Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

Tak za sebou máme 6 hodin lokálního coopu v Dungeon Siege III, ještě jednou díky za tip! Jak všichni všude píší, že je všechno hrozně konzolovité, tak se to skvěle hraje konzolově na gamepadech. :-) Gameplay je dost zaměřený na boje, což je trochu nezvyk - připadám si, jako bych hrál Mortal Kombat, kde můžu přecházet mezi arénami. Souboje jsou taky dost tuhé, ale nakonec uspokojující, když se podaří. Normal bych si uměl představit i lehčí...

Jo a kamera je naprosto příšerná - kdyby aspoň nechali aktivní tu singlovou, která jde trošku oddálit! Ale ta jediná povolená pro multiplayer visí moc blízko a nejde naklopit směrem dopředu. Než si na tohle zvyknu, bude po všem.
Hele, napadá vás nějaký RPG bez soubojáku? Disco Elysium je možná ještě výjimečnější, než jsem si myslel.
Skúšal už niekto na vlastnej koži ten Chernobylite?
Silno nad tým uvažujem. Čítal som, že hra nie je ešte doladená úplne, ale je to EA a momentálne je nastavená lepšia cena ako bude po vydaní. Prostredie vyzerá brutálne spracované, a keďže ja by som rád zavítal do elektrárne a okolia, tak toto môže byť fajný zážitok. :)
@kurcatovium (17.10.2019 22:54): Tohle presne Bethesda mela udelat, vvysrat se na Fallout a pojmenovat to jinak, byl by svaty klid:)

I kdyz...mozna nebyl, zas by se naslo plno lidi ktery by rvali ze kopirujou Fallout. Zacarovanej kruh, holt ty komunity u her..
Tak on hlavně Fallout 3 není skoro vůbec Fallout. Má to naprosto jinej feeling než původní hry - skoro úplně vymizely ty pseudo padesátá léta (atomic age nebo jak se tomu říká), je tam méně humoru i vážných témat, méně zajímavých postav, působí to mnohem nalajnovaněji a prostě se z toho stal takový mainstream odvar (Oblivion with guns!). Ono to není vyloženě špatné a docela mě to bavilo, ale prostě to vůbec nepůsobí jako z Fallout univerza a kdyby se to jmenovalo co já vím třeba Atomic Fall, tak se vlastně nic nestane (jen si to bude pamatovat max polovina lidí).
Díky! S překvapením zjišťuji, že ten jednoobrazovkový coop zase není taková vzácnost - má to jak DS3, tak i ten Original Sin. Takže bych asi prozatím škrtl ty hry, které to nemají (DS2). Podívám se, co mám v knihovničce a dám se do zkoušení.
(Mimochodem Red Dead Redemption s papírovou mapou v ruce spoluhráče místo "gps navigace" ve hře je taky překvapivě zábavný coop. :-) )
@Charllize (17.10.2019 15:30): to je hezkej paradox, podle tebe Obsidian nevychytal smysl žánru, přitom pro mě to bylo jediný DS, který jsem dohrál. První dva mě po pár hodinách autopilot hraní přestaly bavit, dokonce i v multiplayeru. Když si vemu, že to byla první hra tohoto typu kterou Obsidian dělal, a dokonce tam udělali i nefacepalmovej děj, tak za mě dobrý. Jen to jméno hlavní antagonistky Jeyne Kassynder bylo fakt cringe (až tak cringe, že si ho pamatuju dodnes).
@Paul (17.10.2019 15:15): ale tak uplne strasny to nebylo, pro me ale zklamani velike. Absolutne tomu chybel ten diablo pocit takova pribehova jednohubka a poprava celkem rozjeté série.
Holt Chris Taylor a jeho Gass powered v té době už mleli z posledního, supreme commander jim pustil zilou zle :)
Obsidian vůbec nevychytal smysl žánru a série na které to stalo a z mojeho pohledu udělali uplne něco jinýho než jsem od série čekal.
@Charllize (17.10.2019 14:06): mě trojka teda bavila překvapivě dost, při hraní s gamepadem nebyl s kamerou jedinej problém a hrálo se to příjemně, příběh lepší průměr, hezká grafika, občas nějakej ten dialog. Jednička a dvojka se hrály jak na autopilota, za mě nuda.
@watchOut (17.10.2019 13:28), @Psyx (17.10.2019 13:51): Ještě abych dodal, tak třetí Dungeon Siege je vázaný na jednu obrazovku, fakt jsme u toho nadávali, páč člověk má omezený pohyb podle druhé postavy a chce to hlavně na větších bojištích trochu komunikace a přizpůsobování. U dvojky si ten lock nepamatuju, možná tam je taky, ale určitě neotravoval :)

@Charllize (17.10.2019 14:06): Taky bych trojku k hraní nedoporučil, ale nejvíc splňuje jeho požadavky a projít se dá, krátká hra celkem :)
@watchOut (17.10.2019 13:28): Série Dungeon Siege je dost jednoduchá a člověk nicmoc neřeší a jen si kliká s kamarádem, osobně jsem prošel dvojku a trojku po MP. Dvojka je zábavnější gameplayově, ale příběh jsem skoro nevnímal, fakt je to skoro jak Diablo. Trojka je více příběhovější a člověk tam udělá i pár rozhodnutí, ale ten gameplay je fakt otřes, hlavně kamera zlobí jak v dvacet let staré 3D plošinovce. Osobně se mi líbil i Torchlight 2 a Path of Exile po MP, ale tam je příběhu ještě méně.
Zdravím, máte nějaké tipy na (příběhové) RPG s multiplayerem, a to úplně nejlépe (a asi utopicky) na jedné obrazovce? Trochu koukám po Baldur's Gate II: Shadows of Amn, ale systém by klidně mohl být ještě trochu jednodušší, ale zase ne úplně Diablo II. :-) Série Dungeon Siege? Díky!
@Jab (05.10.2019 16:25): Tak je rozdiel, keď niekto explicitne uvedie, že ide preč (a ešte si dá tú námahu že všetko vymaže) a keď niekomu dojde benzín uprostred mongolskej púšte a je 2-3 týždne mimo internetu, čo by ma u 90210 vôbec neprekvapilo.
@Jab (26.09.2019 14:32): Nejvetsi je ted oldgames.sk, ale tam se resi vylozene jen oldskool RPG a tvoje oblibene dungeony, coz taky neni uplne idealni, jinak jsou RPG hraci, kterych je jako safranu, rozutekli vsude mozne, idealne ma kazdej svuj vlastni blogisek, coz je ponekud neprakticky. Loni jeste byla nejvetsim CS RPG forem toto diskuzni vlakno, ale jakmile par klicovych diskutujicich z DH vezme roha, tak je to spatny.
@AlieN (28.09.2019 01:53): To je recht, že když už jsem zmínil Annun.sk, tak rpgfórum jsem měl taky. ;)

Na zahraniční fóra btw de facto nelezu. Nějak jsem nikdy neměl tu potřebu. V záložkách mám vlastně z "komunitních webů" jen DH.
@Jab (26.09.2019 14:32): Ještě rpgforum stále existuje, kdysi jsem tam býval i docela aktivní. Byť o PC hraní to tam primárně není.

@Shoggot (26.09.2019 15:17): Tak, a obzvlášť u starých her bych viděl "problém" i v tom že už jsou jejich hráči/pamětníci jazykově potentnější, tudíž odpadá tendence se sdružovat výhradně na českých webech.
Ona i ta trvanlivost těch her je menší a menší a dedikované stránky tak postrádají asi menší a menší smysl. Kro když ty diskuzní platformy jsou všude.
@M.a.t.t. (26.09.2019 14:58): Nerad bych znovu vyvolával letitý spor s Elemirem. Který jsem nějak úplně celý minul. ;) Resp. že byl na téhle své (mimochodem k MaM skvělé) stránce vím (já tam nikdy nepsal), ale pak jsem jej zachytil až tady. Než to tu zabalil, že po něm "sigiláci" roky jdou (což jsem zase nepostřehl ani tady). Každopádně ať je u sebe spokojen. Lézt mu tam nebudu. Tolik k povídání ani u MaM her už není. ;)

@SilentWolf (26.09.2019 14:45): Reddit je fajn. Ale že by byl až tak informačně bohatý říci nemohu. Kolikrát je tam sice téma, které hledám. Ale často mi vůbec nepomůže, neb je plné lidí, kteří tu či onu hru asi hráli ve stavu náměsíčném, neb o ní ví kulové. :)
@Jab (26.09.2019 14:32): já bych řekl, že dnes prostě frčí reddit. Já vždy když chci o hře číst nějaké diskuze tak mě odradí fórum s 8 příspěvky, radši projedu reddit, kde jich jsou tisíce.

Ale fórum na Oblivion ve své době bylo perfektní. Dá se na to nostalgicky hezky vzpomínat.

Navíc reddit hezky filtruje toxické příspěvky tím, že ti neukazuje mínusové, dokud si je nerozklikneš.
Docela smutné, kolik těch někdejších hojně navštěvovaných domácích (myšleno československých) RPG fór hibernuje nebo rovnou zaniklo. Pominu Sigil, Gothicz.net, madbrahmínu. Ty alespoň ještě jsou onlajn. Ale velká škoda komunity k TES hrám na Bonuswebu. A i baldursgate.cz, kde to nakonec "Admin" prostě zabalil (pravda po dlouhém období vlastní neaktivity). Asi to vždy bylo o tom, že když mám záběr jen na pár her či herní sérii, tak se téma vždy časem "ohraje". Nejinak je tomu v případě IE her i na kdysi mamutích zahraničních fórech k jejich modům. Tam se ale asi nemálo lidí nakonec (často různými oklikami) vyskytlo na fóru Beamdogu. Mnohé pozdější stránky k novějším Bioware (a jiným) hrám pak měly ještě kratšího trvání. Už ten formát asi táhnul méně. Ale třebas mě ohromně těší ta aktivita vlastníka infinitygames.cz.

Na druhou stranu rpghry.cz měly záběr ohromný. Ale už nedokázaly zachytit dostatečně širokou komunitu a dave to nakonec také zabalil. Škoda jich. Byla to dobrá databáze. Annun.sk už je také dosti mrtvý. Taky to byla zajímavá komunita, byť jsem si na ni nikdy nenašel moc čas.

Pokud pominu opravdový pravěk (dungeony.cz třebas), tak jsem snad žádnou větší čs. komunitu k RPG hrám nepominul. Nebo ještě někoho nějaká napadá? Mageo, Level, Bonusweb aj
bych asi přímo nepočítal. Ale samozřejmě si je také pamatuji (byť jsem na ně nechodil). ;)
Heh, tak som skusil to demo na Solastu a ak by som este backoval pocitacove hry, tak to asi okamzite zabackujem. Vyzera to dobre - ten krasny DnD feel tomu sedi.
@Richmond (19.09.2019 15:21): No já ještě nezačal s dvojkou. Teď jsem byl zaneprázdněn adventurama a až dorazím výzvu tak bych rád hrál ten Fantasy General II(zatím jsem dal 2 mise a dobrý). Ale původně jsem plánoval hrát 2 a 3 letos - to už asi nedám ale dvojka by mohla vyjít. Když tak se ozvu :-)
Tak jsem včera rozečetl knihu Co je nového v počítačových hrách od Heleny Bendové. Hned na třetí straně mě potěšila zmínka o sérii Ultima :-) Jinak kniha vypadá zajímavě.
@7c (25.08.2019 20:23): Kupoval jsem po vydání a je to hra za kterou je spousta práce právě až po vydání. Vývojáři to skvěle doladili a makali na tom ještě dlouho potom.
Vážně škoda, že se o Tower of Time nějak moc nemluví - narazil jsem na ni náhodou při sledování nějakých náhodných recenzí na YT. Přitom hodnocení má všude vesměs vysoká. Z poslední doby asi nejlepší RPG, co jsem hrál, asi nejvíc mě překvapila vysoká "production value" - prostředí je nádherné a muselo to stát hodně usilí.
@Richmond (14.08.2019 16:37): Aha, nevšimol som si že jednotku poznáš. V dvojke to funguje tak isto, dajú sa zostavovať oddiely po osem alebo menej žoldákov a dá sa naverbovať viacero oddielov súčasne. Podobné je to aj v Battle Brothers, kde je v skupine tucet hrdinov a zopár ich sedí vo voze ako záloha. Tiež to je ale založené na prijímaní úloh a plnení misií.
@Richmond (14.08.2019 16:26): Presne tak to funguje v JA, počet žoldákov je pevne daný. Keď niektorý zahynie, pošleš príbuzným kondolenciu alebo aj puget, naverbuješ ďalšieho a pokračuj sa ďalej. Zvyšní žoldáci v poole, ktorých si nenaverboval do svojej skupiny, prijímajú vlastné pártýždňové kontrakty podľa svojho uváženia a môžu zahynúť na svojej vlastnej misii! :-)