Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II

Pán Prstenů: Bitva o Středozem 2

02.03.2006
05.07.2006
78
234 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Pokračování hry The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth, přinášející změny a vylepšení herního konceptu. Hratelné strany byly předělány - Gondor a Rohan byly sloučeny v jednu, tj. Lidi západu, přidáni byli elfové, trpaslíci a goblini, Mordor a Železný pas z prvního dílu byly zachovány.

Kampaň se tentokrát odehrává opět v čase filmu a knihy, ale v událostech, které byly jen letmo zmíněny. V kampani za Dobro začínáte bráněním Roklinky pod vedením elfa Glorfindela, který je postava z knihy a ve filmu nebyl a přidáváte se k trpaslíkům vedeným Glóinem, otcem Gimliho. V zlé kampani je popisován alternativní děj, kde se začátek odehrává při úspěšném útoku na Lórien.

Hlavní rozdíly v hratelnosti jsou možnost stavět budovy kdekoli, možnost nalezení Jednoho prstenu a postavení ultimátní hrdinské jednotky (za dobro Galadriel, za zlo Sauron) a možnost vytvořit si vlastního hrdinu.

Ve stejném roce vyšlo pro hru rozšíření The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II: The Rise of the Witch King.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Válka o Prsten neprobíhala jen z pohledu Společenstva Prstenu, její background je daleko širší (čtenáři Tolkienova díla samozřejmě vědí) a právě z něho volně vychází toto pokračování - určitá úlitba směrem k původní hře nebo filmové trilogii je samozřejmě pochopitelná. Ke slovu se tak dostávají nové postavy, hrdinové jsou verbováni z řad trpaslíků (Glóin, Dáin), elfů (Elrond, Glorfindel, Tranduil) i temné strany (Ústa Sauronova, černokněžný král z Angmaru, Odula) a ke slovu se dostane i sám temný pán Sauron nebo proměněná Galadriel (u šarvátek, když se vám podaří čapnout Prsten moci – po jeho přinesení do vaší pevnosti se vám nad ní ukáže efektní aureola onoho známého “Jeden prsten vládne všem...“. Ovšem v Černořeči Mordoru :-)

Prologem tentokrát provádí Elrond (charismatický hlas jeho filmového představitele Hugo Weavinga), znějící i nadále nejčastěji, protože doplňuje také další ingame animace. Menu je vyvedeno podobně jako v předešlé hře, jen se týká jiného monumentu, sousoší Argonath, lemující oba břehy řeky Anduiny nedaleko jezera Nen Hithoel. Neodmyslitelná hudba Howarda Shora samozřejmě nechybí.

Dál už si hráč všimne první změny, krásná plastická mapa Tolkienova světa chybí. Zůstává jen u lakonického výběru mezi lineární kampaní za zlo nebo dobro, samostatné šarvátky nebo tahového systému (tady se mapa vrací, pro ty, kteří tahovky nehrají, je ale ztracena). A ve změnách oproti prvnímu dílu se pokračuje. Hra je teď blíž klasickému RTS stylu, kdy budovy stavíte pomocí stavitelů kde je vám libo, jen prostředky získáváte stejně jako před tím, pomocí tomu určených budov (skřetí pila s přilehlou těžbou lesa je zachována). U těch nově záleží na umístění a s tím souvisejícím percentuálním příjmem.

Přibylo také jedinečných výhod, za stranu zla můžete kromě Balroga přivolat třeba i oheň plivajícího draka (jakoby ho Balrog nenaplival až až, že :-)) nebo Pozorovatele (ten chapadlatý tvor, co ho Společenstvo potkalo u Morie), u kampaně za dobro zase spláchnout nepřátele přívalovou vlnou (takovou, jakou ve filmu Arwen spláchla nazgúly při Frodově zachraně u Roklinky) nebo přivolat zemětřesení. Vylepšení dobrá, jen jsem si jich moc neužil, protože ani u jedné z kampaní jsem si je nestihl pořídit všechny.

Grafická stránka hry je ještě o trochu lepší než u dílu prvního, zůstává také u výborného hudebního doprovodu, který používá i nové motivy (některé mi připomněly geniálního Barbara Conana Basila Poledourise), co mne ale vyloženě zaráží je krátká herní doba a pouhých 8. misí za každou stranu. Kampaň za zlo (začal jsem právě jí, u předešlého dílu jsem to udělal naopak a nakonec jsem se cítil až nesvůj a provinile, když jsem vyplenil Minas Tirith a pozabíjel všechny hrdiny :-)) mi trvala jeden den, za dobro druhý. Docela málo.

Hra je také hodně lehká (i na nejtěžší obtížnost) a vrcholy obou kampaní (dobytí Dol Gulduru a zničení Roklinky) nepřispějí jedinou novou vráskou na čela svých hráčů. Celá hra je tak velmi pěkná, výzva je to ale ještě menší než první díl. Tam jste si vycvičené jednotky brali sebou do dalších kol (tady můžete nově jednotky vycvičit jen do 5. úrovně, hrdinové mají stále možnost dosáhnout desítky) a v pozdějších bitvách čelili na začátek obřímu útoku, tady se přenáší jen dosažený rank hrdinů a hráč je nějaké vyšší agrese ze strany počítače skoro úplně ušetřen.

Přesto na relaxaci nebo zabití času v práci nelze než hru doporučit. Pro fanoušky filmové trilogie navíc hra obnáší zajímavé doplnění a moci ovládat Saurona (byť jen v jediné misi) také není k zahození.

Pro: jednoznačně samotná látka, hudba Howarda Shora, hratelnost, grafika jednotek, hrdinů, staveb i prostředí

Proti: velmi nízká herní doba obou hlavních kampaní, směšná obtížnost

+18
  • PC 80
Po skvělém prvním dílu, který mě nad očekávání bavil, jsem se na dvojku těšil, ale výsledek nebyl úplně eňo nůňo.

Single player kampaň byla teda na prd, snad až na jednu nebo dvě mapy jsem se nudil, ale jelikož je map pouhých 8! má agónie netrvala až tak dlouho. V prvním dílu jsem se trochu nudil pouze u misí kde byli jen hrdinové, tady to bylo nudné celé. Absence více epických bitev mě dosti naštvala, a když už tam byla větší bitva, nepřátelská armáda se kldině zasekla na kraji obrazovky kde se objevila a nebyl problém je postupně zlikvidovat. Změnu systému staveb jsem celkem uvítal, i když jsem si na kempy z jedničky zvykl, tak klasická možnost stavění podle libosti bude vždy tím lepším. Ale postrádal jsem ta velká opevnění z jedničky, zde nic takového není. Chválím systém, kdy je nutné stavby generující zdroje pro výrobu jednotek a dalších budov nutné stavět v rozestupech pro maximální generovaný zisk, není tedy možné si srdce základny nahustit do chomáče budov a mít tak obranu snadnější, jelikož by budovy přidávaly málo zdrojů. Sloučení hratelných stran a přidání trpaslíků je dobrou volbou, ale jelikož jsem zatížený na lukostřelce a v každé hře kde jsou lukostřelci volím právě národ, který je má nejlepší, oblíbil jsem si proto právě elfy i když jinak je moc nemusim a když jsou někde elfové, otvírá se mi kudla v kapse, snad nejprofláklejší a nejméně zajímavý národ v celém herním průmyslu.

Hodnotit jen single, musel bych hodně snížit, ale mod War of the Ring mi mé zklamání vynahradil a dokonale mě zabavil, s nejvyšší obtížností a větším počtem protivníků je to solidní pařba a obtížnost je znát, narozdíl od singlu na mě protivníci chrlili tisíce jednotek dokud měli zdroje, v singlu to byl pravý opak. Chválím, že se jednotky po útoku z jejich vlastní iniciativy vrací zpět na původní pozici, ale co opravdu nemůžu pochválit je jejich chování kdy odmítají stát na fleku kam jsem je poslal, okamžitě se samovolně vrhají na každého kdo je v dohledu, nemohl jsem tak ty retardy nechat ani pár vteřin bez dozoru. Místo toho aby lučišníci dávali podporu ze zadních pozic, rozběhli se proti armádě a samozřejmě během přesunu jsou lehce zranitelní. Těžká jízda místo toho aby stála jako přimrazená tam kam jsem je postavil a vyčkávala na mé povely, se klíďo rozběhne proti kopijníkům, jediné řešení by bylo snad je poslat úplně do hajzlu na druhý konec mapy. Často mě jednotky ani neposlouchaly a zasekly se, ignorovaly příkazy a dělaly co se jim zlíbilo. Jen za tohle ubírám pěkných pár procent, protože boj proti velké přesile se pak stává naprostým utrpením. Čekal jsem, že s aplikací patche se to třeba opraví, ale zdálo se mi, že je to ještě horší, a jako bonus patch vyrovnal už tak zmršený balanc do sfér absurdity. Bylo moc hezké si vytvořit vlastního hrdinu, to chválím, ale ve výsledku celkem k hovnu, když není možné ho použít jako velitele samostatné armády jako tomu je u hrdinů obsažených ve hře. Ve výsledku je pak hrdina degradován na pouhou jednotku.

Přítomnost milááášška v každé mapě, kdy po jeho nalezení bylo možné po umístění do pevnosti vyrobit ultimátního bouchače a bouchačku je taky fajn prvek. Nové speciální schopnosti a efekty získané přes power pointy (tornáda, tsunami) se mi taky dost líbily, mělo to celkem grády a na bojišti to dokázalo udělat solidní paseku.

Jinak se dá na tuhle hru použít hodně z mého komentáře pro Battle for Middle-earth jelikož grafika je stejná, většina jednotek taky, hudební doprovod stejně kvalitní.

I přes tuhle demenci kolem jednotek a slabé kampaně dávám hře velmi dobré hodnocení, protože jsem se více bavil než nasíral, přitom je to tak prosté a vychytání chování jednotek bylo už tolikrát velmi dobře zvládnuté ve starších hrách, páni tvůrci jsou zřejmě na sado maso, zatímco já jsem pouze na to sado.

Pro: grafika, hudba, mod WOR, stále dobré boje

Proti: tupá, tupá hovada se špatnou AI, málo velkých bitev, krátká kampaň

+8
  • PC 80
Vzhľadom na to, že prvý diel žeriem, som bol plný očakávaní. Ale moje očakávania boli asi až príliš vysoké. Príbeh bol tentoraz inšpirovaný knižnou predlohou a aspoň pre mňa bol menej atraktívny. Celý design, grafika a hrateľnosť sa pochopiteľne zlepšili, našťastie pribudlo aj zopár nových vychytávok. Pri hre som sa napriek miernym výhradám kvalitne zabavil.

Pro: Grafika, design, hrateľnosť, mód "bitka o prsteň"

Proti: Slabšie ako prvý diel, kampaň, hrdinovia...

+6 +7 −1