Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

F29 Retaliator

F-29 Retaliator

78
57 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > letecký simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
1989 AmigaAtari ST
1990 PC
1993 FMT
Vývojáři:
Letecký simulátor letadel Lockhead F22 a experimentálního Grumman F29. Jako pilot plníte rozličné mise (popsány jsou ovšem pouze v manuálu) nad poněkud zjednodušenou krajinou. Hra nabízí celkem čtyři scénáře - tréninkový v americké poušti, konflikt v Pacifiku, konflikt na Blízkém východě a scénář simulující třetí světovou válku. Na svou dobu určitě neobvyklý počin je poslední mise, která může mít tři různé scénáře a z toho vyplývající tři konce hry.

Hra dává pocítit rychlost letu a obsahuje několik realistických prvků, jako poškození nezataženého podvozku při letu či účinky přetížení na pilota. Ovládání letadla je snadné a příjemné, přistání je však velice obtížné, ovšem nikoliv nemožné. Jako správný simulátor nabízí i tato hra pohled z celkem slušně propracovaného kokpitu, nicméně lze zvolit i pohled za letadlem.

Před každou misí je možné zvolit výzbroj z několika druhů raket pro ničení vzdušných i pozemních cílů.


Poslední diskuzní příspěvek

DEU (komentář): Jo, taky jsem v tom jako dite bezcilne poletoval, koukalo se na to pekne, ale brzy me to preslo, protoze jsem vubec nevedel co…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
F29 Retaliator byla moje první hra vůbec. Byl jsem asi 9ti letý kluk a byl jsem z té hry uplně paff:) hrál jsem ji vždy když jsem měl povoleno být na počítači. Nejvíce mě bavilo lítat těsně nad zemí, kdy už se na zemi začal objevoval tečkovaný stín vlastního letadla. To byl vždycky velký adrenalin. Je pravda že jsem ale nikdy nedokázal přistát. Jen jednou se stal zázrak a do ted na to vzpomínám, jak se to mohlo stát...:) Když mě nepřátelské letouny poškodily, začal jsem jistě ale pomalu klesat. Byl jsem zrovna nad letištěm. Ze zadku mi čudilo, ale byl jsem schopen tak trochu plachtit. Vysunul jsem podvozek a chytnul idealní směr na nouzové přistání. Dodnes nevím jak jsem to dokázal, ale nouzově jsem přistál. Bylo to pro mě něco tak nového, že ještě asi 5 hodin po přistání jsem nechal běžet počítač a chodil se koukat v průběhu dne jak mi moje F29 stojí na letišti a čoudí se z ní :D Nikdy potom už jsem nepřistál...:D Nikdy jsem opravdu nepochopil jak přistát...ale vím, že to nějak a šlo a podle mě jen při nouzovém přistání, které se povede tak 1 z 1000 pokusů :D

Pro: na dobu vydání dobře propracovaný pocit z letu a relativně inteligentní nepřítel

Proti: teměř nemožné přistát

+11
  • PC 80
Osobně neznám nikoho, kdo by dokázal v téhle hře přistát. Přesto jsme ji všichni hráli a královsky se u ní bavili. :-)

Zkrátka a jednoduše, tahle hra je valná část mého dětství. A tak i přes de facto nemožnost (či neschopnost) ji dohrát musím udělit značně vysoké hodnocení. Jsou to přece parádní stíhačky!

Pro: jsou to stíhačky!

Proti: "nejde" přistát

+9(10-1)
  • PC 90
Můj první "simulátor" letadel a jedna z prvních her, které jsem na PC vůbec hrál. Tenkrát jsem ještě nehrál, tak, že jsem plnil mise a snažil se hru dojet, jen jsem to vždycky zapnul, nějakým záhadným způsobem se dostal do vzduchu a ničil jsem vše, co šlo :) Když jsem měl později tendence hrát i regulérní mise, tak mi přišly docela dost obtížné, pár jsem jich možná udělal, už ani nevím.

Tyto staré klasiky nelze v kontextu s dnešními hrami hodnotit zrovna objektivně, jsou to prostě krásné vzpomínky.

Btw, uměl jsem s tím přistát a možná bych to zvládnul i dneska :)

Pro: Grafická stránka, parádní letadla, variabilní prostředí

Proti: Docela obtížné

+8
  • PC 80
Spolecne s Red Baron 2 jediny letecky simulator, ktery jsem kdy hral. Bud jsem si vzletl a nebo zacal rovnou od vzduchu. Co si pamatuji, 2xESC = katapultovani a hru jste museli nahrat do C: pouze do jednoho adresare, jinak se nedala spustit. Parkrat jsem se katapultovat nestihl a poslal letadlo stremhlav do skaly nebo zeme. Nikdy se mi ale nepovedlo pristat, aniz bych prezil. U hry jsem ale vzhledem k tehdejsimu nizkemu veku (-10) prilis dlouho nevydrzel.

Pro: zajimave zpracovane stihacky a prostredi

Proti: velka obtiznost

+2
  • PC --
uš jsem chtěl hledat disketu, protože jsem si za boha nemohl vzpomenout, jak se to jmenovalo. RET mi ve vyhledávači moc neukázalo! taky jsem nemohl přistát!!! ale proč přistávat... tet jsem kouknul na vobrázky a vypadá to pěkně hnusně, přesto jsem dal z fleku 100%, protože si to pamatuju jako naprosto bezchybnou záležitost, u který jsem dokázal strávit několik hodin po škole, než tatka přišel domu a seřezal mě, že sedím zase u počítače! (ale stálo to za to)
-2(3-5)