Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@Rapier (07.06.2018 16:41): Možná kdyby netlačili na pilu s realistickými simulátory a udělali arkádu, která se dá ovládat na všem, tak by ušetřili na vývoji a měli i větší zisky. Jinak řečeno co píšeš je problém autorů. Ne zákazníka. Já se nechci učit létat, já chci hrát. Vyhrabu někde svůj starý joystick, veškeré náznaky realističnosti snížím na absolutní minimum a pokud mi to i tak nepůjde, tak hru bez pardonu pošlu do pekel. Sice to není můj žánr, ale to neznamená, že IL2 1946 cokoliv odpustím. Chápu, že bereš simulátory jinak. Jen to osvětluji, že jsme v naprosto jiné rovině a určitě se neshodneme. ;)

Btw chtěl jsem hru, kde si mohu zahrát kampaň za každou stranu a široký výběr letadel k tomu. Co jsem googloval, tak to stále naplňuje jen Il2 1946. Koupil jsem to za dva dolary v nějaké slevě na GOGu. To je btw asi tak můj strop, který do leteckého simulátoru chci investovat. ;)
@Jab (06.06.2018 22:21): vývoj leteckých simulátorů je drahá záležitost, ke cti tvůrců je třeba říct, že maji produkt perfektně odladěný, narozdíl od tvůrců DCS World, kde dochází běžně k zamrznutí obrazovky kvůli fps dropům, takže pokud ho chci létat tak se koupě nového PC nevyhnu.
@Jab (06.06.2018 10:52): v IL-2 Sturmovik Battle of Stalingrad, Moscow a Kuban můžeš létat nad východní frontou přesně nad těmi oblastmi v názvu, navíc IL-2 Sturmovik: Battle of Bodenplatte (nyní early acces) můžeš létat na západní frontě nad Ardenami. Tvůrci nedávno připravili nové dynamické kampaně a ohlasy z komunity jsou velmi kladné. Doporočuji. Více na i2sturmovik.com.
Btw je nějaký simulátor po Sturmoviku 1946, kde se dá létat na všech zásadních frontách WW2? Tedy třebas si za císařepána na Ki-84 podat proradné Yankees, nacisty za matičku Rus na Lavočce nebo za její královské veličenstvo na Tempestu? :)
@Menny (05.05.2018 13:13): je to tak, dovolím si doplnit, že už X-Plane 10 je ve všem lepší než FSX. Nevím jaky je rozdíl v uživatelské prostředí mezi X-Plane 10 a 11 ale zdálo se mi, že je +/- podobné. X-Plane 11 si koupím, čekám je na nějakou slevu, přeci jen to není úplně levná záležitost.

BTW Menny doplnil jsem tady celou řádku leteckých simulátorů, včetně Falcon BMS 4, IL-2 Sturmovik: Battle of Moscow a další hry ze série IL-2 Sturmovik Battle of X a v neposlední řadě i tituly z DCS World, zdaleka ne všechny (nebyl čas), nicméně o civilní jsem se dosud moc nezajímal, pokud bys chtěl klidně můžeš přidat letecké simulátory co chybí.
Jen bych doplnil pár drobností o X-Plane, protože je už někde jinde, než FSX.
X-Plane získal certifikát FAA, používáním se počítají hodiny spojené s výcvikem letu a hodnocení. Tato praxe může poskytnout kredit pro průkaz soukromého pilota, opakovací výcvik, hodiny spojené s přístrojovým výcvikem a dokonce i hodiny zaměřené na průkazem dopravního pilota.
X-Plane byl použit při vyšetřování havárie k vykreslení zorného pole pilotů v momentě před kolizí ve vzduchu, nebo graficky byly porotě a soudcům prezentovány sily, které působí na letoun za letu.
Ve virtuálním světe na IVAO nebo u CVARS, většina pilotů heli používá X-Plane11.
Dříve měl X-Plane velmi špatné uživatelské prostředí a používali ho jen skalní nadšenci, ale od verze 11 je to o něčem jiném.
@mrazikcomp (01.05.2018 12:19): Ale teď meleš úplný nesmysly, Steam si nic nešifruje, hry se instalují do složky SteamApps-Common, mám FSX nainstalováno a normálně tam vidím složku hry. ANo některé mody můžou mít se Steam verzí problém, zvláště pokud se v modifikaci mění i EXE soubor, ale spousta starých modů jede i na Steam verze her. To že vznikl Steam Workshop je spíš o pohopdlí a dostupnosti modů, než o tom, že by mody na STeam verze her nešly.
@mrazikcomp (01.05.2018 12:19): Podle toho co říkáš, tak by mi nešly instalovat na Steam hry ani češtiny, vždyť není problém tu složku vytvořit ne? A pokud jsou soubory hry pozměněné a tu složku to nevezme, tak na interernetu není žádný návod jak to zprovoznit?
ja to taky nevedel , ale kdyz mi po x letech najednou neslo FSX naistalovat z krabicovky s presne opsanym prilozenym cd kodem tak sem googlil a zjistil ze instalace je mozna jen 5x a po tom smytec , steam verze je v podstate stejna , jenze tim ze si to steam na disku sifruje nemas kam vlozit ty letadla ktery si stahnes na fsplanet.com - vkladaji se do slozky aircraft tusim, jenze steam zadlou slozku aircraft nema, ten ma jen slozku stemalibrary na disku a timt o hasne, proto taky vznikla sluzba steam workshop aby vubec lidi mohli cpat mody do steamovych her
@Rapier (28.04.2018 21:46): me na tom spis sejri ze krabicovej fsx jde nainstalovat jen 5x a do steamovyho nenacpes letadla z FSPlanet , tak chranim originalky fs 2004ky :) se kteryma mam pro fotrika z periskopu .cz stahlyho vivata :)
Smutná zpráva pro fanoušky leteckých simulátorů a speciálně těch civilních Flight Sim Word končí. Dalo se to sice tak trochu čekat, letecké simulátory nemají zrovna na růžích ustláno ale u těch civilních je zájemců ještě méně než u těch vojenských, které přeci jen táhnou víc (v důsledku akce).

Když se nad tím článkem výše zamýšlím, proč mě to vlastně nepřekvapuje. Trh s civilními simulátory fakticky ovládl X-Plane 11 a stále se drží u koryta Microsoft Flight Simulator X respektive jeho "duchovní nástupce" Prepare 3D což není nic jiného než převlečený Microsoft FSX, na kterém si polívčičku přihřál skutečný výrobce letadel Lockheed Martin.
První jmenovaný je jasný král civilní simulace pro fanšmerjky, jednoduše proto, že má nejlepší matematicko-fyzikální model (když máte patřičně výkonné PC tak nic není scriptované, celý let se počítá realtime jako u DCS World!), US certifikaci k výcviku civilního pilota a široko z daleka bezkonkurenčně nejlepší fyziku helikoptér.
Druhý jmenovaný má sice z historických důvodů více více placeným modulů ale v reálu 90%+ virtuálních pilotů FSX jsou čořkaři co si vše, včetně těch draze placeným modulů, stáhnou z torrentu. Jen malá část z nich si ty placené moduly reálně koupí. Spíše Ti starší co chtějí mít originál a co tomu propadli. Titéž lidé dnes brečí jak jsou všechny moduly DCS World drahé....aby taky ne když to ti rusáci mají tak dobře zabezpečené.

V kontextu toho co se dnes na poli civilní simulace létaní urodilo se nelze divit, že Flight Sim Word končí. Je to samozřejmě škoda ale tak to prostě dnes je. Osobně bych doporučil každému X-Plane 11 a pokud chce někdo něco fakt zdarma tak Flight Gear, který mě přijde mnohem sympatičtější než ten moloch FSX a jeho duchovní nástupce.

Kde jsou ty časy z 90 let 20 století kdy na trhu byl Microsoft s Flight Simulator 2002 a přelomovým 2004 (FSX nikdo v té době nelátal, bo nikdo na to neměl HW), Looking Glass Studios autoři System Shocku a Thiefa měli Flight Unlimited II a Flight Unlimited III a Sierra svůj Pro Pilot 99. Už v té době byl jako freeware konkurence již zmíněný Flight Gear.
EDIT2: málem jsem zapomněl na Fly! a Fly! 2K od Terminal Reality. Takže to jsme tu měli dobu kdy na trhu byly 4 výrobci jen civilních leteckých simulátorů co se předháněli v tom kdo má lepší fyzikální model, oblaka, grafiku, zkrátka vše.

Přátelé a fanoušci leteckých simulátorů: kupujte originály, i kdyby jste je nehráli (podobně jako já nakupuji DCS World ale nehraji jej bo čas, bo nechuť se učit 500 + stránkové postupy, bo cokoliv je snažší a občas i zábavnější :) ) ale časem mám v plánu se tomu opět začít věnovat, do důchodu daleko), protože v opačném případě jednoho krásného dne se probudíte a zjistíte, že už žádný vývojář žádné nedělá protože se to finančně nevyplatí. To je prostě realita a důvod proč letecké simulátory sotva přežívají. Není to pochopitelně důvod jediný ale ekonomika je neúprosná.

EDIT: když jsem před pár měsíci zpět nainstaloval FSX se všemi těmi grafickými doplňky tak jsem se úplně zhrozil jak to brutálně zestárlo, jak je fyzika letu otřesná na rok 2018 pochopitelně a jak se mi to vůbec ale vůbec nelíbí už ani vizuálně. A to jsem kdysi strávil mnoho hodin u FS 2004. Holt král je mrtev ať žije nový král (X-Plane 11).
@Jab (20.04.2018 12:25): Carmagedon mě bavil v době vydání někde okolo roku 98. Když jsem ho zkoušel později dokonce na 3Dfx Voodoo 1, už mě to tak zábavné nepřišlo. Ve své době mě to oslovilo asi jako všechny z mého okolí, dnes už by to nejspíš nehrál. Ty druhá autíčka - Rollcage - jsem nikdy nehrál.
Každopádně Forzy doporučuji obě (Motorsport i Horizont) a ano díky programu PC Play Anywhere to v akci koupíš na PC a později instaluješ na Xbox nebo v mém případě opačně. :)
Zdali vypadá Forza Motorsport lépe než Forza Horizont si nejsem vůbec jistý. :) Podle mě je to spíše naopak ale je třeba dodat, že obě Forzy vypadají skvěle. Já mám na Xbox v rámci zpětné kompatibility Forza Horizont 1,2 + 3 pochopitelně ale tu jsem blb nekoupil digitální takže ji nemohu hrát na PC a Forza Motorsport 6 a nově Forza Motorsport 7 digitální. Osobně mám nejraději FM6 (to byla revoluce) ale musím uznat, že FM7 má o chlup lepší jízdní model celkově a chlup lepší grafiku.

Nicméně na tabletu jsem objevil Asfalt 8 což je takový mix Need For Speed III/IV/Porsche (venkovské i městské okruhy, různé zkratky a odbočky) a částečně asi toho Rollcage (skoky a různé přemety na trati) + FlatOut (destrukce protivníků nárazem). Není to vůbec špatné,s grafikou na High to vypadá jako NFS IV/Porsche ale s lepším nasvícením. Je to pokrok když si na tabletu zahraješ a zavzpomínáš na staré dobré NFSpídy.

Ono vůbec pokud má někdo rád mainstream letecký simulátor Strike Fighters 2, tak na tabletu jeho výrobce dělá celou řadu Strike Fighters titulů pro mobily. Nicméně ovládání je docela hardcore a trefit něco kanonem je fakt těžké, by mě fakt zajímalo kdo to umí.
Zatím se mě to nedaří, kvůli ovládání. Gyroskop v tabletu je fajn věc ale reaguje to nějak divně. Udržet se na šestce za stíhačkou a v časovém limitu ji sundat je fakt těžké. Jako oddychovka na tablet je to ale velmi solidní. Škoda, že TK, tvůrci Strike Fighters série už nedělají simulátory pro PC. Místo toho je dělají tam kde jim to sype penízky......tedy na mobily/tablety. Holt asi chtějí z něčeho žít....taková škoda.
@Rapier (20.04.2018 12:18): Yop. Ten rozdíl chápu. Jen si říkám, že ten Horizon bude pro mě stále málo arkáda. Přece jen z těch autíčkovývh her mě opravdu bavil jen Rollcage a dejme tomu Carmaggedon. Tak jestli si raději nepočkat na ten Grip a nedoplnit to normální Forzou. Která vypadá lépe jak Horizon a má i více aut.

Každopádně oceňuji, že obě Forzy stačí na XOne/PC koupit jen jednou. Xbox tedy nemám, tak je to plus spíše pro případnou dobu příští. :)
@Rapier (19.04.2018 20:38): Ja ti neviem, ale mna tie moderne suby nejako nelakaju. Je to cele take moc nerealisticke z historickeho hladiska - pokial viem je znamy iba jeden jediny pripad, kedy jadrova ponorka potopila nejaku lod - Admirál Belgrano.
@Richmond (19.04.2018 21:40): taky pěkné! Když letadla tak raději na PC. :) No jo SAMs SA-2 + AAA Zu-23 .... to se soudruzi asi nechtějí nechat zničit!
Pamatuj si: na vietnamce platila jen síla, nic jiného neuznávali a na nic jiného neslyšeli! Ostatně LINEBACKER a LINEBACKER II je dovedl zpět k jednacímu stolu ale byli to politici co vojákům určovali cíle. A jak to dopadlo všichni známe. :) To by mě zajímalo zdali to hra respektuje.
@Rapier (19.04.2018 20:38): Pěkný! Já si dneska domů přinesl tenhle bazmeg. Doufám, že to bude pekelně obtížný (prý je) a že udělám pořádnou paseku ve Vietnamu! Těch letadel tam je docela pestrá paleta. Ten pátej obrázek vypadá, že na pravé straně je celkem horko :)
Musím se pochlubit, na www.kobzahry.cz jsem náhodou v prodejně zakoupil od Strategy First Naval Combat Pack za 99 Kč nerozbalený (min. ještě jeden tam mají), který obsahuje Jane's Combat Simulations: 688(I) Hunter/Killer - což je pravděpodobně stále nejrealističtější zpracování moderní ponorky co lze na PC sehnat!, dále tam byl Jane's Combat Simulations: Fleet Command což je fajn námořní realtime strategie a nakonec tam byl nástupce prvního jmenovaného a to Sub Command: Akula Seawolf 688(I). :) Bezva kup.
Např. IL-2 Sturmovik Battle of XXX nebo DCS World podporuje VR. Spousty závodních simulátorů taky. Já hrál na fa. akci na konci roku několik hodin Life for Speed s VR Oculus Rift a neměl jsem žádný problém. Řada movitých virtuálních pilotů si VR kupuje. Ten zážitek tam pochopitelně je (dojem z hloubky) ale já Ti nevím zdali bych chtěl mít na hlavě X hodin v kuse VR.
1. všimneš si po čase malého rozlišení na oko jak u HTC tak Oculusu
2. potíš se s přílbou na hlavě
3. potřebuješ opravdu pořádnou GPU (a vlastně celý zbytek počítače) abys to dával na solidních FPS na plných detailech
Neměl jsem žádný problém s nevolností. Blbé je že když máš VR tak nevidíš na ovladače, čili musíš jet po paměti. U volantu OK ale, že bych znal HOTAS po paměti....nedokáži si to úplně představit. Na jednu stranu bych to uvítal, na druhou stranu cena a technologické limity tam prostě stále jsou. Podpora je výrazně lepší ale dávám přednost Track IR.
Hele docela by mě zajímalo jak jsou na tom závodní/letecké simulátory s virtuální realitou? Z mého pohledu být za volantem/kniplem a hlavou se rozhlížet mi přijde vlastně potenciálně nejlepší žánr, navíc ten vnitřek je takovou oporou který by měl eliminovat nevolnosti. Nebo ne?
@Rapier (18.03.2018 21:07): pristani v retalu bylo slozite pro toho kdo nemel manual, v manualu je jasne napsano ze paximalni rychlost s otevrenym podvozkem je 300 a maximalni vertikalni klesani 5 aby ses nerozbil , no a ja ten manual mel , takze brnkacka :D mmchdem sem tam mel i napsano k jednotlivym misim v jakym sektoru jsou cile,a co je potreba znicit k splneni mise
@Richmond (18.03.2018 21:18): no jasně. Tenkrát se hry sháněli trochu jinou cestou. Málokdo měl originály s manuály. :) Takže pokud ve hře nebyl seznam kláves tak jsi na to musel přijít sám. :)
A vůbec jak se přistává ve Falcon 3.0? Jak Ti jde hraní?
@Richmond (17.03.2018 21:43): o přistání v Retaliatoru kolují dodnes legendy. Nejspíš si to někde seženu a zkusím, to přistání pochopitelně. Zajímalo by mě totiž zdali je to skutečně tak složité nebo ne. :)
@Kwoky (16.03.2018 23:40): ani jedno jsem nehrál, na střední škole jsem ale hrál od Microprose F-15 Strike Eagle II nebo Wolfenstein 3D v hodinách informatiky (to byla kvalitní výuka!) a u kamaráda na 468DX F29 Retaliator.
U dalšího kamaráda jsem hrával Chuck Yeager's Air Combat. Když se tak dívám na ty gameplay videa to už je dnes těžce legacy. Grafika je jak z předpotopní doby. Hratelnost asi bude dobrá ale nevím, nevím zdali bych se do toho dnes pustil.

Microprose Falcon 4.0 je stále velmi slušný simulátor. Recenze se mi také velmi líbila a to obzvláště ta z Gamestaru. Ta hra je boží ale připraví Tě o nervy. Do téhle hry se musíš ponořit abys uspěl. :) Avionika je tam velmi propracovaná (na svou dobu) a i dnes pokud bys to chtěl létat tomu musíš obětovat poměrně dost času, než se naučíš ovládat zbraně a hlavně režimy radaru a navigaci TACAN.

@mrazikcomp (17.03.2018 06:09): ježíši, tak to je hodně legacy. To je hra pro Richmonda. :)