Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Castlevania

VS. Castlevania, Akumajō Dracula

79
13 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1987 Arcade
01.05.1987 NES
1990 PCAmigaC64
26.10.2004 GBA
23.03.2007 Wii
14.02.2013 3DS
19.12.2013 WiiU
Vývojáři:
, (PC verze, C64 verze), (Amiga verze)
Každých sto let po své smrti je hrabě Drákula vzkříšen a terorizuje okolní zem. Simon Belmont je odvážný lovec vampírů, který se vydává do sídla hraběte Drákuly, aby ho porazil. Cestou bude muset bojovat s kostlivci, netopýry, hlavami medúz a jinou zákeřnou havětí. Hra se odehrává v hrabětově sídle a jeho nejbližším okolí. Simonovou hlavní zbraní proti nepřátelům je bič, na konci každé části hradu čeká na našeho hrdinu velký šéf, který musí být poražen.

Původně vyšla již v roce 1986 pro Famicom Disk System. Je určena pro jednoho hráče, vyšla také na platformách Amiga, Commodore 64, Game Boy Advance a v březnu 2007 také na Wii.


Poslední diskuzní příspěvek

Podobná freeware hra The Curse of Issyos. Bohužel jsem minul to kopí:D https://www.youtube.com/watch?v=eqCkx_qzQ5Q…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Hrál jsem téměř všechny Castlevanie napříč všemi platformami, ale teprve teďkon jsem se odhodlal zkusit tu úplně první. Na kuňkání ze speakeru jsem neměl chuť, takže jsem si zahrál NES verzi - snad neva…

Je však fascinující vidět, odkud všechny ty hry přišly. Ano… z čeho vychází všechny ty hry, kde je hlavním hrdinou nějaký chlápek s bičem, co stojí před hradem a dá se na cestu. Sbírá bonusy (srdíčka) a jiné věci, které mu prodlužují vercajk. Melancholicky se podívá na temnou oblohu a nakonec vstoupí do hradu.

První síň je vždy plná zombii, co umírají na jeden zásah. Simon pokračuje mramorovým koridorem, skáče z plošinky na plošinku, schází nebo vychází schůdky, hází nože nebo křížový bumerangy, zastavuje čas a vrhá sekyrky. A hle, tudy se nedá projít - je třeba to vzít přes podzemí. Takže hurá po schodech dolů…

A tady je cítit zatuchlina a rybina. Zdi jsou vlhké a sklepení je plné ještěrů. Tento úsek nechybí v hromadě dalších Castlevanii. A pak přichází první boss - netopýr a po něm se klasicky zjeví Magic Crystal.

Už vím, ve které hře se poprvé objevil nejotravnější enemy všech dob - Flea man. Úplně ideální je ještě s harpyjí, která zabezpečuje donekonečna jeho logistiku. Už vím, kde svojí premiéru měly také neskutečně otravné donekonečna respawnující se medusa heads. Nebo chlápci v brnění, co hází sekyrky (spodem či vrchem) a červené kostry, které se po chvíli oživují. Ano, všechno to začalo tady!

První díl taky přinesl dost otravnou věc, která se objevovala ve více dílech. Přinesl pravidlo "jednou se dotkni něčeho, co má bodláky a přijdeš ihned o úplně všechny HP = smrt."

Snad tvůrci věděli, že se z některých věcí stanou tradice, které budou provázet hromadu dalších her. Ať už je to třeba steampunkové prostředí Clock Tower. Bossové, jako je Medusa, Frankenstein či Akmodan I a Akmodan II. A také boj se samou smrtkou, který jako tradičně musí být velice obtížný. A hlavně nakonec… ty schody mířící do nejvyšší věže hradu a tam… Dracula madafaka bitchez.

Teleportující se firebally plivající zmetek, který má i druhou formu… Po něm se hrad zboří a čas kostrám a netopýrům a jiných potvorám udělat pá pá.

První díl není překvapivě příliš obtížný (což je zvláštní, ostatní díly jsou známé hlavně pro svou tuhost), aspoň ne za začátku (ke konci to začne však gradovat). Nejobtížnější na celé hře je pak technická stránka - ovládání je kapku těžkopádné, Simon padá až příliš rychle a ve vzduchu se téměř nedá ovládat. Kromě toho jsem si pletl seknutí bičem a skok (protože v ostatních dílech jsou ty tlačítka přesně naopak - sakra, když o tom přemýšlím, mohl jsem si to předělat v emulatoru! Oops).

V některých ohledech je také poznat určité nedomyšlenost. Např. boj s mumiemi se dá zvládnout tak, že se skrčím na druhé cihličce od shora sekám je do hlavy. Prakticky se takto dají zabít na flawless victory. Větší problém je však final boss. Drakula proměněný v obrovskou potvoru poskakuje a někdy skočí hodně a někdy zase málo. Problémem je, že je to zcela náhodně a pokud náhodný algoritmus nenechá bosse skočit vysoko, ale postupně doskáče nízko a natlačí tak hlavního hrdinu ke zdi, nedá se tak nikam utýct. A to je nefér - vždy by mělo být kam utýct. Když však skočí vysoko, dá se podběhnout a napadnou z druhé strany.

No a největší problém byl, že se tu ještě neobjevili Gaibon a Slogra. Ti měli premiéru pozdějc :)
+13