Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

Teď se dívám, že jsem přidal 199 her. Jako dvoustou to bude chtít něco dobrého, ať si to nepokazím něčím pro Atari 2600 :D
Tohle se musí sdělovat až v daném okamžiku, jinak je tu plno sabotérů a číslo je v čudu :)
@Fingon (12.12.2022 09:51): Chápu, a co jsem si dělal rešerže na rozhovory, tak většina lidí má během prvních dní (nebo ve chvíli kdy začně s hodnocením/komentováním) tunu hodnocení. Ale i ty jsi jich dal jen necelých 250 a zabralo Ti to 7 hodin!

@Drolin (12.12.2022 11:15): Jak hodnotil jsem ani neřešil. To číslo je prostě šílené. A teď jsem se na to díval a začal ve 3 ráno a skončil o půlnoci.

Obecně jeho hodnocení s těmi pár body nemají moc váhu. Spíš bych fakt rád slyšel jak se něco takového stane. A proč po tomhle hodnotícím maratonu už nikdy nic na DH nepodniknul..
@Luksa (12.12.2022 10:02): Nielen hodnotenie, aj miera dohrania, som trochu skeptický, že by vzhľadom na uvádzaný vek stihol reálne hrať tie hry, vzhľadom aj na novšie dátumy vydania, to by asi musel len spať a hrať. Aj ten spánok možno trochu obmedziť. :D
Nevím, ale když jsem se registroval na ČSFD i tady, tak jsem chtěl taky ohodnotit všechno, co jsem do té doby viděl/hrál. Ještě mi psal Gunár do pošty, co blbnu;)
@special_plan (11.12.2022 21:57): i kdyby to trvalo 20 sekund u první hry, po 5 hodinach budeš zákonitě pomalejší. Jako asi to jde, ale je to minimálně podivné. Proto jsem si říkal, že by me zajimalo co člověka k takovému výkonu vede.
@Kunick (11.12.2022 21:26): Jak jsem psal, zřejmě slušnej oddíl :) Na Nepřítele spánku by se musel pořád ručně odhlašovat a přihlašovat, protože když jsi aktivní, tak se ti to nezapočítá.
@Jumas (11.12.2022 21:17): Heh, no na vánoce snad sestříhám ještě jeden nahraný díl. A pak se uvidí, jaký bude další osud. Každopádně je to fakt výkon, Sa divím, že během toho dne neudělal i nepřítele spánku :D

@special_plan (11.12.2022 21:17): No prostě by mě zajímalo jak to zvládnul. Pokud by mu každé hodnocení trvalo minutu, tak by ten den nedělal skoro nic jiného.
Znáte někdo uživatele Snix? Tenhle uživatel totiž zvládl za jeden den ohodnotit 1349 her (a hned druhý den jich bylo takřka 500) a je tak druhý na databázi v počtu hodnocení...
A stejně, tyhle umělé kategorie každého jen matou, dá se PG a je to vyřešeno.
Jsem samozřejmě nadále pro speciální RPG kategorii "Fritzlárny", pod níž by logicky spadaly dungeony i ty JRPG s japonskými školačkami. :)

Žerty stranou a čas obrátit se k bohu DH. Vyřeší to štítky! :)
@Peach (07.12.2022 15:39)Proč je třeba God of War Ragnarok plná puzzlů 3rd person akce a Sekiro, kde jen skáču, sekám a paríruji akční adventura? - Protože v GoW trháš vlkodlaky vejpůj rukama a "sekám a paríruji" mi nápadně připomíná boj, tedy akci.
Japonské RPG dělají i Číňani, je to název žánru odrážející styl a japonské proto, že ten styl vznikl v japonsku, nikoliv určující výraz, odkud ta konkrétní hra pochází. Takže srandičky typu - rozdělme to ještě po státech, je jen prostý připitomělý trolling :-)
Ano, stejně jako ve všech žánrech, je i u RPG procento případů, kde může být zařazení sporné. Ano, souls hry jsou z Japonska, ale hodně ovlivněné stylem západních her a jedná se tak spíše o akční (W)RPG. Ano, řada západních her je zase ovlivněna japonským stylem (South Park: Stick of Truth například) a jedná se tak spíše o JRPG.

Proč je to zrovna u RPG takový problém? Děláte jakoby všechny ty akční adventury a 1st/3rd person akce byly naprosto precizně rozdělené. Proč je třeba God of War Ragnarok plná puzzlů 3rd person akce a Sekiro, kde jen skáču, sekám a paríruji akční adventura?
Připomíná mi to tu slavnou definici porna 

I shall not today attempt further to define the kinds of material I understand to be embraced within that shorthand description ["JRPG"], and perhaps I could never succeed in intelligibly doing so. But I know it when I see it , and the videogame involved in this case is not that.
@Gordon (07.12.2022 12:15): To je právě to, každý si to vyloží jinak.

Ale obecně je to větší důraz na vyprávění a postavy, častěji příběhová i hratelnostní linearita, v minulosti to definoval i party-based tahový souboják, což dnes už moc neplatí. Často taky nemáš vliv na staty postavy při expení.

Proto třeba Souls hry nejsou jrpg dle mě, ač jsou japonské.
Můžete mi vysvtlit, co odlišuje RPGčko od JRPGčka? Tedy kromě toho, že je to od japonců?
@Fritol (07.12.2022 12:02): Kdo tyhle debaty bude chtít vést, tak je povede tak jako tak. Mně by jen přišlo logické, že konzolové hry typu FF dostane do popisu podžánru jRPG naprosto samozřejmě a Baldur's Gate zůstane jako klasické RPG, tak jak jej známe na západě. Že je to v novější titulech slité kolikrát dohromady, že to nejde rozeznat, tohle dělení přeci nesmazává.
O rozdělení RPG jsme debatovali, ale mimo jiné i z důvodů, co zmiňuje Fritol, jsme od toho upustili. Počkejte si na štítky :)

S tím vyhledáváním pomocí hlavního a sekundárního žánru to ale není špatný nápad. Taktické strategie v současné době také nejdou nějak rozumně vyhledat a je třeba si vyhledat všechny taktické hry, včetně těch, které mají žánr "taktická akce" uvedený jako sekundární. Vůbec ale netuším, jak by to bylo náročné na implementaci, případně zda by to vůbec šlo. Prostě zatržítko podobně, jako u platforem "Pouze pro vybrané".
Já bych tag RPG dal Disco Elysiu a všechny ostatní hry označil jako "Nezařazeno - nezařazeno".
A pak ještě můžem rozdělit diablovky, krokovací dungeony a crpg a pohádat se tu co je a není akční rpg. A nakonec přijde nějaký odborník a řekne nám, že Zelda je rpg. :)

Já jsem samozřejmě pro rozdělení, jen už vidím ty krásné diskuze tady. :D