Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Igor: Objective Uikokahonia

  • PC 60
Hledal jsem mezi nedohranými adventurami roku 1995 nějakou tu tradiční 2D klasiku a volba padla na Igora od Péndulo, tvůrců moji oblíbené série Runaway. Po dohrání ale nevím moc co napsat.

Zaprvé grafika vypadá minimálně o pár let starší. Není se čemu divit, dle wikipedie byla hra ve vývoji od roku 1993, v roce 1994 vyšla ve Španělsku a v roce 1995 teprve celosvětově, to už ale byla adventurní konkurence trošku někde jinde. Grafika neurazí, není ošklivá, jen prostě stará. Co se týče technické stránky, chybí mi tu dabing i jakékoliv zvuky, hudba opět neurazí.

Příběhově je to těžký podprůměr - máte studentíka Igora, který se chce dostat na biologický výlet, aby sbalil krásku Lauru a zbavil se otravného svalovce Philipa. Což se podaří a toť vše. Na chvíli se do toho zapletou mafiáni, ale hrdina se s nimi ani nestřetne. Žádné napětí, žádný pořádný humor.

A stejně nijaká je hratelnost. Igor: Objective Uikokahonia hráče nenaštve, nemá žádné dead endy, časované události, pixelhunting - i když některé objekty nebo cesty jsou skryté a nehlásí se. Do lokací se dostáváte pomocí přehledné mapy, míst není moc. Ovládání je pomocí zjednodušného Scumm systému - máte 7 příkazů, jako tradičně některé z nich většinu hry nepoužijete. Samotné úkoly jsou tradičně nelogické - stařenka hledá kočku, takže vykmíte ještěrku hamburgrem a dáte ji ji, protože je slepá jak patrona. Fotografovi místo ptáka seženete raketu, protože má podobné barvy, dostat kněze z kostela znamená otrávit spolužáka technickou vodkou, načež si kněz myslí, že je posedlý (a vidí to přes celé město).

Nejvíce mě však štvala nedodělanost a krátkost celé hry. V úvodu máte městečko, pět lokací a spoustu lidí či míst, které vypadají že k něčemu budou, ale jsou na nic. A pak už přijde jen krátké pobřeží a jeden skok s padákem a je konec. Mezitím to tvůrci zaplácli tradičním megalomanským bludištěm, na které jsem neměl nervy a tak ho prošel dle návodu, ale i tak je za 2-3 hodinky hotovo.

Zkrátka naprosto průměrná adventura, která ničím nenaštve, ale nezaujme grafikou, příběhem ani hratelností. Na zabití pár hodin se to dá.
+14