Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
 

Komentáře

« Novější Starší »

Day of the Tentacle: Remastered

  • PC 90
Tak přesně takhle si pamatuju, že to vypadalo!

Remaster jsem zapnul takřka okamžitě po dopsání komentáře na původní hru. A hned se cítil jako ryba ve vodě, protože kromě ovládání, které ale fakticky funguje stejně, je to ta samá hra. Až jsem nechápal, co upravovali. Hra vypadala přesně tak, jak jsem si pamatoval z, jen před pár hodinami dohrané, původní verze. Jenže zmáčknutí F1 (přepínaní původní a remastered grafiky) rychle odhalilo, nakolik je grafika podružná, pokud vás hra chytne, a že vzpomínkám nejde věřit ani za mák.

Má tedy Remastered verze smysl? Za mě ANO. Grafika, zvuky, snadnost spouštění – to vše bylo vylepšeno. Nebo spíš vyleštěno. Vyleštěno s citem, s úctou a myšlenkou, že se jedná o jeden z klenotů herní historie.

A navrch ještě komentář autorů, archivní materiály a achievementy …

Pro: Verze vypulírovaná k dokonalosti, vhodná pro každého, ...

Proti: ... kromě herních historiků.

+18

Maniac Mansion: Day of the Tentacle

  • PC 85
Jak dopadla na tuhle hru váha věků (více než čtvrt století)? Nezestárla vůbec špatně, ale … záleží.

Záleží na tom, zda její crazy cartoonovou grafiku, vtipy a animace budete oceňovat a hodnotit jako skvělou výpověď o době vzniku, nebo ji odsoudíte jako něco zastaralého, cáklého a celkově překonaného.

Tomu odpovídají snad jediné problémy, se kterými jsem se setkal. Toporné SCUMM ovládání a nutnost klikat na správný příkaz často zdržovala a dovedu si představit, že pro mladší či neznalejší může představovat i zdroj záseků. Dnešní hráč ale má i výhody. Díky globalizaci pochopí i spousty odkazu a vtípků, které byly v tehdejší době českém prostředí spíše neznáme.

Takže hrajte a doplňujte si své videoherní vzdělání!

Pro: Vtipná, nenáročná a stále skvěle vypadající.

Proti: Toporné ovládání a zdlouhavý pohyb postav.

+16

XCOM: Enemy Unknown

  • PC 75
Já si hru opravdu užil a úplně nechápu některé kritiky. Snad nikdo by přece nečekal stejnou hru, jaká tu byla před 25 lety. Dnes už nemusíte kvůli příběhu pročítat manuál, objevovat využití jednotlivých zbraní cestou pokus/omyl, doufat ve šťastný zásah. Bohužel už ale nemusíte ani až tak namáhat hlavu. Tedy pokud uděláte stejnou chybu jako já, a rozehrajete hru na normál. Na druhou stranu, o to líp hra ubíhala a já si užil příjemně napsaný příběh. Jasně plný klišé, ale na letní blockbuster se taky jdete hlavně pobavit. A to tahle hra splnila.

Pro veterány tu je stále OpenXcom, ale ti o tom dobře vědí. Všem ostatním pak můžu XCOM:Enemy Unknown vřele doporučit.

Pro: Trocha zamyšlení se pro nenáročné a líné

Proti: Normální obtížnost není normál, ale easy.

+18

Oink Royale

White Night

  • Switch 65
K popsání téhle hry stačí jediné slovo „Noire“. Stylové zasazení. Padnoucí stylizace. Hutná atmosféra podtržená jak zvuky, tak hudbou, která v příběhu hraje svou roli. Dávkování příběhu a vykreslení okolní atmosféry. Ta hru vás nutí, abyste jí propadli. A mnohokrát se jí to i daří a vy zuřivě svíráte ovladač a třesete se, cože to najdete za zamčenými dveřmi. Jenže v téhle temnotě se skrývají i ošklivé věci… nepovedené ovládání celkový zážitek ničí a pravděpodobně díky němu i zemřete… několikrát. Stejně ruší i krkolomný pohyb postavy. A minimálně na Switchi se můžete připravit dlouhé nahrávání a občasné zamrznutí, kdy hra dočítá novou oblast.
Někde mezi těmito póly pak leží příběh (s občasnými hádankami) - není vůbec špatný. Nevyhne se sice použití klišé a v zásadě nepřináší nic překvapivého, nikdy však nesklouzává k trapnosti a celkově funguje. Tedy až na závěr. Ten totiž patří k tomu slabšímu z celé hry – jak příběhově, tak herně.

Většinu chyb ale připisuju tomu, že se jedná o prvotinu studia a v nějaké výraznější slevě hru klidně vyzkoušejte. Jen ji nezapomeňte hrát v noci, kdy bude měsíc v úplňku – dostanete za to achievementy.

Pro: nutnost svítit si zápalkami a jejich autentické chování (občas se zlomí, hoří různě dlouho), collectables

Proti: špatná technická kvalita portu, slabší závěr

+12

RuneStone Keeper

  • PC 60
Ta hra má všechno!

Příjemnou grafiku, zajímavé mechanismy, pestré postavy a schopnosti, vtipné odkazy.
A taky tunu grindu, šílené množství náhody, nedotažený balanc a repetitivní hratelnost.

Ze začátku jsem k hře přistupoval vlažně, ale po pár pokusech se do ní zakousnul a hrál a hrál, abych pak pochopil, jak to vlastně funguje a rychle se jí přejedl. Postup dál je vykoupen množstvím zlata a run, a vy klidně ve třetině dungeonu můžete vědět, že tentokrát to až k bossovi nedotáhnete.

Takhle hra prostě chtěla být opravdu dobrá a je to na ní cítit - jenže kdo míří vysoko, ...

Pro: Skvěle zpracovaná a z počátku zábavná, ALE...

Proti: ... rychle upadající do grindu (a ne toho skvělého, který znáte z Diabla)

+16

SteamWorld Dig

  • 3DS 75
Na hru jsem narazil náhodou – a moji pozornost získala na první dobrou. Připomněla mi totiž sérii her, kterou jsem hrával na starém telefonu California Gold Rush. A protože nostalgie je potvora, hned jsem se rozhodnul zkusit své štěstí a objevit ten největší zlatý valoun. S přibývající hloubkou – nebo spíš ubývající? – hra představovala jednotlivá vylepšení a bonusy. Což by se dalo očekávat. Ona mi ale zákeřně začala podstrkávat i zlomky příběhu. To už jsem nečekal.
Takže po dohrání, které nezabere moc času a to, ani když hru opravdu vytěžíte, jsem s překvapením zjistil, že jsem dohrál jinou hru, než jakou jsem rozehrál. A nevadilo mi to. Jen bych si možná ještě trochu víc zavrtal do země…

Pro: Návyková hříčka, která ví, jak vás nenechat nepřestat kopat.

Proti: Nenabízí mnoho možností, ale díky kratší délce nezačne nudit.

+8

The Plan

  • PC 75
Čistá hratelnost! Žádný návod, žádné instrukce. Jen moucha uprostřed obrazovky a je na vás jak se s tím poperete. Je jen na vás, jestli v sobě stále máte tu touhu objevovat, co za hru jste to nainstalovali (dřív bych napsal co vám to kamarád na disketě donesl), pak nic nečtěte a hru si vyzkoušejte.

Přesah tu najít jde, ale je otázkou, zda je potřeba jej hledat. Prostě akceptujte věci takové, jaké jsou a zkuste se třeba chvíli jen tak vznášet a užívat si atmosféru.

Pro: Nehrozí, že vás bude nudit ...

Proti: ... hlavně díky krátké hrací době.

+23

Celeste

  • Switch 90
Čtyři tisíce osm set padesát dva smrtí, čtyři tisíce osm set padesát tři pokusů. Často jsem byl naštvaný. Frustrovaný. Dostal jsem dokonce křeč ze zuřivého držení Switche. Ale ani zanic jsem hru nechtěl odložit a z těch 1043 minut, které jsem téhle hře věnoval, nelituju ani jediné. Celeste je totiž těžká. A k tomu navíc nekompromisní. Zvláště v posledních kapitolách musí být vaše pohyby přesné a perfektně načasované. Ale takové už asi horolezectví je. A stejně jako zdolání hory, i zdolání téhle hry vás zanechá ve zvláštní náladě. Euforie smíšená s překvapením z toho, že jste to vážně dokázali. A přitom je to hra s příběhem, užasnou atmosférou, a dokonce i s poselstvím. Hra o tom, že občas ta největší překážka, která vám brání uspět, není okolní svět, ale jste jí vy sami.

Ale nenechte se zastrašit, nemusíte mít mega skill, ani přebytek zarputilosti jako já, hra obsahuje i Assist mode, který průchod hrou výrazně usnadňuje. A teď když už vám žádné rozumné výmluvy nezůstaly, tak běžte a hrajte Celeste, protože přijít o tuhle hru by bylo škoda.

Pro: férová obtížnost, příběh, spousta jahod

Proti: (snad jedině pokud nepatříte k fanouškům pixel artu)

+17

Guild of Dungeoneering

  • PC 75
Zkombinovat Deckbuilding s roguelike prvky zní na první pohled jako ideální plán, jak díky frustraci zvýšit prodej různých herních periferii. Autoři se však navíc ještě rozhodli zabrnkat na hráčovy nervy všudypřítomným humorem.

A to neměli dělat!

Z šíleného očistci podobného místa plného stále se opakujících karet se GoD proměnil v oázu nekorektního vtipu a Vaše, u jiných her zatajovaná, radost z úmrtí toho až nechutně pozitivního „Mirka Dušína/Geralda/Pseudovědce s páčidlem" zde může vypuknout naplno. A ještě si můžete mnout ruce, jak vám náhrobní kameny jednotlivých hrdinů stylově dláždí cestu přímo na vrchol. Když vám pak do uší zní bardovy posměšky na adresu teď už bývalé mladé naděje vašeho týmu, víte, že díky vám poklesla celosvětová hladina bláhových iluzí a goblini, pavouci, impové a ostatní ubožáci zavřeni ve sklepeních a jeskyních mají zase jednou něco teplého do žaludku.

A přesně tahle okolní omáčka, která má být jen výplní mezi jednotlivými dungeony je stěžejní a drží u hry víc než samotné procházení jednotlivých labyrintů, které se brzy může stát stereotypním. Naštěstí ne až tak brzy, protože se v každé sekci setkáte s několika poměrně originálními bossy, kteří vás donutí se občas i zamyslet a plánovat. Přesto mi poslední třetina hry přišla poněkud slabší a zachraňoval ji až právě tolikrát zmiňovaný humor. A to je trochu škoda, protože jinak je GoD vymazlená hra. Skvělý výtvarný styl, poklidná hudba a dotažené mechaniky si mě opravdu získaly.

Pro: Skvělý výtvarný styl, poklidná hudba a dotažené mechaniky si mě opravdu získaly.

Proti: Dokáže zahltit, dát si dungeon nebo dva a pak pauza je ideální dávka.

+11

Lumino City

  • PC 90
Četli jste někdy Malého prince svému dítěti, synovci či neteři, nebo třeba mladšímu sourozenci? A pamatujete si ten pocit? Pocit, že jednoduchá zápletka určená dětem před vámi odkrývá zcela jiný příběh. Pocit, že svět jak ho vidíte, plný nudných činností a komplikovaných rozhodnutí, se od světa v dětských očích liší do posledního detailu, a pro ně byl světem plným dobrodružství, kde je jasné, co je dobré a co špatné. A stejný pocit ve mně vyvolala tahle hra.

Lumino city je založeno na jednoduchých, ale hodně originálních hádankách. Hádankách zobrazujících svět dospělých, plný technických udělátek a často malicherných problémů, očima dítěte. A stejně na mě působily i nedostatky. Ne zcela přesné a zároveň odpouštějící ovládání odpovídá ne zcela přesné motorice dítěte, které také každou novou činnost trénuje znova a znova než si ji dokáže. A jeden otravný bug s morseovkou? I hledání řešení jsem bral jako hru a nečekaný reallife puzzle.To vše v překrásné grafice, kterou musí ocenit každý, kdo alespoň jednou toužil mít doma vláčky anebo (v případě děvčátek) domeček pro panenky a s příjemnou hudbou, která dokresluje poněkud snovou atmosféru.

Možná se jedná o hru pro děti, a možná v ní vidět víc chci. Ale tahle hra mě prostě dostala
… a myslím, že pokud vám sedne do nálady, musí ohromit i vás.

Pro: Plné originálních nápadů až do samého konce.

Proti: Nemusí sednout každému.

+20

Castle Conqueror EX

  • 3DS 65
Taky jste nikdy nevěřili, že jde hrát RTS na konzoli nebo nedej bože na handheldu? Pak CCex vás o opaku nepřesvědčí. Nejde o plnohodnotnou strategii jak ji znám a mám rád na PC. Žádná obří bojiště stavění základny a zuřivý micromanagement. Dále víc se tahle hra přibližuje například Travianu. A to ještě docela osekanému. Celá hratelnost je omezena na zuřivé, i když zároveň i uvážlivé, vysílání jednotek z mé pevnosti na pevnost soupeře. A abych nekřivdil. Občas je vhodné i použít aktivní schopnost zvoleného generála.

Jenže ono to stačí. Krátké mise stihnete během pár zastávek a hra tak skvěle sedí ke způsobu, jakým na 3DSku hraju. Obtížnost je hlavně z počátku velmi dobře vybalancovaná a až v pozdějších kolech jsem musel trochu grindovat, abych mohl investovat do jednotlivých vylepšení. Podbízivá grafika pak odpovídá zaměření na spíše sváteční stratégy. Takže hra plně přiznává komu je určena. Ale pokud na ni narazíte ve slevě, zkuste o ni pouvažovat i pokud jste rozený Napoleon. Ostatně – k dispozici je i demo.

Pro: příjemna strategická hříčka

Proti: později se dostaví stereotyp

+7

Feel-A-Maze

  • PC 55
I když je mé hodnocení poměrně nízké, u Feel-a-Maze jsem se skvěle bavil. Příjemně vybalancovaná míra obtížnosti, kdy frustrace z nepovedeného pokusu nepřesáhne únosnou mez a stále motivuj k dalšímu hraní, patří k devízám hry. Graficky však hra žádný zázrak není, a kolizní model má také své chybičky – obzvláště v bonusových vánočních levelech. Ty jsou vizuálně povedené, avšak za cenu horšího vybalancování. Celkově mě však snaha překonat stanovené časy hnala rychle kupředu a jen málo kol jsem nedokončil na plný počet hvězd. A možná mě hnala až příliš: k dohrání stačila asi hodina času, což je škoda, protože v povedených labyrintech bych klidně ještě nějakou tu chvíli strávil.

Pro: Příjemně vyvážená obtížnost a nyní tematické vánoční levely

Proti: Hra trvá jen nepatrně déle než sepsání komentáře či jeho četba

+8

Sine Mora

  • PC 80
Sine Mora je skvělá hra a všechno ostatní jsou jen podružnosti a taková ta omáčka.

Jistě, nejsem znalec sidescrollerů, a už vůbec ne jejich fanoušek, ale několik jsem jich za mých mladých let odehrál. A Sine Mora mi ukázala, že pokrok se nezastavil ani v tomhle žánru. Nečekal jsem, že zde najdu smysluplný příběh a dokonce, že k jeho úplnému pochopení budu muset hru dohrát několikrát. Co jsem však očekával, a čehož se mi dostalo mírou vrchovatou, byla frenetická hratelnost se spoustou výbuchů a explozí, majestátní a hrůzu vzbuzující bosové (zde příjemně obalení do něco-punkového hávu) a překrásné grafické zpracování. Zpětně pak oceňuju střídání jak časových rovin (přestože mi to občas udělalo v hlavě guláš), tak jednotlivých pilotů a letadel (přestože mi občas vadilo, že nemám své oblíbené schopnosti) – neustálá změna umocnila atmosféru nejistoty, která se vinula celým příběhem.

Pro: Maďarský dabing, který bych po téhle zkušenosti uvítal u více her.. hlavně tedy akčních

Proti: Level v kanálech, kde považuji nastavenou obtížnost za příliš vysokou … a nebo jsem jen noob

+17

Pressured

  • PC 55
Pressured hraje s hráčem na rovinu: nabízí to, co název slibuje – opravdu hodně tlaku.

Příjemný koncept, založený na rychlosti počítání, úsudku (protože na počítaní není jednoduše dost času) a hbitém klikání na jednotlivá políčka. A není to vůbec špatná hra. Je jen plytká. Kromě zvyšující se cílové hodnoty a zkracujícího se časového limitu nenabízí nic víc, co by hráče u hry udrželo. Ano, jde plnit jednotlivé výzvy, které odemykají příběh, ale hráč brzo dosáhne limitu svých schopností a další zlepšení je spíš o štěstí a náhodě. Není tedy divu, že hraní se rychle stává frustrujícím a hru už nikdy více nezapnete. Teda aspoň já ne.

Pro: jako součast bundlu stojí za vyzkoušení

Proti: stojí JEN za vyzkoušení

+9

Reigns: Her Majesty

  • PC 75
Hra postavená na jednoduchém konceptu: volíte jednu ze dvou nabízených reakcí na nastalou situaci. Na konceptu, který alespoň na mě skvěle fungoval. Jednoduché swaypování má své kouzlo a dokáže zabavit jak na 5 minut, tak na hodinu. Minimálně z počátku, kdy jsem objevoval nové a nové postavy, příběhy a způsoby smrtí, se dostavil pocit známý z 4X strategií - ještě jedna smrt a dám si pauzu.
Zkušený hráč však ve chvíli kdy uslyší "Z počátku" rychle zbystří. Brzo totiž příval nových aktivit ustane, až posléze takřka zcela vyschne a k dalším možnostem jsem prokousával jen za cenu únavného hraní některých situací stále dokola. Občas se sice ještě dostavil moment, kdy jsem z náznaků pochopil, co po mě hra chce, a zahřál mé hráčské srdíčko, avšak dostavoval se příliš vzácně a u hry snad nikoho kromě chronických dohrávačů neudrží. A nepomůže ani „tajemný“ příběh v pozadí.
Přesto jsem s hrou celkově spokojený, a myslím, že vývojáři si mé peníze poctivě zasloužili. Konečně jsem díky téhle hře taky pochopil proč lidi tak fascinuje Tinder.

A konečný verdikt? Swajp doprava nebo doleva?

Já bych na vašem místě tenhle hře přece jen nakonec dal šanci.
+14

Duelyst

  • PC 65
Karetní hry na PC jsem nikdy nehrál. Kdysi na základce frčel Doomtrooper, později jsem čuchl k Magicu, ale ani veleúspěšný Hearthstone, který jsem zkoušel hrát v době prvního rozšíření, mě k hraní kartiček u počítače nepřesvědčil. Nepovažuji se tedy za hráče, který podobný typ her vyhledává.
Duelyst to nezměnil. Přináší sice pro mě nový aspekt - hrací plochu a na ní aktivní pohyb vyložených jednotek a navrch jej koření stylizací, mixující detailní kresbu rozhraní s pixelartem jednotek. Tento mix mi však spíš nesedl, a nezlepšilo se to ani s postupujícím časem - to nejlepší co můžu říci je, že jsem ho začal ignorovat. Celkově však jde o hru, která není úplně marná - jednotlivé frakce jsou rozmanité, přes určitý prvek náhody jde hodně o váš skill a schopnost sestavit si balíček. Nakonec, co si budeme namlouvat - hrát proti živému člověku je vždycky větší výzva a o tom je tahle hra především. Mě nechytla, ale pokud vás můj komentář doteď neodradil - možná byste měli dát Duelyst šanci. Za tuhle zkoušku opravdu nic nedáte - hra je zdarma.

Pro: zdarma nabízí spoustu zábavy

Proti: lidé, co podobné hry hrají už nejspíš své favority dávno zvolili

+15

They Need to Be Fed

  • PC 80
Jsou hry, na které se podíváte, a hned Vás napadne: "To je ale blbost!" A přesně takovou si připravil Kwoky v rámci turnaje DH Masters. Nejprve jsem nechápal, proč nás něco takového vůbec nutí hrát. Jednoduchá skákačka, kdy musíte v rámci každého kola splnit své životní posláni a nechat se sežrat. člověk si hned připadal jako sameček od kudlanky...

Jenže za jednoduchou premisou se skrývá skvělá práce s gravitací, překážkami a designem. Po pár kolech už jsem neproklínal Kwokyho kvůli tomu, že zvolil tuhle hru, ale své prsty protože nezvládaly mačkat klávesy dostatečně přesně a já zoufale vyhlížel každý checkpoint. A to tuhle hru vyzdvihuje z průměru - nikdy nefrustruje dlouho, a i pokud se zaseknete na delší dobu, dobře víte, že za tu chybu, která vás nutí příslušnou stále část opakovat můžete jen a jen vy. A nikdo se přece nechce nechat porazit takovou jednoduše vypadající hrou...

Pro: Jednoduchá a líbivá grafika

Proti: doplněná o lobotomickou hudební složku.

+17

Super Mario 3D Land

  • 3DS 100
Většina z nás ještě nebyla na světě a videohry s Mariem se už prodávaly jako housky na krámě. A té době pak odpovídá i vzhled, který mám s tímhle italským truhlářem, později instalatérem neodmyslitelně spojený (nebo za to mohou spíš levné vietnamské kopie konzolí od Nintenda?). Možná právě proto, jsem se dílům ve 3D dlouho vyhýbal.

Odvahu jsem našel až teď a ani jednou jsem nelitoval, tedy minimálně do doby než jsem splnil vše na 100%. A čirou náhodou si stejné hodnocení zaslouží i tahle hra. I když nejsou jednotlivé levely příliš dlouhé, nikdy jsem neměl pocit, že jejich překonání je snadné, a ani na samém konci jsem neměl pocit, že by autorům docházely nápady. Hlavně z počátku mi, pro mě v plošinovkách nové, 3D zobrazení způsobilo spoustu nesnází a často vedlo k nepřesnostem a pádům, ale rychle jsem si zvyknul a zjistil, že je to stále ten starý Mario jak si ho pamatuju z dětství. A úplně stejně jako tenkrát jsem se i bavil.

Mě přibylo pár let, jemu zase nějaké ty power-upy, ale ten pocit, když jsem zjistil, že" Princess is in another castle", ten zůstal.


Herní výzva 2018, kat. 8

Pro: Skvělá zábava na cesty,

Proti: u které hrozí nebezpečí, že přejedete svou zastávku.

+10

Half-Life

  • PC 80
Tahle hra zestárla opravdu se ctí - nejde o žádného nemohoucího geronta, a tak spuštění proběhlo bez jediného zaškobrtnutí a grafika ani dnes neurazí. A paradoxně, zrovna tohle HF-u i škodí.

Nedokážu se na něj dívat jako na TU VELKOU VĚC z osmadevadesátého, která změnila vše. Prý přiblížila hry filmům a ukázala cestu stovkám následovníku. Prostě to nejde. Hraju ho dnes a tady a nemůžu ignorovat těch 20 let, co nás dělí od vydání (a díky za ně! Myslím, že tehdy musely být loadingy fakt peklo). Dnes člověk vnímá „uvěřitelné“ prostředí s tuctovou zápletkou. Nepovedený pokus, G-man, alternativní dimenze… to vše jsme už někde viděli (mutanti z The Thing?). Základ hratelnosti - otvírání krabic a utloukání headcrabů mi pak přišlo jako kdyby KFC a lootboxy měly dítě, retardované dítě. Ale je pravda, že na mě to fungovalo a chuť na kuře na grilu jsem opravdu dostal.

Přes tyhle výtky jsem se dobře bavil. Slušná paleta zbraní, rozumně dávkovaná akce a až na závěrečnou návštěvu v jeslích i pěkné lokace. A propadnutí texturami na levandulové pole potěšilo +5%


Pro: stále dobře hratelné, kus "historie"

Proti: v posledních částech dochází hře dech

+21 +25 −4

Back to Bed

  • PC 65
Těžko hodnotit hru, která svým vzhledem vyvolává touhu se kochat a svou hratelností vyžaduje soustředěné přemýšlení - holt multitasking mi nejde. Ale abych nepřeháněl - základní obtížnost není náročná - jedná se o ani ne hodinovou oddychovku (pokud tedy máte alespoň zlomek prostorové orientace) a problémy nejsou nijak frustrující. Občas některá řešení i příjemně překvapila a pobavila, ale stačí si připomenout, že perspektiva tu funguje trochu jinak a rychle se vám rozsvítí. Ano, hra by mohla být delší a propracovanější, ale já se bavil a nestydím se za to. Není to komplexní propracovaný svět The Witness, ale není to ani brainless zábava a lá spoj3 a ty jsou daleko hranější. A pro tyhle "hráče" se každé polechtání a promazání mozkových závitů počítá.

Na prvotinu několika studentů je to slušný počin, který si své publikum našel a najde. Možná to nebudou takoví zapálení hráči jako zde na DH, ale to nevadí a třeba, jednou, je to přivede až sem...

Herní výzva 2018, kat. 3

Pro: Hra se slušným potenciálem,

Proti: který nebyl po hříchu zcela využitý.

+15

Breath of Death VII

  • PC 75
Dlouho před tím, než se retro stalo opět cool díky PGA: Ep2, existovala tahle hra. Hra, ve které snad každé slovo je odkazem na některou z herních klasik - jen během kratičkého intra se hlasí k Mega manovi, Striderovi, Wastlands, Falloutu a kdo ví k čemu ještě. A tahle nálož herního blaha nevysychá - názvy měst a postav, jejich schopností, a nebo jen některá z nedbale utroušených hlášek - snad žádná z klasických sérií nebyla ušetřena.
A nahoru ještě charismatický hrdina, který toho řekne mnohem víc jediným pozvednutím obočí (pokud by ho měl) a to nejen proto, že je němý. A banda jeho neméně svérázných kumpánů mu zdatně sekunduje a tak věřím, že si svého oblíbence najde každý.
Jako hra má svoje mouchy: v soubojích se postupně stává repetitivní, finále je poněkud uspěchané a celkově je vidět menší péče v druhé polovině hry. Pokud se ale zvládnete přenést přes tyhle nedostatky, zjistíte, že těch pár hodin uteklo zatraceně rychle...

Herní výzva 2017, kat. 10

Pro: Buď Vás okouzlí během 5 minut

Proti: nebo to vzdejte.

+10

The Howler

  • PC 75
Krátká a jednoduchá arkáda se správně vylazeným ovládáním.

I tohle by dle mého stačilo, a The Howler by si svých 75% zasloužil - protože nepřesné ovládání se v menších hrách objevuje častěji než je záhodno. Tahle hříčka, protože rozsah 15 krátkých misí (a jedné bonusové s Ornithoptérou) odpovídá spíše tomuto označení, však má několik trumfů: netradiční zasazení do steampunkového světa a ještě k tomu do litevského Vilnia; pozadí, které čerpá z poměrně slušné knižní série a díky tomu i příběh, který má nejen hlavu ale i patu a nádhernou výtvarnou stylizaci, která nemusí sednout každému, ale mě uchvátila.
A možnost ovládat balon hlasem? Blbůstka, ale tematicky vychytaná.
Škoda jen té délky...

Herní výzva 2017, kat. 1

Pro: příjemná rychlovka k odreagování

Proti: krátká hrací doba, občas neodpouštějící design úrovní

+10

Oxenfree

  • PC 90
Odpověď na otázku, proč se mi oproti všem předpokladům tak líbila hra a lá Krajní meze, o bandě teenagerů na chlastačce, kterou jsem ani nechtěl a dostal ji jako vycpávku nějakého bundu, neznám. Ale i po víc než půl roce si pamatuju spoustu výjevů, okamžiků a pocitů, které jsem při hraní měl a zažil. A hlavně na atmosféru a její zvraty. A hudbu a ukryté zprávy. A skvělou, ne úplně tradiční mechaniku, kdy se spousta věcí děje pomocí přelazení rádia.
Jasně, kostra příběhu a osazení nejsou z nejoriginálnějších. A některé momenty už jste mohli vidět i jinde, ale to mi bylo jedno a užil jsem si každou minutu z těch asi 3 hodin. Několikrát.

Herní výzva 2017, kat. 6

Pro: Celé to dohromady skvěle funguje.

Proti: Ne všichni Krajní meze milovali.

+16

Worms Reloaded

  • PC 80
Mít sourozence a vyrůstat v 90. letech znamenalo nutnost dělit se o čas u ovládání. To, a samozřejmá řevnivost, vydláždily cestu k úspěchu hrám jako Gorily či Scorched Earth. A když v roce 95 přidali Worms roztomilou grafiku a střelený humor, bylo jasné, že jde o začátek jednoho krásného př... herní série. A přestože se autoři snažili v pozdějších letech přijít s nejrůznějšími inovacemi, jednoduchost původního konceptu nepřekonali a tak se k němu v tomto díle vrátili. Což je dobře, protože už po pár kolech jsem se houpal na laně jako Tarzan, s jetpackem létal jako Connery za mlada a ...no prostě někde tam vzadu to všechno ještě dneska je, stačí oprášit. Kampaní jsem jen prosvištěl a pak všechny v okolí otravoval prosbami o hru, zkrátka jsem si Worms Reloaded fakt užil.
Takže bych na tomto místě, chtěl poděkovat kamarádovi, který mi doporučil Wormsy jako hru do letošní výzvy: "Máš u mě holy hand granade, Havrane."

Herní výzva 2017, kat. 9

Pro: Worms jak je máme rádi

Proti: Občas až moc přestřelený arzenál

+12