Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

F1 2002

Image Space •  Visual Sciences (Xbox, NGC, PS2)
01.03.2002
06.06.2002
22.06.2002
77
40 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Kdo stále sní o postu jezdce F1, může si to na vlastní kůží vychutnat v této hře. Na výběr máte ze spousty licencovaných jezdců například Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya a další. Po výběru jezdce se můžete vrhnout rovnou na jednu ze sedmnácti tratí (Monza, Nürburgring a další). Ve hře je také zabudován systém poškození. Můžete utrhnout přední a zadní přítlačné křídlo a také všechna kola. Nejzajímavějším módem je určitě šampionát. Vyberete si jezdce a hurá sbírat mistrovské body.


Poslední diskuzní příspěvek

4J.Vanicek - Ze se nejednalo o nudnou sezonu? Delas si legraci? To byla snad vubec nejhorsi sezona vsech dob, ktera nebavila nikoho (ok, tebe a par dalsich silencu do Ferarri mozna) a spolecne s prebudovanim jediny zabavny trate Hockeinheimringu do nudny radovy podoby znamenala dost vyraznej pocatek konce myho zajmu o F1, kterou jsem jako malej miloval. F1 je mi poslednich x let totalne buřt do ty miry, ze uz ani nevim kdo to v poslednich letech vyhral.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Formule 1, jakožto královna motorsportu, je asi jediná disciplína z tohoto odvětví, kterou v televizi pravidelně sleduji už několik let, a proto jsem rád využil této možnosti usednout do kokpitu monopostu a odjet si v něm celou sezónu.

Vytvořil jsem si maďarského jezdce Jumaše Fároše, kterého jsem dosadil na místo Alexe Yoonga do stáje Minardi a v jeho roli pro mě začala nová sezóna. Po projetí všech sedmnácti tratí se má maličkost stala Mistrem světa, když stanula díky nejvyššímu počtu bodů na první příčce ze všech dvaadvaceti jezdců a bonusem bylo i vítězství v Poháru konstruktérů, se kterým mi pomohl můj stájový kolega Mark Weber.

Líbilo se mi chování vozu na mokré trati, které se hodně odlišovalo od chování na suchu, protože při nezajetí do boxů pro mokré pneumatiky se vůz neskutečně klouzal a i po přezutí byla znát horší manipulace. Když už jsem zmínil boxy, tak v souvislosti s nimi si ještě pamatuji, že jsem tam ze začátku neustále překračoval rychlost, a také jsem nikdy nepřišel na to, jak určím množství paliva, jenž mi bude natankováno, a tak jsem k mechanikům jezdil třeba i sedmkrát za závod.

F1 2002 je určitě povedený závodní simulátor, který ve své době poskytoval asi to nejlepší virtuální svezení ve vozech Formule 1, a i když nezaujal příliš širokou základnu hráčů, nevím proč se muselo na jeho pokračování čekat dlouhých osm let.

Pro: licence na tratě, jezdce a stáje, reálné chování vozu, možnost tvorby vlastního jezdce

Proti: nepřítomnost Safety caru

+13
  • PC 90
Výborná hra na tu dobu, všechny licence na tratě i závodníky. Na těžší obtížnost zajímavé závody, což v TV neni moc pravidlem. Jen ten rok už je hodně vzdálenej, tak snad se dočkáme nové licencované F1 na Pc další rok.... Bylo by na čase!!!

Pro: Licence, tratě, prostě F1 jak má být...

Proti: Neaktuálnost...

+11 +13 −2
  • PC 85
Sezóna 2002 byla pro mne, jakožto věrného fanouška týmu Ferrari, doslova jako z říše snů. Michael Schumacher dosáhl jedenácti vítězství, Rubens Barrichello přidal stáji z Maranella další čtyři výhry. I přes drtivou dominanci rudých vozů se určitě nejednalo o nudnou sezónu, každý závod nabídl mnoho krásných předjížděcích manévrů a také několik kolizí. Hlavně závod v Monte Carlu byl skvělý, rád na něj vzpomínám.

Nyní už pár řádků k samotné hře. Po pěkném intru se zobrazí vskutku nádherné menu, ve kterém je radost si nastavovat různé věcičky nutné k co nejpříjemnějšímu hraní. Hra se opravdu věrně snaží simulovat monoposty F1, s vypnutými asistenty se většina lidí ani pořádně nerozjede. Naštěstí hra obsahuje velké množství různých pomocníků při řízení, já osobně jsem využíval pouze asistent stability, automatickou převodovku a kontrolu trakce. Ještě před vyjetím na dráhu je samozřejmě možné si monopost všelijak nastavit, nejjednodušeji podle čtyř posuvníků. Kameru pro závodění je nutné vybrat v hlavním menu, asi nejlépe se dá hra užít při pohledu přímo z kokpitu. Pro co nejlepší pocit z hraní je samozřejmostí volant s pedály.

Potěší vysoká inteligence počítačových soupeřů, jen mi hodně vadilo, že při předjíždění se chovají až moc jemně. Kvůli zabránění srážky jsou schopní zajet mimo trasu. Samotné zpracování tratí je na vysoké úrovni, svým předlohám se věrně podobají. Pouze je škoda, že za zkrácení okruhu se nedostává žádná penalizace, je tedy pouze na hráči, zda bude jezdit poctivě či nikoliv. Teď něco k počasí. To je v této hře naprosto parádně zpracováno. Je klidně možné, že začátek závodu je mokrý, někdy uprostřed déšť poleví a třeba na posledních pět okruhů se znovu objeví. Dokáže to hodně zamíchat s pořadím. Právě mně se tato situace stala, rozhodl jsem se ale na posledních pár kol nepřezouvat. Málem se mi to vyplatilo, bohužel v předposledním kole jsem vinou stále sílícího deště dal pusinku bariéře :)

Grafické zpracování patřilo v době vydání k absolutní špičce, jak pestře zbarvené monoposty, tak okruhy i jejich okolí je perfektně zpracováno. Stejně tak rozmary počasí či kouř od pneu. Povedená je také zvuková stránka, monoposty v F1 2002 zní snad stejně jako ty reálné. Stinných stránek hra nemá moc, z těch významnějších bych vyjmenoval ne zrovna pěkný systém poškození vozů a absenci safety caru.

Dobu hraní ještě prodlužují různé modifikace stažitelné z internetu, většinou jsou kvalitně zpracované. Asi nejobjektivnější by bylo srovnat F1 2002 s Grand Prix 4, obě tyto hry vyšly ve stejném roce. Je těžké říct, který z těchto simulátorů je lepší. Grand Prix 4 je určitě zábavnější, osloví i lidi, kteří se o F1 vůbec nezajímají, zatímco F1 2002 je spíše určena pro hardcore závodníky, kteří mají chuť se neustále piplat v nastavení vozu. Já jsem si výborně užil závody u obou těchto her, tudíž jim dávám stejné, vysoce nadprůměrné hodnocení.
+11