Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeon Siege II

16.08.2005
75
139 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Příběh odehrávající se 700 let po dění v prvním dílu (Dungeon Siege) ve světě Aranna. Meč Zaramothu spolu se štítem Azunai vytvořili magické kataklyzma, princ Valdis je poháněn představou o nalezení meče a spojení se s mocnou skupinou tzv. Temných Mágů, kteří ho spolu s mečem utvořili jedním z nejmocnějších v Aranně. Jeho armády obsahující hlavně Mordeny (rasa brutálních a nelítostných válečníků) terorizují zemi.

Pokračování úspěšného RPG ve zdokonalené grafice a vylepšenými původními principy. Opět se podíváte do exteriérů tvořených lesy, horami, městy, podíváte se i do jeskyní a podzemních kobek. Zbraní je opět požehnaně, plus bohaté statistiky ala Diablo II, protože i zde jsou zbraně barevně odlišeny a náhodně generovány. O nepřátele nebude nouze a vy budete většinu herního času pod nátlakem desítek monster. Je zde systém skillů, které tvoří strom a je jen na vás, jakou cestu si zvolíte.


Poslední diskuzní příspěvek

@Yarwen (komentář): Poslední věc: inflace předmětů. Narážíte neustále na pojmy "skvělý luk", "raritní meč", ale obojí je podprůměrné. Je to, jakoby bylo všechno smetí nadzvihováno do nebes. Opět: proč to? // to je trend oslednich par let, stejen jakao nabazaru je vsechno raritni a sberatelsky kus :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Dvojka Dungeon Siege je velmi podobná jedničce, ostatně vyšla nedlouho po ní. Základní principy hry se nemění, přesto došlo k několika změnám, které hře určitě neprospěly.

První věc: obtížnost. Hrál jsem na střední, ale bylo to v podstatě o řezání másla nožem - nepřátele byli nudní, bez výzvy, bez radosti nad vítězstvím. Měl jsem sice plný batoh lektvarů, ale používal jsem je jen výjimečně. Bohužel, i lektvary jsou o ničem - na rozdíl od jedničky, kdy vám dolily životy či manu, zde pouze jejich nabytí zrychlují, takže když už se dostanete do potíží, moc vám nepomohou.

Druhá věc: očarovávání předmětů. Nově si můžete běžný (neočarovaný) předmět vzít do města, přidat ingredience, a hle - máte kouzelný předmět. Stejný, jako vám vypadne z každé druhé truhly. Naprosto zbytečné, po druhém pokusu jsem tuto funkcionalitu ignoroval.

Třetí věc: questy. Ty vás mnohdy posílají již na probádaná území, akorát těžko hledáte, kde je ten skrytý pramen. Okolo vás se pohybují nepřátelé, které nudně kosíte po desítkách, a je to jen o tom najít to konkrétní místo. Zářný případ je quest "Duchové Aranny", který vás vrací daleko zpátky a je neskutečný opruz procházet dávné lokace se slabými soupeři znovu. Proč to, proboha?

Čtvrtá věc: družina. Zapomeňte na osm členů jako v jedničce, tady na první dohrání budete mít maximálně čtyři. Budiž, nevadí. Plusem je, že můžete mít zvířecího společníka, ovšem když ho vykrmíte na určitou úroveň, jeho další vývoj už běží velmi pomalu. Můžete si koupit silnějšího, ale já chtěl prostě mít svého vlka...

Pátá věc: hudba. Velký sešup dolů. Po datadisku k jedničce je to velmi citelné. Jedná se jen o jakýsi doprovod na pozadí, který hru nijak neobohatí.

Šestá věc: specializace vývoje postav. O ničem. Ta prvotní je omezená, dále se nevyvíjí, ale stejně má větší efekt, než ty ostatní, na kterých budete pracovat zbylých 80% hry. Toto není naplnění RPG hry.

Poslední věc: inflace předmětů. Narážíte neustále na pojmy "skvělý luk", "raritní meč", ale obojí je podprůměrné. Je to, jakoby bylo všechno smetí nadzvihováno do nebes. Opět: proč to?

Nechci, aby mé hodnocení dvojky Dungeon Siege vyznělo nějak negativně - není to špatná hra. Je poctivě udělaná, prostá bugů, přesuny družiny jsou bez komplikací, i přes nevýrazný příběh a lineárnost si tato akční hra může najít své příznivce. Přesto se nemohu ubránit dojmu, že se jedná o sešup dolů oproti předchozí verzi. Trojka pak už i v oficiálních recenzích sklidila spíše kritiku a hrát ji už nehodlám. Škoda - není to špatné, ale ani dobré. Prostě průměr, čemuž odpovídá i mé hodnocení.

Pro: prosto bugů

Proti: změny oproti prvnímu dílu

+11
  • PC 90
Výtečná hra, od prvního dílu však přinesla hodně změn. Obnovující nepřátele, na kterých jste mohli doexpovat potřebný level a konečně jste se mohli vracet pomocí teleportů kam jste chtěli, což kvůli některým questům nešlo jinak. K tomu přibyly tuny předmětů (setové) a boj se ozvláštnil o ultimátní skilly, které dělaly na bojišti takovou paseku, že jste pak většinou podle ostatků ani nepoznali s čím jste bojovali.
Poprvé jsem tuhle hru dohrál po mulťáku s kamarádem, tak nás chytla, že jsme ji stihli dohrát za jeden víkend. Což je na délku hry celkem výkon. Co nás k tomu vedlo? Kromě nudy výtečná spolupráce charakterů a řada podpůrných kouzel.

Pro: Mulťák, RPG systém, desítky úkolů

Proti: Málo nových předmětů v obchodech

+10
  • PC 85
Druhý díl oproti jedničce přinesl lepší a pestřejší strom vlastností postavy, který umožnuje barvitější rozvoj... Principem hra jde ve šlépějích prvního dílu s několika dílčíma zlepšovákama. Grafika na svojí dobu nadprůměrná, zábava hlavně v multiplayeru opět královská. Dnes, kdy hra stojí 399,- vřele doporučuji pro MP seance po večerech... ;-)

Pro: Grafika, systém povyšování, skilly, totální kooperativní řežba v MP.

Proti: slabší příběh, finální boss mohl být těžší.

+6 +7 −1
  • PC 85
Dungeon Siege 2 mě velice mile překvapilo. Opět se jednalo o lineární akční RPG po vzoru jedničky (prostředí se opět negenerovalo a bylo na pevno vymodelované, díky čemuž byly některé úseky doslova užasné), ale hratelnost byla parádní. Mraky předmětů a monster, hromada sidequestů, skilly atd. Prostě paráda.

Pro: Prakticky totéž co Dungeon Siege, jen lepší.

Proti: Nic zásadního.

+6