Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

@Gordon (23.09.2021 16:07): Jedničku ano, další díly už ne. Každopádně díky za dobrý tip, ani jsem nevěděl, že má hra tolik pokračování.

@Jumas (23.09.2021 16:44): Veřejné štítky! :c)) Chtělo by to mít nějakou možnost zadat ke hře přímo „simulátor ponorek”, takto to vyhazuje vše možné i nemožné (The Crew, Assassin's Creed atd.). Samotných ponorek je tam jen pár. Každopádně díky za snahu, je tedy vidět, že fandové ponorek jsou na tom ještě mnohem hůře, než nadšenci do aut, motorek, či třeba letadel. Ale tak je to vcelku logické, ponorky jsou hodně specifické stroje a zřejmě opravdu oslovují jen velmi malou skupinku hráčů. ;c)
Mě celkem podivuje, jak zmiňujete absenci contentu o simulátorech, ale sami zmiňujete jen auta nebo letadla. Přitom ten žánr je mnohem širší, například Kerbal Space Program zde nemá ani reprezentativní hodnocení a přitom má našlápnuto být nejlépe hodnocenou hrou na DH, přitom jde o celosvětově populární hru která má tucty specializovaných youtube kanálů a obrázky ze hry používají dokonce i zpravodajské weby pro vizualizaci skutečných událostí ve vesmíru.

U Truck Simů zde na DH neustále probíhá živá diskuze a simy, jako farmaření, PC building a další míjíte obklikou. Na autíčka vám kalí pes. :-D
Podle mě je nízkej zájem o simulátory na herních webech i tím, že hodně sim fandů se nezajímá o jiný žánry, a proto nemaj potřebu se registrovat na obecně zaměřený herní weby. iRacing, AC, ACC, rF2 nebo R3E hrajou kvanta lidí, ale spousta z nich se pohybuje na specializovanejch sim webech typu RaceDepartment, v privátních ligách, na fórech či discordu konkrétních titulů, protože věci mimo žánr je nezajímaj.

Pokud je někdo hardcore fps hráč, je dobrá šance, že se zajímá obecně o herní scénu, zná i jiný žánry a občas k nim odbočí. U fanoušků simulátorů, ať už závodních či leteckejch, ten průnik asi nebude stejně vysokej, protože spousta z nich se k simům dostane nikoli přes zájem o videohry, nýbrž přes zájem o reálný závody/letadla, a videohry obecně je jinak netáhnou.
@Rapier (13.09.2021 19:46): Těžko říct. Já jsem taky na přelomu tisíciletí hrál spoustu závodních her, možná bych se skoro nebál říct, že i většinu. Na některé jsem i napsal recenze, některé jsem překládal do češtiny. Takže tehdy bych měl k nim celkem dost co říct/napsat a určitě bych tak i udělal. Ale s postupem času jsem toho z automobilových simulátorů (letadla mě nikdy nebraly, asi kvůli strachu z výšek) hrál míň a míň, v posledních letech vlastně jen rally a to ještě ne všechny. Těžko říct, proč tomu tak je. Možná proto, že ty hry dosáhly až přílišné realističnosti, že už mě to nebaví? A nebo proto, že se v reálném životě pohybuju kolem automobilových závodů a když zasednu k počítači, tak proto, abych přišel na jiné myšlenky? A nebo je to příchodem konzolí, které jsem nikdy neměl a tak mě řada titulů minula?

Každopádně mě malý zájem o automobilové simulátory mrzí, rád bych si o nich početl, když už je moc nehraju.
Fanatec nemá širokou distribuční síť, to je fakt. Nicméně teď když se rozhodli expandovat do levnějších sfér s novým CSL DD volantem a CSL pedálama, Thrustmaster na to zatím nemá úplně odpověď. Direct Drive je fundamentálně lepší, hladší, detailnější než belt/gear převodový systémy, a doposud byl jen v high end volantech okolo tisíce dolarů vejš. To, že se jim to podařilo nacpat do volantu cenově konkurujícímu TS-PC/T-GT bylo velký překvapení a je to vcelku revoluční produkt.

Thrustmaster to dokopalo k vydání roadmap, ve který ujišťujou, že taky plánujou vydat DD základnu, ale bůh ví kdy a bůh ví jaká bude (a jak drahá). Těch pár věcí, který Thrustmaster vydal od chvíle, co Fanatec zamíchal karty s CSL DD, jsou přinejlepším meh. Předražená T-GT II základna, T248 volant, kterej je asi nástupce T150, ale za cenu lepšího T300, a nový pedály, který jsou jen okrouhaný T-LCM s ještě větším podílem plastu a bez load cell.

Chtěl bych, aby Thrustmaster konečně přišel s něčím konkurenceschopným, přece jen mám pár vcelku drahejch věnců v rámci ekosystému, ale jejich poslední produkty mě nenaplňujou optimismem.
Mimochodem co říkáte na trailer Gran Turismo 7? PS fanoušci automobilových simulátorů, min. zde na DH vymřeli, já vím. :) Stále doufám, že tu nějací jsou jen o nich není slyšet.
Zatím mi PS5 nedošla, a očividně hned jen tak nedojde, ale nemohu se zbavit pocitu, že GT7 je graficky na úrovni Forza Motorsport 7 (2017) a k oznámené Forza Motorsport 8 má setsakra daleko!

Doufám, že se v Polyphony Digital chytají za hlavu. Už teď se mezi majiteli PS ozývají hlasy, že hra vyjde na PS4 a proto vypadá jak vypadá, a zdá se, že HW potenciál PS5 hezky ostrouhá. Tak hlavně, že bude nový vysoce rozpočtový GOW, a další nezbytné akční adventure na jedno brďo. A to kdysi dávno byla PlayStation královnou motorsportu.

@USER47 (15.09.2021 20:10): to vypadá zajímavě a moderněji než ty připojení co využívá Thrustmaster. Škoda, že se u nás Fanatec tak těžko shání.
btw: T-LCM maj sice kovový pedály, ale jsou uchycený v plastový základně, a celkem dost se hejbou ze strany na stranu. Do karet jim hraje relativně nízká cena, ale na opravdu kvalitní high end pedály od Heusinkveld či například lokálního Rosti Mecy se nechytaj.
Co se vyměnitelnejch věnců týče, to má například i levnější T300. Já mám jeden věnec na GT racing, DTM, formule atd (openwheel addon) a jeden velkej kulatej věnec na historický auta, rally atd (Sparco R383 addon).

TS-PC má výhodu v tom, že má asi o 2nM silnější motor. Nicméně release Fanatec CSL DD udělal v podstatě všechny tyhle top Thrustmaster základny jako TS-PC, T-GT irelevantní. Za podobnou cenu u Fanatecu dostaneš výrazně lepší základnu.
Dnes jsem měl tu čest navštívit kolegu co má Thrustmaster TS-PC Racer + Thrustmaster T-LCM PEDALS (jediné opravdu kovové pedály od Thrustmasteru). Na tohle kombo přecházel z ani ne rok starého Thrustmaster T150, což je PS4 verze stejného volantu pro XBox Thrustmaster TMX Force, který jsem si nedávno pořídil. Mohu Vám říci po cca 4 hodinách intenzivního zkoušení, že je to pecka.

Za prvé: pedály jsou opravdu kovové, s tak pevnou brzdou, že se musíte snažit abyste ji zmáčkli. Za druhé: samotný volant je většího průměru (podobně jako v našem rodinném voze) a ve větších rukou se drží podstatně lépe, než jeho levnější varianta, ačkoliv zvyknout se na to dá. Nemluvě o přesnosti a především síle feedbacku. Volant má vyměnitelný věnec, což ne zdaleka každý využije, ruku na srdce. Také mě překvapilo extérní trafo ve tvaru "mušle", volant má navíc aktivní ventilátor aby uchladil motor, takže za úplného ticha v noci nejspíš slyšet bude, ve hře to nemáte šanci postřehnout.
Jezdili jsme v Assetto Corsa 1 Nürburgring (mimochodem překvapilo mě jak hra vypadá graficky dobře), stejnou trať i v Assetto Corsa Competizione, a ve finále i stage v Řecku v poslední verzi WRC série (WRC 10).

Normálně jsem doma neřídil s pádly, tady manuálním řazením, až na tu WRC10 jsme okruhy jezdili výhradně s pádly. Zvyknete si rychle, ačkoliv bych uvítal spíše pádla na základně, protože jak u Rally rychle točíte volantem o xxx stupňů v ostré zatačce nebo vracečce, je lehké se splést a místo podřazení před zatáčkou zařadit rychlost vyšší. Ačkoliv to platí i pro okruhové závody.

Odcházeli jsme s dalším kolegou oba nadšení, s tím, že jsem si jistý, že jednou si něco takového určitě pořídím.

Je to podobný pocit jako létat s plastovým Thrustmaster T.16000M FCS Hotas (svoji službu ale odvede dobře), a pak přejít na kovový vyšší level v podobě Thrustmaster HOTAS Warthog. (s nutností zakoupit samostatné pedály, vzhledem k ceně obvykle plastové).
V podstatě platí: vyplatí se připlatit si. Můžete mít sebe-nadupanější GPU a CPU, ale ten pocit z jízdy/letu nic nenahradí. To neošálíte žádnými 120 fps. :)
Nejake to litani na droidu, aktualne zdarma  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fds.infiniteflight
@Richmond (13.09.2021 20:07): myslím, že poslední solidní zájem o F1 sérii od Coddies vyvolal F1 2012 s 2 komentáři a cca 100+ diskuzních příspěvků. :) Od té doby to jde s formulemi z kopce.

@samorost: zkus zpracovat podobou statistiku ohledně motorek. Jsem zvědav zdali najdeš alespoň jednu hru kde je komentář, nedej bože nějaká diskuze.

Ruku na srdce, u leteckých + námořních simulátorů to více méně dopadne podobně, ne-li hůře. Tedy možná až na pár klasik ze zlaté éry leteckých simulátorů.
@Rapier (13.09.2021 19:46): No jo holt třeba v mém případě je krutě znát, že jsem se zaměřil na jiné žánry. V 90.letech jsem strávil stovky hodin ve formulích (Grand Prix Circuit , Formula One Grand Prix , Grand Prix 2 ), nebo akčních závodech (Ivan "Iron Man" Stewart's Super Off Road , Test Drive , Test Drive II), v novém století už bohužel jen nedohraný Grand Prix 3 a dohraný Race Driver: GRID nebo chvilkové pomatení při TrackMania Nations.
Královna motorsportu, formule: F1 2018 1 komentář, F1 2019 0 komentářů, F1 2020 0 komentářů, F1 2021 0 komentářů (budiž, nová hra) 

Rally: Dirt Rally 4 komentáře + vede v diskuzních příspěvcích (438), Dirt Rally 2.0 1 komentář + poměrně dost diskuzních příspěvků, WRC 8 0 komentářů a jeden diskuzní příspěvek (přitom to byl přelomový díl z kvalitativního hlediska, který se "vyrovnal" Dirt Rally od Coddies), WRC 9 0 komentářů a lehká diskuze, WRC 10 není zatím přidána ačkoliv již vyšla, Dirt 3 fantastických 7 komentářů (gratulujeme!) a solidní diskuze, Dirt 4 1 komentář a lehká diskuze (a přitom je ve všem lepší než předchůdce Dirt 3, jedná se jednoznačně o Rally, nikoliv arkádu jako byla Dirt 3 
mixovaná vším možným a nemožným) 

Xbox (+později některé díly na PC): Forza Motorsport 7 0 komentářů (evoluce šestky, později opatchovaná hra dorovnala lepší šestku) + poměrně dost diskuzních příspěvků, Forza Motorsport 6 0 komentářů (ve své době revoluční hra!), Forza Horizon 1 komentář, Forza Horizon 2 0 komentářů, Forza Horizon 3 3 komentáře + dost diskuzních příspěvků, Forza Horizon 4 celých 5 komentářů + druhá hra s nejvyšším počtem příspěvků v diskuzi (405) 

PS 3/4 aneb tady chcípl pes: Gran Turismo 5 0 komentářů a žádná diskuze, Gran Turismo 6 0 komentářů a žádná diskuze, jako fakt?! U nejlepšího dílu GT série nic?! WTF! To snad ani není vtipné, jen kvůli téhle hře jsem si málem koupil PS3 (v době kdy vyšla nová PS4), ale protože byla už tenkrát beznadějně zastaralá, s koupě u mě sešlo :) Gran Turismo SPORT 1 komentář (gratulujeme) + lehká diskuze, slušný výkon na trochu kontroverzní díl GT série, DriveClub 0 komentářů + lehká diskuze a přitom ty závody mají fantastickou grafiku.

Coddies městské speciality: Race Driver: GRID 14 komentářů - vítěz dnešního klání (gratulujeme!) + dost diskuzních příspěvků, GRID 2 2 komentáře + slušná diskuze, GRID 2019 2 komentáře a slušná diskuze


Co z toho plyne?! Jednoznačně vedou akrádové Rally hry (Dirt 3), ale překvapivě i realistické Dirt Rally se drží (druhý díl už nikoliv), nebo Forzy Horizon (3,4 a nepochybně i nová 5), nebo Coddies arkádové městské závody GRID (speciálně první díl). Forzy jsou populární na DH především proto, že jsou od 3 dílu dostupné na PC v programu Play AnyWhere. Ačkoliv je ve stejném programu dostupná i Forza Motorsport 7 zájem je vlažný. Ta převaha PC hráčů, je na DH stále zřetelná. Je to lepší, ale do ideálu to má stále daleko. :)

A PS konzole. Tam snad ani závodní hry nevycházejí. Tam tam jsou ty časy kdy Gran Turismo kralovalo napříč platformami.
@Drolin (13.09.2021 09:28): Přesně tak, kdo DH trochu sleduje a alespoň letmo si občas projede diskuze, naráží na stále stejnou hrstku lidí. Když uvidím nějakou novou tvář, zaraduji se nad závanem čerstvého vzduchu, většinou ale onen dotyčný vznese nějaký dotaz, či připomínku a zase nenávratně zmizí. Je zde takové to tvrdé jádro a to má své oblíbené herní kategorie pevně dané. Navíc, pokud se už někdo nový objeví, zpravidla je to opět někdo, kdo se žánrově pouze „nabalí” na již existující komunitu, jen velmi zřídka se zde objeví člověk s originálnějším herním zaměřením. A netýká se to jen her, v podstatě podobná situace je zde i v doplňkových diskuzích, kde se rovněž, vcelku logicky, řeší prakticky stále totéž. Malá členská základna prostě jasně definuje a bohužel dost omezuje styl DH ve všech směrech. Ale jak nalákat nováčky, kteří by sem začali pravidelně docházet, byli aktivní a trochu zde tak rozvířili stojaté vody, to bohužel opravdu netuším.
@samorost (11.09.2021 21:52): Také mám ten pocit, u DH je to možná ještě viditělnější vzhledem ke stabilní komunitě. Aktivních uživatelů, kteří by řešili podobné hry jako já, tu například ubývá. Takže už také méně přispívám.

U závodních her je to jak píšeš - drtivá většina vyhledává a hraje jen čisté arkády jako Horizon, a ty ostatní jako Forza Motorsport 7 DiRT Rally 2.0 a Project CARS 2 zde mají do 20 hodnocení a 0-1 komentář, což je trochu škoda. Rád bych si zde na ně přečetl více názorů.
@Rapier (11.09.2021 09:31): CZ/SK herní scéna mi přijde úplně mrtvá. Když si člověk uvědomí, kolik lidí dnes hraje hry, tak odezva na netu je naproti tomu prakticky nulová. Je to vidět i zde na DH, databáze je na scéně etablovaná dlouhý čas a opravdu aktivních uživatelů je zde stále pět a půl. Lidi buď nemají čas, nebo se jim nechce se svým koníčkem zabývat hlouběji a rozepisovat se o něm veřejně. Ke všemu jsou fanoušci her roztroušení po mnoha stránkách a sociálních sítích, přičemž situace je všude stejně zoufalá. Když si pak chceš s někým pokecat, na něco se zeptat, či si jednoduše vyměnit zkušenosti a radost z dané hry, prakticky není s kým. U závodních her a simulátorů to pak bohužel platí ještě více. A ano, arkády jsou obecně více populární, náročnější hry moc netáhnou. Vyžaduje to se do hry opravdu důkladně ponořit a to se každému nechce, mnohdy k tomu navíc chybí čas i trpělivost. Většina lidí tak klouže po povrchu a volí snazší a přístupnější kousky. Dalším prvkem je pak jistá „stádnost”, obzvláště děcka prostě hrají především to, co jejich kamarádi. A co si budeme povídat, simulátory, ať už jakékoli, dnes herní scéně určitě nekralují. Obávám se, že s tím ani přes sebevětší snahu nic neuděláme, tak to prostě je. Člověk musí být vděčný za každého podobně „postiženého” jedince a brát herní svět takový, jaký je. :c)
@samorost (10.09.2021 22:05): závodní hry a simulátory to je začarovaný kruh. :) Speciálně letecké simulátory. Recenze na ně (ty nové, ale i starší řekněme staré do 10 let) téměř nenajdeš, na CZ/SK trhu neexistují, tedy až na výjimky alá Microsoft Flight Simulator.
Jednoduše proto, že šéfredaktoři mají pocit, že je nikdo nehraje a tak není nutné o nich psát. Podobné to je s motorkami. Zkrátka nejsou to masové žánry.
Nicméně zrovna ty závodní hry tady jistou členskou základnu na DH mají. I tak je funny, jak zde všichni píší o Forza Horizon v diskuzích, ale nikdo o daleko lepší závodní sérii Forza Motorsport. Okruhové závody holt netáhnou. Je vidět, že lidi preferují akčnější a jednodušší zábavu v kombinaci s otevřeným světem.

Volant baví i mé děcka. Naštěstí mého kluka baví i knipl v Flight Unlimited III nebo sérii Microsoft Flight Simulator. Tak mě tady roste jeden budoucí virtuální pilot. :)
@Rapier (10.09.2021 21:03): Tak pro sebe to snad dělat nemusím, ne. :c)) A pro pocit z dobře vykonané práce, z toho už jsem vyrostl. Strávil jsem na různých fan projektech na netu stovky, či spíše tisíce hodin a dnes už většina z nich ani neexistuje, takže ne, touto cestou se už nejspíš dávat nebudu. Vše vždy právě umřelo na neaktivitě, či postupném ochlazení zájmu členské základny, málokdo dnes vydrží věnovat se jednomu koníčku po delší čas.

HOTAS jsem rozbalil už dávno, vyzkoušel, pár hodin zahrál a jo, je to fajn. Chvíli jsem laboroval s nastavením, jelikož jsem si myslel, že stažený profil se natáhne automaticky a ono to fungovalo jen pro plyn. Pro knipl jsem musel vše nastavit ručně. Plánoval jsem ještě propojení s PSVR, k tomu jsem se ale zatím nedostal. Il-2 je bezva a umím si představit utopit v tom stovky hodin. Jen mít ten čas. Každopádně kluky víc baví volant a náklaďáky. :c) A mě osobně nejvíc motorky. :c))
@samorost (10.09.2021 20:42): pro sebe? Pro dobrý pocit z dobře vykonané práce? Pro fakt, že jednou si někdo na DH řekně, ty brďo to je fajn závodní simulátor, to bych zahrál. Stejně jako @rikuhahl: jsem si tu letecké simulátory co se mě zaujaly musel přidat sám. A to jsem ještě zdaleka nepřidal všechny. Naštěstí uživatelé @endura:, a především @Aaron_Hill: přidali většinu mých oblíbených simulátorů dříve.

Ano, je tu malá základna, ale někde se začít musí. Se streamováním nemám také žádné zkušenosti, a přesto to jednou zkusím. :) Potřebné vybavení má více méně úplně každý, stačí PC + mic. + eventuelně jakákoliv kamera, ale nutnost to není. Pak už je to spíše o čase.
Začít můžeš klidně novým (snad již vybaleným) HOTAS T.16000 a sérii IL-2 Sturmovik Battle of ..... budu první sledující. :)

No a když ne stream, tak napiš článek na DH, vyjde a lidi si jen přečtou. A třeba pak zkusí i jmenované hry.
@rikuhahl (10.09.2021 11:55): & @Rapier (10.09.2021 12:06): Jasně, tudy cesta samozřejmě vede, ovšem nabízí se logická otázka, pro koho? Já se bez toho ve finále klidně obejdu, dohraji si co potřebuji a co mě baví a zase tak moc to neřeším. Spíše mě mrzí, že je konkrétně zde virtuálních závodníků tak málo, tudíž i u her, které zde již přidány jsou, zcela chybí pokec, recenze, hodnocení atd.. Závody všeho druhu jsou přitom obecně stále velmi populární, vidím to i dle počtu hráčů třeba na PlayStationu (zde se tříští jen mezi jednotlivé ročníky závodních sérií), tady ale vysloveně umřel pes. Co se streamů týče, nemám na to potřebné vybavení, chybí čas, navíc si ani nejsem jist, zda by mě to bavilo.
@Drolin (10.09.2021 11:03): Na DH to se závody drhne dlouhodobě, chybí zde potřebná členská základna. Možná kdyby byla součástí těchto her nějaká RPG kampaň, sem tam nějaký ten průjezd dungeonem atd., pak by to bylo krapánek lepší. :c)) Vždyť zde ani ty stěžejní série nejsou komplet, osobně jsem třeba hodně na motorky a pohled na tento žánr je zde doslova žalostný. :c(
To nezní moc osekaně. Asi to budu muset koupit, hodně dlouho jsem se takhle "nezakoukal" do hry, že bych furt koukal na nějaká videa :D
To je zhruba všechno. Nebudeš se moct účastnit PvP závodů v playlistu, nebudeš se moct přidat do týmu, což je stejně celkem zbytečný. Potkávání reálnejch hráčů je stejně vzácný, protože openworld instance maj limit asi 10 hráčů či kolik, a na 5000km² se většinou až tak často nepotkáte:-D.

Nevím, jak funguje summit (rotující týdenní set úkolů, kterej dává odměny podle dosaženýho skóre pro top 3000/8000/15000 účastníků). Vzhledem k tomu, že to není přímo PvP, by to fungovat mohlo, ale neručím za to.
Ještě mě napadá jedna věc. Zatím jsem nepořídil PS Plus, ačkoliv si s tou myšlenkou hraju. Ale nehrajeme zas tak pravidelně a spíš jen singleplayer tituly. Má cenu hrát The Crew 2 bez připojení? Respektive jde to vůbec?
A právě proto jsem nadhodil Xbox Series S (za 8k). Dnes kdy ceny GPU atakují 30-35+k není od věci mít obě konzole, a požívat tak výhod her z obou táborů. Sám to tak hodlám udělat, zatím čekám na PS5 s mechanikou.
Pamatuji dobu kdy si lidi kupovali konzoli jen kvůli Gran Turismu, a často nic jiného nehráli. Zdá se, že se role vyměnily. :)
Je to můj první závodní titul na konzoli dejme tomu po 15 letech. Pokud teda nepočítám Crash Team Racing Nitro-Fueled :D Co se týče PC mám zkušenosti hlavně se sérií Dirt a F1 a kdysi dávno s legendami jako je třeba NFS Underground 2. Po Forze pokukuju už delší dobu, ale na PC už asi 2 roky vůbec nehraju a od letošního roku jsem přešel na PS.
Vzhledem k tomu, že má PS5 a tudíž možnost hrát GT Sport, Forza Motorsport je pro něj stejně asi celkem irelevantní.
Doplním jednu podstatnou informaci, série Forza Horizon nemá split screen, série Forza Motorsport ano, a tato feature je dostupná jen na Xbox.
Tak hlavně od Forzy Horizon 3 a Forza Motorsport 7 (obě vč.) dále je to pro PC. Čili Xbox netřeba.
@MarkJude (18.07.2021 17:34): tak on to není jeden titul, ale závodní série čítající brzy 5 titulů s velkými rozšířeními, a tunou DLCs. :) A to nepočítám okruhovou Forzu Motorsport, díly 5-7 s rozšířeními a tunou DLCs. Nicméně chápu.
@Rapier (18.07.2021 17:10): Bohužel si nechci kupovat další konzoli kvůli jednomu titulu. Žádná další exkluzivita mě bohužel neláká, ačkoliv nejsem žádnej PS fanboy.

@rtguti (18.07.2021 17:13): Aha, díky za osvětlení. Nebudu lhát, že jsem vycházel jen z celkového čísla tady na DH a nijak dál to zatím nestudoval.
The Crew 2 ale není blbá. Sám jsem v tom strávil spoustu času. Je to arkáda jak řemen, ale má velký množství obsahu a fantastickou mapu. FH4 má mapu asi 80km², Crew2 asi 5000km². Ty vzdálenosti dovolujou vykreslit pěkný výhledy a poměrně přirozeně působící vzdálenosti mezi městy apod. Samozřejmě je to pořád masivně zmenšený oproti realitě, ale i tak to nepůsobí blbě.