Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 44 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

6 Days a Sacrifice

  • PC 70
Poslední díl je za mnou a zůstal tak na půli cesty mezi perfektní jedničkou a dvojkou a slabší trojkou. Autor tentokrát vyždímal z grafiky maximum a tak tu máme kromě obligátního gore ještě i třesoucí se, vlníci a prolínající reality a jednu opravdu kulervoucí animaci.

Hratelnost se díky bohu vrátila od parseru a nelogičností k prvním dvěma dílům. Ovládání je z druhého dílu, postup je podobný prvním dvěma dílům. Čili hrdina uzavřený v v nějakém komplexu (laboratoře), řešící poměrně logicky úkoly, otevírající si postupně dveře do nepřístupných místností (čili dohratelné bez návodu). Opět se to odehrává během několika dnů, opět je tu pár vedlejších postav, které v průběhu děje umírají. Nechybí ani noční můry, ani naháněčky s vrahem. Z trojky zůstalo přecházení mezi realitami, snové sekvence, cestování časem a vůbec absolutní chaos.

A příběh? Píše se rok 2189, tedy přesně mezi událostmi jedničky a dvojky. Inspektor Dacabe se vydá prověřit budovu sekty Optimology, která slouží jako zástěrka kultu bolesti. Kultisti se s ním nepářou, hodí ho do výtahové šachty a těžce zraněný spolu s pár lidmi se pokouší dostat ven z podzemních laboratoří. Ze začátku, jak se příběh rozjíždí to ještě jakžtakž funguje. Pak ale nastoupí klonovaní Trilbyové, sídlo DeFoe z 20. století, podivný ochránce (ve skutečnosti hrdina dvojky), nepochopitelně vraždící Tall Man.

Ke konci přichází absolutní míchanice časových linií, snů a reality, jiných dimenzí a přiznávám, že jsem to moc nechápal. Pochopil jsem už z předchozích dílů, že bůh bolesti Chzo potřebuje zničit tři části DeFoa, aby otevřel most mezi realitami, ale ten konec je silně o ničem Chzo by v našem světě nepřežil a vlastně mu o to ani nešlo, chtěl jen k sobě dostat hrdinu čtverky. Mnohem víc by se mi líbilo buď zničení démona nebo nějaký krásný špatný konec ve stylu démon se prodírá bránou a nastává peklo na Zemi.

Každopádně pěkná hororová série, poslední díl je solidně uzavřený i když bych si to představoval jinak a jsem rád, že jsem si to zahrál. A škoda přeškoda, že to nevyšlo jako tradiční adventura s moderní grafikou a filmečky, mohlo to být mnohem lepší.
+9