Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@Dan9K (09.05.2020 02:50): Logickou hádankou do dvojky myslíme skutečně nějakou "minihru", o které nebude většina normálně uvažujících hráčů pochybovat , že se jedná o logickou hádanku. Takže pokud nejde o nějaké složitější posouvání beden, nebo o nějakou kombinaci pák, kde není na prvni pohled zřejmé, jak to zkombinovat, tak to za logickou hádanku nepovažuji.
Mám dotaz, hru Tomb Raider: Unfinished Business bych si mohl teoreticky přidat do 10 na HC. Jediná věc je, jestli obsahuje logické problémy. Teď jsem to zrovna dohrál a nevím, jestli se to tak dá nazvat. Že jako má člověk přesunout krychli k něčemu, kam pak doskočí. Nebo že má zmáčknout páku, která něco otevře. Je to "logický" problém? Pokud ano, dám si to do dvojky na normál, pokud není, mělo by to ve všem sedět na HC 10.
Ahoj, chci se jen ujistit, že je moje dedukce správná. Jde mi o HC variantu výzvy naruby, kam bych chtěl zařadit hru WWF In Your House. Přijde mi, že skutečně nesplňuje žádnou z předešlých kategorií, ale tak trochu sporná je kategorie "5. Moje jméno je...". Název i popisek této kategorie zmiňuje pouze jména postav. WWF je ale název společnosti, takže dle mého názoru kategorii 5 nesplňuje a tím pádem splňuje HC kategorii 10.

Uvažuji správně nebo si mám najít jinou hru?
@Radecker (03.05.2020 19:47): To jsi měl říct hned. Všechno ostatní se Ti zamítá, a pokud na konci roku nebudeš mít v kategorii Heuréka Portál, pak Ti to Crash spočítá!

(A věř mi, že to nebude vědět, kde mu hlava stojí a bude tak notně nevrlý :D )
@Radecker (03.05.2020 19:15): Můj názor je takovej, že sice tam vymýšlíš ideální postup, ale prakticky se jim řídit nemusíš. I z Commandos 2 vim, že stačí se zašít někam za roh, vystřelit, enemy na mě naběhne, já ho ustřílím k smrti a takhle "no brain" můžu projít celý level. Já osobně bych to viděl opravdu na věci, kde jsi nucen přijít na nějaké předem připravené řešení.
@Radecker (03.05.2020 19:21): Dokud hru neuvidíme, tak nedokážeme říct. Tahové ovládání ale apriori nesplňuje tuto kategorii. Je myšleno spíš, abych se dostal na tamhletu plošinu u komínu musím přivést koně, aby popotáhly kočár, protože jinak nepřejdu z jedné střechy na druhou. Nicméně bych čekal, že nějaká situace splňující normál tam bude. Na HC to nevidím.
Chtěl bych se zeptat na váš názor ohledně zařazení Desperados 3, které vyjde v červnu, do kategorie "Heuréka!". Není to vyloženě logická hra, ale v podstatě řešení každé situace ve hře tohoto typu je malý logický problém. Díky moc za názor :-)
@Gordon (01.05.2020 11:52): Díky za opravu. A nevadí, seveřané i tak vnímají led a sníh jako peklo a na mě to v té hře působilo pekelným dojmem. I ta architektura a level design na mě působil jako severská oblast :)
@Dan9K (30.04.2020 15:54): Každý z toho má jiné potěšení. Mě komentáře psát nebaví a výhru stejně nechci. Rád se zúčastním pro osobní potěšení, i kdybych běžel jen vedle trati a bez čísla :)
@Dan9K (30.04.2020 16:18): Což o to, startovní číslo si vyzvedl. Doběhl i do cíle, ale až teď se ukáže, jestli vůbec proběhl celou trať správně a za proběhl všemi kontrolními body.
@themacs (29.04.2020 14:45): Je mi jasné, že jste mínili původní Nürbugring. Co se týká Spa, vím, že je ve F1 nejdelší. Zrovna ve Spa jsem byl osobně, prošel jsem se po trati, projel po obslužných komunikacích, navštívil věž. Ale přestože jsem ho znal teoreticky, i tak mě Eau Rouge ohromilo, jaký je to ve skutečnosti obrovský krpál. Byl jsem tam, když se tam jela rally a jedna RZ vedla právě namotaná po okruhu a zrovna v Eau Rouge udělali vracák, kdy auta přijížděly dolů a po otočce za sudem zhruba v půlce toho kopce zase jely nahoru. Tehdy pršelo, takže cesta byla oslizlá. Některé slabší auta měly problémy se z toho vracáku do kopce rozjet, musely scouvat dolů a rozjet se, aby to vyjely... Velkým zážitkem byla taky návštěva muzea okruhu v podzemí klášteru ve Stavelotu.
@rikuhahl (29.04.2020 14:51): Jako s tou Spa je to ošidný, ona se v průběhu poslední několika let často měnila a pořád tam šlo hlavně o kosmetické změny, kdy přidávali a ubírali jednotky až desítky metrů, nicméně dnešní oficiální číslo je 7.004 km, takže je to jediný okruh v kalendáři, který má víc jak 7km ... jinak krom Baku Street Circuit, který má 6km a 3 metry, mají všechny do těch 6 km ...

Jinak s Monzou také souhlas, tyhle staré klasické okruhy, to je paráda. Naprostá většina dnešních nových Tilkedromů je o ničem. A sice se v F1 nejezdí a nikdy nejezdil, ale mě se hrozně líbí okruh Bathurst - Mount Panorama v Austrálii ...
@themacs (29.04.2020 14:45): díky za upřesnění, mně nikdo nedošlo, že ty Nürburgringy jsou propojený :) Spa je nejlepší, to je bez debat, ale myslel jsem, že jí do 7km pár metrů chybí :) Nicméně na stejnou úroveň jako Spa řadím Monzu, to jsou orgie rychlosti ;) Super závody jsou i v Kanadě. Tyhle 3 okruhy si na PC vždycky vychutnám nejvíc. Jo a starej Hockenheimring byl skvělej, škoda, že ty dlouhý rovinky zrušili a vysázeli tam les, teď už je to "běžnej" ne moc výraznej okruh.
@Pluto (29.04.2020 13:49): Nürburgring ano, jeho kompletní délka i se Severní smyčkou má však přesně 25.378 km, samotná Severní smyčka 20.81 km ...

Ale já to bral spíš jako takový vtípek, tvoje tvrzení je přesné, že ty okruhy měří 3-5 km a výjimek není zas tak moc ...

@rikuhahl (29.04.2020 14:02): Spa je nejdelší a zároveň nejhezčí (čti nejlepší) okruh současné F1 ;) Naprosto parádní trať a sekce Eau Rouge - Raidillon musí znáš snad každý fanda motorsportu ... jo a malinkaté rýpnutí, které si nemohu odpustit :D Spa-Francorchamps nemá skoro 7km, ale má přesně 7 km a 4 metry :D

A současný a původní Nürburgring jsou sice úplně jiné tratě, nicméně na sebe navazují a často se jezdí oba současně, což má těch 25 a něco kilometrů...
@themacs (29.04.2020 11:11): Tak Nürburgring má v současnosti 5,148 km, takže je jen lehce mimo uvedený limit. Le Mans je samozřejmě jiný případ a je to ta "pověstná" výjimka potvrzující pravidlo :-) Ale uznávám, vypadlo mi tam slovíčko "většinou".
@Pluto (28.04.2020 19:31): No vidíš, Tour de France, herní série zde na DH obrovsky opomíjená. Docela by mě zajímalo, jak ta si vede z pohledu věrnosti tras. Třeba u „Tour de France 2019” se autoři dušují, že: „The official route of the 21 stages of the 2019 Tour de France has been reproduced down to the last detail, and will take you from Belgium to the Champs-Elysées.” To bych chtěl docela vidět. Mám na PS4 ročník 2016, je to určitě fajn hra, ale o dokonalém přenesení trasy tour si myslím své. ;c)
Jinak ještě k tomu XCOMu, tak jedničku a dvojku stranou, ale Chimera Squad podmínky na HC podle mě určitě splňuje. Strategická vrstva tam už není real-time, ale platí tam jeden den = jeden tah = jedna akce.
@rikuhahl (28.04.2020 19:34): Tak úplně po stejných trasách se nejezdí. Vždycky je snaha to obměňovat a více či méně se to pořadatelům daří. Navíc se jezdí na normálních cestách, takže se místama dělají díry, někde cesty zničí lesáci, jinde se zase udělá nový asfalt. Někde se vykácí les, takže místo vypadá úplně jinak než vloni apod. Zato okruh je pořád stejný, změny jsou minimální a navíc měří jen 3-5 km, což není tak složité nasnímat a vymodelovat oproti desítkám/stovkám kilometrů rally.
@Pluto (28.04.2020 19:31): tak Rally se jezdí z větší části každý rok po stejných trasách v rámci jednotlivých závodů, ne? U Tour de France máš pravdu, že tam to je nemožný, když je každý rok jen poslední etepa v Paříži stejná (a to jen její konec) a zbytek putuje po celý Francii a okolí.
@samorost (28.04.2020 18:48): Tak ono nasnímat okruhy je celkem "jednoduché". Obzvlášť u těch asfaltových. Ty terénní jako motokros jsou samozřejmě obtížnější. Ale převést do reálu závody mimo tyto okruhy je téměř nemožné. A nebavím se jen o rally, ale třeba i o cyklistické Tour de France nebo triatlonovém Ironmanovi.
@themacs (28.04.2020 18:34): Ano, o tom laserovém snímání tratí se psalo u více her. Právě se zde koukám na obal MXGP na PS4 a tam zase píší: „Race on the official tracks, reproduced 1:1 with reality.” PS4 verze obsahuje i závody u nás (Loket). Tady jsou na ukázku záběry přímo ze závodu a zde pro srovnání ze hry (MXGP 2019). Myslím, že je to hodně věrné. ;c)
@samorost (28.04.2020 15:11): Např. v Assetto Corsa je většina tratí dělána pomocí laserového měření, takže jsou vlastně na centimetry přesné ... je to i v dalších hrách, ale např. u AC to vím jistě ...
@Pluto (28.04.2020 15:24): No jo, no, pak už vždy záleží, nakolik je ono tvrzení pravda a nakolik PR. :c)) Ale co znám třeba MotoGP z telky, tak ty tratě s těmi ve hře v podstatě souhlasí. Dokonce když někde trať upraví, změní nějakou zatáčku atd., tak se v dalším ročníku MotoGP ona změna projeví. Rally hraji, ale v reálu nesleduji, takže nemám jak srovnávat. Tudíž mi nezbývá, než jim věřit, resp. je mi to buřt, hlavní je pro mě ten pocit ze závodění. :c))