Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II

  • PC 80
Po skvělém prvním dílu, který mě nad očekávání bavil, jsem se na dvojku těšil, ale výsledek nebyl úplně eňo nůňo.

Single player kampaň byla teda na prd, snad až na jednu nebo dvě mapy jsem se nudil, ale jelikož je map pouhých 8! má agónie netrvala až tak dlouho. V prvním dílu jsem se trochu nudil pouze u misí kde byli jen hrdinové, tady to bylo nudné celé. Absence více epických bitev mě dosti naštvala, a když už tam byla větší bitva, nepřátelská armáda se kldině zasekla na kraji obrazovky kde se objevila a nebyl problém je postupně zlikvidovat. Změnu systému staveb jsem celkem uvítal, i když jsem si na kempy z jedničky zvykl, tak klasická možnost stavění podle libosti bude vždy tím lepším. Ale postrádal jsem ta velká opevnění z jedničky, zde nic takového není. Chválím systém, kdy je nutné stavby generující zdroje pro výrobu jednotek a dalších budov nutné stavět v rozestupech pro maximální generovaný zisk, není tedy možné si srdce základny nahustit do chomáče budov a mít tak obranu snadnější, jelikož by budovy přidávaly málo zdrojů. Sloučení hratelných stran a přidání trpaslíků je dobrou volbou, ale jelikož jsem zatížený na lukostřelce a v každé hře kde jsou lukostřelci volím právě národ, který je má nejlepší, oblíbil jsem si proto právě elfy i když jinak je moc nemusim a když jsou někde elfové, otvírá se mi kudla v kapse, snad nejprofláklejší a nejméně zajímavý národ v celém herním průmyslu.

Hodnotit jen single, musel bych hodně snížit, ale mod War of the Ring mi mé zklamání vynahradil a dokonale mě zabavil, s nejvyšší obtížností a větším počtem protivníků je to solidní pařba a obtížnost je znát, narozdíl od singlu na mě protivníci chrlili tisíce jednotek dokud měli zdroje, v singlu to byl pravý opak. Chválím, že se jednotky po útoku z jejich vlastní iniciativy vrací zpět na původní pozici, ale co opravdu nemůžu pochválit je jejich chování kdy odmítají stát na fleku kam jsem je poslal, okamžitě se samovolně vrhají na každého kdo je v dohledu, nemohl jsem tak ty retardy nechat ani pár vteřin bez dozoru. Místo toho aby lučišníci dávali podporu ze zadních pozic, rozběhli se proti armádě a samozřejmě během přesunu jsou lehce zranitelní. Těžká jízda místo toho aby stála jako přimrazená tam kam jsem je postavil a vyčkávala na mé povely, se klíďo rozběhne proti kopijníkům, jediné řešení by bylo snad je poslat úplně do hajzlu na druhý konec mapy. Často mě jednotky ani neposlouchaly a zasekly se, ignorovaly příkazy a dělaly co se jim zlíbilo. Jen za tohle ubírám pěkných pár procent, protože boj proti velké přesile se pak stává naprostým utrpením. Čekal jsem, že s aplikací patche se to třeba opraví, ale zdálo se mi, že je to ještě horší, a jako bonus patch vyrovnal už tak zmršený balanc do sfér absurdity. Bylo moc hezké si vytvořit vlastního hrdinu, to chválím, ale ve výsledku celkem k hovnu, když není možné ho použít jako velitele samostatné armády jako tomu je u hrdinů obsažených ve hře. Ve výsledku je pak hrdina degradován na pouhou jednotku.

Přítomnost milááášška v každé mapě, kdy po jeho nalezení bylo možné po umístění do pevnosti vyrobit ultimátního bouchače a bouchačku je taky fajn prvek. Nové speciální schopnosti a efekty získané přes power pointy (tornáda, tsunami) se mi taky dost líbily, mělo to celkem grády a na bojišti to dokázalo udělat solidní paseku.

Jinak se dá na tuhle hru použít hodně z mého komentáře pro Battle for Middle-earth jelikož grafika je stejná, většina jednotek taky, hudební doprovod stejně kvalitní.

I přes tuhle demenci kolem jednotek a slabé kampaně dávám hře velmi dobré hodnocení, protože jsem se více bavil než nasíral, přitom je to tak prosté a vychytání chování jednotek bylo už tolikrát velmi dobře zvládnuté ve starších hrách, páni tvůrci jsou zřejmě na sado maso, zatímco já jsem pouze na to sado.

Pro: grafika, hudba, mod WOR, stále dobré boje

Proti: tupá, tupá hovada se špatnou AI, málo velkých bitev, krátká kampaň

+8