Yakuza 0 je akční hra v otevřeném světě z pohledu třetí osoby vyvinutá společností Sega. Jedná se o šestý hlavní díl a zároveň příběhový prequel celé série Yakuza, představující začátek kariéry protagonisty Kazumy Kiryu ještě v dobách, kdy se nehonosil titulem Dragon of Dojima. Titul se odehrává v prosinci roku 1988 ve dvou fiktivních japonských městských čtvrtích (ovšem vytvořených dle reálných čtvrtí Tokia a Ósaky), kterými jsou ze zbytku série dobře známé tokijské Kamurocho a ósacké Sōtenbori, které se poprvé představilo v Yakuza 2. Herní doba se rovným dílem dělí mezi dvě hratelné postavy, kterými jsou centrální Kiryu a fandovský favorit antihrdina Goro Majima.
Kiryu se jako novopečený člen jakuzáckého klanu Dojima přimotá k vraždě spojené se sporem o takzvaný "Empty Lot", pozemek nedozírné ceny, a stává se terčem pozornosti trojice poručíků klanu Dojima, kteří Empty Lot chtějí získat pod svou kontrolu a vyšvihnout se tak mezi vedení rodu. Majima z rodu Shimano si mezitím odpykává svůj trest za zapojení do pokusu o atentát patriarchy konkurenčního rodu (viz Yakuza 4) a je jako obyčejný civilista nucen plnit roli manažera kabaretu Grand v Sōtenbori. Naskytne se však možnost, jak se do rodiny se všemi poctami vrátit – stačí zabít tajemného Makoto Makimuru. Kiryu ani Majima však zatím netuší, jakým způsobem jsou jejich příběhy spojeny a jaké následky do budoucna si ponesou...
Důležitou složkou mimo spletitého příběhu jsou jako v ostatních dílech série i další aktivity, například propracované karaoke, arkádové automaty s hrami jako OutRun nebo Space Harrier, či rybaření. Samozřejmostí jsou desítky vedlejších úkolů pro obě postavy, často humorného charakteru. Kiryu i Majima se navíc mohou věnovat vedlejším povoláním, přičemž na Kiryuho čeká práce realitního makléře a na Majimu manažera kabaretního klubu. Soubojový systém se dočkal zlepšení v podobě možnosti přepínání bojových stylů, které má každý z hrdinů k dispozici čtyři. Hra také obsahuje multiplayer, v němž lze hrát několik miniher (bowling, šipky, kulečník...).
Na úspěch hry navázal remake prvního dílu série s názvem Yakuza Kiwami, převádějící příběh původní hry do enginu nultého dílu a rozšiřující ho o nový vedlejší obsah, ve velké míře navazující na události nultého dílu.
@Red (28.07.2023 21:50): jo, ty random encounters jsou oser, na to je pak snad lepší použít item, ať se jim vyhýbáš... to tancování se dá jako všechny minihry dobře natrénovat, otázka je, jestli se ti do toho chce investovat čas, jako všechny minihry v sérii, prostě to musíš brát jako něco navíc...
Pro: příběh, prostředí, japonský dabing, hudba, substories, aktivity ve městě, kabaretní klub, OutRun
Proti: systém ukládání