Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Disney's DuckTales 2

Make Software •  Digital Eclipse Software (PC, PS4, XOne)
červen 1993
listopad 1993
18.04.2017
kompatibilní
78
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Disney's DuckTales 2 je druhým titulem na motivy stejnojmenného dětského animovaného seriálu (u nás známého pod názvem My z Kačerova či Kačeří příběhy) z dílen vydavatelství Capcom. Stejně jako v prvním díle, i tentokrát se hráči ujmou role miliardáře strýčka Skrblíka, který se vydává na dobrodružnou výpravu za bohatstvím a poklady po celém světě.

Tentokrát se Skrblíkovi dostala do rukou mapa pokladů jeho praprastrýce Ferguse, která Skrblíka zavede na pirátskou loď v Bermudském trojúhelníku, k Niagarským vodopádům, do Egypta a Skotska a na tajemný ztracený kontinent Mu v Tichém oceánu. Po stránce hratelnosti se hra drží principů prvního dílu a opět se tak jedná o lineární akční plošinovku, kde Skrblík ozbrojen svou věrnou holí likviduje nepřátele a čelí platformingovým výzvám. Mezi novinky patří například možnost přesouvat pomocí hole různé předměty, jako třeba bedny, a využít je k pohybu po úrovni.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Druhý díl splňuje vše co se od pokračování v devadesátkách očekávalo. Opět se vydáváme se strýčkem Skrblíkem na honbu za pokladem, která nás provede řadou zajímavých lokací. Od pouště, přes hrad ve Skotsku po Bermudský trojúhelník - všechny části jsou zpracovány zajímavě a jedinečně. Největším problémem prvního dílu bylo nepohodlné používání hůlky jako pogo tyče. Zde již funguje podle modernějšího očekávání pouze stiskem jednoho tlačítka, což neuvěřitelně zlepšilo zážitek. Navíc je možné ji použít i na pár nových triků. Hra má podobný rozsah, ale úrovně jsou trochu komplexnější a obsahují více skrytých oblastí. Lze v nich najít například útržky map k pokladu.

Prozkoumávat jednotlivé úrovně je zábava a to i díky rozumnější obtížnosti. Žádná část není přehnaná, takže lze klidně procházet a zkoumat. Po každé úrovni lze navíc za získané peníze dokoupit životy nebo zdraví, což pomůže a dále motivuje ke kompletnějšímu procházení. Po tomto zjištění jsem procházel úrovně možná až zbytečně pomalu a pečlivě, přesto jsem neobjevil všechny tajné oblasti. Ani bossové nejsou nijak komplikovaní, jen dva jsem nedal na první pokus, zdaleka největší problémy dělal golem. Nakonec tedy dohráno bez přetáčení, pouze s ukládáním na začátku úrovní. Poprvé jsem se také odhodlal do režimu Boss rush a není to špatné. První pokus 18 minut, druhý 8 minut - není to úplně zlé a čas hodně kazí ten golem. Pro představu, jeho porážka zabrala 15 respektive 4 minuty, chtělo by to trochu potrénovat. Každopádně časy kolem minuty z vršku tabulky hodně obdivuji, ale takových pět minut by bylo po troše tréninku reálných. DuckTales 2 jsou mnohem vyváženější a lépe odladěný zážitek, který není problém si užít i bez dlouhých hodin trénování každé části. Za mě rozhodně nejpovedenější hra v Disney Afternoon Collection.
+16
  • PC 80
Druhý díl Kačeřích příběhů přináší především to samé, co první díl. Strýček Skrblík se musí vydat celkem do 5 různých lokalit a v každé z nich najít vzácný poklad. Ale přeci jen je to trošku jiné, vyladěnější.

Líbí se mi, že je zde mnohem více vyprávěn příběh, tedy více dialogů. Navíc je zde od začátku i vedlejší linka v podobě hledání částí starodávné mapy, po jejímž zkompletování se zpřístupní tajná úroveň Underground, kde je možné získat poklad. A také dojde k mírné změně v závěrečném outru

Hratelnostně je hra stále stejná. Strýček Skrblík musí pomocí své hole skákat do vyšších pater a porážet nepřátele, kteří padnou na jeden zásah. Zajímavým zpestřením jsou loďky a také možnost odtahovat překážky s tím, že s některými jde pohnout až po nalezení Šikuly v úrovni. Jednotlivé úrovně jsou pak prošpikované tajnými místy, vyplatí se tak zkoušet, zdali nějaká zeď je skutečně zdí a nebo jestli je v ní nějaký průchod. Jako dobré vylepšení považuji i možnost za nalezené poklady dokupovat životy navíc, takže určitě není na škodu si při průchodu úrovni získávat co nejvíce pokladů.

Nevím jestli je to tím, že mám za sebou první díl, ale přišlo mi, že šla obtížnost značně dolů. Hrou jsem prošel poměrně rychle, s boss fighty jsem měl problém akorát tak s golemem, než jsem odhalil, jak na něj. Oba mody bez rewindu, tedy Boss Rush a TimeAttack, jsem zvládl na několik málo pokusů. 

Oproti jiným dílům z Disney Afternoon Collection byli druzí kačeři nenáročným příjemným odpočinkem. Můžu tak vřele doporučit hrát tento díl jako první.
+13
  • PC 60
  • NES 80
 Herní výzva 2023 - 10. Před naším letopočtem 

Tuhle hru jsem kdysi u kamaráda na NES (resp. její kopii z tržnice) pařil nejedno odpoledne. Dokonce mi tenkrát i tu konzoli na víkend půjčil a já tohle hrál pořád dokola. Už jsem si i dokonale pamatoval všechny tajné místnosti a chodby a kompletní dohrání mi zabralo opravdu jen chvilku. Tehdá to byla opravdu skvělá hra.

Dnes už se na ní zub času dokonale podepsal, ale i tak jsem rád zavzpomínal, jak se tenkrát pařívalo. A opět to bylo za chvilku dohrané, ale na rovinu říkám, že bez přetáčení času bych to nedal. Už bych na to zkrátka neměl nervy a čas.

Ve finále to není špatná hra, ale je směšně krátká, mechanismy se stále opakují a je to vcelku repetetivní. Ale s ohledem na to, kolik let jí je, se to dá pochopit.

Pro: Příjemná nostalgická vzpomínka.

Proti: Krátké; repetetivní.

+12
  • PC 70
Postupnému odehrávání her z kolekce The Disney Afternoon Collection jsem nemohl mihnout ani předposlední hru z výběru - Ducktales 2.

Ta, i když je o čtyři roky starší než její první díl, v podstatě vůbec nic nezměnila. Prostředí je stejně hravé, hrajete tu opět za strýčka Skrblíka a cílem je posbírat (rozuměj nahamounit) co nejvíce pokladů a navýšit tak svoje bohatství.

Kulík, Dulík a Bubík nicméně naleznou kus mapy pokladu a tak cestujete po světě a hledáte její zbytek, abyste se dostali k výslednému vysněnému cíli. Úrovní je tady pět, pět různých míst, které se vzhledově úplně neodlišují od míst v prvním díle a i zde je Vašim hlavním úkolem sejmout bosse a sebrat mu hlavní poklad, popřípadě kus mapy. Jakmile těchto pět úrovní projdete, čeká Vás už jen grandiózní finále s největším protivníkem Strýčka Skrblíka - Hamounem Držgrešle.

Zajímavé každopádně je, že na rozdíl od jiných her z kolekce tato nechává volný pohyb. Je daná mapa a po ní si chodíte jak se Vám zachce. Občas jsem se, přiznávám, ztrácel, ale po chvíli uvažování jsem cestu nakonec vždycky našel. Je to jenom o tom se zamyslet. Postupy se ve výsledku opakují stejně jako v jedničce, takže hráč ztracený nebude úplně dlouho.

Musím říct, že tato možnost různorodě splnit úroveň mi přišla vysloveně zajímavá. Stejně tak jsem ocenil i průměrnou obtížnost, která zajistila plynulejšího průchodu hrou, než třeba u Tale Spin. Každopádně i zde funkce Save, Load a Rewind nalezly své místo, to zase né, že né. Tuto skákačku tak řadím mezi ty lepší z kolekce.
+12