Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kunick Kunick

uživatel / 1922 bodů

Komentáře

« Novější Starší »

8-bit Bayonetta


Nejde vyhrát, nejde remizovat, jde jen prohrát s co nejvyšším skóre.

Jen vy, 3 tlačítka, a to ještě 2 z nich slouží ke střelbě a hordy nepřátel. Žádný složitý příběh, žádné větvené dialogy, žádná olbřímí mapa. Hra, jejíž délka odpovídá délce komentáře. Pokud si nedáte ještě jeden pokus ...


Herní výzva 2017, kat. xx

Pro: rád ji odpouštím, že je vlastně jen reklamní aprílový žert

Proti: pixelart nedává vyniknout sošné hlavní hrdince

+9+9 / 0

Emily Is Away


Jak psát komentář ke hře, která vlastně ani hrou není? Trochu připomíná Kinoautomat. Divák/Hráč má pocit, že je hybatelem, přitom však pouze podléhá vhodně navržené iluzi a nemá šanci odbočit z autorem položených kolejnic. Hodnotit tedy lze pouze námět, který svou univerzálností umí zasáhnout kohokoliv, kdo kdy dospíval. A pokud i k vašemu mládí patřil zvuk ICQ, nostalgie se postará o zbytek. Ikony, které Vám připomenou, čím že jste to v té době žili, jsou pak jen třešničkou na dortu. Hra obsahuje i "tajné"
ikony vtipně upravující začátek konverzace +5%, fakt jsem se bavil!


Emily is away lze dohrát za pár minut, a to je dobře. Příběh je totiž komorní (někdo by použil spíš prostý) a dalším natahováním by jen ztrácel. Jako jednohubka však funguje skvěle.


Herní výzva 2016, kat. 5

Pro: krátké, nostalgické vzpomínání

Proti: jednohubka, při bližším pohledu chybí větší smysl

+11+11 / 0

Offworld Trading Company


Možná je to jen má chyba, ale dlouho už jsem nehrál tak svěží a dynamickou strategii. Čas zde utíká jak Jamajčan na steroidech.

Rychle, a ještě rychleji.

Jak to, že ještě nemáte domovskou základnu? Rychle, než konkurence zabere nejlepší claimy! Ale ostatní už staví doly a lomy? Tak to je třeba postavit továrnu na zpracování rudy, dokud je surovina levná a produkt drahý! Rychle koupit, rychle prodat. Tempo frenetické střílečky a firemní strategie obchodního tycoonu. Tak se tahle hra hraje! Ale vy chcete i vyhrávat? Tak to byste měli šlápnout na plyn: tady nikdo na nikoho nečeká.
Takže už chápete, že rychlost je klíčem k úspěchu? Tak to byste přece jen mohli mít nějakou šanci. Obchodovat na burze dnes přece umí každý, a výrobní řetězce jste stavíte už roky v The Settlers.

Takže neztrácejte čas dalším čtení. Je třeba obchodovat! Offworld trade company za slušnou cenu? KUPUJU!!


Herní výzva 2016, kat. 2

Pro: rychlé a neskutečně zábavné, hledate jinou strategii? pravě jste ji našli

Proti: ne každý má obchodního ducha

+8+8 / 0

Brány Skeldalu


Krokovací dungeony jsem miloval od útlého mládí a v zatuchlých chodbách v pevnosti D(d)ungeon mastera Chaose jsem se cítil jako doma. Českou legendu žánru jsem však pokořil až nyní. Přes určité technické potíže a určité archaismy v ovládání se stále jedna o zábavnou a dobře hratelnou hru. Grafika, díky své stylizaci, i dnes ladí oku a obdobně kladně bych se mohl vyjádřit o hudebním doprovodu. Ten však není nijak pestrý, a proto se velmi rychle oposlouchá. Buďme ale shovívaví a sveďme to na dobová omezeni velikosti instalace. Počátek dobrodružství a zápletka jsou věrné pravidlům žánru a nejde od nich tedy očekávat propracovanější charakteristiku postav či sáhodlouhá dialogy. O to více potěší snaha o smysluplné, i když šablonovité, vyprávění. Jádrem hry jsou však souboje. Ty jsou zde řešeny tahově, což vede k taktičtějšímu pojetí, avšak občas neúměrně prodlužují samotné hraní. Rozvoj a levelování postav bych označil za spíše zjednodušené a nemotivující k větší personifikaci jednotlivých členu družiny. Naopak hádanky byly přiměřeně obtížně a zároveň neházející nesmyslně klacky pod nohy (kromě lesu dryád, kde tu kládu opravdu potřebujete). Tomu velmi pomáhá i automatické zaznamenávání do deníku a automapping.

Pokud jste první díl, dnes již třídílné série nehráli, můžu vám jej s klidným svědomím doporučit. Počáteční problémy s ovládáním stojí za překonání!

Herní výzva 2016, kat. 9

Pro: kus české herní historie, stylová grafika

Proti: existují novější kousky, nic převratného

+25+25 / 0

Crown and Council


Nejde o velkou hru, nejde ani o 4X strategii, vlastně obsahuje pouze 2: eXpand a eXterminate. To co dělá, však dělá dobře. Stejně jako nejde vinit kostku, že nepadá šestka, nejde ani téhle hře vytýkat přílišné spoléhání na náhodu. Má to prostě v krvi. Pokud však přistoupíte na tato pravidla, pak by Vás její minimalismus mohl potěšit. Jednoduché, ale jasné principy připomínající deskové hry nevyžadují dlouhé plánování. To však není cílem hry, a pokud jej hledáte, musíte holt jinam. Náhodnost však dodává napětí, které by jinak bylo vykoupeno dlouhou časovou investicí ze strany hráče. Ostatně proto se stále hraje ruleta. Takže pokud je vám kostky osudu nakloněny a máte chuť ovládnout svět v 5 minutách … Směle do toho!

Hře se bohužel nevyhnul výrazný designerský kiks (i s řešením jej popisuje ve svém komentáři už Piraten). Přesto jsem se bavil vskutku královsky a hru dohrál za jeden večer – známý syndrom „ještě jeden tah“ opět jednou propuknul.


Herní výzva 2016, kat. 8

Pro: náhoda, zábava pro každou volnou chvíli, skvělý poměr cena/výkon

Proti: náhoda, slabší grafika, design fail u jedné mapy

+4+4 / 0

The Secret of Monkey Island: Special Edition


Původní verzi jsem nikdy nehrál a teď toho lituju. I přesto, že nově namalované scenérie jsou překrásné a plné bohatých detailů, alespoň polovinu hry jsem prošel přepnutou od původního vzhledu. Ten je prostě dokonalý, tečka. Nic víc netřeba říkat. Nezbývá než se rozplývat nad grafikou, která pomocí několika pixelů zvládá vykreslit mihotající plameny i širé mořské scenérie. Přes všechnu chválu, však jednu věc přináší i nová verze a tou je dabing. Nevím, zda byl přítomný i v CD verzi původní hry, v remasteru je přítomný pouze při hrání v nové grafice. A to je důvod, proč jsem nakonec neodehrál celou hru v původním vzhledu, dabing je totiž hodně povedený!
Samotná hra vůbec nezestárla. Vtípky jsou i po čtvrtstoletí svěží, tedy na rozdíl od odéru vznášející ho se ve SCUMM baru. Ostří mečů a urážek čas také neotupil a chytré gagy a hlášky připomínají spíše suchý anglický humor a jsou tak vhodné i pro neplavce. A logika řešení hádanek? Kéž by tuto hru měl každý začínající tvůrce za etalon kvality. To vše však měla už původní hra a remaster to pouze zdědil. I tak si zaslouží tu nejvyšší známku za to, že to vše přináší i dnešnímu hráči!

Herní výzva 2016, kat. 3

Pro: hůmor, vtipy, gagy a hlášky zděděné po orig., citlivá předělávka grafiky, dabing

Proti: skončilo to :(

+10+10 / 0

FootLOL: Epic Fail League


Přijde vám čekání na zelenající se pažit příliš dlouhé? Připadá vám fotbal příliš nudný? Máte pocit, že zápasy nerozhodují hráči, ale někdo v pozadí? Pokud jste alespoň jednou odpověděli ANO tak, je tahle hra určená i pro Vás! Nepotřebujete kopačky ani spoustu tlačítek na gamepadu, či dokonce miliony v bance. Fotbalovým bossem se stanete ve chvíli, kdy pod zelený koberec nastražíte svou první minu a zakusíte slastný pocit vítezství, kterému jste doslova umetli cestičku.
Zdají se vám miny nudné? Co se inspirovat v Pamploně a vypustit býky? Nebo raději odstartovat rudou revoluci a přenechat hřiště jedinému hráči? Nálety, meteority, únosy létajícím talířem anebo ničivé tornádo? Možností je tolik a zápasů tak málo. Naštěstí to můžete natřít i svým (po zápase asi bývalým) kamarádům.
Není to kdovíjak velká hra, není ani bezchybná, ale obsahuje opravdu hodně zábavy ve stylovém střihu.

Herní výzva 2016, kat. 7

Pro: pravá fotbalová kanonádá

Proti: "jen" hříčka, chybí lokální multiplayer

+8+8 / 0

Banished


Už je to dávno, co stavitelské strategie vládly prodejním žebříčkům a hráči mohli stavit ve své oblíbené epoše a lokalitě v dobové top kvalitě. Dnes tento žánr paběrkuje na okraji zájmu (čest výjimkám) a zasazení nevybočuje z novodobých kulis. Banished tak pro mě představoval útěk k relaxačnímu hraní v idylických kulisách (sic!) středověku (ano, uvědomuju si - je zde kukuřice a brambory, takže jde o novověk). Tahle představa ale vydržela jen do prvního spuštění. Takřka okamžitě jsem byl konfrontován s nic neodpouštějící survive složkou, kdy jídlo a zdroj tepla jsou jediné zdroje, stojící mezi Vámi a úhledným rovečkem pod břízkou za stodolou. Oč náročnější byl management (často připomínal tycoony), o to více stoupala zábavnost. Všemu však dominovala absence informací. Na správný poměr zemědělců a ostatních profesí jsem přišel až po druhém či třetím hladomoru, a stejně těžko jsem zápasil i s počtem chalup, skladišť a dalších zásadních staveb. Takový pocit jsem u hry už dlouho nezažil a upřímně se musím vyznat: Líbil se mi! A hodně!

Bohužel, s rostoucí velikostí městečka počet výzev klesal (naštěstí je systém achievementů poměrně motivační) a výročí 200 let od založení jsem dosáhl spíš jen kvůli formě. K neuspokojivé lategame přispívala i klesající rychlost hry (zapříčiněná vysokými nároky na CPU při populaci o několika tisících hlavách) a poněkud monotónní hudba a modely budov.

Přes všechny výhrady se jedná o výtečný kousek u kterého jsem se skvěle bavil, a s použitím vhodných modů (po splnění achiev. povinnost) se hodí jak na Vánoční tak na letní hraní!

Herní výzva 2016, kat. 10

Pro: strohá ale svěží, náročná, nám blízká krajina

Proti: po "objevení" všech mechanismů chybí výzva, CPU žrává lategame

+18+18 / 0

Toby: The Secret Mine


Vizuálně úchvatný kousek, který bohužel není až tak originální. Avšak přístup „když už kopie, tak kopie mistra (čti Limbo)“ se mi zdá jako nejlepší možný. A u prvotiny jediného autora (notabene z Čech) je o to snáze tolerovatelný.

Malé černé cosi. Na začátku se to krčilo při pohledu na zlé únosce svých kamarádů a na konci … na konci záleží jenom na Vás, zda putování a všechny ty nepřátelské překážky utlumily vaši touhu po pomstě anebo naopak Vás jen zatvrdily. Před závěrečným zúčtováním však musíte překonat na dvě desítky krátkých levelů, které vás provedou drsnou severskou vánicí, důlními šachtami i steampunkovými továrnami. Tedy pokud jsou jednoduchá barevná paleta, podmanivá melodie a roztomilé zvuky hlavního hrdiny pro Vaši fantasii dostatečným podnětem.
O atmosféru tak u Tobyho jde až na prvním místě. Lze tedy odpustit mírně nepřesné ovládání a občas designově necitlivé umístění pastí či klecí s kamarády, které máte osvobozovat. To jsou však chyby, na které si po dohrání ani nevzpomenete. Zůstane jen pocit, že cesta na kterou jste se vydali měla smysl!

Herní výzva 2016, kat. 4

Pro: spojení hudby a animace, přívětivá až rodinná hra

Proti: nedotažený pohyb postavy, "vykrádačka"

+15+15 / 0

Kane & Lynch: Dead Men


Nikdy jsem se nepokládal za hráče stříleček. Vlastně poslední, kterou jsem hrál, byl Max Payne a to už je drahně let. Přesto jsem se s chutí převtělil do chlápka, co podrazil svůj gang (takže je vlastně kladný hrdina?) a který má tu smůlu, že ho jeho bývalí parťáci vytáhli z lochu a jako chůvu mu přidělili psychopata Lynche.

Od samého počátku to byla jedna velká jízda, nižší obtížnost a spousta tehdy novodobých prvků posunuly důraz od hráčových schopností k intenzitě prožitku. Častokrát jsem si připadal spíše jako seriálový divák než jako myš svírající střelec. Ke srovnání s televizní produkcí (tedy ne tou českou) vybízí i přesuny mezi exotickými lokacemi, které umně maskovaly spíše nudnější design úrovní. Wau moment však naplnili dokonale. Stejný byl i nabízený arsenál (skvělý na efekt, ale naprosto klasický) a asi z povinnosti zařazené sterilní honičky ve vozidlech. Z celé plejády soubojů tak vyčníval pouze souboj s náklaďákem na staveništi, kdy jsem opravdu měl pocit, že „tuhle bestii prostě musím ustřílet“.

Doufám, že se mi podařilo předat textu určitou schizofrenost mého názoru. K&L jsou bezpochyby skvělým zážitkem, otázkou však, alespoň pro mě, zůstává, nakolik jsou dobrou hrou.

Herní výzva 2016, kat. 1.

Pro: atmosféra, netypičtí hrdinové, vtip

Proti: nízká obtížnost, typické zbraně a lokality

+14+14 / 0

Wolfenstein 3D


Asi každý, kdo pamatuje minule století, tuhle hru distribuoval na CD se spoustou dalších klasik. Dnes tu naštěstí máme Gog, a tak mi ani absence mechaniky nezabránila dokončit záchranu světa a vysvobodit ze zakletého hradu princeznu …to je vlastně Mário. … a tak jsem konečně zbavil svět největšího zlosyna historie na západ od Volhy.

Úkol to byl nesnadný, ovládání hry bylo složité jako gramatika nacistických letáčků na stěnách bunkru. Nic však nedodá energii jako nalezená miska psího žrádla a tak jsem vytrval. Psát o čtvrtstoletí staré hře, že přinesla svěží závan do mých hráčských dnů, působí poněkud staromilsky. Ale tehdy byl svět tááák jednoduchý: věděli jste, že vám stačí najít správně barevný klíč, že nepřítel bude opravdu za rohem, a že i když zabloudíte v bludišti, tak vám ani po 10 minutách nezačne na obrazovce blikat nápis „wrong way“. Samozřejmě, spousta lidí by mohla vytýkat nepříliš vysokou inteligenci protivníkům, avšak německý voják byl známý svou schopností poslouchat rozkazy a nikoliv tím jak dovedl z fleku řešit integrály. Stejně by mohl být hře vytýkán i malý počet zbraní (čtyři), tedy pouze tehdy, pokud si neuvědomíme, že s prohlubující se válečným nedostatkem surovin si prostě nemůžete vyrábět kdejakou zázračnou zbraň (kromě superkyborgského těla pro führera).

Jestli vám tedy nestačí, že tuhle klasiku prověřil čas, máte i mé požehnání: jděte a hrajte.

Herní výzva 2016, kat. 6

Pro: skvělá atmosféra, vysoká návykovost - prostě klasika

Proti: oldschool ovládání

+25+25 / 0

Dark Souls: Prepare to Die Edition


Těžko přijít s něčím novým o hře, která vyvolala tolik emocí a o které byly napsány minimálně tisíce stran textu. Jediné, co o ní bylo dosud veřejnosti utajeno, je můj skromný pohled. Takže, pokud máte rádi objektivitu a nezaujatá suchá hodnocení musíte scrollovat jinam.
Jedním slovem je DS skvěla, úžasná a návyková. Je to hra, u které jsem strávil takřka 190 hodin. A rychle by přibývaly další, pokud bych nepřikročil k razantnímu řešení a hru neodinstaloval. A přitom to začalo tak nevinně, u ohníčku. A pak bylo hodně umírání, a hodně nadávání a hodně … ale to už vlastně znáte z ostatních komentářů. A mohlo to, po cca 80 hodinách, i hezky skončit. Ale ja řekl NE! Cítil jsem, že ta hra si zaslouží víc. A tak jsem jí věnoval ještě jeden průchod, tentokrát s pomocí návodu a vyzobával jsem každou, i tu nejmenší částečku lore, kterou tu autoři zanechali. A celé to korunoval třetí průchod (nedokončený), který potřebujete ke splněné všech achievmentů.
A to je v kostce vše, mohl bych vzpomínat na jednotlivé nepřátele, na dojemné momenty i proklínané přepady od jiných hráčů ALE kdo hrál má takových momentů sám víc než dost. A kdo nehrál, měl by okamžitě jít a v nejbližším obchodě hru pořídít. A vzít si dovolenou…

Pro: Atmosferické, nic neodpouštějící ale spravedlivé

Proti: je to jen port (ale díky za něj) a tak je ovládání trochu náročnější

+20+20 / 0

80 Days


Tahle hra je splněný sen každého kluka(i leckteré holky), který vyrůstal na knihách J. Vernea. A to "na knihách" je více než důležité. Protože tahle hra prostě nebude bavit někoho, kdo se nedostal se čtením dál než za druhý díl Čtyřlístku a za svoji denní četbu považuje písmenkovou polévku. Ale pro nás - čtenářsky pozitivní - je to země/hra zaslíbená. I psaný text vtáhne do děje, občas si člověk i nervózně poklepává a párkrát jsem i zuřivě držel palce při nebezpečných situacích, ale hlavně celou dobu jsem civěl na časomíru ve snaze popozdržet neúprosně ubíhající dny.
Mám za sebou 3 pokusy a 2 z nich úspěšné - nejde tedy o těžké taktizování.. to by ostatně bylo na úkor atmosféry - a o tu jde v téhle hře především!

P.S. asi půjdu a seženu si animovaného Willi Fogga - kvuli atmosféře ;)

Pro: Atmosféra, tuny textu

Proti: tuny textu

+21+21 / 0

Max Payne


V rámci redukce nikdy nehraných her v mém steam profilu jsem nainstaloval tuto, dnes již legendární hru. A neprohloupil jsem. Přiznávám, že po prvním spuštění mě zaskočilo, jak ostře jsou řezané rysy hlavního hrdiny - ale již v průběhu první kapitoly jsem pochopil, že takhle prostě americký drsňák vypadá (trochu C. Eastwood). A pak už nebylo nic. Nic na co bych si mohl stěžovat. Těch asi 6 hodin bylo naplněno HUTNOU a TEMNOU atmosférou, SKVĚLOU hudbou, DOBŘE NAPSANÝM příběhem a EFEKTNÍMI skoky a kotouly.
A komu je i toto málo tak může vstoupit do Matrixu pomocí příslušného modu.

Prostě pařba jako za mlada, kdy jsem tuhle perlu hrál poprvé.

Pro: všechno - nostalgie je sviňa

Proti: věk nezastavíš

+50+50 / 0