@
Tulareanus (09.04.2021 14:39): Furi úžasný. Je to hodně pestrý, i žánrově, nápaditý, ale zároveň se tím celou dobu táhne ta jednotící linka jak z Vymítače ďábla. Zvukově super, jen se obávám, že to asi bude rychle oposlouchatelné.
u The Pyre jsem si připadal trochu jak v Primorsku v restauraci. Takže jako příjemný, ale tím to končí :-)
Ash of Gods: Redemption - od těchhle týpků je i ten Shadow Warrior a měl bych se na ně zaměřit. Je to skvělý. Moc se mi líbí ti etnické prvky, které do své hudby dávají. Vlastně jsem si teď uvědomil, že jsem měl vždycky rád tyhle inspirace etnickou hudbou (zvláště takovou tou živočišnou) a jejich vložení do něčeho nového, ať už je to Janáček, Stravinsky, Pierre Esteve nebo Adam Skorupa s Krzysztofem Wierzynkiewiczem.
Night in the Woods - pěkná pohodička. Horší zvuk, ale jinak je to hodně sympatický.
Warhammer 40,000 - ach jo, ty mi navalíš pět songů a poslední ještě takhle dlouhej. Už jsem se chystal psát, že mě to ničím nezaujalo, ale na začátku čtvrté minuty je to fajn. Pak už zas moc ne. Od 5:25 začínají moc fajn zvuky. Ale je to takové celé bez šťávy pro mě.
@
MickTheMage (09.04.2021 15:25): Deus Ex - už jsem asi trochu zahlcen, takže už mi to přišlo maličko přepálený. Zvukově překvapivě to není úplně dobrý, je to všechno docela z dálky a takové úzké. Kdyby člověka ta masa zvuku obklopila líp, tak by to vyznělo úplně jinak. Je to asi jedna z těch věcí, které je potřeba víc naposlouchat a mít je spojený i s tou hrou. Je to trochu na mě moc patos, ale nepřelézá to tu hranu tak moc jako ten Metal Gear Solid od SilentWolfa.
Stellaris - Líbí se mi ten vývoj. Nejdříve je to taková etuda se sci-fi zvuky a vypadá to, že se tam už nic jiného nestane, ale ono jo. Za mě moc prvoplánová průzračná harmonie, navíc je to v první půlce prakticky jen o ní. V druhé půlce to začíná mít podobné náběhy jak Kavalíři svaté grálu od Zimmera. Pasáž mezi 4:33 až 5:15 je fajn, líbí se mi ten zvuk toho nástroje.
Pathfinder: Kingmaker - na hru z roku 2018 to nejsou úplně dobré samply. Zní to jak ze Syberie. Jinak je to za mě ok, v rámci celého soundtracku to může zapůsobit asi mnohem lépe, než takhle samostatně. Je to prostě takový jako dobrý, ale slyšel jsem to už mockrát.
@
Fingon (09.04.2021 15:46): dobře, budu tě tedy ignorovat :-)
@
Zoltan (09.04.2021 16:10): Ghost of Tsushima dobrý. Na začátku zcela tradiční japonská hudba, pak následují tradiční západní smyčce, ale i když je to emocionálně vyhrocený, tak je to umírněný v těch prostředcích. Pak se ty světy hezky propojí a následně klasicky japonsky vyhrotí, ale dobrý. Poslední půlminuta už je takový ten klasický videoherní akční balast, ale předtím fajn!
Mirror's Edge - Je fajn, že je to zase úplně něco jinýho, než kdokoliv dával. Trošku elevator music no :-)
Dark Souls III - asi skladatelsky a aranžérsky nejpropracovanější věc, kterou jsem dneska slyšel. Není to ničím objevné, ale má to velkou kvalitu. Navíc mi to zní jak skutečný orchestr, takže je to úplně o něčem jiném než ty rádoby Zimmer věci. Sbory jak z requiemů. Supr, škoda, žes to vyřadil :D
FINAL FANTASY XV - konečně zase něco hravého. Všechno nemusí být závažné! Super melodická chytlavá věc, co má odpich a je odvážné udělat do hry takovejhle valčík.
@
Crash (09.04.2021 18:37): tohle je prostě písnička no :-) doprovod a harmonie je písnička Feeling Good. Super je ale ten moment ve 2:18.
@
Kejtee (09.04.2021 18:56): sorry, ale osm hodin poslouchat nebudu. Song/skladba ne OST.
@
Jumas (09.04.2021 20:35): To The Moon - na klavírní hudbu jsem asi přísnej, ale holt mi vadí, když bych měl poslouchat něco, co bych zahrál z fleku improvizací - klidně ti budu hrát něco takového 3 hodiny v kuse :-) Často si takové věci brnkám, když mi žák nepřijde na hodinu a já potřebuju zabít čas a říkám si: "kdyby mě tak někdo slyšel" :D
Botanicula - jediná věc z těch všech, kterou znám. DVA mám moc rád taky.
Třeí Skeldal - harfa dobrá, bubny moc nahlas. A když začnou ta violoncella, tak nevím, co si o tom myslet. To je na úrovni ovčáků čtveráků :-) Jako ta harmonie mě vytáčí strašným způsobem. Já nevím, k čemu bych to přirovnal. Ale je to asi nejvíc recyklovaná věc ze všeho, co jsem dneska slyšel. Melodie v sólových houslích to zase trochu vylepší, ta je docela chytlavá. V 1:36 to autor moc nedal co se týče zvuku. Použité samply mu tam lupnou a zní to až moc uměle.
Dishonored - jako jo, ale to se to dělá skladba se zpěvy, když použiješ jeden z nejznámějších popěvků. Ale je to uděláno výborně, dovedl bych si to představit během konce světa jako doprovod pod vybuchující atomové hřiby
:-)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
když bych to měl shrnout, tak celkově jsem velmi spokojen. Díky všem ještě jednou. Herní hudba zůstává maximálně pestrou záležitostí, která nasává vlivy toho ostatního jako houba, ale pořád v učitých případech je svojská. Blockbusterové hry mají tendenci tu hudbu strašným způsobem přepalovat a vyhrocovat do maximálních otáček a to už je trochu únavné. Je to vlastně pořád Zimmer ale takový Zimmer na steroidech.
Ale mám spoustu typů - Disco Elysium, Dark Souls, Furi, Journey, Ash of Gods: Redemption, The Crew, to byly skvělé věci. A samozřejmě Final Fantasy, ale to může člověk poslouchat celý život a pořád to
nebude mít naposlouchaný.