Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Igor: Objective Uikokahonia

1994
65
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Igor: Objective Uikokahonia je humorná adventura od Péndulo Studios naprogramovaná v enginu ScummVM. Jde o prvotinu tohoto španělského týmu, jinak známého adventurní sérií Runaway. Grafika je tvořena 256 barvami a hraje se v rozlišení 320x200. Ovládání je velice podobné starým adventurám LucasArts.

Hlavním hrdinou hry je student Igor, který zoufale touží mít rande s dívkou svých snů – Laurou. Bohužel, vypadá to, že frajírek Phillip má s Laurou větší šance. Třída biologie jede na školní výlet na tropický ostrov Uikokahonia. Zdá se, že jde o skvělou příležitost, jak se dostat k Lauře, ovšem je tu menší problém - Igor není v biologické třídě. A samozřejmě na výlet je třeba sehnat peníze. Během svého snažení o proniknutí na výlet a dobytí Lauřina srdce se navíc zapletete do podlého plánu kriminálníků. Igor musí případ vyřešit a zlodějíčkům zatrhnout jejich počínání.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Hledal jsem mezi nedohranými adventurami roku 1995 nějakou tu tradiční 2D klasiku a volba padla na Igora od Péndulo, tvůrců moji oblíbené série Runaway. Po dohrání ale nevím moc co napsat.

Zaprvé grafika vypadá minimálně o pár let starší. Není se čemu divit, dle wikipedie byla hra ve vývoji od roku 1993, v roce 1994 vyšla ve Španělsku a v roce 1995 teprve celosvětově, to už ale byla adventurní konkurence trošku někde jinde. Grafika neurazí, není ošklivá, jen prostě stará. Co se týče technické stránky, chybí mi tu dabing i jakékoliv zvuky, hudba opět neurazí.

Příběhově je to těžký podprůměr - máte studentíka Igora, který se chce dostat na biologický výlet, aby sbalil krásku Lauru a zbavil se otravného svalovce Philipa. Což se podaří a toť vše. Na chvíli se do toho zapletou mafiáni, ale hrdina se s nimi ani nestřetne. Žádné napětí, žádný pořádný humor.

A stejně nijaká je hratelnost. Igor: Objective Uikokahonia hráče nenaštve, nemá žádné dead endy, časované události, pixelhunting - i když některé objekty nebo cesty jsou skryté a nehlásí se. Do lokací se dostáváte pomocí přehledné mapy, míst není moc. Ovládání je pomocí zjednodušného Scumm systému - máte 7 příkazů, jako tradičně některé z nich většinu hry nepoužijete. Samotné úkoly jsou tradičně nelogické - stařenka hledá kočku, takže vykmíte ještěrku hamburgrem a dáte ji ji, protože je slepá jak patrona. Fotografovi místo ptáka seženete raketu, protože má podobné barvy, dostat kněze z kostela znamená otrávit spolužáka technickou vodkou, načež si kněz myslí, že je posedlý (a vidí to přes celé město).

Nejvíce mě však štvala nedodělanost a krátkost celé hry. V úvodu máte městečko, pět lokací a spoustu lidí či míst, které vypadají že k něčemu budou, ale jsou na nic. A pak už přijde jen krátké pobřeží a jeden skok s padákem a je konec. Mezitím to tvůrci zaplácli tradičním megalomanským bludištěm, na které jsem neměl nervy a tak ho prošel dle návodu, ale i tak je za 2-3 hodinky hotovo.

Zkrátka naprosto průměrná adventura, která ničím nenaštve, ale nezaujme grafikou, příběhem ani hratelností. Na zabití pár hodin se to dá.
+14
  • PC 60
Musím říct že z této adventury jsem opravdu zmaten ale zachvíly sami asi pochopíte proč no vezmeme to hezky popořádku.

Celý příběh začíná tam kam i my jsme někdy zahnáni pokud sme něco špatného snědly a nikde poblíž není záchod nebo kadibudka kde bychom mohly vykonat potřebu. Ano řeč je o křoví ze kterého hlavní hrdina Igor sleduje svojí vysněnou dívku které se dvoří blonďatej namakanec Phillip. Poté co Igor uslyší že jeho vysněná chce jet na biologický výlet a Phillip se chce přidat (ne kvuli biologii ale kvůli tomu aby jí dostal do svých chlupatých paží samozřejmě). To Igora naštve a rozhodne se že to nenechá jen tak a že se na výlet dostane a zamezí tomu aby jeho vysněnou Phillip dostal..

Táák a teď si říkáte a co dál tohle přece není celej příběh....Ano je tohle je celý příběh.
Takže jak vidíte příběh je jednoduchý a takový nezajímavý i když se zápletka jeví docela vtipně tak je suchá.

Už při prvním pohledu na hru vás určitě napadnou adventury od Lucasarts u kterých se asi Pendulo hodně inspirovalo protože tato adventura je v lucasovým duchu bohužel ne až tak povedeným.

Čím hra láká je humor...který tu je a dokonce vám několikrát vykouzlí úsměv na tváři (skutečně některé pasáže se opravdu povedly...např:závěr) jenže humor tu je animační v dialozích je ho opravdu málo..no vlastně vy tady ani moc dialogů neprovedete a když už tak nejsou ničím extra zajímavý a jen posouvaj děj v před. Takže když humor tak s výjímkami pouze animačně.

Navíc hra je opravdu krátká mám pocit že zabere tak něco více přes hodinu skoro dvě hodiny. No a mám pocit že tvůrcům už v půlce došly nápady jak zaplácnout herní dobu a tak si řekli že jí prodlouží tím že vám dají ohraný puzzle a to s chozením v podzemním tunelu. Chápu kdyby jste jak v Monkey Islandu 4xkrát prošly cestičkou a konec jenže tady to procházení v tunelu je nehorázně přehnaný a dlouhý navíc když z něj vyjdete konečně..tak vás tam tvůrci zase ženou zpátky a projděte si to hezky od znovu...No jo holt šlo vidět že tvůrcům ty nápady velice rychle došly..no a jakmile vyjdete z bludiště hra velice zrychlí a je hned konec.

Takže sečteno...v celku zábavná adventura ve které je dost humoru v animacích.
Bohužel žádný charakter ve hře nebyl zapamatovatelný hlavní ´´záporák´´ byl tuctový a také zapomenutelný k tomu připočtěte příběh (který mi sice až tak hrozný nepřišel ale chápu lidi co by si na něj stěžovaly) a slabé dialogy a máte jakoby zábavnou adventurní zábavičku na dvě hodinky. Jinak hra je i docela obtížná.

Pro: Animační humor,Grafika

Proti: zapomenutelné charaktery(včetně hlavního hrdiny)Bludiště,příběh(pro někoho) velice krátká herní doba,

+10