Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fable II

21.08.2008
kompatibilní
76
24 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Who will you become?

Z ptačího pohledu působí zimní Bowerstone jako výjev z pohádky. Skutečnost však rozptyluje byť i zdání malebna. Měšťané hrabou pod sebe, ti co se živí rukama jakž takž vycházejí, pokud rovnou neživoří. Lichva, hazard a prostituce jsou ve městě doma a lord Fairfax má svůj svět. Před tím v podhradí ho chrání nad městem se tyčící rodinné sídlo, kam jednou pozval dvojici sirotků. Očekávání života na zámku či alespoň teplé večeře tvrdě narazila. Vaše sestra návštěvu v sídle podivína nepřežila, vy průlet věžní vitráží z nějakého důvodu ano. Osud? Alespoň podle vědmy v kápi, jež vás našla. S jejím opatrovnictvím s výchovou k hrdinství se tábor cikánů u jezera ukáže být víc než vhodným domovem někoho, kdo pohne zemí Albion.

Od událostí prvního Fable (2004) uplynulo půl tisíciletí a společenský vývoj se z vlastní variace na raně novověkou Anglii přehoupl do časů připomínající dobu raného osvícenství. Hratelnost opět staví na svobodě výběru být téměř vším, na co si vzpomenete. Činy opět odrážejí vzhled hrdiny či (poprvé v sérii) hrdinky. Přibylo miniher, socializačních gest i způsobů, jak a s kým založit rodinu. Při toulkách Albionem vám v patách bude psí přítel z dětství, který pro vás vyčmuchá nejeden poklad. Zůstal sběr barevných orb zkušeností po každém boji, přičemž palné zbraně nově doplňují magii a ty chladné. Příznivci hraní ve dvou se do Fable II mohou pustit online nebo lokálně na sdílené obrazovce v rámci drop-in/drop-out kooperativní kampaně.

Základní hru během roku 2009 následovala dvě DLC, Knothole Island a See the Future. Trilogii uzavřelo Fable III (2011) s DLC Understone a Traitor's Keep.


Poslední diskuzní příspěvek

@pajmič (24.07.2023 16:55): Tak televizi jsem na bytě taky jednu dobu neměl, vystačil jsem si s monitorem od PC, ač jsem musel furt přehazovat HDMI, neb jsem tam měl PC, PS4 a X360. :D Ale pokud máš jen noťas, tak jasné...

Emulace sama o sobě složitá není, spíš pokud to nejede uplně 100% (ani přes cloud), tak by mě to sralo a asi bych sáhl po konzoli raději, dokud jsou za přijatelné prachy. X360 jsem si před pár lety pořizoval právě proto, abych nemusel emulovat, neb tehdá ta emulace byla v plenkách ještě. Nedávno jsem si pořizoval PS3 ze stejného důvodu, ač tam ta emulace je prej už hodně slušná. Ale tak za ty prachy mi to přišlo pohodlnější furt. :D A na cloud bohužel nemám internet.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • X360 60
Víte, původní Fable v mém nitru zanechalo mnoho rozporuplných pocitů, které přetrvávají dodnes. V zásadě je to konzoloidní pičičanda, která co do komplexnosti, vedle PC legend téhož žánru, vypadala jako zarostlý vandrák se zubní pulpitidou a cirhózou jater. Leč svou nenapodobitelnou atmosférou, okouzlujícím šarmem, a nekompromisní vizuální dynamikou hlavní postavy, strčila do kapsy všechny Dragon Ejdže, Witchery a Elder Scroly. Byl to stereotypní, avšak klasický příběh boje dobra se zlem, který si mne naprosto získal.

Dvojka je designově, příběhově a tématicky totožná. Bohužel to zmíněné kouzlo je prakticky pryč. Celé to dobrodružství působí oklešněně, nedodělaně a uspěchaně.

Průběh příběhu je, až na pár drobností, opravdu čistá kopírka originálu s tím rozdílem, že žádný quest není zapamatovánihodný či chytře navržený.
Stejně jako v jedničce je tu quest v aréně, který původně byl prezentován jako grandiózní event. Nebo quest, v jehož průběhu se staneme na několik let vězni sadistického hrdiny, nebo na téměř samotný konec, kdy je celá mapa byla uvržena do boje a chaosu, který skvěle evokoval důležitost vašeho putování. 
Tyto události působí ve dvojce jako questy z nedokončenýho alpha buildu bez jakéhokoliv dopadu na cokoliv. Vývoj postavy byl zjednodušený - ani po deseti letech se vaše, nebo jakákoliv jiná postava nezmění. Nějakých morálních voleb je tu tak za nehet a vaše konání v postatě nic neovlivnuje.

Však ne vše je naprostá kakastrofa. Graficky to vypadá na svou dobu velmi pěkně. Prostředí jsou pestrá a barevná, což pro dobu, kdy převládala šeď, fekálně hnědá a vyblitá barva, bylo velmi nezvyklé - o to však více příjemné. Scenáristicky je hra nabita britským suchým humorem, který je mi děsně sympatickej. Všechny postavy jsou brilantně namluveny a hudba, ikdyž ne tak úderná jako u originálu, má taky pár dobrých momentů. Souboják mě také bavil, líbilo se mi intuitivní propojení kouzlení, střílení a sekání.

Celkově jsem však spíše zlamán. Dvojka zasadila sérii pěknou ránu a trojka, která si vzala to nejhorší z dvojky a ještě více se zjednodušila, dílo smrti dokonala.

A jak víme, nemůžeš zabít, co už mrtvé jest. A co je mrtvé, by mělo zůstat mrtvé.

Pro: Hezká grafika, příjemný humor, skvělý dabing, solidní soubojový systém.

Proti: Spíše mlátička než RPG, výzbroj pouze estetická, chabý příběh, veskrze nedodělané.

+21