Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

Právě jsem rozbalil... Snad se k tomu o prodlouženém víkendu dostanu, pravidla nevypadají tak moc složitě, pravidla mají pohodových 23 stránek a jsou tam i obrázky :) Piloti záskávají expy, odpor bude jistě urputný!
Pro všechny zájemce o virtuální létaní vřele doporučuji přečíst si tento článek. Je to skvěle a naprosto pravdivě napsané, se smyslem pro humor, byť mírně ironickým. :)

Jakožto vysloužilý veterán virtuálního létaní jsem se dnes u toho znovu tak nasmál, až jsem se za břicho popadal. Vše v tom článku je na 100% pravda. Simulátory, byť sebe realističtější jsou stále jen hry. :)
@mrazikcomp (18.06.2018 17:44): souhlasím.
Jane's Combat Simulations: U.S. Navy Fighters '97 (který je součástí Jane's Fighter Anthology) mě už ve své době přišel jako fajn mix. mezi max. realismem a akrádou. Snad jen škoda absence virtuálního kokpitu, byl tam jen pohled přes HUD, naštěstí to zachraňovaly obrazovky s přístroji. Mise co si tak matně pamatuji a atmosféru to mělo perfektní.

Jane´s později na toto dílo navázali vele úspěšnými mainstreamovými Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force, Jane's Combat Simulations: USAF a Jane's Combat Simulations: WWII Fighters.

Duchovním nástupcem ale nutno dodat, že už ne tak zábavným je série od TK, tzn. Strike Fighters 2, Strike Fighters 2: Europe,Strike Fighters 2: North AtlanticStrike Fighters 2: Vietnam a First Eagles 2. Hlavní rozdíl mezi sérii od TK a Jane's je v tom, že v Jane's jsou v kampani jen po sobě jdoucí mise, zatímco v Strike Fighter jsou dynamické kampaně. Oboje má své výhody a nevýhody.
Mise v Jane's mají vždy prokreslené příběhové pozadí, nechybí v nich úžasné hlášky převzaté z reálné komunikace mezi piloty, AWACS nebo pozemním návodčím a obecně komunikace vždy byla, je a nejspíš navždy bude prvotřídní!
Nicméně v takovém Strike Fighters 2 můžete pilotovat stejná letadla (přesněji řečeno více letadel) v mnohem lepší grafice (dost hezké i dnes v roce 2018, tedy cca 8-9 let po vydání) v dynamických kampaních, které ovšem jsou tak trochu "suché" co se týče atmosféry. Komunikace obecně je na nižší úrovni, než v Jane's a tak trochu to vytváří dojem "mrtvého" bojiště (i když to není zcela přesné a tak úplně pravda). To by samo o sobě ještě tak nevadilo, kdyby popisy misí byly více osobní a ve hře nechyběly skvělé hlášky jako z Jane's IAF, kdy startujete s hotovostní F-15 sestřelit fotoprůzkumný syrský MiG-25 a o chvíli později vám pozemní operátor s pohnutím v hlase říká, že na Haifu právě útočí teroristé v člunech na civilisty a vy je máte kanon zastavit. Panečku tomu říkám atmosféra a motivace. Tohle mi v jinak výborných Strike Fighters chybí.
Vše to naštěstí zachraňuje dynamická kampaň. Lze nastavit její délku a Vaše výkony na bojišti se projeví na pohybu pozemní fronty. Chtělo by to jen trochu více osobní motivace proč jít shodit ty bomby na Hanoj a mělo by to úplně stejnou šťávu jako staré a dobré Jane's. Jinak je to bezva pohodové létaní.
@Jab (15.06.2018 15:08): kdyby to neylo jen ww2 tak bych jeste doporucil Fighters anthology - takovej sturmovik s proudakama - mraky letadel , vybornej mix mezi hratelnosti a realismemem - zjednoduseny letovy model a avionika, ponechany realismus seznozu, takze tepelne navadenym raketam se da zmizet do slunce nebo do mraku/mlhy , pripadne si udelas proti radaru mracek sz prozku stanilu a v nem vymlatis technologicky vyspelejsiho protivnika nablizko kanonem :D, americke, ruske evropske stroje , bohuzel na dnesni dobu hodne stara grafika
@Jab (15.06.2018 12:53): to zní vážně dobře. Dosud jsem vesmírné simulátory moc nehrál ale ségra kdysi Descent Freespace pařila aby s něho nadšená!

@Bodkin (15.06.2018 13:11): no tak to je vážně problém. :) V tom případě: www.google.com a zadej Microsoft Combat Flight Simulator 3: Battle for Europe ISO a uvidíš co se stane. :)

@Gordon (15.06.2018 12:38): člověče já Ti nevím. WT letadlům jsem nějak nepřišel na chuť. Možná až to letos vyjde na Xbox One tak to zkusím na ovladači.

@Richmond (15.06.2018 14:40): aha, tak IT nerozumím a cítím se na 20 takže splňuji kritéria.
@Richmond (15.06.2018 17:28): Dosť. Originál som nedohral, iba remake. Hlavná dejová linka je rovnaká, hrateľnosť je rovnaká, rovnaké frakcie, lode, planéty. V remake akurát niektorým postavám chýbajú nahovorené dialógy, ale je tam parádna remasterovaná muzika včítane pár nových stôp; grafika je namiesto pôvodnej pseudo-3D plne trojrozmerná a pred spustením hry sa dá pekne nastaviť rozlíšenie aj úroveň detailov. A je to pekelne ťažké, pri hre za obchodníka som skapal a podarilo sa mi to dohrať len za lovca odmien, s najrýchlejšou loďou.
@Jab (15.06.2018 12:22): nesleduješ všeobecnou diskusi o DH! Notebooky na hraní jsou pro mladé lidi, co nerozumí IT :)) A jinak notebook 386SX jsem měl...kdysi dávno...pro práci..než mi ho z kanclu někdo ukradnnul .)
@Jab (15.06.2018 12:53): Wow, to zní skvěle, někdy musím zkusit. :)
mě WT zas nabídnul dechberoucí duely kdy sem potil krev. Ale tomu se to asi nevyrovná.

Jinak WT jede na stejném enginu jako šturmoviky, jen s tím rozdílem že se pořád vyvíjí takže je krapet dál. mě na něm nejvíc fascinuje asi optimilizace (pokud nepočítám tankové bitvy) ta je fakt parádní na to jak to vypadá.
@Gordon (15.06.2018 12:38): Hej. Grafika byla pěkná. Tak věřím i těm zvukům. Ale vyzkoušel jsem to a není to to, co jsem hledal. To ale asi ani ten Sturmovik. Zatím tedy nejlepší simulátor, co jsem hrál, byl ten Freespace. Děj, kampaně, medaile, wingmani... Když jsem řídil útok na Lucifera, tak jsem si připadal jako skutečný vůdce letky. Kontroloval jsem ochranu stíhaček bombardérům a zadával cíle svým bombardérům. Posílal domu piloty s poškozenými stroji a žádal o posily... A to vše v bitevní vřavě, kdy jsem občas i několikrát musel misi opakovat. Když se to ale vše povedlo, tak to bylo jak koncert, kdy jsem rozdal rozkazy a vedl překvapivý útok a pak rychle reagoval na každou změnu, kdy nalétající "bandity" už čekaly mé stíhačky v čele se mnou. Nejčastěji jsem bral stíhací bombardéry, abych na sebe bral palbu nepřátel a zároveň jsem mohl odpálit bombou těžce poškozenou shivanskou větší loď. Navíc byl děj protknut i misemi bez bojů, když třebas v ukořistěné shivanské stíhačce skenuješ nepřátelské lodě a snažíš se uniknout detekci. Když se v tu chvíli vedle tebe vynoří z hyperprostoru kolosy jako Lucifer či Eva, tak je to hodně "wow" moment. :)
@Jab (15.06.2018 08:11): To je škoda, zrovna do WT přidali nový systém zvuků i pro letadla, takže když vystřelíš z kanónů, je to jak... no mě z toho u nových repro duní barák... :)

@Rapier (15.06.2018 11:15): Odemykání letadel v té hře není problém, na začátku sice lítáš dvojplošníky což tě nemusí bavit, ale dobře tě to naučí základy bojů. hned po pár bitvičkách v jednoplošníkách už si můžeš odemykat legendární stroje, např Spitfirů nebo Messerů je tam na tucet typů od každého. Prostě stačí lítat to co tě baví a nehonit se za nějakým odemykáním. Taky nechápu co je špatně na multiplayeru když AI je v každé hře docela tupé, není snad ůžasné soupeřit proti skutečným "pilotům"?
@Bodkin (15.06.2018 11:45): V tom případě si pořiď First Eagles 2 což je simulátor WW1 na pohodu na stejném enginu jako Strike Fighters 2 a se stejným přístupem. Ale pozor ve Strike Fighters 2 létáš sice roury ale z 50 až 80 let 20 století a avionika je tam hodně zjednodušena. Do Strike Fighter 2 existují i mody co přidávají WW2 letadla a bojiště, stejně jako Korejskou Válku.

Jinak Wings over Prey + datadisk Luffwaffe nebo už zmiňovaný IL-2 Sturmovik 1946 a na pohodu je i Microsoft Combat Flight Simulator 3: Battle for Europe kde létáš obvykle nízko nad zemí v Tempestu nebo FW 190, P47 apod, a ničíš hlavně pozemní cíle v naprosto skvělé dynamické kampani. Doporučuji!
@Bodkin (15.06.2018 11:25): v tvém případě by se vyplatilo koupit celý HOTAS, tzn. páku a plyn. Plyn můžeš stále dokoupit ale je to bohužel drazší (pro Tebe). Já si počkám až ta páka bude v akci za těch 1600 Kč jak už min. jednou byla a pak si ji ihned koupím.

Už jsi zkusil létat F-22 Total Air War? Doporučuji. Stejně jako další simy od DID, tzn: EF2000 nebo F-22 Air Dominance Fighter. Nebo cokoliv od Jane's, tzn. Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force, Jane's Combat Simulations: USAF, Jane's Combat Simulations: WWII Fighters nebo novější Strike Fighters 2 sérii.

To vše jsou simulátory na pohodu, přístupné pro nováčky.
@Rapier (15.06.2018 11:20): Tohlecto. Jen mě mrzí, že jsem si koupil jen tu tyčku a udělal jsem chybu, že jsem si nekoupil k tomu ten throttle...

Horší pak bylo, že jsem pořádně nenašel nic co by mi opravdu sedlo, pár scifi 'simů' jsem vrátil, protože to nezvládalo joystick, takže teď se mi tak akorát válí na stole (odpojený, protože ho některé hry vnímají jako nevycentrovaný gamepad a berou od něj neustále input - zdravím XCOM2).

Jo a letadla v battlefieldu z něj neberou jednu osu (což ale vypadá na potíž battlefieldu) a jediná věc co mě na něm fakt sere je to debilní podsvícení, kdy mi to vždycky vypálí do očí... smh
@Bodkin (15.06.2018 10:23): co máš za joy? Já mám doma od roku 2000 stále perfektně funkční MS Sidewinder Precision 2 USB a silně uvažuji, že si koupím v akci thrustmaster twcs throttle, která je opravdu vynikající plnynová páka, navíc s kolíbkou místo pedálů pod stolem (a podle mě je to lepší než klasické kroucení joystickem = osa Z). Měl jsem kdysi HOTAS Saitek X-45 s podobnou kolíbkou a vyhovalo mě to. Už jen kvůli faktu, že pedály jsou drahé a zabírají místo pod stolem.
Nechce se mi k notebooku zapojovat HOTAS+ pedály neboť mám tam jen 3 USB sloty a pak mě nezbyte nic na myš. Je to pro mě lepší řešení. A taky přenášet HOTAS + pedály je daleko složitejší.
@Rapier (15.06.2018 11:15): Tak jasný, když jdeš do hry s tím, že si chceš zalítat s Tigerem (já vím, já vím) a musíš na něj grindit na starých šunkách, nebo dát hrozný prachy, tak se na to prostě vykašleš...
@Jab (15.06.2018 08:11): proč Tě nezaujal War Thunder? Že by to bylo ze stejného důvodu jako mě? Tzn. fakt, že musíš nejprve odemykat letadla, zbraně a výbavu, atd.? A že to je primárně je MP titul, že ano? Neboj, vidím to podobně.
Mám rád MP ale dávám přednost kampaním nebo samostným misím alá Jane's IAF, USAF nebo WW2 Fighters.
A pokud MP tak jako v DCS World, IL-2 Sturmoviku nebo Falcon BMS, tzn. kde si okam6it2 vybereš letadlo se kterým chceš letět aniž by jsi nejprve musel něco odemykat.
@Jab (06.06.2018 10:52): Pokud Ti jde hlavně o to lítání a střílení, tak budou Wings of Prey dobrou volbou. Dá se to v klidu nastavit arkádově a lítání a střílení byla zábava co si tak pamatuju. Na Steamu je demo, můžeš bezbolestně vyzkoušet :)
@Red (08.06.2018 10:50): je to tak jak píšeš. Ostatně vyhrát kampaň v jakémkoliv leteckém simulátoru není vůbec jednoduché, viz. moje zážitky z hraní F-22 TAW v diskuzi. Někdy se chystám na Wings od Prey platinum edition.

@Jab (08.06.2018 12:29): ber to tak, že žádná AI není dokonalá. Díky za pochvalu. :)
@Jab (08.06.2018 09:51): já vím ostatně píší o tom ve svém článku na zingu (a koukám, že s přechodem na nový redakční systém už nestálo za to ani šéfredaktorovi tak uvést mé jméno). Link na článek v mém profilu.

Realismus je to co si komunita žádá a důvod proč mimo jiné žánr upadl skoro v zapomnění běžných hráčů, bohužel.

IL-2 1946 byl kdysi také velmi realistický letecký simulátor, nyní už překonaný ale komunita virtuálních letců ho stálé létá pro neskutečný výběr map a letadel. Všechny sturmoviky jsou přístupné pro sváteční virtuální letce.

PS: co si tak pamatuji AI střílí ve Sturmoviku velmi přesně! Bacha na střelce bombardérů.
@Jab (08.06.2018 09:51): Já hraju Sturmovika pro zábavu. V kampani klidně dám autopilota a zrychlím čas dokud se nezačne něco dít:)

Klidně si dej neomezeně nábojů a paliva, pokud tě nebaví létat bez sestřelů tak asi i nerealistickou střelbu.
Měl by sis ponechat možnost pohledu mimo kokpit, to bych doporučil i pro ty co jedou na realismus. To hodně pomůže v učení orientace a manevrování.
Oklešťovat letecký model by bylo škoda.

V kampani s AI zažiješ docela peklo dokud nebudeš v čele. Oni letí ve výšce jak je naplánováno, mnohdy opravdu jak na porážku, začnou stoupat teprve v bezprostřední blízkosti nepřátel a to už je smolík. Pokud budeš dodržovat instrukce a letět v peruti tak budeš čumět jak si na tebe nepřátelé nahoře brousí zuby a některé mise jsem přežil jen tak, že jsem byl na začátku střetu Km nad svou perutí nehledě na jejich kafrání:D
@Rapier (08.06.2018 09:13): No... Na heurece poslední dvě stránky joysticků. Často deset a více let staré modely. Přitom šlo kdysi o žánr, v němž vycházela řada titulů ať už nebeských či vesmírných. Imho ten důraz na realismus žánr v podstatě zabil. Není důvod, aby měly úspěch simulátory autíček a letadel ne. K tomu je ale potřeba kasovní arkádový trhák, který lidi k žánru přivede. A až následně ať mají možnost volit realističtější hry.

Ale to je fuk. Zkusím minimálně teď dohledat svůj joystick a dát 1946 šanci. Grafika letadel je btw oukej. Co jsem koukal na kampaň za japonské armádní letectvo, tak jsou tam ta letadla, která chci (jen tuším Hien chybí a nezačíná se na Ki-27 a tuším ani nekončí na Ki-100). Za Rusy Lavočky také dostanu (Jakovlevy jsem nikdy moc nemusel a jediný ucházející Jak-9UT jsem ve hře neviděl). Samozřejmě má nejoblíbenější stíhačka WW2 je stále Hawker Tempest. :)
@Jab (07.06.2018 17:11): jde o to, že věrná komunita co kupuje tyto letecké simulátory (včetně mě) chce prostě z velké části max. realismus (já ne, mě by stačil zlatý střed alá DID EF-2000/F-22 TAW). Ceny nových leteckých simulátorů nejsou zrovna nejnižší ale vývoj je neuvěřitelně nákladný, byť se to laikovi nemusí zdát (každý ve vývoji chce peníze za svou práci a platy vzrostly).

S IL-2 Sturmovik 1946 určitě nešlápneš vedle. Za málo peněz hodně muziky.

O max. realismus Ti nejde takže je to určitě lepší volba ale zase kdybys viděl engine IL-2 Sturmovik Battle of Xxx. v praxi, je to jiný šálek kávy. Na původním IL-2 Sturmoviku se už podepisuje zub času. Grafika není zlá, neurazí ale dnešních standardů už nedosahuje. :) Takže asi tak.