne podané. Či už hlavná postava z budúcnosti, hovoriaca lebka, arogantný oslík, samoľúby kňaz a mnohé daľšie. Káždá z tých hlavných sa objavila jeden deň v týždni a bolo niekedy ťažšie ich zastihnúť.
➤úlohy: väčšinu času ste plnili úlohy typu vyrob niečo a prines to danej postave, čo by mi osobne nevadilo keby ste medzi tým nemuseli urobiť 5 medzikrokov. Všetky úlohy sú prepletené a bez robenia jednej nedokončíte druhú, čo ma akože celkom štvalo.
➤výroba a obchodovanie: o vyrábani materiálov a súčastiek je prakticky celá hra. Na veľa z nich potrebujete daľšie a daľšie a tak vás zhánanie stále zdržuje. Veľa užitočných vecí išlo našťastie aj kúpiť u obchodníkov u ktorých ste na pokročilé itemy museli mať vyšší level. Najviac ma dokázalo naštvať ked som na niektoré úlohy potreboval predmet najvyššej kvality.
➤zombie: bez zombie by som si hru už predstaviť nedokázal. Predstavujú lacnú pracovnú silu ktorá sa bude hodiť. Či už na ťaženie železa, kameňa, dreva, vytváranie kníh či farmárenie, proste zombíci sú veľké plus tejto hry.
➤herná doba: naozaj dlhá, zbytočne prehnaná, proste hra po ktorej dokončení som si povedal že konečne.


!! Záverečné zhrnutie !!
Graveyard Keeper je zaujímavá hra. Na jednej strane ma celkom dosť bavila ale na druhej som si povedal že už konečne skončila, jednoducho bola až príliž dlhá. Stereotyp sa dostavý po pár hodinách a je len na vás ako sa s ním popasujete. Môj prvý pokus som vzdal práve po pár hodinách pretože ma hra nudila, druhý už som dotiahol dokonca. Príbehovo je jednoduchšia ale postavy majú svoje čaro a vtip ( páčila sa mi poznámka oslíka na konci hry ktorý spomenul že vývojári určite pridajú nejaké DLC ) a dokonca sa tu objavuje celkom dosť easter eggov ( nájsť tu môžeme aj samotného Geralta zo Zaklínača ). Väčšina úloh patrila do skupiny vyrob a prines čo po čase začne extrémne nudiť, hlavne z toho dôvodu že na splnenie nejakej úlohy potrebujete spraviť 5 daľších medzikrokov. Obrovské plus sú za mňa zombíci ktorý hru aspoň trochu skracujú a bez nich si ju predstaviť moc neviem. Vec ktorá ma mrzí je že sme sa nepozreli do Mesta ked už ho každý spomína. Nakoniec už len toľko že Graveyar Keeper nie je zlá hra a vie zabaviť len by nemusela trvať na prechod tak dlho ale to je môj osobný názor.

➤Čas strávený v hre: 61 hodín
➤Achievementy: 60/62

HODNOTENIE: 75/100%

PS: jedná sa o môj osobný pohľad, ktorý sa nemusí zhodovať s názorom ostatných.
+18