Tak si tak jedu svůj první run a najednou titulky, to je normální? :D
Diskuze
@pajmič (18.08.2019 20:17): Zatím dohraná jen první obtížnost, 2 smrti - kombinace sinew slicer a crossbow se mi vyplatila
@Marty McFly (18.08.2019 19:50): I know, right? Nejlepší hra svého žánru, dalo by se říct.
Dokonalá gamesa
Ta označení je samozřejmě potřeba brát s rezervou, přeci jen je tam těch skoro-buzzwordů požehnaně ("Rogue-lite metroidvania with some souls-lite combat") a když to člověk bude brát doslovně, tak se to celkem vylučuje. Spíš jde o zdroje inspirace než snahu o žánrové zasazení a DC defakto vybírá z těchto subžánrů ty mechaniky, které se celkem doplňují.
STEAM má jasno. Mám pod tím reklamu na..
"Zakoupit Not a Metroidvania BALÍČEK (?)" :D :D
"Zakoupit Not a Metroidvania BALÍČEK (?)" :D :D
@Bodkin (13.08.2018 17:01): Souhlas, taky mi to označení metroidvania pro Dead Cells moc nesedí. Stejně jako ten "souls-like" combat, který mají napsaný v popisku na Steamu, má se Souls společného akorát tak to, že tam jsou zbraně a postava může dělat kotouly.
@Bodkin (13.08.2018 17:01): nj. Vzdyt Metroid i Castlevania maji svoje 3D verze, takze je to hokej. Ja bych byl za to ten nazev zrusit a nepoizivat.
@Charllize (13.08.2018 16:48): Doomovka/FPSka možná taky, ale člověk by mohl oponovat, že doom je shoot'em'up hratelný třeba i z minimapy (což je btw věc o které mluvil Romero a Hall že je to skoro i naschvál). Doomovka je o tempu pohybu a akce. Metrodvania je o především o leveldesignu.
@Phoenix (13.08.2018 15:18): Vím, proto jsem to taky vytáhl.
Ale pořád si stojím za tím, že Dead Cells není metrodvania, její hlavní přednost je o itemech, jejich kombinaci, akci a pohybu. Kdyby se to celé odehrávalo na dlouhé rovině (některé levely jsou tomu blízké), tak je to pořád 100% hratelné. Dát metroid do jedné dlouhé roviny ho zničí, imo.
Nejblíž k DC je imo Spelunky.
@Phoenix (13.08.2018 15:18): Vím, proto jsem to taky vytáhl.
Ale pořád si stojím za tím, že Dead Cells není metrodvania, její hlavní přednost je o itemech, jejich kombinaci, akci a pohybu. Kdyby se to celé odehrávalo na dlouhé rovině (některé levely jsou tomu blízké), tak je to pořád 100% hratelné. Dát metroid do jedné dlouhé roviny ho zničí, imo.
Nejblíž k DC je imo Spelunky.
Patrim k tem co si mysli ze by ta hra mela byt z boku. Preci jen treba u nazvu Doomovka taky nikdo neceka ze bude z boku. Chce to nejaky mantinely aby pak metroidvania nebyla skoro vsechno.
@Bodkin (13.08.2018 14:53): To je přesně to, do čeho jsem se nechtěl pouštět :-)
Osobně metroidvanie nechápu nutně jako 2D věci (leveldesign prvních Dark Souls považuji z Tebou uvedeného důvodu za nejlepší v sérii a už jsem to tady párkrát psal), ale už jsem viděl dost neplodných hádek na toto téma než abych začínal další.
Osobně metroidvanie nechápu nutně jako 2D věci (leveldesign prvních Dark Souls považuji z Tebou uvedeného důvodu za nejlepší v sérii a už jsem to tady párkrát psal), ale už jsem viděl dost neplodných hádek na toto téma než abych začínal další.
Najs, konečně první výhra :) Už jsem se bál, že se mi s takovým equipem povede prohrát, ale Wolf Trap je proti poslednímu bossovi skvělá.
@Phoenix (13.08.2018 14:16): Dark Souls je 3D metroidvania.
@SilentWolf (13.08.2018 13:29): Dead Cells nejsou metroidvania.
@SilentWolf (13.08.2018 13:29): Dead Cells nejsou metroidvania.
@SilentWolf (13.08.2018 13:29): metroidvania
Ve zkratce:
1) samotný pojem vznikl kombinací názvů her Metroid a Castlevania
2) ve většině případů vidíš postavičku z boku (výjimka může být třeba trilogie Metroid Prime a nechci se tady pouštět do debaty, že metroidvania musí být vždycky "z boku")
3) procházíš propletený obří level, ve kterém postupně nacházíš předměty/schopnosti, které Ti umožní dostat se někam, kde to bez nich nešlo (různé vystřelovací háky, jetpackay, double jumpy a já nevím co ještě) a tak si krom jiného odemykat zkratky mezi různými částmi mapy. Kromě těchto předmětů/schopností se většinou "nějak" vylepšuje postava (nemusí jít nutně o zkušenosti a levely, ale třeba více zdraví, větší nosnost munice atd.)
4) nepřátelé se respawnují, ale zase je možné na určitých místech uložit hru
5) z podstaty věci je hodně kladen důraz na backtracking (vracení se do již prošlých míst)
Metroivanie mají z podstaty věci blízko k Zelda-like subžánru, za sebe bych určitě doporučil Super Metroid, Metroid Prime 3 (původní Castlevania věci jsem nehrál, Symphony of the Night bývá pravidelně absolutně hodnocený kus), z novějších třeba Dust: An Elysian Tail, Axiom Verge nebo Ori and the Blind Forest. Na Steamu mají metroidvanie samostatný tag a také různé kurátory.
Jinak Dead Cells není klasická metroidvania (hru není možné ukládat, mapa se po smrti postavy mění atd.), spíše jde o kombinaci metroidvania a roguelite subžánrů.
Ve zkratce:
1) samotný pojem vznikl kombinací názvů her Metroid a Castlevania
2) ve většině případů vidíš postavičku z boku (výjimka může být třeba trilogie Metroid Prime a nechci se tady pouštět do debaty, že metroidvania musí být vždycky "z boku")
3) procházíš propletený obří level, ve kterém postupně nacházíš předměty/schopnosti, které Ti umožní dostat se někam, kde to bez nich nešlo (různé vystřelovací háky, jetpackay, double jumpy a já nevím co ještě) a tak si krom jiného odemykat zkratky mezi různými částmi mapy. Kromě těchto předmětů/schopností se většinou "nějak" vylepšuje postava (nemusí jít nutně o zkušenosti a levely, ale třeba více zdraví, větší nosnost munice atd.)
4) nepřátelé se respawnují, ale zase je možné na určitých místech uložit hru
5) z podstaty věci je hodně kladen důraz na backtracking (vracení se do již prošlých míst)
Metroivanie mají z podstaty věci blízko k Zelda-like subžánru, za sebe bych určitě doporučil Super Metroid, Metroid Prime 3 (původní Castlevania věci jsem nehrál, Symphony of the Night bývá pravidelně absolutně hodnocený kus), z novějších třeba Dust: An Elysian Tail, Axiom Verge nebo Ori and the Blind Forest. Na Steamu mají metroidvanie samostatný tag a také různé kurátory.
Jinak Dead Cells není klasická metroidvania (hru není možné ukládat, mapa se po smrti postavy mění atd.), spíše jde o kombinaci metroidvania a roguelite subžánrů.
@SilentWolf (13.08.2018 13:29): Tak to jo
K metroidvania pojmu - GMTK o tom teď dělá novou sérii videí.
K metroidvania pojmu - GMTK o tom teď dělá novou sérii videí.
@orromis (13.08.2018 13:22): to mě jde zas o gameplay - mě do toho uvrhl bývalý kolega s kterým hrávám deskovky - objevil steam a sem tam tam něco koupí a je vždycky fajn poslouchat jak je nadšený z takových věcí jako BroForce.. že u toho perfektně vypne a odreaguje se. Času taky moc nemá, tak ten formát je ideálka. A vždycky u toho vzpomínám na hopsačky u kterých jsem trávil dětství.. :D a chci se do toho žánru zas mrknout. A Dead Cells zní výborně.
edit: hlavně chci porozumět tomu pojmu metroidvania. :D
@HEX (13.08.2018 13:07): Rozmezí jednoho roku u mě není zas tak rozdíl, považuji to stále jako "teď toho vychází moc" ale pravda... myslel jsem, že to je za dveřmi. :D
edit: hlavně chci porozumět tomu pojmu metroidvania. :D
@HEX (13.08.2018 13:07): Rozmezí jednoho roku u mě není zas tak rozdíl, považuji to stále jako "teď toho vychází moc" ale pravda... myslel jsem, že to je za dveřmi. :D
@SilentWolf (13.08.2018 12:59): Je nutný říct, že Dead Cells je v první řadě čistě mechanická hra, která nemá moc příběh (jsou tam kraťounké explorativní pasáže, které ti něco řeknou o světu a možná to i nějak končí - ani nevím, jestli to někdy dohraju úplně). Ty hry o kterých píšeš neznám, ale obojí na mě působí jako že mají ambice něco vyprávět, v Dead Cells je primární gameplay.
@SilentWolf (13.08.2018 12:59): Dead Cells bych s těmi ostatními hrami moc nesrovnával, povrchní podobnost tam sice je, ale strukturou se úplně liší. Výborná hra to ale určitě je.
Každopádně na poli metroidvanií v dohledné době nejspíš nic nepřekoná Hollow Knight :)
Každopádně na poli metroidvanií v dohledné době nejspíš nic nepřekoná Hollow Knight :)
@SilentWolf (13.08.2018 12:59): Ty dalsi hry ktere zminujes vyjdou az v daleke budoucnosti. Vetsi sranda je, ze z podbneho ranku ted vysel jeste Chasm a ten uz se stihnul ztratit v propadlisti dejin.
A dneska Death's Gambit. Uvidím jak dopadne ten a časem jednu z nich asi zkusím - i když ono má vyjít strašně hodně podobných her :/ Bloodstained: Ritual of the Night a pak ještě Blasphemous.
@orromis (13.08.2018 08:42): +1 (až na ten switch)
@SilentWolf (13.08.2018 08:38): Hraju to už od early accessu a je to výborný - naprosto excelentní akční combat, strašně zábavné zbraně a jejich množství (a všechny ty kombinace, která se tam dají za pochodu vytvářet) a taky je ta hra příjemně vtipná a sarkastická. Rozhodně doporučuju!
A je na to podle mě potřeba controller, hraju to teď na switchi.
A je na to podle mě potřeba controller, hraju to teď na switchi.
V posledním dílu podcastu hrej.cz tento titul hodně chválí. Zapisuji do do nebe tyčící se věže papírů s hrami, které bych si rád zahrál.