Hra Formula One Grand Prix (v USA oficiálně jako World Circuit, zpětně označovaná za Grand Prix 1) položila základ k dosud nejúspěšnější sérii závodů Formule 1 na osobních počítačích. Duchovním otcem série se stal programátor a designér Geoff Crammond, jehož jméno jsme všech dílů vídali přímo pod názvem na krabičce.
Vývojáři s Formula One Grand Prix přinesli do světa závodních simulátorů nevídané inovace v podobě komplexního fyzikálního enginu, propracované grafiky a celkového přístupu k vytvoření "dospělé" sportovní videohry. Počítačové ztvárnění automobilových závodů ještě nikdy nebylo tak blízko realitě. Ze základů, které položil první díl, čerpali všichni jeho tři následníci (Grand Prix 2, Grand Prix 3 a Grand Prix 4).
Zásadní byla pro budoucí sérii snaha autorů o co nejlepší přenesení reality závodů na obrazovky (samozřejmě s ohledem na tehdejší možnosti hardwaru). S tím souvisí možnosti úprav stroje pro každý závod, jako je nastavení brzd, přítlačných křídel nebo volby typu pneumatik. Veškeré zásahy do nastavení vozu se na trati více, čí méně projevily. Bez zajímavosti není ani to, že jednotlivé okruhy (bylo jich 16 ze sezony 1991) Crammond tvořil podle skutečných předloh, a tak se hráči poprvé virtuálně projeli na okruzích, jež se alespoň vzdáleně podobaly těm "z televize".
@danny21 (08.02.2022 11:57): No nehodnotil jsem číselný procenta, jen to slovní spojení "silný průměr". ale pokud to bylo myšleno v rámci her obecně (nikoliv v rámci žánru), tak budiž :)
Pro: F1, staré okruhy, Carlos Sanchez, zvuk
Proti: stáří, chybějící licence