Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
@Fatality (05.09.2025 07:11): Jenom taková filozofická otázka - je potřeba psát ten komentář hned? Většinou ten předběžný přístup je jen o pár dní dřív. Jestli není lepší těch pár dní počkat a napsat komentář až v době, kdy hra regulerně vyjde. Než dělat softwarové zásahy do databáze...
@Fatality (05.09.2025 07:11): Je mi jasné, o co ti jde i jaký je rozdíl mezi EA a předběžným přístupem do hotové hry. Jen jsem psal, že aktuálně by to šlo vyřešit jen tím EA označením. Je pravda, že podobné zatržítko by se mohlo zavést i pro tyto případy a že někdo něco hodnotil dříve, než to vlastně vyšlo, by se zjistilo ve změnách hry.
Za mě se nemusí nijak měnit defaultní datum vydání, ale možnost hodnotit, zařazovat do seznamu (např. rozehráno) a psát komentáře i pro hry, které umožňují dřívější přístup do hry pro majitele deluxe edicí.

Rozdíl mezi EA a dřívějším přístupem v tomto případě je, že u EA jde o nehotový produkt, který zakoupením EA podpoříš ve vývoji. Jsou to rozdílné věci.
@Jumas (31.08.2025 16:19): Tak je to hra se slovy... i EA verze pro předplatitele je defacto finální verze, tudíž z logiky věci je to datum vydání HRY.. bez ohledu na slovní verzi. Z mého pohledu reálné vydání hry je datum, kdy byla vydána finální verze 1.0 bez ohledu na to, jak se pojmenuje. To že někde na webu napíšou ,že vydání je 10.9. pro všechny... ale pro předplatitele je 5.9.... tak z mého pohledu je reálné datum vydání 5.9 a né 10.9. ;)
@feryk (31.08.2025 15:52): Gordon dobře zmínil early acces. Datum, u těchto her je také nahrazeno oficiálním datem vydání. Jediná možnost tak je dát to dřívější datum jako EA verze a hra pak jde hodnotit i komentovat hned, ale u hodnocení bude označení EA.
@Fatality (27.08.2025 10:40): pak je špatně napsané datum vydání... oficiální datum se nemusí rovnat skutečnému vydání, tady by mělo být asi napsané skutečné datum vydání v jakékoliv verzi a třeba do popisu napsat jaké bylo původní oficiální datum.
@Garret (28.08.2025 16:28): tj ale tak třeba football manager mívá přístup do hry už 14 dní před oficiálním releasem. To si myslím že taky není zohledněno. Přijde mi že přidat skrytou kolonku při vytváření profilu (defaultne datum vydání s možnosti editace) by nemuselo být těžký na implementaci.
Pridal bych funkci na to, ze pred release date je mozne hru hodnotit. Napriklad MGS Delta ma release date 28. 8., ale s deluxe edici lze hrat 2 dny predem. Jde o casty jev posledni doby.

Hra dosud nebyla vydána, nelze ji tedy hodnotit.
Do vydání zbývá:   13 hodin 

Coz neni pravda, ja uz hru hraju, protoze vydana byla.
@Zoltan (14.07.2025 17:05): Myslím, že 34, teď nejsem doma a nemám to online. Vedu si ale jenom tohle, co se týče těch žebříčků. Jak jsem psal, vývojáři nemají smysl a pluska ani nijak sledovat nejdou.
@Psyx (09.07.2025 12:16): Zrovna ty jsi ve hrách hned za Zoltanem :) Ale chápu jak to myslíš. Problém v těch statistikách byl, že se při každém načtení aktualizoval současný stav, teď je to jednou za čas (asi hodinu, nevím), takže se ti to načte hned, i když tam pár údajů může být mírně nepřesných, což za to rychlé načtení určitě stojí. Já zrovna tuhle funkci nepotřebuju, ale určitě by to bylo dobré, vidět tam ten jedenáctý řádek s údaji přihlášeného uživatele. Jak počty, tak i pořadí.

Je to jistě motivační, zvlášť pro ty, co jsou od desítky kousek. U přidaných her si to lze celkem jednoduše dohledat, i když to nějaký čas zabere, ale u bodů za editované vývojáře by to bylo už hodně pracné a u těch plusek to vlastně ani nijak zjistit nejde, pokud nechceš počítat plus v každé kategorii u každého uživatele :)
@Zoltan (08.07.2025 19:19):  To by se mi taky líbilo, ani to nemusí ukazovat místo, pamatuju, že tam dříve býval nějaký výkonnostní problém. Stačil by jeden řádek pod každou tabulkou s body uživatele v dané kategorii. Něco jako Psyx .... 123 her. 

@Peach (08.07.2025 18:00): Dobrý nápad s tím žebříčkem ukazující nárůst bodů za poslední rok.
Malé Excel-fu
Uživatelé dle průměrně získaného počtu bodů za den od doby registrace:

7 bodů: @jazz1
6 bodů: @Jumas
5 bodů: @miCHALupka
4 body: @raisen
3 body: @Zoltan @rikuhahl @Luksa @RNDr. Gunár Pavel @Ronik @ad142 @Fritol @KingNut123 @adam.kulhanek
2 body: M.a.t.t. Drolin Vivaldi Peach giantmace Avathar Atreides ViRus ripper jvempire Tainaru Všivák Londo Mollari Dunemaster ugraugra Crash Psyx JohnCZ
1 bod: Dalších 168 uživatelů

Do přehledu zahrnuti pouze uživatelé s 1000+ body.
@Jab (08.07.2025 18:42): No jo, já už se sem ani neobtěžuju psát návrhy, o kterých si nemyslím, že by byly zvládnutelné rychle. Třeba mi tu hodně chybí podívat se, které hry od daného vývojáře jsem už dohrála. Buď by se to dalo vyřešit úpravou přehledu her na stránce vývojáře, který je dost osekaný oproti jiným přehledům. Nebo přidáním kolonky vývojář do pokročilého vyhledávání.

A takových návrhů na vylepšení mám mraky :D
Přijde mi, že tu hodně uživatelů řeší své body, ať už ze srandy nebo ze skutečné dětinské radosti (a to nemyslím pejorativně - máme rádi hry, proto tu jsme). Společně s achievementy je to tak hlavní vnější motivace k přidávání obsahu na DH.

Proto mě napadlo, co buď do stránky "uživatelé" nebo stránky "statistiky" dát žebříček nárůstu bodů za poslední rok? Nebo klidně průměrný nárůst bodů za rok. Ať maj i nováčci šanci se někde zviditelnit společně s místními seniorními uživateli.
Poslyšte možná přicházím s něčím co už se řešilo, ale jelikož jsme vyloženě česká databáze hlavně pro československé publikum, nedávalo by smysl aby jednou z hlavních kategorií u hry byla česká/slovenská lokalizace - oficiální/neoficiální - titulky/kompletní apod?
Šlo by pak podle toho filtrovat a třeba i vidět kolik her v češtině za rok vychází...
@Gordon (10.06.2025 18:49): a já to psal hned v tom první svém příspěvku z 00:29 (ale byla to právě ta úprava, radši jsem si to ještě oveřil :) )

ona to je i důležitá funkce pro ty herní výzvy.
ale jak jsem psal, to že je to česká hra, ještě neznamená, že je to nutně v češtině, že...
@Gordon (10.06.2025 15:34): pardon, asi nerozumím psanému textu

" Ross     6719 09.06.2025 11:14 Rád bych, aby na profilu hry bylo uvedené jestli je hra v češtině nebo rovnou česká hra "

tudíž jsem řešil jako tu českou hru tak i tu češtinu
@Gordon (10.06.2025 13:47): no jestli jsou vývojáři z Česka, tudíž jestli je to česká hra.
Ale to neřeší tu lokalizaci samozřejmě, neboť v češtině může být hra nečeská a česká nemusí být v češtině.
no ono se dá na to proklikat skrz vývojáře, kde se to pak píše (a lze to podle toho i vyhledávat)

On je možná trochu problém, že dneska už je skoro každá hra jakoby "koprodukční", ne? Ale asi vždycky je tam ten primární stát.

Každopádně jsem spíš pro!
Rád bych, aby na profilu hry bylo uvedené jestli je hra v češtině nebo rovnou česká hra. Vím, že se dá řídit i názvy her ale řada her nemá české názvy a přesto jsou v češtině. Popřípadě uvést i slovenštinu.
@Jumas (23.04.2025 20:32): Já bych se toho nebál. 50 je málo na to, aby se to ucházelo o nejoblíbenější v čemkoliv. Určitě bych dal 100. když kouknu jen namátkou na aktuálně svých prvních dvacet top her, tak jen jedna má pod stovku, a to master of orion 2. Spousta her to splní... pokud má být něco nejoblíbenější, tak logicky to musí být nejen dobře hodnocené, ale také hodně hrané, jinak to oblíbené asi moc není. :))) A pokud to má zatím pod stovku, tak to holt asi tak oblíbené zatím nebude. :P každopádně to chce fakt zvýšit, netuším, jestli tam vůbec nějaký limit je, jen jedním okem jsem tam viděl 20, možná to je i méně :)) u počtu her bych nechal ty tři.
@Jumas (23.04.2025 20:14): jak říkám, pro fajnšmekry dobrý, ale s celkovou oblibou to nemá nic společného. ;) tam by mělo jít primárně o co nejvíce dobrých hodnocení = nejvíce hrané a oblíbené.
Tak jsem kouknul na ty statistiky a upravil bych algoritmus pro Nejoblíbenější vývojáře. Protože to absolutně neodpovídá realitě a v top 10 může být někdo, kdo vydá tři neznámé hry, které ohodnotí 20 lidí, fajnšmekrů třeba na 85%... se slovem nejoblíbenější to nemá nic společného. ;) Navrhuji přidat do algoritmu limit, aby se do hodnocení počítal nejen počet 3 her, ale třeba nutnost i více než 100-200 hodnocení u každé započítané hry. ;) apod.
@Indian (23.04.2025 18:46): já tam koukám prakticky každý den na ty čísílka, ale mělo by to mít ideálně nějaký vlastní boxík a třeba vypichovat, když se tam zjeví nějakej kulatej milník. V každým případě by to mělo být vidět, to především ;)
Navrhuji pridat sekci Statistiky na hlavni stranku, nejak viditelneji nez ted. Uplne dole je to naprosto zabity
Takže kdy odstraníte to zcela zbytečný info o tom, že komentář byl upraven? :)

Co by byla ale opravdu cool fíčura, kdyby se ke hrám přidalo info o tom, jestli jsou dostupný v nějakým předplatným, obzvlášť kdyby to bylo viditelný v diskuzi/komentářích, kam předpokládám lidi lezou nejčastějc, a ne zahrabaný v nějaký tajný podnabídce. Akorát teda nevim, kdo by to spravoval, kdyby to nešlo sosat z nějaký jejich veřejný API.
@Paul (04.04.2025 13:41): Já mám naopak dojem, že upvotes/downvotes jsou na redditu především fajn nástroj na filtrování nevtipných shitposterů, agresivních trollů a jiných edgelordů. Nadto (pokud je mi známo) ani post s milionem downvotes se automaticky nesmaže, vždycky si ho člověk může rozbalit a přečíst.
Ovšem myslím si, že jde především o nástroj, který se vyplatí u něčeho, co má uživatelskou základnu rozměrů právě tak toho redditu nebo obecně prostě větší. Na DH, kde je pět a půl člověka mi hodnocení příspěvků v diskusi přijde jako velmi WTF nápad.
@Gordon (04.04.2025 11:27): Možná bych viděl rozdíl mezi poradnou, kde se hodnotí faktická správnost, případně byla-li rada přínosná, a názorovou diskuzí. Nemám na to nijak silnej názor, akorát v takovým nástroji spatřuju spíš potenciál polarizace než něco vyloženě užitečnýho.