Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ta označení je samozřejmě potřeba brát s rezervou, přeci jen je tam těch skoro-buzzwordů požehnaně ("Rogue-lite metroidvania with some souls-lite combat") a když to člověk bude brát doslovně, tak se to celkem vylučuje. Spíš jde o zdroje inspirace než snahu o žánrové zasazení a DC defakto vybírá z těchto subžánrů ty mechaniky, které se celkem doplňují.
STEAM má jasno. Mám pod tím reklamu na..

"Zakoupit Not a Metroidvania BALÍČEK (?)" :D :D
@Bodkin (13.08.2018 17:01): Souhlas, taky mi to označení metroidvania pro Dead Cells moc nesedí. Stejně jako ten "souls-like" combat, který mají napsaný v popisku na Steamu, má se Souls společného akorát tak to, že tam jsou zbraně a postava může dělat kotouly.
@Charllize (13.08.2018 16:48): Doomovka/FPSka možná taky, ale člověk by mohl oponovat, že doom je shoot'em'up hratelný třeba i z minimapy (což je btw věc o které mluvil Romero a Hall že je to skoro i naschvál). Doomovka je o tempu pohybu a akce. Metrodvania je o především o leveldesignu.

@Phoenix (13.08.2018 15:18): Vím, proto jsem to taky vytáhl.

Ale pořád si stojím za tím, že Dead Cells není metrodvania, její hlavní přednost je o itemech, jejich kombinaci, akci a pohybu. Kdyby se to celé odehrávalo na dlouhé rovině (některé levely jsou tomu blízké), tak je to pořád 100% hratelné. Dát metroid do jedné dlouhé roviny ho zničí, imo.

Nejblíž k DC je imo Spelunky.
Patrim k tem co si mysli ze by ta hra mela byt z boku. Preci jen treba u nazvu Doomovka taky nikdo neceka ze bude z boku. Chce to nejaky mantinely aby pak metroidvania nebyla skoro vsechno.
@Bodkin (13.08.2018 14:53): To je přesně to, do čeho jsem se nechtěl pouštět :-)

Osobně metroidvanie nechápu nutně jako 2D věci (leveldesign prvních Dark Souls považuji z Tebou uvedeného důvodu za nejlepší v sérii a už jsem to tady párkrát psal), ale už jsem viděl dost neplodných hádek na toto téma než abych začínal další.
@SilentWolf (13.08.2018 13:29): metroidvania

Ve zkratce:
1) samotný pojem vznikl kombinací názvů her Metroid a Castlevania
2) ve většině případů vidíš postavičku z boku (výjimka může být třeba trilogie Metroid Prime a nechci se tady pouštět do debaty, že metroidvania musí být vždycky "z boku")
3) procházíš propletený obří level, ve kterém postupně nacházíš předměty/schopnosti, které Ti umožní dostat se někam, kde to bez nich nešlo (různé vystřelovací háky, jetpackay, double jumpy a já nevím co ještě) a tak si krom jiného odemykat zkratky mezi různými částmi mapy. Kromě těchto předmětů/schopností se většinou "nějak" vylepšuje postava (nemusí jít nutně o zkušenosti a levely, ale třeba více zdraví, větší nosnost munice atd.)
4) nepřátelé se respawnují, ale zase je možné na určitých místech uložit hru
5) z podstaty věci je hodně kladen důraz na backtracking (vracení se do již prošlých míst)

Metroivanie mají z podstaty věci blízko k Zelda-like subžánru, za sebe bych určitě doporučil Super Metroid, Metroid Prime 3 (původní Castlevania věci jsem nehrál, Symphony of the Night bývá pravidelně absolutně hodnocený kus), z novějších třeba Dust: An Elysian Tail, Axiom Verge nebo Ori and the Blind Forest. Na Steamu mají metroidvanie samostatný tag a také různé kurátory.

Jinak Dead Cells není klasická metroidvania (hru není možné ukládat, mapa se po smrti postavy mění atd.), spíše jde o kombinaci metroidvania a roguelite subžánrů.
@orromis (13.08.2018 13:22): to mě jde zas o gameplay - mě do toho uvrhl bývalý kolega s kterým hrávám deskovky - objevil steam a sem tam tam něco koupí a je vždycky fajn poslouchat jak je nadšený z takových věcí jako BroForce.. že u toho perfektně vypne a odreaguje se. Času taky moc nemá, tak ten formát je ideálka. A vždycky u toho vzpomínám na hopsačky u kterých jsem trávil dětství.. :D a chci se do toho žánru zas mrknout. A Dead Cells zní výborně.

edit: hlavně chci porozumět tomu pojmu metroidvania. :D

@HEX (13.08.2018 13:07): Rozmezí jednoho roku u mě není zas tak rozdíl, považuji to stále jako "teď toho vychází moc" ale pravda... myslel jsem, že to je za dveřmi. :D
@SilentWolf (13.08.2018 12:59): Je nutný říct, že Dead Cells je v první řadě čistě mechanická hra, která nemá moc příběh (jsou tam kraťounké explorativní pasáže, které ti něco řeknou o světu a možná to i nějak končí - ani nevím, jestli to někdy dohraju úplně). Ty hry o kterých píšeš neznám, ale obojí na mě působí jako že mají ambice něco vyprávět, v Dead Cells je primární gameplay.
@SilentWolf (13.08.2018 12:59): Dead Cells bych s těmi ostatními hrami moc nesrovnával, povrchní podobnost tam sice je, ale strukturou se úplně liší. Výborná hra to ale určitě je.

Každopádně na poli metroidvanií v dohledné době nejspíš nic nepřekoná Hollow Knight :)
A dneska Death's Gambit. Uvidím jak dopadne ten a časem jednu z nich asi zkusím - i když ono má vyjít strašně hodně podobných her :/ Bloodstained: Ritual of the Night a pak ještě Blasphemous.
@SilentWolf (13.08.2018 08:38): Hraju to už od early accessu a je to výborný - naprosto excelentní akční combat, strašně zábavné zbraně a jejich množství (a všechny ty kombinace, která se tam dají za pochodu vytvářet) a taky je ta hra příjemně vtipná a sarkastická. Rozhodně doporučuju!

A je na to podle mě potřeba controller, hraju to teď na switchi.
V posledním dílu podcastu hrej.cz tento titul hodně chválí. Zapisuji do do nebe tyčící se věže papírů s hrami, které bych si rád zahrál.