Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@Jumas (19.01.2021 20:48): Nesouhlasím. Ono to opravdu pro mě je samostatná mechanika, nikoliv manuální save point. Zkusím uvést do spoileru i příklad, proč je tam rozdíl oproti save
Když ve hře uděláš save a reload, hra si nepamatuje, co jsi dělal mezitím, zajímá ji jen to, co se stalo do momentu savu. V LiS je několik momentů, kdy při vrácení času můžeš použít jiný dialog, o kterém se postava dozvěděla v době, kterou potom reloadovala a tedy z lineárního časového hlediska neprožila. Například při rozhovoru v koupelně se můžeš dozvědět, že Victoria někam šla, po vrácení času se na ni rovnou můžeš zeptat. Stejně tak ti zůstávají věci a můžeš se teleportovat prostorem
Jsem ochoten se bavit o tom, cos napsal v druhé větě. Ale nesrovnával bych tuto mechaniku a mechaniku manual save či game over
@thepcqwer (19.01.2021 20:29): Jenže už v roce 2019 byla kategorie Hrátky s časem, kam spadaly hry, kde můžeš čas sám nějakým způsobem ovlivňovat. V letošní výzvě je to myšleno podle mě trochu jinak, tedy že prostě můžeš od hry kdykoli odejít a nic se nestane. U LiS můžeš odejít, ale něco se stane a nezáleží na tom, že si to můžeš přetočit zpět. To by se v podstatě mohly povolit veškeré hry s manuálním ukládáním, protože si hru uložíš na kterémkoli místě, a pak, když se něco nepovede, nahraješ pozici, což je v podstatě také přetáčení času.
@M.a.t.t. (18.01.2021 21:56): Za mě Life is Strange je hra do kategorie, kde tě netlačí čas. Hra vyloženě pracuje s mechanikou přetáčení času, takže to, že se něco stane a ty si to přetočíš a náhle se nic nestane je dle mě v pohodě. Ano, hra nemá klasickou game over obrazovku. Ale dle mě se nedá říct, že tohle je ta násilná (obrazně řečeno) pauza, která je v pravidlech omezena.Dokonce tuto hru nevidím ani na hraně pravidel.
Jak je to vlastne s HC1 a Deus Ex Human Revolution. Hra ma vlastni pacifist achievement, ale vyjima z toho prave bosse, nebot tam hraci nedava na vyber.
@Malcolm (18.01.2021 17:23): Takto z hlavy si vybavujem minimálne jeden moment z Life is Strange, kde na teba čas vyložene tlačí a ak nič neurobíš, nasleduje neúspech. Iste, aj po tom si môžeš danú udalosť akoby previnúť späť, ale to len preto, že tá hra nemá klasické game over obrazovky. Každopádne, určite si to zahraj, aj mimo výzvy. Stojí to za to :)
@Red (18.01.2021 20:10): Proč ochcat? Jen bych si je rád zahrál to je celý. A některé hry jsem dostal jako doporučení na streamu například Everspace.
A do jiné kategorie už mám jiné hry. Nějak nechápu tohle "osočování" když se jen snažím získat další úhel pohledu abych to právě nějak nepokazil.
Nebo jsem dostal návrh na hru EVERSPACE. Podle informací co mám, tak je hra udělaná stylem, že když člověk zůstane v sektoru příliš dlouhou dobu, tak přiletí flotila jakýchsi Interceptorů a zničí mě. Nevím zda takové omezení času stačí?

Případně mě napadla ještě možnost Life is Strange? V té hře si čas vyloženě ovládáte sami jak se vám zachce a nejste ničím omezení. Když si to budu chtít vrátít milionkrát tak můžu. To by mělo splňovat 7 na normál ne?
@rikuhahl (18.01.2021 16:18): Tam jediný co je tak jsou quicktime eventy, ale já můžu položit ovladač a nemusím je vůbec klikat. Odjede anime a úplně stejně jako kdybych to klikal a jediný co se stane, že na konci kola budu mít horší známku.

@Steve (18.01.2021 16:24): Čeká i ne já je nemusím vůbec klikat. Jakmile začne můžu klidně položit ovladač a nemá to vůbec žádnej vliv na příběh nic. Jediný co se změní je výsledná známka hodnocení na konci mise, ale ta mise proběhne úplně stejně ať mám ovladač v ruce nebo ne.
@Malcolm (18.01.2021 15:36): Opravdu lze hru opustit, kdykoliv? (V té základní variantě musíte dohrát hru, od které můžete v jakékoliv chvíli odejít na libovolnou dobu a hra na vás počká, samozřejmě bez toho, aniž byste jí museli zapauzovat.). Ne, jen v dialozích, ale kdykoliv můžeš nechat hru být a nic se nestane?
@Garret (17.01.2021 23:33): No napadlo mě na 1 dát Dishonored. Tam se standartně zabíjí. ale je tam i achievment za to, že nikoho nezabiju a že všechny nepřátele budu jen uspávat nebo omračovat.
A na 7 mě napadá nějaký díl ze série Naruto. Tam když je dialog tak hra čeká až do alelůja než to odkliknu to samí například i u klikacích quick time eventů. Když je neodklikám tak jediné co se stane je to, že dostanu horší hodnocení, ale hra jede dál jakmile kliknu, že hotovo.
Případně mě někdo opravte jestli se pletu.
@Malcolm (17.01.2021 22:54): co se UD týče, na Normal je tam násilí a na HC není zabíjení běžnou součástí hry. u Detroitu si nejsem úplně jistý, ale nemám pocit, že by byl časově omezen po většinu doby, spíše tak nárazově.
@Garret (17.01.2021 22:35): Taky si nejsem úplně jistý, ale když to vezmu u Until Dawn z hlediska toho, že hráč má vyloženě možnost si vybrat koho zabije a koho ne, tak si říkám, že by to mělo být ok. Ve hře můžou zemřít všichni nebo nikdo a to platí i skrze nepřátele.
A u 7 tam si myslím, že by to mělo projít. Přeci jenom ve hře je každé rozhodnutí během honiček nebo hledání pachatele podmíněno časem. Například když v bordelu s Hankem hledáme androidku co zabila zákazníka a chodíme od jednoho andoida k druhému a hledáme kousky obrazu, tak je to vyloženě podmíněné časem a musíme pospíchat aby jsme našli pachatele. To samé například u volby jestli na střeše u divergenta budeme dále pronásledovat pachatele nebo jestli zachráníme Hanka. Také je to podmíněno časem. Nebo příklad při hraní za tu ženskou androidku nevzpomínám si teď na jméno máme omezený čas na rozhodnutí se jestli budeme divergentní a zachráníme tu malou holčičku před otcem nebo jestli tam budeme stát a necháme jí "zabít".
Ale jak říkám nejsem si jistý jak přesně to zapadá do pravidel či ne. Pokud by se skutečně více lidí shodlo že ne, tak vymyslím něco jiného.
Zdravíčko nějak jsem se pokusil sesmolit seznam her na výzvu. Našel by se někdo kdo by mi dal další názor jestli je to ok nebo ne? Předem díky.
odkaz
Chcem sa opytat da sa dat hra Star Wars Battlefront II do 9tej kategorie na normal? Je tam vesmir ale neviem uplne ci sama budem aj cestovat alebo teda ovladat moju postavu vo vesmire. Ide mi iba o zakladnu kampan.
@RomcaT (15.01.2021 01:50): Jojo ta stručná informace, čím hra plní podmínky kategorie je pro mě fakt užitečná, zvláště tam kde to není hned zřejmé. Já už tohle dal i do FAQ a jsem rád za každého, kdo mi to tam vypíše.
Tak jsem už v lednu trochu s výzvou hnula a mohu doporučit do kategorie Minihraní hru Morphopolis - fakt pěkné minihry a hra je taková klidná.
Pak do kategorie Čas je relativní UGH!, kdo nezná z dětství, tak je to pořád chytlavý ;o)
V herním nášupu jsem hrála Mimpi Dreams - má to dvě DLC. Jako není to žádný zázrak, nicméně pro někoho kdo má rád hezky kreslené logické hopsačky, to bude ok.
A poslední co jsem zvládla do výzvy dohrát je Tasty Planet v kategorii Vesmír. Tady lze zahrát i jedničku , která také splní tuhle kategorii na HC. Pokud nechcete hrát vyloženě vesmírné simulátory, tak tohle je hra pro vás.

Také jsem si do profilu připsala pár jednoduchých vět o tom, proč nebo čím daná hra splní kategorii, abych usnadnila Crashovi kontrolu. To bych doporučila každému, myslím, že to pak fakt ulehčí práci, co myslíš Crashi?

Tak výzvě 2021 zdar!
@Hergi (13.01.2021 13:27): Osobně bych staršího tipoval tak na 13, maximálně 15 let a mladšího na 7-10 let, Určitě jsou oba nezletilí a to celkem výrazně. Takže hra je to do kategorie naprosto vhodná.
Chci se zeptat, jde do 10. kategorie použít hra Brothers: A Tale of Two Sons? Hru jsem nehrál, ale vždycky jsem jí měl na seznamu toho, co bych si jednou chtěl zahrát, a tohle je skvělá příležitost. Nepodařilo se mi ale dohledat věk mladšího z bratrů, ale podle obrázků mi přijde, že se o dítě jedná.
@Crash (11.01.2021 11:15): Ok díky.

Tak tedy hry které do výzvy zapadají v plánu mám... tak teď ještě splnit druhou nutnou podmínku - nezapomenout na ni před koncem roku jako loni, kdy jak koukám jsem tu basic variantu taky splnil :D
Jak zásadní je ta podmínka "dohraj" v :
"Dohraj hru, ve které se dá cestovat reálným vesmírem, tak jak ho dnes známe."?

Očekávám že s vydáním Odyssey strávím dalších několik set hodin v Elite :Dangerous, ale to se jako persistentní simulace Mléčné dráhy tak trochu "dohrát" nedá...
@RomcaT (10.01.2021 19:24) a @Crash (10.01.2021 20:00): Super, děkuju za odpovědi, tím se to vyjasnilo.

@Kunick (10.01.2021 19:34): Port: máš pravdu, pochopil jsem to fakt špatně a pral to moc za slovíčka. Dává to smysl.
Minihry: Nějak jsem byl asi v módu, že každá část výzvy musí znamenat pro hráče změnu v přístupu ke hře, což je samozřejmě blbost, protože výzva je hlavně o tom zavítat do her, kam bych třeba jinak nešel. Takže už samotný výběr je ten akt hráče. To mi při tom pročítání diskuze plné problémů uplně vypadlo :)
Jinak já si samozřejmě doplńující informace rozkliknul, však z nich byla ta moje citace :) Přečetl jsem si celou vývzu dvakrát a celou diskuzi, nechtěl jsem přidělávat tvůrcům práci.
@OndrejVasicek.cz (10.01.2021 19:06): Last of Us Remastered beru jako port a zároveň remaster, a nemám s ním problém.

Co se týká miniher a principu, že si tam vlastně můžu dát hru, která vyžaduje k dohrání všechny minihry, tak máš sice pravdu, ale nevidím důvod, proč by tomu tak nemohlo být. Naopak, ten požadavek u Pacifisty považuji za specifický a rozhodně se nedá aplikovat na další kategorie a není to obecný princip výzvy.
@OndrejVasicek.cz (10.01.2021 19:06): je napsáno "Ne, SAMOTNÝ port ..." - aplikuješ tedy pravidlo, které bys aplikovat vubec neměl.

ad Minihry: stačilo by rozkliknout doplňující informace a zjistil bys, že tvá definice minihry se liší od definice minyhry dle autorů výzvy ( do hodnocení která z nich je rozšířenější se nepouštím). Pokud přistoupíme na definici dle zadání výzvy, tvé srovnání je bezpředmětné.
V každém případě srovnání s logickým problémem pokulhává protože minihra nemusí být logická, ale může být založena na postřehu, paměti či šikovnosti.