Dead Cells kombinuje prvky her subžánrů metroidvania (propojená herní mapa s odemknutelnými odbočkami) a rogue-lite (permanentní smrt, část postupu hrou hráči zůstává i po smrti, procedurálně generované levely) a tyto herní mechaniky obaluje do podoby 2D plošinovky se soubojovým systémem inspirovaným Demon's Souls a Dark Souls.
Prozkoumáváte hrad, získáváte předměty, vylepšujete postavu, bojujete se strážci hradu či s bossy, umíráte... a to stále opakujete. Vylepšování postavy probíhá v podobě jednoduchých power-upů, které vám do smrti zvýší vybrané statistiky, ze kterých se vypočítávají životy a poškození různých druhů zbraní/kouzel/speciálních předmětů.
Tak si tak jedu svůj první run a najednou titulky, to je normální? :D
Pro: Nejlepší hra v žánru - ovládání, hratelnost, obtížnost, vyváženost, top pixel art, bossové....
Proti: ...mohlo by jich být více, stejně tak levelů....no snad příště.