V této hře plné metafor se ujmete role Kay, mladé ženy, která – stejně jako většina z nás – čelí svým vlastním problémům a kostlivcům ve skříni. Na začátku hry se vydáváte na cestu za poznáním příčin temnoty, která ji obklopuje. Postupně zjišťujete, co (nebo spíše kdo) za touto temnotou stojí. Na své pouti Kay nejen objevuje svou minulost, ale také pomáhá ostatním a skrze příběhy druhých odhaluje důvody, proč jsou i oni na tomto temném místě.
Hra je rozdělena do dvanácti kapitol. Každých pár z nich se věnuje jedné z Kayiny blízkých osob, jejichž osudy postupně odhalujete. Při prozkoumávání herního světa a snaze pomoci druhým narážíte na různé minihry. Ty jsou přirozeně zakomponovány do příběhu a pomáhají rozkrývat problémy jednotlivých postav. Každá kapitola nabízí trochu jinou minihru, takže se nedá říct, že byste se nudili kvůli nějaké repetitivosti.
Hra poutavě přetváří metafory reálného světa do vizuální podoby prostředí a stejně tak do kladných či záporných postav na které postupem příběhu narazíte. Časem však pochopíte, že tento svět stejně jako ten náš není tak černobílý, jak se na první pohled zdá a tak některé postavy mohou překvapit.
Po gameplayové stránce je Sea of Solitude poměrně jednoduchá hra. I když některé minihry vyžadují špetku obratnosti, hra jako celek není nijak složitá, což ji zpřístupňuje i těm, kteří hry nehrají tak často. To považuji za velké plus, protože hra předává velmi zajímavé a někdy až bolestivě pravdivé příběhy a myšlenky, se kterými se může ztotožnit každý z nás. Sea of Solitude je audiovizuální zážitek, který lze dohrát do tří hodin. (Při sbírání sběratelských předmětů zde můžete strávit až o dvě navíc). Sea of Solitude se bude pro mě řadit díky své stylizaci, poutavému příběhu a minimalistickému ambientnímu soundtracku k dalším z indie her, na kterou budu dlouho vzpomínat.
Pro: Krásná stylizovaná grafika, ambientní soundtrack, příběh