Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

SKALD je přesně ten typ hry, která ve mě vzbudí zájem už jen obrázky a navodí zvláštní atmosféru, že bych si to zahrál.
@Bragi (04.06.2019 00:28): Hry, ktoré si napísal majú dosť odlišný gameplay, jedine M&M X ho má "trochu" podobný, ale je tam úplne iný combat a feeling z prieskumu (nevravím, že zlý, hra je to dobrá a ako som spomínal v nedeľu, prešiel som v nej prvý akt).
Arcanum sa hrá úplne inak a to som dávno prešiel. Nejaké ďalšie RPG so settingom v priemyselnej revolúcii by som si ale zahral...
Avernum sériu poznám, ale vôbec ma neláka, elementy, ktoré mám na RPG rád otupuje a vypĺňa to tými, ktoré pre mňa nie sú dôvodom, prečo RPG hrám...
Drakensang, hmm Drakensang, obidve hry som kúpil už dávno, ale ešte sa k ním nedostal. Pravdupovediac, ak by som šiel touto cestou, asi by som skôr siahol po niečom z bohatej Divinity série...
Je to so mnou ťažké. Momentálne sedím a prechádzam si svoju steam library.
@Tulareanus (03.06.2019 22:22): Já zkoušel pár rpgček...Proroctví, ten obří Wow:TBG, Runebound, Dorn a mám i Descenta druhou edici. Ale nic se těmhle hrám nepřibližuje. Jde o dobré deskovky, ale nejde v tom hledat nějakou velkou podobnost s rpgčkama na počítačích.

KOREKCE: Sorry, nevím proč jsem si myslel, že odpovídáš na deskovkové téma ve všeobecných hrách...nebudu to už mazat, ale půjdu už jdu spát :)
@SilentWolf (15.05.2019 11:34): jojo, tu číhám, ale jelikož chci krabičku, tak je to trochu problém, neb skoro nikde není dostupná a pořád je celkem za velkou cenu... navíc prý vyjde zase jedna z kolekcí, tak jestli se nevyplatí posečkat?
Kucí, nějaké typy nejlepších RPG na PS4? Ideálně něco, co není tak známé, ztracenější klenoty :-), popřípadě nějaké remastery, japončíkařiny a tak... Ale klidně prostě must play věci, samo si dovedu většinu dohledat, ale chtěl bych vyfiltrovat od zdejších lidí, dík.
Hraji už v pořadí třetí hru vydanou Choice of Games (zde na dh je možná tak jedna desetina jejich produkce) a i když jde nominálně o adventury (textovky /gamebooky), vlastně jde i o jednoduchá rpg. Každý mnou hraný titul měl poměrně dost statistik (které se zvyšují jejich používáním, přičemž hry obsahují i checky, jestli je skill na dostatečné výši). Mnou hrané hry měly i ekonomickou stránku, z gamebooků a rogue like si hry bohužel vzaly i permadeath. Nicméně jsem zatím zemřel jen jednou a popravdě jsem to čekal.
TW3 druhe misto ... to je stejnej fenomen jako ze shawshank a zelena mile jsou na prvnich dvou mistech na csfd a ze kolem cernobylu jsou ta divna mista s tema anomaliema .. nicneme DBH ukazala alespon trosku pricetnosti a prvni je P:T, coz chapu a schvaluju, ackoliv ja ho jako svoji #1 nemam ..

jeste drobna otazka, jaktoze tam neni KC:D ?

edit: KC:D tam je a dostalo to 3 hlasy .. beru zpet co jsem vyse rekl o pricetnosti uzivatelu DB:H :P
@Richmond (10.05.2019 16:20): To už záleží od toho, či je to scifi alebo fantasy. Resp. či je hra v rádoby historickom prostredí alebo modernom, Predsalen, človek, ktorý mal 40 v stredoveku bol biologicky oveľa starší, ako 40tnik dnes, kvôli životospráve, hygiene a podmienkam pre život. Stačí si pozrieť napr. fotografie z Mongolska, kde mnohí tridsiatnici vyzerajú ako u nás ľudia na hranici dôchodku. :)
Staré postavy mohol mať človek v družine (s vlastnou povahou) napr. aj v Arcanum alebo Wasteland 2. Takisto v Tyranny bol Lantry. Až mám z toho pocit, že vo väčšine RPG za posledných 15 rokov je vždy aspoň jedna staršia postava do družiny. :)
@Charllize (10.05.2019 14:24): Já to rozehrál, ale skončil jsem někde u hydry kousek za městem. Nevím, co mě to zas napadlo a rozehrál jsem to za ženskou postavu. Jenomže jsem jaksi podcenil animace, tak jsem to zas stopnul.
Senilní Patrus, co nevidí ani dva metry před sebe? :) Škoda jeho konce. Ale těch postav bylo více, co si vybavuji, tak Pug taky nebyl nejmladší.

@Sadako (10.05.2019 14:01): s těmi pawny je to zajímavé, já si doposud myslel, že jen taková forma výpomoci. Jestli spolu s hlavní postavou interagují, tak je to rozhodně zajímavější, než jsem si myslel.
@SilentWolf (10.05.2019 12:18): Fakt mě napadá jako ideální případě ten Patrus z Betrayl at Krondor (správnej dětina na to, že mu muselo být 60+ ,což bylo i díky skutečnému herci viděl). Ale tobě asi jde o novější kousky, tam to bohužel neznám.
@SilentWolf (10.05.2019 12:18): Tak tu hru dej do spoileru, kdo ho nechce, ten si ho nerozklikne, vyřešeno a já jsem zvědavá, co to jako má být.

Jen mě napadlo, jak rád bych si někdy zahrál po boku nějak podobně zajímavě napsané postavy. I třeba na úkor toho, že by v soubojích byla k ničemu, a měli bychom ji prostě jen rádi
Takhle u mě vypadá docela dost postav v 'družinových' (& moddovatelných) západních RPG = moje postava je kráječ a ty ostatní s sebou tahám proto, že je prostě chci s sebou, nebo aby to teda bylo dole rychleji, ale kruciální zas tak nejsou. Nebo proto, že jim naházím do inventáře věci.
Nutnost party nakonec není ani v těch BG, dá se to jet solo, ale většina lidí s sebou tahá partu, protože je s nimi víc zábavy a/nebo je baví taktiky malých jednotek (a víc toho unesete).
EDIT: jenom jsem chtěla říct, že NPC nemusí sotva vidět, lézt a mít zuby na tácku, aby hráč usoudil, že v boji moc k ničemu nebude, ale takový invalidní vozík na rohu ulice, to není lecjaká věc... tedy, proč vlastně ne.
Jo a vzpomněla jsem si ještě na jednu velecool 'disabled' postavu - Zimos ze Saint's Row. Ten má tracheostomii.

Btw. ve směru reálné použitelnosti NPC je naprosto boží pawn system v Dragon's Dogma - kromě vlastní postavy si vytvoříš i tzv. pawna, kterého vláčíš s sebou a pawny lze summonit napříč hráči, takže když si vybereš nějakého vysokolevelového, co všude byl, všechno zná a od všeho má dvoje klíče, je ten průchod mnohem zábavnější, protože třeba upozorňuje na zajímavosti, poradí s taktikou a tak.
@Sadako (10.05.2019 11:44): Já myslel spíš 60+ a během toho jsem si paralelně pohrával s myšlenkami na nemoci a různá postižení. Na základě jedné moc dobré hry z poslední doby (uvést ji, by byl spoiler možná). A taky třeba ve Final Fantasy XV, kdy v jedné chvíli jedna postava oslepne. A přispěly tomu i filmy Eastwoodem z poslední doby a třeba pan Mercedes od Kinga nebo Nespavost a třetí řada True Detective.

Jen mě napadlo, jak rád bych si někdy zahrál po boku nějak podobně zajímavě napsané postavy. I třeba na úkor toho, že by v soubojích byla k ničemu, a měli bychom ji prostě jen rádi.. :D

Nic víc za tím nehledej. Bral jsem to stáří už v takové úrovni, kdy by bylo záměrně už v daném světě a žánru hendikepem. Ale ta postava by mohla být třeba tak cool jako moje top postava ve Vampire: Blodolines, což jsi určo hrála - a to je Beckett.

A Fallouty jsem nehrál. Proto tam i píšu, že jsem v mých úvahách omezen vesměs na tvorbu Bioware.
@Ringo (10.05.2019 11:48): U knih si to nyní nevybavuji, ale čas od času se dalo narazit na studánku, která odměnou za nějaký bonus postavu zabila. A někdy jí zabila i jen tak. Když už si zmínit Resurrection vs Raise Dead, tak jsem si uvědomil, že u Grimoire je s tím spojena jedna vtipná věc - Cleve ta kouzla prohodil :)
@Elemir (10.05.2019 11:36): JJ, ten bonus z knih tam byl vykoupen taqkovým zestárnutím, že jsem jen doufal, že stihnu doběhnout ke studánce mládí a postava nestihne stářím zemřít :-) Teď si přesně nepamatuji, jestli po přečtení některých postava rovnou nezemřela, myslím, že tam něco takového bylo a pak bylo dilema, jestli ji ressurectnout a přijít o bod endurance a získat bonus a nebo se na bonus vykašlat.
@SilentWolf (10.05.2019 09:20): Cassidy ve Fallout 2 si stěžuje, že je již příliš stár, asi mu nebude osmnáct. A v obou prvních Falloutech mohl hráč umřít stářím.
V DA:I jsou až na Seru companioni (když si tak dám dohromady info z comicsů, knih atd.) vesměs spíš ve věku 30-40 než sotva ze základní školi vyběhnuvší nadšení teens.
Dietrich ze Shadowrun: Dragonfall je už postarší pankáč, Racter ze Shadowrun: HK zase již postarší kybernetik.
V BG sérii taky bylo dost starších postav než např. patnáctiletá paladinka (kterou navíc přidává nějaký mod a nedělejte si to) - Keldorn, Edwin, Cernd, Faldorn, Branwen - beru, jak působilo jejich vystupování + portrét, nevím o tom, že by se někde přesněji specifikoval jejich věk.
A k tomu pochopitelně nutno připočíst shitload elfů, trpaslíků a jiných gnómů, kteří budou násobně starší, jenom to nebude zas tak moc vidět.
A taky si může člověk vyrobit i staře vypadající postavy - novější Fallouty, série TES, zrovna ty Dragon Age... když chceš vypadat jako těsně nad hrobem, můžeš.
Nebo kam ta poznámka mířila?
@SilentWolf (10.05.2019 11:26): V Albionu aj k ději a dialogům NPC přisadí to své. V BaK také.

V moderních RPG... Je fakt, že se staré postavy trochu vytratily. Ale mělo to asi smysl více v KotOR (atp.) kde i shrbená babička mohla pomocí "síly" během pár sekund problesknout tucet opozičníků. :) Chápu, že v mnoha RPG hrají druhé housle. Hlavně v těch, kde magie není.
@90210 (10.05.2019 10:50): ale tebou vytvořené postavy bez charakteru na mysli nemám. Ani stárnutí ve hrách. V těch starých dungeonech taky pochybuji, že se nějak projevují. Měl jsem na mysli chování a názory, ne změnu statů a barvy vlasů.

Myslel jsem to prostě tak, že v moderních hrách, kde bývají v družině dobře napsané postavy, tam dost často chybí zástupci staršího věku. Méně časté tam bývají snad už jen tlusté ženy. :-D

@Charllize (10.05.2019 10:59): to zní docela dobře s tou pixií.
@Ringo (10.05.2019 11:26): to zní ještě líp. :-D
V M&M bylo možno zestárnout vlivem nějaké špatné magie, stalo se mi, že jsem měl 70 leté dědky, měli silný pokles statistik, ale naštěstí tam je ve hře i studánka, která magické zestárnutí ruší.
@Jab (10.05.2019 10:53): hrát do zblbnuti? ;) Věřím že se najdou lidí co to mají otestované to stárnutí tam.

Ma to elminage taky, a je to tam dost zásadní. Protože co smrt postavy tak rok navíc. Treba pixie tam má tuším maximální věk 25 let a pak umře. Trpove a elfove zase stoleté hranice. Později ve hře jsou v dungeonech tuším omlazovaci body aby se to dalo aspoň nějak kompenzovat.

Teď mě tak napadá, nemá to i ta mm6 to přidávání věku za smrt? Hmm, si to už nepamatuju. Vim ze tam byli nějaký potvory co uměli seslat nějakou kletbu starnuti.
@Jab (10.05.2019 10:53): Ono taky záleží na tom, jak v té hře čas plyne. 6-8 jsou realtime, 1-5 tahy. A v prvním i druhém díle se prozkoumává obrovská rozloha, nadto relativně často dochází ke skokovému nárůstu let v důsledku použití předmětu/kouzlem protivníka v souboji atd. Já tedy v pozdějších fázích hry měl postavy určitě nad 40+ a kolikrát jsem musel věk snižovat kouzly, které ale byly lehce nebezpečné.