Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@Malignus (25.05.2022 22:02): To bych byl rád. My jsme hráli takovou směsku - všehochuť. Já jsem hrál balíčky bez rare karet. Kámoš byl staromilec takže hral rare karty, ale jen ty se starým designem, takže do sedmé edice. Kupodivu to bylo dobře vyladěné, takže jsme oba vyhrávali zhruba polovinu her. Občas jsem hrál pauper a s těma balíčkama jsem byl mírně lepší. Jenže pak se do toho přidali další lidi, zavedli pravidla jako "rare ano, ale jen za dvacku", pak "rare za dvacku, ale dvě můžou být do stovky", a celá synergie se rozpadla. Postupně jsem úplně odpadl, protože na tyhle závody ve zbrojení jsem neměl ani nervy, ani finance, ani schopnosti. Už ani s tím kámošem jsem nehrál.
@Fritol (03.06.2022 08:20): Oh som zvedavý. Ale kurnik, keď som to anime pred rokmi pozeral, tak som si hovoril, že s tými layermi a rôznymi vecami je to taký dobrý námet na videohru, že polovicu level dizajnu vlastne urobil už seriál. Ale úprimne, asi by som chcel, aby to nerobili japonci, ale nejakí supergiant games alebo niekto taký. :D
O hell yes, pocas Warhammer Skull showcase prave oznamili Rogue Trader RPG od Owlcat! Happy turtle! :)
Cardhalia je super, podle mého tam je inspirace tím LoL. Který je také fajn, jenom mi přijde že LoL má sestupnou tendenci. Ale prvních pár hodin je skvělých.
@Rapier (26.05.2022 18:52): Tak já to taky neberu, že by byl nějaká grafická TOP. Ale je funkční a Cardhalia je za mě vyloženě.... stopka. A to na grafiku moc nehledím. No na 3DS právě docela konkurence byla - jen holt japan.
@Kunick (26.05.2022 18:30): no nevím s tou hezčí grafikou The Keep. Má své klady ale neoslní. Teď jsem si uvědomil co mi grafika The Keep nejvíc připomíná a to hry z přelomu milénia, kdy vyšla 3Dfx Voodoo 1, jako např. Turok. Jenže co tenkrát bylo TOP technologie je dnes úsměvné.
Ačkoliv Turok se mi nikdy nelíbil, pozdější 3Dfx hry alá Half-Life/Unreal vypadaly o mnoho lépe, a přesně tak je to s grafikou The Keep. Nenadchne, neoslní.

Chápu na DS The Keep nemá moc konkurenci a s tím perem a dvěma obrazovkami je to zcela jistě jiný (lepší) zážitek. Já byl z PC The Keep dost zklamaný, ale holt asi jsem ze staré školy a navíc dungeony nikdy nebyly můj žánr.
@Rapier (26.05.2022 18:14): Nikde jsem nenapsal, že Cardhalia nemůže být dobrá... jen že The Keep je super a má spoustu předností oproti Cardhalii - jako jedinou postavu, hezčí grafiku a původně i originální styl boje. Cardhalie je prostě hra, kterou bych ani nenainstaloval. A jak Jumas píše, staré vykopávky ho až tak nezajímají. A Cardhalia je na první pohled přesně to.
@Kunick (26.05.2022 17:50): a hrál jsi oba dungeony? Já ano, a Cardhalia je i přes mé osobní preference lepší dungeon od první minuty. Howg. :)

The Keep na PC opravdu nemá co nabídnout. Nemám nic proti jedné postavě v družině alá TES Arena, apod. ale tady se to prostě tak nějak celkově nepovedlo.
@Jumas (26.05.2022 12:51): pokud mohu doporučit The Keep rovnou smaž ze svého seznamu, protože mnohem lepší je freewarová Cardhalia, věř mi prosím! Je lepší přesto, že neměla rozpočet jako komerční The Keep, i tak exceluje úplně ve všem. Jako člověk co byl nucen pro recenzi dohrát The Keep vím o čem mluvím. :)

Místy mě to zoufale nebavilo zatímco Cardhalia je tak o třídu lepší a navíc má nádhernou ručně kreslenou grafiku. Nemluvě o tom, že tam máš partu zatímco v The Keep jsi na vše sám a podle mě je to jeden z důvodů proč mě to místy tak zoufale nebavilo.
@Ringo (26.05.2022 14:07): Na ruční mapování musí mít člověk podmínky. Já mám třeba u pc tak málo místa ze bych to musel asi kreslit na koleni. 
A přepínat mezi hrou a nějakým map editorem při hraní mi zas přijde krkolomne a rušivé. 
A vůbec, správný kobkar mapu nepotřebuje, haha. ( kecy v kleci )
@Dunemaster (26.05.2022 12:19): Klidně se pusť i do Eye of the Beholder trilogie nebo Might and Magic 3, 4, 5 a určitě do Dungeon Master 1 a 2.

Jinak knihu jRPG games od Bitmapbooks mám objednanou, už jsem oni přemýšlel loni a nejak jsem to o rok odložil a koupil až letos. Je to povinnost mít tuhle encyklopedii vedle cRPGbooku.

Jumas (26.05.2022 13:26): V já se teda v ručním mapování doslova vyžívám, navíc mě do toho baví vkládat nějaký styl co se týče zbarvení chodeb a různých dalších prvků :-)
@Dunemaster (26.05.2022 10:54): Já teda neobjednal. I když to je určitě pěkná knížka. Nemam moc rad tenhle typ kde mas milion her každá na jednu dvě strany. Spis kupuju knihy které se věnuji jedné hře/serii a poradně. A taky se snažím aby to bylo oficiální. To znamená ze třeba knížku o FF která není ofiko posvecena od SE bych nekoupil :)
A jo Might and Magic 6-8 je idealni pro začátek, hodně lidi to tak mělo ze to byli jejich první dungeony.
@jvempire (26.05.2022 13:14): Mě je jasný, že se nejspíš okrádám o dobré herní zážitky, ale tu hranici mám někde nastavenou a šel bych pod ní jen v případě, že bych neměl co hrát, což je situace, která nejspíš nikdy nenastane. A jednu hranici, téměř jistě nikdy nepřekročím, a to je ruční mapování, na to bych neměl nervy.
Stara grafika me nevadi, ma to sve kouzlo, ktere se mi libi. Ale chapu, ze to muze nekoho odradit.
@Jumas (26.05.2022 12:51): Ty hry počáteční hry jsou staré, ale mimo grafiky překonávají tebou zmíněné tituly snad ve všem. Stojí za to se přes grafiku přenést a vyzkoušet to. Sám jsem měl podobný postoj třeba k textovkám, že už je to moc a teď jsem rád, že jsem se do nich pustil.

Třeba Lands of Lore nebo Eye of Beholder jsou pro začátek dobré volby a obě hry stojí za zahrání.
Z kvizu mam 60 procent, 12/20. Ale tohle obdobi a zanr, vcetne casopisu, slo uplne mimo me. Privadi me to na otazku, jaky z tech starsich dungeonu je nejpristupnejsi novackovi?
@hanak_v_exilu (25.05.2022 19:15): Přesně. Já to dřív hrál s kamarádama v hospodě nebo doma u piva. Hráli jsme v podstatě Block Constructed budget decky a když se porušilo nějaký pravidlo, neřešilo se to. Prostě to bylo hlavně o pokecu a pivu. MTG byl hlavně, aby se zabavily ruce. Upřímně řečeno, některý balíky jsem si celkem oblíbil, zvláště z Innistrad bloku kvůli ilustracím a loru. Můžu klidně postnout některý svý decky... :-D
65% věřil jsem si navíc.

Ten žebříček games.cz docela fajn, ale chybí mi tam Inquisitor... hele a proč tam není Fallout?
Kupodivu jsem dal 20/20, ani nevím jak. Přitom vůbec nejsem příznivcem RPG, žádné jsem nikdy nedohrál (a zkoušel jen pár). Ale spoustu z toho jsem znal díky časopisům. Jó, devadesátky...
18/20. Nevěděl jsem otázky na Betryal at Krondor a JRPG.

Pro mě je RPG královský žánr počítačových her. Dungeony beru jako jeho páteř a krokovací dungeony mám jako svůj "domovský žánr".
@Malignus (17.05.2022 13:36): Já už MTG kupuju jenom jako "záložky do knížek". Před pár měsíci jsem objednal nové karty za pár stovek. Něco se bude hodit do pauperu, něco je hezké na pohled a něčím vyztužím svoje budget balíčky. Ale že bych to sledoval systematicky, tak to ne. Je toho moc a neustále se valí další a další změny.
@MickTheMage (25.05.2022 18:26): Tak ty tendence hledat krásy na nízko hodnocených her jsme měl taky. Třeba u strategie Genghis Khan 2, která dostala 60% jsem hned podle obrázku tušil, že to je přesně hra pro mě. a byla. Za mě ji hodnotím 95%. A takových věcí bylo více. U těch nízko hodnocených dungeonů jsem jen tušil, že nebudou mít na tu absolutní špičku, ale u mnohých to rozhodně neznamenalo, že by je člověk měl vytěsnit z mysli. Jinak třeba Dark Sun taky nebyl hodnocený nic moc ve Score, za mě osobně je to 100%, i přes tehdejší hroznou zabugovanost. Ta zábava všechny chyby válcovala.
Thunderscape v časácích vlastně taky propadl, ale mně se na něm líbila jakási taková grafická jakoby hlíněnost :-) Vypadalo to zajímavě. A taky mě to bavilo, škoda, že měl příšerný automapong, V kterém se dalo vyznat stejně blbě jako v automapingu Daggerfallu. Moc daleko jsem se tak nedostal. Ale jednou to zkusím zopáknout.
@Richmond (25.05.2022 07:33): Jo, 100% a v podstate som sa len pozeral na obrazky :D

@Ringo (25.05.2022 12:29): Ja som si prave casto vyberal hry, ktore dostavali okolo 60% v hodnoteniach, pretoze vzdy boli niecim zaujimave. Casto zabugovane, ale casto mali v sebe nieco zaujimave. Ano, Anvil of Dawn bol dobry dungeon, Thunderscape do dnes milujem, i ked hra ma svoje mnozstvo technickych problemov. No a Menzoberranzan... well dohral som ho, neurazil ma, ale naozaj je najslabsi z hier postavenych na tomto engine.
@Charllize (25.05.2022 14:34): Jo, já dungeony na PC za hlavní směr RPG mám. Nepočítám-li božárny Dark Sun a Ultimy, tak mě ty izometřiny, s kterými se roztrhnul pytel po vydání Balddur's Gate na PC, vesměs pak už nebraly, na ty jsem přešel pak raději k jRPG :-)
@Richmond (25.05.2022 14:36): Je to bozi, měl bys zkusit :)

No když už jsem to nakousnul. Jsou tam doslova kulervouci mechaniky které plno hráčů přivedlo k breku a zadoneni o refund :) Třeba nepřátele a pasti co kradou peníze, což tak zvláštní není, ale to ze kradou do minusu a hraci vytvoří dluh je už něco s čím nikdo nepočítá. Když dojdou hrdinové je nezvratny konec, hra sama smaže save a jede se od začátku. Když jedna parta někde umře musí ji jít další parta oživit a zachránit. I taková triviální věc jako otrava jedem je většinou fatální, jelikoz se to dá léčit jen u svatyni které jsou jen někde. Když nějaká postava v partě zkameni zůstane na místě kde se to stalo a dal nepokracuje. A taky třeba šílené matematické hádanky a zhruba 90 000 policek co se musí prolezt :)
Je to velká zábava a to naprosto triviální zpracování tomu dává ten správný smrnc.
@Ringo (25.05.2022 13:53): Pro mě vždycky dungeony byli nejvíc přitažlivé. Vlastně to byl kdysi hlavní důvod proč jsem začal mimo konzoli hrát i na pc. Vždycky jsem slintal a zavidel pri pohledu na Might and Magic nebo Wizardry.
Pro mě jsou dungeony hodně zásadní odnož rpg a dokonce bych řekl ze je považuji za tu hlavní odnož:)

Mimochodem pro zarputile kreslice map dungeonu doporucuju hru Dungeon Encounters.
Je to vzasade orezany dungeon na kost kde se prochází jen ctvereckova mapa. 100 pater, hádanky, puzzly, a hlavně nekompromisní obtížnost, atb souboje a vůbec žádný příběh. Hudba Nobuo Uematsu :)
@Ringo (25.05.2022 13:53): UU bych věřil. Co jsem o něm četl. Starší MaM jsem zkoušel pár let zpět a nebavil mě systém soubojů a monstra byla dost crazy. Z příběhu jsem na mnoho nenarazil. Wizardry jsem hrál osmičku. A pamatuji si jen ten brutální respawn.

DM, EoB a víceméně i Ishary a další shrnuji pod ten svůj dojem. Podobně Stonekeep, Dungeon Hack, RoA aj. Ishar 2 jsem dohrál. Betrayal at Krondor mě ale bavil.

Každopádně už jsem s dungeony skončil a vracet se k nim nebudu.
@Richmond (25.05.2022 07:33): 70%  
 > Dungeon master <
Takový ten boss na konci posledního levelu, co bez návodu nejde zabít

Gratulujeme, vynikající výsledek. To byly časy, že? Čtverečkované papíry, instalace z disket, (A)bort, (R)etry, (F)ail,
papírové časopisy, Mamoulian, Irenin koutek zoufalců, myši s kuličkou, blikající monitory... smrk.  

No pár chyb jsem nasekal, ale na to, že jsem dungeony prakticky nehrál jen o nich kdysi dávno četl, a nebo je sledoval u kamarádů na jeich PC to není špatné score. :)