Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

@John Mirra (25.07.2025 10:25): Od 2019 mám na Steamu ve wishlistu, takže se to vařilo tak dlouho až jsem zapomenul, že se něco takového tvoří. Časem zkusím.

@Red (25.07.2025 00:16): L.A. Noire je správně zmíněno. Za mě je to také adventurni klasika, i když to podle mě je adventura tak ze 3/4. Podobný "problém" mám i s Pathologic 2, které je také primárně (fantastickou) adventurou, ale není to hra, která by mě ihned napadla např. při jmenování adventurnich klasik z posledních let.
@Jab (24.07.2025 23:48): Jako Posla smrti? Tam se mi ta jednička líbila nejvíc, ty další jsou tebou "oblíbené" fanfikce jedničky:) Ale hodně lidím se líbí, jak jsou svižnější.

Jinak mě ještě pořád detroit, heavy rain a syberia4 čekají. Plánuju si někdy ještě střihnout Life is Strange. Všechno to čeká na správnou náladu. Za mě je třeba adventurní klasikou LA Noire, hodně lidí to má asi kontroverzní jestli je to adventurní žánr, za mě je to právě to jak jsem si evoluci představoval a legenda. I když jsou tam prvky, co nesnáším. Ale při hraní klasických adventur je těch prvků často víc, třeba co se opakuje jsou zmatečné přechody mezi obrazovkami, zdlouhavé animace, putování přes x prázdných obrazovek, pixelhunting, nelogické postupy, zkratkovitá psychologie postav, zmatečný interface akcí či aspoň rozhovorů,... i tak se rád k nim vracím a zkouším různé nové iterace, co jsem nehrál.

Celkově je to u mě takový hit and miss. Ve hrách stejně jako v jiných žánrech instinktivně hledám něco osvědčeného, populárního, dobře hodnoceného. A proti tomu jsou nové niche adventury bortící adventurní paradigmata, hodnocení 10/10 ale hodnotících je dohromady pět hipsterů. A já tak zkouším, někdy jsem zklamán klasikou, jindy tou novinkou.
@Jab (24.07.2025 21:04): Já mám výhodu, že si houby pamatuju. Takže po čase se můžu k některým hrám vrátit a odehrát je znova. A zjišťuju, že mnohdy uvažuju stejným způsobem, jako jsem uvažoval při tom předchozím hraní a zaboha si nemůžu vzpomenout, jaký byl ten další správný postup. Samozřejmě, jsou tituly, které jsem dohrál už několikrát (nejčastěji asi GK2, GK3 a Phantasmagorii ; a teď kvůli češtinám i první dva Broken Swordy), takže tam si toho pamatuju víc, ale stejně si to jednou za čas zahraju a užívám si to. Teď už se třeba těším, až se bude blížit vydání Pouta krve a já si u té příležitosti předtím zahraju komplet trilogii Posla smrti.
@Tulareanus (24.07.2025 19:18): "A je to ako píšeš, sú legendárne aj hry, ktoré keď si zahrá niekto po rokoch, tak si akurát v rozpakoch pokazí tú ilúziu o tom, aká to bola legenda. "
No tohle jsem myslel trochu jinak :) Měl jsem na mysli tituly, které už tehdy nebyly bůhvíco, ale něčím výjimečným se "proslavily". Lidi je znají třeba kvůli nějakému hernímu prvku.
@M.a.t.t. (24.07.2025 19:40): Zase u Detroit: Become Human i Syberia: The World Before jsou věci, co mě štvaly. U The Longest Journey si na takové problémy nevzpomínám. A dohrávat to znovu, abych se přesvědčil, nebudu. Adventury jsem téměř nikdy nehrál podruhé, neb je u nich nejdůležitější příběh a ten po prvním dohrání znám.

První epizodickou sérii Life is Strange - Episode 1: Chrysalis bych klidně jako novodobou klasiku dal. Kdyby nebyla na pět epizod, tak bych ji asi na svém profilu doporučoval.
@Fritol (24.07.2025 19:19): Je to celkem ostuda, ale z té první skupiny jsem hrál jen Walking Dead (a to ještě ne všechny série). Je ale pravdou, že ty další si nechávám jako jistoty, u kterých věřím, že se mi budou líbit. A konkrétně u LiS čekám na to správné načasování a rozpoložení. No a ty níže zmíněné jsem hrál všechny a pořádně mě neoslovila ani jedna. Ale každému se líbí něco jiného...
@Fritol (24.07.2025 19:19): +1

Jeden by dokonca mohol polemizovať, že to, že sa tieto hry dokázali výrazne presadiť v ére, ktorá už adventúram toľko nepraje, z nich do budúcna môže učiniť papierovo väčšie legendy ako z niektorých deväťdesiatkových klasík :)
@Richmond (24.07.2025 19:10): Tak myslím, že v rámci žánru, jako adventur, z těch moderních her rozhodně vyčnívají třeba Walking Dead, Life is Strange nebo Night in the Woods a Detroit. V podstatě by šly také označit za legendy. Minimálně první dvě zmíněné se objevují běžně v různých topkách už. Ale jak psal Tul, všechny mají společnou jednu věc: Marketing a dosah. Kdybys chtěl ten žánr rozšířit i o walking simy, které jsou jen přirozeným vývojem žánru díky technologii, tak se ti nabízí Dear Esther, Firewatch, Journey a další. Minimálně na Journey jako "legendu" vzpomíná rozhodně víc lidí, než na cokoliv od LucasArtu. Nejspíš i o miliony víc. :)
@Richmond (24.07.2025 19:10): Bez ohľadu na to, či je to široký mainstream alebo žáner ako mainstream alebo u hráčov, v podstate stále platí to isté. A potom je tam ten druhý faktor - veková kategória. Jasné, že pre človeka 40+ budú "legendy" z obdobia, kedy sa formoval. A je to ako píšeš, sú legendárne aj hry, ktoré keď si zahrá niekto po rokoch, tak si akurát v rozpakoch pokazí tú ilúziu o tom, aká to bola legenda. :)

Na tom spomínaní je ale super, že je individuálne, takže nám nebráni si vytvoriť nové spomienky na hry, ktoré nás nejakým spôsobom zasiahli aj v dnešnej dobe. Ja teda hrávam adventúry posledné roky asi najviac zo všetkých žánrov a je tam viacero hier, s ktorými som bol vyslovene spokojný a pozitívne prekvapený a už sa mi z nich vytvorili spomienky a pocit nostalgie. Predsalen aj prvý Life Is Strange, ktorý mám veľmi rád má už 10 rokov...
@Fritol (24.07.2025 18:57)
@Tulareanus (24.07.2025 19:01)
Já měl na mysli status legendy v rámci žánru, tedy u hráčů adventur. Je mi jasné, že adventury nemají absolutně šanci jakkoliv "soupeřit" s jinými žánry. Ale souhlasím, že k dosažení označení "legendy" je asi potřeba velkého počtu hráčů. Mně jen přišlo takové smutné, že tedy máme nejlepší/zlaté období žánru, ale vlastně z toho kvanta vyloženě nevyčnívají nějaké velké legendy, na které se bude vzpomínat i v budoucnu. O kvalitách nebyla vůbec řeč. Ony z minulosti jsou legendární i některé nepříliš kvalitní hry :)
@Pluto (24.07.2025 18:38): Súhlasím. Hlavne vtedy a obzvlášť dnes v tej záplave hier je vidieť, že častokrát jednoducho vyhráva to, čo má lepší marketing, aby ľudia vôbec tušili, že niečo také existuje. Občas sa nájde nejaký projekt, ktorý sa stane populárnym cez "Guerilla marketing", ale to už sa z princípu nedá predvídať.

@Richmond (24.07.2025 18:46): Odpoveď máš v podstate u Pluta. Býval to mainstream, malo to marketing a dosah = dostalo sa to k viac ľuďom. Viac ľudí v mainstreame vytvára ten mýtus "legendy". To, že dnešné adventúry málokedy nadobúdajú status legendy nehovorí nič o ich kvalite, len o mainstreamových trendoch a marketingu.
@Richmond (24.07.2025 18:46): Ono se můžeš celkově ptát, kolik dnešních her se stane legendou. Legendou je i Fortnite, akorát ne pro tvoji/moji generaci. Pro nás jsou ty hry legendy protože jsme na nich vyrůstali, protože novináři, kteří o nich dnes píší jako o nejlepších, jsou v našem (nebo vyšším) věku, protože knihy, které se vydávají o hrách, píší taktéž lidi v tomto věku.

Já ti garantuju, že dnešní děcka za 20 let určitě na Full Throtle nebo The Dig vzpomínat nebudou a novináři z jejich generace o nich jako o zlatých časech nebo legendách psát nebudou. Hry jsou podstatně víc spotřební zboží, než knihy nebo i filmy. A i ty filmy čeká podobný osud. Přijde doba, kdy po klasikách z 80s nikdo ani neštěkne, pokud se nebudeš ptát pozérů (budoucích hipsterů) na letterboxd.
@Fritol (24.07.2025 17:50): Ono záleží, z jakého úhlu se na to člověk dívá. V těch devadesátkách byly adventury na vrcholu, patřily mezi nejpopulárnější žánry, měly velké rozpočty i produkční hodnoty, byly to vlajkové lodi různých společností. Teď je situace odlišná, her (všeobecně, nejenom adventur) vychází skutečně hodně a některé z nich si najdou své fanoušky, dokáží získat vysoká hodnocení, ale pes po nich neštěkne (mnohdy je to i o povědomí veřejnosti, propagaci apod)...
@Richmond (24.07.2025 17:31): Posledni roky tady celkově ubývá příznivců her. Zlatou éru adventur sice máme, zlatou éru DH však máme za sebou. :/

Abych ale vnesl trochu pozitivity, tak já se do adventur poslední dva roky cca začínám docela dostávat, dříve jsem ten žánr vesměs ignoroval.
@Fritol (24.07.2025 16:42): Sakra, musím se dokopat sepsat komentář k loňské novince, kterou jsem si docela vychnutnal a s gustem dohrál před pár měsíci. Ale upřímně, kolik tady je těch příznivců 90s (já bych tam přidal i 80s) adventur? Stačí na to možná jedna ruka :) Já už posledních 5 let hraju jen adventury, ale pohříchu tak 1-2 ročně :(
@jones1240 (24.07.2025 17:21): Já se právě v poslední době (v rámci svého omezeného času) snažím o různorodou kombinaci - jednou zahrát něco nového, jednou něco staršího, jednou něco humorného, pak zase něco vážného, pak něco ujetého. Vím, co je v rámci žánru mému srdci nejbližší, ale rád zkusím i něco jiného. Jen kdyby toho času bylo víc...
@jones1240 (24.07.2025 16:46): Pokud dotyčné nebaví nové pixelart adventury, protože jsou technologicky zastaralé, tak by bylo pak na místě uznat, že všechny ty klasiky z 90s v dnešní době nemá smysl doporučovat a kvalitativně tedy dnes neobstojí, neb je zub času naprosto ohlodal. :)
@Fritol (24.07.2025 16:42): +1

Přesně tak, mě udivuje samotného jak vlastně nové adventury, tu skoro žádné samozvané milovníky žánru nezajímají. Jasně, často tu zazní argument, to byla ta doba kdy to bylo IN. Teď už když je možnost mít grafiku jaká je, tak proč sahat k pixel artu a zastaralým vizuálum. I tak si to ale prostě odporuje s tím co přece hráč od toho žánru chce. Ale to je furt to samé dokola.
@Tulareanus (24.07.2025 16:02): samorost psal, ze by rád viděl adventury, které reflektují dnešní technologické možnosti. Posledni LiS je reflektuje dost a stejně to nepomohlo. Vic tu hru momentálně řešit nepotřebujeme.

Tady je problem, že v 90s AAA produkci stačilo prodat nižší stovky tisíc pro komerční úspěch. Dnes AAA hrám nestačí ani 3 miliony. Těžko ten budget pak někdo vrazí do adventury, která nemá potenciál prodat ani milion.

Nicméně mě v ranci DH fanoušků klasických point and click adventur zaráží nejvíc fakt, že kvalitní 2D adventury z 90s se adorují, ale nové 2D adventury, které jsou mnohdy kvalitnější (Viz zmíněný Drifter - Skvělý dabing, super stylizace, výborné animace a filmové pojetí) všichni ignorují. Nerozumím tomu, proč pixelart z 90s je dobrý, ale pixelart z 2025 je špatný. Mám pak trochu podezření, že některé fanoušky point and click adventur ten žánr ve skutečnosti nebaví, jen mají nostalgické vzpomínky na tituly z dětství, nic víc.
@Fritol (24.07.2025 15:16): Mne teda prišlo, že posledný Life Is Strange neurobil taký veľký grafický skok oproti prvému. Pozeral som aj grafické porovnanie pri hraní, aby to nebolo len na základe spomienok. Ale posledný LIS mal iné problémy, ľudia cez to, že v príbehu sa ani pri výbere záchrany, nevyskytovala Chloe. A druhý problém bol v tom, že po stránke scenára a náplne to bola z veľkej časti nuda a miestami fakt nelogické a hlúpe, len aby sa to posunulo tam, kam chceli autori.


Teraz mám rozohranú adventúru Star Trek: Resurgence , čo je len dva roky stará adventúra od veteránov z telltale a teda po technickej stránke, po stránke mimiky, rozpohybovania postáv a ich mimiky je to úprimne bieda. V podstate ani neviem, ako sa im to reálne podarilo v tomto smere až tak zle spraviť.

Každopádne dobrých adventúr vychádza veľa. Hlavne z hľadiska scenára a postáv je ich veľa kvalitných. A okrem pixelartových štylizácii je ich dosť aj ručne kreslených a inak štylizovaných, ktoré vedia byť zaujímavé. Napr. Voodoo Detective  alebo Chicken Police .
@Fritol (24.07.2025 15:16): Tak otázkou je, zda ten nezájem byl způsoben zrovna grafickým provedením.

@jones1240 (24.07.2025 15:19): Tak množství není až tak určující, podstatné je spíše, kdy vyšly pro žánr zásadní tituly. Ale jinak Ti rozumím, vím, jak to myslíš. Buďme holt vděční, že alespoň někdo drží adventurní žánr na nohou a máme stále co nového hrát. Byly doby, kdy to vypadalo opravdu bledě.
@samorost (24.07.2025 15:10): Ano, jenže pořád Zlatá Éra je výstižný popis, protože vychází tak 10x více adventur než v devadesátkách. navíc třeba já osobně mám na grafické orgie úplně odlišný druh her a ne point and click zrovna :D

Ale jo no, holt ten žánr drží při životě nadšenci jejichž hlavní prací vývoj her není. Ale početně a i kvalitou v zlaté éře rozhodně jsme. Některé hry viz Drifter, jsou jak kdyby je dělali Lucasové.



@Fritol (24.07.2025 15:16): Pokud se Squeenix probere, dostaneme Pixel Artový LIS a bude! Prodeje opět na vrcholu!
@samorost (24.07.2025 15:10): Posledni Life is Strange je z hlediska grafiky, její detailnosti a hlavně mimiky a uvěřitelnosti emocí hodně vymazlená věc, na kterou se v tomhle ohledu nechytají ani některé ačkove věci s fotorealistickou grafikou.

A lidi o to neměli zájem.
@Pluto (24.07.2025 14:46): Ano, poslední Syberia je jedna z mála, která vypadá opravdu k světu. Nejnovější Indy je spíše akční hra, byť s příběhem.

@jones1240 (24.07.2025 14:51): To je právě smutné a proto se trochu ošívám při označení dneška jako zlaté éry adventur. Dříve se totiž adventury, stejně jako i ostatní žánry, postupně vyvíjely i po technické stránce a takříkajíc šly s dobou. Dnes v tomto ohledu bohužel většinově citelně zaostávají. Naštěstí tento žánr stojí především na příběhu a ten se dá napsat kvalitně v každé době (pokud se zadaří). :c)
Bohužel, point and click žánr není mainstream. Nikdo do něj velký budgety sypat nebude, pokud nejde o vyloženě známou a nostalgickou značkou s jistým úspěchem. Radši 90s estetiku či pixel art, než nízko budgetový 3D grafický pokusy ve stylu tohhole blivajzu nebo tohle. 

Tak, já tu řeším klasické point and click, Indy je prostě jak píšu mainstream značka a navíc je to stealth akční adventura. Jen chci říct, že adventur klasických vychází více než v devadesátkách a hodně kvalitních a dobře napsaných.
@samorost (24.07.2025 14:40): Je pravdou, že se hodně titulů uchyluje k pixelartu či jednodušší grafice. Pořád ale existuje řada pěkně nakreslených titulů, které svým zpracováním nedělají ostudu. Samozřejmě, grafika na úrovni AAA titulů něco stojí a není jednoduché to ufinancovat. Ale z poslední doby třeba Syberia: The World Before nebo Indiana Jones and the Great Circle (pokud ho budeme považovat za adventuru) určitě nějaké to srovnání ustojí.
@jones1240 (24.07.2025 13:35): Koukám, že jsme se obloukem vrátili zpět do devadesátek. Jako nic proti, mě ten styl baví, jen bych také rád vídal i hromady dalších titulů, které by reflektovaly současné technologické možnosti. Už dlouho jsem nezaznamenal žádnou adventuru, ze které by mi (krom samotného příběhu) spadla brada také při pohledu na dechberoucí grafiku.
@Fritol (21.04.2025 20:35): Tak ja už tiež vediem steam wishlist primárne ako nezábudník, ale niečo, na čo by som aspoň teoreticky chuť nemal by som tam nedával, aj keď som si vedomý, že tých 669 WL hier je veľmi nerealistické číslo. :D Udržujem tam asi cca prvých 150, z ktorých odoberám alebo posúvam niektoré nižšie hore. Povedal by som ale, že možno tých cca 70 vrchných je naozaj relevantných.
Zdejšímu osazenstvu se může líbit tato nová česká adventura. Hexed Time je ručně kreslený titul.

Zdarma na Steamu.
@Tulareanus (21.04.2025 20:27): Já už na správu wishlistu nějak rezignoval, dávám tam všechno čistě pro připomenutí, ale reálně 90% z toho nikdy hrát nebudu. :D Ale z toho vypsaného za mě rozhodně nejzajímavější The Midnight Walk, super stylizace. Tu si určitě budu chtít zahrát.

Jinak z her, které jsem tady zmiňoval nedávno mám odehrané The Beekeeper's Picnic, Leila a Brassheart. Všechny tři mohu doporučit. První zmíněná rozhodně nejlepší, fajn cozy fritolovina, další dvě možná spíše ve slevě, neb třeba Leila je záležitost na 3 hodiny, což mi za plnou cenu nepřijde úplně ok. A Brassheart bude potřebovat nějaký patch ještě, má to rozbitý jeden druh hádanek. Jinak ale slušná casual věc.
Květen má zas pár solidních kousků.

1. vychází kompletka Herald: The Interactive Period Drama - Historická choices matter adventura na lodi.

8. Spirit of the North 2 - Pokračování lišáckého Spirit of the North z roku 2019.

8. taky The Midnight Walk - Fantasy horor od tvůrců Lost in Random.

13. Neon Hearts City - Cyberpunkové retro od Cosmic Void.

22. Out of Sight - Hororovka o slepé holčičce a jejím plyšovém méďovi.

A někdy během května vyjde freeware hra Poco, ručně malovaná hříčka co nedávno vybrala na kickstarteru.
@Dan9K (26.03.2025 15:05): Samozřejmě, může to být sebehezčí ale když vše ostatní stojí za vyliž tak je to prd platné. I když vizuál je jedna z prvních věcí která vždy zaujme. Absence dabingu mi nevadí, zbytečná limitace ve výběru pokud bych to vymezil, stačí dobrý soundtrack a je to v pohodě.
třeba pro mě je daleko zásadnější, než jak to vypadá, jak to zní a co je uvnitř :-)

Důležitý je pro mě obsah, příběh. A hlavně to musí být namluvené, jen číst už nechci.
Nemám ale s tím zas až takovou zkušenost, ale třeba Gemini Rue mě přesvědčila, že to nemá cenu řešit. Nejdřív jsem si říkal, že je to hnusný, ale pak jsem si zvyknul a začalo se mi to líbit a hlavně mě táhl ten obsah a bylo to namluvené. A pak jsem spokojen :-)
@Fritol (26.03.2025 10:21): Já vstoupím do diskuze trochu netradičně. Tady z DH mi vůbec nefungují žádné odkazy na ibb.co. Respektive i když jdu přímo na tu stránku, tak se mi vůbec nenačte. Nevíte, kde by mohl být problém?
@Fritol (26.03.2025 12:23): To byl jen příklad, proč si řada lidí myslí, že pixelart je na tvorbu jednodušší, nesleduju na čem ty hry běží. Tvorba pixelart her vypadá a vždy bude vypadat jednodušeji. To množství práce za tím nikdo nevidí.

@jones1240 (26.03.2025 12:25): Tak jasně, že hnusné 3D je horší. Pro mě je nejlepší právě to 2,5D, tedy 3D postavy na 2D prostředí, což je případ třeba té Tunguzky :) Očividně máme zcela opačné preference. Určitě sem pak napiš, co ti daný vývojář odpověděl.
@Jumas (26.03.2025 12:13): Takhle, určitě lepší pixel-art než dávat čas do 3D adventur jenž nepobrali většinou ani polovinu charismatu a atmosféry jako zmíněné pixel arty. Nemluvě o tom že často nabízí animované cutscény, osvětlení dynamické, animace, poté například detailní zoomy na obličeje postav či objekty, které někdo nakreslit musel.

Chápu, ono je to asi jednoduší, nedávno jsem připravoval rozhovor s jedním vývojářem, a schválně mu položil otázku zda zvolil pixel-art kvůli jednoduchosti atd. Uvidíme co odpoví. Samozřejmě mám rád taky adventury jenž jsou kreslené a mají jiný vizuální styl. I tak ale klidně nekonečno pixel-artů než grafiku alá Tonguska, či ty další 3D německé adventury.
@Jumas (26.03.2025 12:13):  Teď nějak nechápu proč do toho pleteš enginy. Ne každá GameMaker hra musí být pixelartová a ne každá hra na jiném enginu musí být 3D. Jsou i pixelartové hry na Unrealu, užití enginu je úplně jedno.
@jones1240 (26.03.2025 11:56):, @Fritol (26.03.2025 11:56):, @Vivaldi (26.03.2025 11:56): Třeba to tak být nemusí, ale na první pohled si spousta hráčů řekne, že si to chtěli vývojáři ulehčit, a proto sáhli právě po pixelartu. Určitě bude jednodušší vytvořit hru v Game Makeru, než v nějakém komplexnějším enginu. Jak už jsem tu jednou psal, za mě je to zbytečná práce a radši bych, aby autoři vložili své úsilí jinam, ale svou cílovku si pixelart samozřejmě najde. Nechci tím však pixelart nebo vývojáře těchto her nějak znevažovat nebo urážet. Jen nejsem cílovka.

Já si každopádně na nedostatek nových adventur ani her v jakémkoli dalším žánru asi nikdy stěžovat nebudu. Možná bych si mohl postesknout po nových dílech některých sérií, ale některé ještě nemám dohrané, takže mě to tak netrápí a například na nedostatek taktických strategií si od Shadow Tactics: Blades of the Shogun nemohu stěžovat už vůbec.
@Jumas (26.03.2025 11:49): Ja by som povedal, že keď sa niekomu niečo nepáči, to je v poriadku. Pokiaľ to ale (ako tu bolo povedané) znevažuje a považuje za lajdácké... tak to je zase niečo iné.
@Jumas (26.03.2025 11:49): Přijde mi že se to tu děje často, vychází toho tolik ale postesky nad kvalitou vizuálem či početností přebývají, hlavně pak ve výsledku jen minimum lidí tu nové point and clicky hraje.
To je furt dokola. Co je na tom, že se někomu nelíbí pixeart nebo třeba japonský styl či PS1 grafika, ať už na tom vývojáři pracovali, jak dlouho chtěli? Nikdo tu nebrečí, jen se prostě vyjadřuje názor. Já mám třeba u point and click adventur nejradši 2,5D zpracování, ale nikomu nevnucuju, že se mu to musí líbit také, jinak je uplakánek.
@Fritol (26.03.2025 10:33): Kvalitný pixelart určite nie je niečo, čo by malo byť znevažované. Ako či už adventúry alebo aj hry ako Sea of Stars robia podľa skvelý pixelart. Niekedy to dokonca vie vyzerať krajšie ako 3D grafika.
@jones1240 (26.03.2025 10:26): Jo, často taky čtu, že pixelart je lajdácký a podobné kraviny. Přitom udělat kvalitní pixelart, jako třeba ten Beekeeper, je podstatně náročnější než grafika ve stylu Poldy třeba. A nesrovnatelně hezčí, že ano. :)
@Fritol (26.03.2025 10:21): Pravda, ale co tu zjišťuji tak spíš ti lidi zde brečí protože většina je pro ně často pixel art, a takové hry údajně patří jen do historie :) Ale když jsi hráč co hraje všechny vizuály, tak se opravdu jedná o zlatou éru adventur :)

Beekeeper vypadá skvěle, jsem nezaregistroval.
Jsem tak random na fb narazil na typka, co se snažil vyvracet, že klasické adventury uz nevznikají, tak hodil svou topku nejočekávanějších. Seznam vesměs těch známějších kousků, na Steamu by se dalo dohledat spoustu dalších. Nicméně jsem si vzpomněl na DH, kde tenhle narativ jede taky už pár let, přitom jestli někdy byly zlaté časy adventur, tak jsou právě teď. :)

Jinak dnes vychází The Beekeeper's Picnic, krásná věc.
Nevím, jestli se to tu už někde objevilo, ale v devadesátkách připravovali MediaX adventuru Big Brother, která nikdy nevyšla. A v minulých dnech se objevila hratelná demoverze z dané doby. Pokud to někoho zajímá, tady je článek.
Stellar Mess: The Princess Conundrum (Chapter 1) do odvolání zdarma na steamu. Nejspíše v rámci nalákání na chystanou druhou epizodu, která by měla brzy vyjít. Pro fanoušky starých adventur ideálka.
@Pluto (04.02.2025 02:11): jo, taky jsem si to vygooglil :-)

za mě se k tomu hodí citát Věry Chytilový: "No jó, mužský, ti nestárnou. Šediny je zdobí, brýle jim svědčí, vrásky jsou sexy. Žádné křečové žíly. Žádná celulitida. Žádné klimakterium. Ale pak najednou… zdechnou"